Onko teillä muilla refluksivaivaisilla outoa oksettavaa/kuvottavaa tunnetta kurkussa jatkuvasti ja oletteko saaneet siihen apua. Itse olen käynyt läpi monia lääkkeitä kuten Nexium ja Losec yms. mutta mistään ei ole ollut apua. Vaivaa on ollut parina vuotena ja nyt se alkoi taas.
Refluksitauti ja pahoinvointi/outo tunne
11
10284
Vastaukset
- sitä samaa
refluksitauti todettu ja lääkkeet ei enää tehoa,söin vuosia ja olen nyt pitänyt paussia mutta ei ole hyvä näinkään kun pahoinvointia usein.
- KKK
Mitä lääkärit on sanonu vaivasta kun ei lääkkeet tehoa? Onko vaiva jokapäiväistä vai silloin tällöin?
- sdgafdhfh
Oletko keskustellut mahdollisuudesta päästä fundoplikaatioleikkaukseen?
- sitä samaa
sdgafdhfh kirjoitti:
sano mulle että harvoin leikataan ja vaikka loppuelämäni voin syödä lääkkeitä.Menen ensi viikolla lääkäriin ja kysyn tuosta kun ei lääkkeet enää auta.Tsemppiä!
- Liina
sitä samaa kirjoitti:
sano mulle että harvoin leikataan ja vaikka loppuelämäni voin syödä lääkkeitä.Menen ensi viikolla lääkäriin ja kysyn tuosta kun ei lääkkeet enää auta.Tsemppiä!
Mulla on refluksi vaivannu melko lievänä puolisentoista vuotta ja oon aina tarvittaessani lääkinny itteäni Zoltilla. Tän viikon on koko ajan ollut vähän kuvottava olo ja tulee limaa koko ajan suuhun. Lisäks on myöskin kurkku ruvennu tulemaan kipeeks, mitä ei vielä ennen oo tapahtunu. Leikkauskin on käynnyt mielessä, mut "ei kannata tehdä kun oot vielä noin nuori". Minkälaisia kokemuksia teillä muuten on lääkkeistä? Eli mitkä tehoaa hyvin? Entä mitkä ruokalajit on ihan todella kiellettyjä kun tuntuu että jos kaikkia noudattais, niin ei voi kohta enää syödä mitään? ;) Ja kun on vielä muutenkin toi maha ihan ylihellä...
- KKK
sdgafdhfh kirjoitti:
Kyllä lääkäri on leikkauksesta maininnut. Tuntuu vaan olevan montaa mielipidettä leikkauksen hyödystä.
- KKK
Liina kirjoitti:
Mulla on refluksi vaivannu melko lievänä puolisentoista vuotta ja oon aina tarvittaessani lääkinny itteäni Zoltilla. Tän viikon on koko ajan ollut vähän kuvottava olo ja tulee limaa koko ajan suuhun. Lisäks on myöskin kurkku ruvennu tulemaan kipeeks, mitä ei vielä ennen oo tapahtunu. Leikkauskin on käynnyt mielessä, mut "ei kannata tehdä kun oot vielä noin nuori". Minkälaisia kokemuksia teillä muuten on lääkkeistä? Eli mitkä tehoaa hyvin? Entä mitkä ruokalajit on ihan todella kiellettyjä kun tuntuu että jos kaikkia noudattais, niin ei voi kohta enää syödä mitään? ;) Ja kun on vielä muutenkin toi maha ihan ylihellä...
Justiin samaa vaivaa mulla ja mikään lääkkeistä ei oo tehonnu. Viimeksi oireet kesti puolisen vuotta ja meni ittestään ohi ja oli poissa 2 vuotta,mutta nyt alkoi taas. Olis kiva saada tänne vähä tietoo et mistä lääkkeistä ja konsteista muut on saanu apua!
- Liina
KKK kirjoitti:
Justiin samaa vaivaa mulla ja mikään lääkkeistä ei oo tehonnu. Viimeksi oireet kesti puolisen vuotta ja meni ittestään ohi ja oli poissa 2 vuotta,mutta nyt alkoi taas. Olis kiva saada tänne vähä tietoo et mistä lääkkeistä ja konsteista muut on saanu apua!
Alunperin määrättiin kahden kuukauden kuuri ruokatorvitulehdukseen, joka aiheutua refluksista ja kun sillon alotin kuurin niin heti huomas että kuumotus röörissä helpotti. Mut nyt oon kyllä ruvennu epäilemään koko lääkkeen tehoa. Tai ehkä sitä pitäis vaan ottaa kunnon satsina. Siis vaikka parin viikon kuurina tai jotain et helpottais paremmin. Tosin sillon kun mulle noi lääkkeet määrättiin, niin ongelma tosiaan oli lievä... Ja enää ei taida olla. Sen oon noista ruuista huomannu että suklaa todellakin pahentaa ja kuumat juomat. Ja viinakin sillon tällön. Ja sitrushedelmät. Entä neuvo "nosta sängyn päätyäisi parilla kymmenellä sentillä"? Jos joku on näin tehny, niin miten se on toteutettu? Saako jostain jotai petarin alle laitettavia kiiloja vai mitä? Kun ei ihan heti opiskelijan rahoilla lähetä motorisoitua sänkyä ostamaan... Eikä viittis aina virittää ihme systeemejä tyynyillä ja päätyä älyttömään niskakipuun. ;)
- KKK
Liina kirjoitti:
Alunperin määrättiin kahden kuukauden kuuri ruokatorvitulehdukseen, joka aiheutua refluksista ja kun sillon alotin kuurin niin heti huomas että kuumotus röörissä helpotti. Mut nyt oon kyllä ruvennu epäilemään koko lääkkeen tehoa. Tai ehkä sitä pitäis vaan ottaa kunnon satsina. Siis vaikka parin viikon kuurina tai jotain et helpottais paremmin. Tosin sillon kun mulle noi lääkkeet määrättiin, niin ongelma tosiaan oli lievä... Ja enää ei taida olla. Sen oon noista ruuista huomannu että suklaa todellakin pahentaa ja kuumat juomat. Ja viinakin sillon tällön. Ja sitrushedelmät. Entä neuvo "nosta sängyn päätyäisi parilla kymmenellä sentillä"? Jos joku on näin tehny, niin miten se on toteutettu? Saako jostain jotai petarin alle laitettavia kiiloja vai mitä? Kun ei ihan heti opiskelijan rahoilla lähetä motorisoitua sänkyä ostamaan... Eikä viittis aina virittää ihme systeemejä tyynyillä ja päätyä älyttömään niskakipuun. ;)
Mulle märättiin ruokatorventulehdukseen Prepulsid nimistä lääkettä ja myös Nexiumia, mutta mitään muutosta en huomannut. Tämä oli siis pari vuotta sitten kesällä ja saman vuoden syksyllä oireet hävisi kuin ittestään että en sit tiedä oliko lääkkeillä jotain vaikutusta asiaan.Nyt aion mennä uudelleen lääkäriin. Oon myös kokeillu tuota sängynpäädyn korotusta mutta ei se mulle ainakaan helpotusta tuonu... Elikkä siis laita vaikka esim. pari kirjaa päänpuolen jalkojen alle.
- KKK
KKK kirjoitti:
Onko teillä auttanut tuo Biolatten Superzym tähän pahoinvointi refluksivaivaan?
- Tyttö79
KKK kirjoitti:
Mulla samaa vaivaa aamulla pitää oksentaa monta kertaa ja koko päivän kuvottava olotila😞
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ensi kesänä
Näin kesän viimeisenä minuutteina ajattelen sinua. Olisiko seuraava kesä "meidän" kesä? Tänä vuonna ei onnistuttu, mutta663402Tukalaa kuumuutta
Tietäisitpä vaan kuinka kuumana olen käynyt viime päivät. Eikä johdu helteestä, vaan sinusta. Mitäköhän taikoja olet teh463212Anne Kukkohovin karmeat velat ovat Suomessa.
Lähtikö se siksi pois Suomesta ? Et on noin kar? mean suuret velat naisella olemassa1272820- 452574
- 311963
Okei, myönnetään,
Oisit sä saanut ottaa ne housutkin pois, mutta ehkä joskus jossain toisaalla. 😘271860- 481646
Mihin hävisi
Mihin hävisi asiallinen keskustelu tositapahtumista, vai pitikö jonkin Hannulle kateellisen näyttää typeryytensä871525- 391340
Et siis vieläkään
Et ilmeisesti ole vieläkään päässyt loppuun asti mun kirjoituksissa täällä. Kerro ihmeessä sit, kun valmista 😁 tuskin k391291