Päässä "naksahdus" ??

Marge

Mitä tämä voi olla, olen 30v. perusterve nainen. Eilen illalla kävin nukkumaan ja hetken päästä, minulla tavallaan kuului/tuntui kauhea naksahdus oikealla puolella otssassa, aivan kuin olisi saanyt jonkun tällin päähän, ei kuitenkaan kipua. Tämän jälkeen oik. puoli kasvoista kihelmöi/puutui ja myös oik. kämmenselkä. Ei mitään halvausoireita ollut, vain puutumista ja kihelmöimistä. Onko kenelläkään ollut samanlaista? Onkohan vaarallista?

13

10062

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Onnekas?

      Jos oireet (mm. puutuminen) uusiutuvat tai pahenevat, niin sinuna menisin lääkäriin. Oireet voivat johtua aivoverenkiertohäiriöstä (TIA). Häiriöt taas puolestaan voivat ennakoida tulevaa, pahimmassa tapauksessa esim. aivohalvausta tai aivoverenvuotoa.

    • Samatapaus

      Moi ! Mullaki tapahtu samanlainen naksahdus ja oireet jälkeenpäin, mutta naksahdus tapahtui takaraivossa. Oletko saanut asiasta mitään selville että miksi naksahti tai mistä on kyse?

      • Mustuaiset

        Mulla on "naksahtanut" monta kertaa. Ehkä sen takia olenkin erikoinen tapaus. :D

        Mikähän se naksaus oikeastaan on??


      • tinskuli
        Mustuaiset kirjoitti:

        Mulla on "naksahtanut" monta kertaa. Ehkä sen takia olenkin erikoinen tapaus. :D

        Mikähän se naksaus oikeastaan on??

        mulla on naksahdellut takaraivolla jo kymmenen vuotta ellei yli. neurologin ja lääkärin mukaan pään lihakset ovat niin kireet että välillä naksahtaa. mulla myös paha jännitysniska.


      • poikarna
        tinskuli kirjoitti:

        mulla on naksahdellut takaraivolla jo kymmenen vuotta ellei yli. neurologin ja lääkärin mukaan pään lihakset ovat niin kireet että välillä naksahtaa. mulla myös paha jännitysniska.

        kiitos tiedosta. mullakin räjähtää noin kerran parissa kuukaudessa takaraivossa. en ole huomannut mitään eroa sen jälkeen :)


      • Anonyymi
        tinskuli kirjoitti:

        mulla on naksahdellut takaraivolla jo kymmenen vuotta ellei yli. neurologin ja lääkärin mukaan pään lihakset ovat niin kireet että välillä naksahtaa. mulla myös paha jännitysniska.

        kiitos, hyvä ja rauhoittava vastus <3 !


      • Anonyymi
        Mustuaiset kirjoitti:

        Mulla on "naksahtanut" monta kertaa. Ehkä sen takia olenkin erikoinen tapaus. :D

        Mikähän se naksaus oikeastaan on??

        Matoja päässä


    • Anonyymi

      Myös täällä jopa välillä muutaman kerran vrk pamaus päässä, etenkin niska puolella. Saa sen jälkeen vähäksi aikaa soimaan kuin rumpujen loppu kaiku.
      Pelästyttää joka kerta, että mikä tämä on.
      Menee ohi eikä mitään jälki tuntemuksia.
      Ei uskalla mennä lääkäriin, tuntuu että pitävät vanhan akan mielikuvitus juttuna ainakaan ttk ja ei yksityiselle varaa pienellä eläkkeellä. Olisin onnellinen jos kuulisin onko tämmöisiä oireita toisilla? Onko tutkittu? Mikä hoidoksi? Voiko itse etes auttaa. Tuntuu tosi pelottavalta.

      • Anonyymi

        Minulla on todettu röntgenkuvista niskanikamien kulumat ja joskus nikamat lukkiutuu. Lukkiutuminen avautuu sopivasti liikutellessa kovalla pamauksella.


    • Anonyymi

      kaveri tipahti pöydältä alas kännipäissään ja hänen päässään napsahti ja hänestä on tullut enemmän vajaa ja hidas. Pitääkö olla huolissaan?

      • Anonyymi

        Noinkin voi käydä ja jopa ihmisen persoona voi muuttua käytöksen ohella. Itselläkin vähän noin, mut eri tavalla tullut eikä ihan noin suoraviivaisesti ja usempikin vielä ja muita syitä myös. On paremminkin semmonen vyyhti eikä yksi hetki milloin kaikki on muuttunut ja mukana on myös syrjäytymistä ilman että olisin vetäytyvä persoona eli erakkoluonne mikä myös tuo hitautta ja vajautta kaiken muun lisäksi. Parhaimmillani pystyn tehokkaaseen ajatteluun ja päätöksentekoon.

        Neuropsykologissa testeissä ei ole mainitsemiasi todettu isommin, mutta erityisesti sosiaalisesti olen noita mitä koskaan ei mitata, mutta tässä vaikuttaa todella paljon myös muu huono terveydentila. Se on selvää siis, että monenlaista hitautta ja vajausta on, mutta silti moni kuvittelee kaiken sujuvan kuin terveillä tai työnteko olisi kiinni asenteesta!

        Monisairas


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Noinkin voi käydä ja jopa ihmisen persoona voi muuttua käytöksen ohella. Itselläkin vähän noin, mut eri tavalla tullut eikä ihan noin suoraviivaisesti ja usempikin vielä ja muita syitä myös. On paremminkin semmonen vyyhti eikä yksi hetki milloin kaikki on muuttunut ja mukana on myös syrjäytymistä ilman että olisin vetäytyvä persoona eli erakkoluonne mikä myös tuo hitautta ja vajautta kaiken muun lisäksi. Parhaimmillani pystyn tehokkaaseen ajatteluun ja päätöksentekoon.

        Neuropsykologissa testeissä ei ole mainitsemiasi todettu isommin, mutta erityisesti sosiaalisesti olen noita mitä koskaan ei mitata, mutta tässä vaikuttaa todella paljon myös muu huono terveydentila. Se on selvää siis, että monenlaista hitautta ja vajausta on, mutta silti moni kuvittelee kaiken sujuvan kuin terveillä tai työnteko olisi kiinni asenteesta!

        Monisairas

        ...koska ei välttis näy päällepäin ainakaan tavan tallaajan silmissä; mm. aivovammat jos puhe ei sammaltele, ei neurol. uupumus eli fatiiki, ei kroon. univaje, ei masennus, ei opiaattilääkkeiden käyttö, ei suola- ja sokeriepäsuhta. Neurologisella ihmisellä ei tarvita välttämättä hitauteen ja vajauteen kuin viikon univaje. Osalla myös oirekuva on aika vakaa, kun taas toisilla se vaihtelee omista toimista niinku just vaikka unesta riippuen tai sattumaltá. Nykyisin on sitten vielä ihan vajakki ellei ole syystä riippumatta puhelias.

        Monisairas


    • Anonyymi

      Minulla kuulu naksahdus päässä kun nieläasin tai oikeastaa korvassa ja saatta sen jälkeen vähän sattua päähän en kyllä muuta tiiä

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      82
      5949
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      24
      2546
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      26
      2027
    4. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      62
      1795
    5. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      12
      1621
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1408
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      9
      1327
    8. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      14
      1321
    9. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      7
      1259
    10. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      14
      1213
    Aihe