Tarvitsen allergialääkettä lähinnä keväisin koivun siitepölyaikaan: vuotava nenä, kutisevat silmät. Mutta on myös satunnaisia päiviä jolloin pelkkä huonepölyn pöllähtely siivoamisen yhteydessä aiheuttaa em. oireita.
Kun ei oireiluni tämän pahempaa ole, en mielestäni tarvitse reseptiä tai lääkäriä (tosin prick-testi jo otettukin vuosia sitten, herkkyys koivulle ja lepälle suurehko, monille eläimille herkkyyttä mutta käytännössä ei oireita).
Mikä olisi käytössä edullisin käsikaupan valmiste nenän ja silmien kutinaan sekä nenän vuotamiseen/tukkoisuuteen?
Edullisin antihistamiini?
7
16303
Vastaukset
- tuomo
Nenäsummittimena ehdoton ja tehokkain on mielestäni otrivin.
Ilman reseptiä käyttäisin Zyrtec on ennen ollut reseptillinen mutta ei nykyisin.
Itse vaihdoin suunkuivumisen takia Zetirisin merkkiseen. Reseptissä se etu että saa halvemmalla suuremmat määrät.- Nuhanenä täälläkin
Itse menin apteekkiin ja olisin ottanut Otrivinin mutta siellä ei suositeleet koska siihen jää koukkuun helposti.
- tuomo
jää koukkuun? ja kattia kanssa se mikään huume ole. No itse käytän silloin kun tuntuu siltä joskus en ees muista. mut ei siihen koukkuun jää sen enempää kuin särkylääkkeisiin. Ja niihinkin jää koukkuun vain tietynlaiset ihmiset. Niitä oikeesti tarvi kauheast käyttää jokaiseen pään särkyyn
- Tina
Otrivin- nenäsuihketta ei saa käyttää aikuinen kuin korkeintaan 10 vrk, lapset 5 vrk, samoin on Nasolin-suihkeen laita. Jos käyttää pitempään nuha vain pahenee. Flixonase-suihketta saa myös ilman reseptiä ja se on hyvä allergiseen nuhaan, sitä voi käyttää pitempiäkin jaksoja. Myös Nasonex-suihke on hyvä, mutta se on reseptilääke. Antihistamiineista Heinix ja Histec ovat hyviä ja edullisia. Kannattaisi kyllä käydä lääkärissä. Lääkäri osaisi määrätä oikeat lääkkeet juuri sinulle ja reseptillä ne tulevat paljon halvemmaksi. Keväisin reseptin voisi vain uusia terveyskeskuksessa.
- Eulalia
Jos hyvin käy, muuta käyntiä ei TK:seen välttämättä olekaan koko vuoden aikana, joten ei oikein viitsi maksaa 22 € joka vuosi vain saadakseen reseptin allergialääkettä varten jota ei välttämättä jatkuvasti tarvitse...
Epäilen tällä hetkellä että viime aikojen aamuaivastelua on aiheuttanut nykyinen puupelletti jota käytämme kissojen "hiekkana". Aivastelu ja yleinen nuhaisuus alkoi siinä samaan aikaan kuin tämä uusi pelletti tuli taloon, ja olen koivulle ja lepälle allerginen.
Kissoja on ollut jo pidempään ja niiden kanssa kaikki aina ok.
- Jade
Halvin antihistamiini on Cetirizin. Mutta kuinka nopeasti tämä alkaa vaikuttamaan?Itse sitä juuri hain apteekista.
- midix
Allergisiin oireisiin. Allergioita on siis monenlaisia mm. jotkut saattavat saada jopa hevosien kanssa tekemisissä olevista ihmisistä hevosen eläinpölyä ja sen oireet ovat kutisevat,kirvelevät,verestävät silmät ja voi esiintyä myös tukkoisuutta, kevään siitepölyistä kärsivien siis pahin leppä joka alkaa jo maaliskuun alussa tulla pölynä baltiasta herkimmät saavat jo silloin oireita, myöhemmin keväällä koivu,ja kesällä pujo. kaikkiin näihin auttaa reseptivapaat lääkkeet mutta Kestine on se jossa ei ole ns.haittavaikutusta kuten zyrtecissä mm.väsymys ärtyisyys,päänsärky jne.. Siis markkinoille on tullut uusia tuotteita mutta luulisinpa että Kestine riittää ja lisäksi silmiin kannattaa ostaa reseptivapaa Lomudal kerta-annos ampulleina.
AIVASTELLAAN mutta estetään se.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1938676
En löydä sinua
En löydä sinua täältä, etkä sinä varmaankaan minua. Ennen kirjoitin selkeillä tunnisteilla, nyt jätän ne pois. Varmaan k264838- 504288
- 623857
- 513236
- 503040
Ne oli ne hymyt
Mitä vaihdettiin. Siksi mulla on taas niin järjetön ikävä. Jos haluat musta eroon päästä niin älä huomioi mua. Muuten kä262716Miten mä olisin
Rohkeampi lähestymään häntä. En tiedä. En osaa nykyään edes tikusta tehdä asiaa vaan käyttäydyn päin vastoin välttelen.512607- 432511
Anteeksi kun käyttäydyn
niin ristiriitaisesti. Mä en usko että haluaisit minusta mitään, hyvässä tapauksessa olet unohtanut minut. Ja silti toiv422345