voidaan arvioida että suviseuroissa palaa vl ihmisten rahaa muutaman päivän leireilyyn keskimäärin 50 euroa per nuppi (ml lapset) eli 80 000 * 50e = yhteensä 4 miljoonaa euroa
Tämä siis kun lasketaan kaikki matkakustannukset, autovuokrat, kenttämaksut ym. makkarat.
Ja mitä sillä summalla saadaan siis aikaiseksi?
Muutama päivä savivellissä tarpomista, Jumalan sanaa lähinnä kaiuttimista kuultuna, ja tuttujen tapaamista.
Onko tässä jotain järkeä?
Ei.
Voi kuinka sillä vuosittaisella 4 000 000 euron panoksella, kuinka sillä mentäisiinkään saarnaamaan evankeliumia kaikille kansoille kaikkialle maailmaan, niinkuin Jeesus kehotti.
Lähetyskäskyhän oli hyvin velvoittava! Menkää kaikkialle maailmaan, sanoi Jeesus. Ei hän sanonut että pitäkää vain seuroja, ja ihmisten pitäisi tulla sitten sinne.
Jeesus sanoi "menkää kaikkeen maailmaan!"
Mutta ei.
Semmoiseen hapatukseenhan ei moisia summia vl:ltä liikene.
Ei.
Ehei.
Lähetystyö on ollut vl:lle aina jotenkin vastenmielistä touhua. Kitsaasti on siihen irronnut resursseja. Ne on pantu komeisiin rakennuksiin ja näyttäviin kesätapahtumiin.
Se raha laitetaan joka ikinen vuosi johonkin ihme peräkyläsotkamon sänkipelloilla savivellissä tarpomiseen ja tuttujen kanssa joutavia höpöttämiseen.
onko suviseuroissa jotain järkeä
41
3520
Vastaukset
- sinulla
Ensiksi faktaa:
Ulkolähetystyötä tehdään 15 maassa: Venäjällä, Virossa, Saksassa, Sveitsissä, Englannissa, Norjassa, Unkarissa, Espanjassa, Keniassa, Ruotsissa, Kanadassa, USA:ssa, Togossa ja Equadorissa. Työssä on mukana noin sata puhujaa.
SRK käyttää lähetystyöhön varoja n.470 000 euroa vuosittain.
Miksi ne rahat mitä toivoisit lähetystyöhön käytettävän pitäisi ottaa juuri suviseuroihin käytettävistä rahoista? Et ole kovin paljon lomaillut jos pidät 50 euron summaa lomailusta suurena. Missä leirintäalueella voi oleskella ja syödä ilmaiseksi? Tarkoitatko että lestadiolaisilla ei ole oikeutta pitää lomaa, ja jos, niin mieluummin jossakin muualla käytettäisiin lomaan nuo eurot jotka tuohon reissuun käytetään. Miksi? Mikä on motiivisi? Olisitko itse valmis antamaan lomaasi tarkoitetut rahat vaikka hyväntekeväisyyteen?
Mielestäni suviseurat ei ole näyttävä tapahtuma muutakuin väkimäärältään. Kaikki tapahtuu retkiolosuhteissa, mutta ilmeisesti sitäkään et olisi valmis suomaan? Ovatko suviseurat sinulta jotenkin pois?
Vähän kestävämpiä perusteluja ja ylipäätään oikeita tietoja toivoisi jos avauksia tekee.- kyseleväinen
eli vl yhteisö käyttää lähetystyöhön VAIN KYMMENESOSAN siitä resurssista, mikä menee vuosittain kolmen päivän (lähetystyön kannalta turhaan) savi-suvi-seurasirkukseen.
Ko summat puhukoot puolestaan
Lähetyskäskystä:
Käskikö Jeesus pitää komeita kansanjuhlia, vai ehkä mennä kaikkeen maailmaan julistamaan evankeliumia?
Jos suviseuroihin käytetty (lähetystyön kannalta turha) raha pantaisiinkin suoraan lähetystyöhön, se voitaisiin hetipaikalla KYMMENKERTAISTAA!
Voi kuinka monille ihmisille silloin saataisiin evankeliumia vietyäkään!!
Uskohan tulee sitten Jumalalta jos on tullakseen, mutta evankeliumin levitystyön Jeesus asetti kristityille!
Ei vaan kiinnosta, niin ei. - Roemppae
Ulkolähetystyötä ei lestadiolaisuudessa tehdä vaan ulkomailla kierretään saarnaamassa omille eli kyse on sisälähtystyöstä. VL ei te pakanalähetystä.
Mitä faktaa, kyssymyksesähän ainoastaa seurakuntavierailut, ei muuta, koska ettei teillä ole lähetyöhön mitää sanomaa, joka auttaa siellä yhtään mitää, Jeesuksesta kaikki on aloiettava.
- kokenut kaiken tietää
Suviseurat olisi viisaampaa keskittää yhteen paikkaan hyvälle männikkökankaalle järven tai meren rannalle, jonne rakennettaisiin pysyvä suviseurakaupunki. Sitä voisi käyttää muuna aikana sitten muutkin lomailijat. Pitemmän päälle tällä tavalla säästettäsiin kustannuksissa suuria summia.
Alussa se olisi kallis tikki, mutta vuosien myötä säästöjä alkais ropista.
Nykyajan ihminen vaatii aina vain parempaa palvelua. Itse koen hirveän vastenmielisenä lähdön suviseuroihin. Perheen takia täytyy mennä, ei muuten. Perhe vaatii sinne pääsyä, vaikka joutuis sonnassa tarpomaan.
Vanhoillislestadiolaiset tekevät tämän pyhiinvaellusmatkan joka vuosi, mutta esimerkiksi Mekkaan tarvii tehdä muhamettilaisilla vain kerran elämässään pyhiinvaellusmatka.
Suoraan sanottuna ei ole mitään järkeä pitää suviseuroja, tuhlausta se on, vaikka tulee siitä keskusjohdolle voittoakin.
Vielä järkevämpää olis kuitenkin rakentaa pysyvä Jumalan valtakuinta jonnekkin ihanteelliseen paikkaan.
Kun niitä rakenteita jatkuvasti kootaan ja puretaan, tulee niistä sellaisia remuja.
SRK voisi rakentaa viiden tähden leirintäalueen, jonne kokoonnuttais ja jossa olisi kunnolliset palvelut ilman tupakanmyyntiä.
Siellä voisi uida ja saunoa, vesi tulisi ja ei käy niinkuin usein käy, että vesihanoissa tulee tippasemalla.
Kuka kehtaa tunnustaa, että suviseurat ovat rasitus enemmän kuin virkistys.
Minä ainakin koen seurat suurena rasituksena juuri olosuhteittten takia ja ylimääräinen rasitus on tietysti tupakkakioski, joka häiritsee mielenrauhaani syvästi. Jumalan sanaa kohtaan minulla ei ole mitään huomauttamista, kuuntelen sitä oikein mielelläni, kun vaan voisi keskittyä.
Kuitenkin suurin osa ajasta menee leirielämässä perheen huoltoon ja ainaiseen jonottamiseen, mikä onkin iso rasite.
Aina pitää tyhjentää ja täydentää ruoka-juoma ja roska-astioitaan ja kävele taas pitkä matka.
Sitten se ruuhka ja tungos käyvät hermoille.
Seuravieraat majoitetaan ahtaasti kiinni toisiinsa ja jos naapuriksi sattuu vielä tupakkaa innokkaasti vetävää porukkaa, se ottaa jo päähän.- yritä muunnella
juttujas
- HulluLesta
Mielestäni ei olisi lainkaan järkevää rakentaa yhtä lomakylää suviseuroja varten, sillä suviseurojen yksi lukuisista tarkoituksista on myös lähetystyö. Vaihtamalla seura-aluetta vuosittain VL:ien toiminta tuodaan yhä useamman ihmisen ulottuville ja samalla tuetaan lähisiionien työtä. Eikö tätä voi kutsua juuri lähetystyöksi? Suviseurat ovat kaikille avoin tapahtuma, ja siksipä siellä on paljon mukana ei-vl:liä vain pelkästä uteliaisuudesta monesti jopa ilman suurempia ennakkoluuloja. Sitten tuleekin mitä sattuu tekstii...
Ei suviseuroihin eli suvareihin ole kenenkään pakko mennä. Itse menen sinne joka tapauksessa mielelläni. En välitä tupakkavaunusta heinäpellon laidalla. Mitä tekemistä sillä on yleensäkään uskonasioiden
kanssa??
Voin kuvitella, miltä sana suviseurat kuulostaa normiluterilaisen korvassa. Ainakin vanhahtavalta eikä yhtään trendikkäältä. Tuntuu älyttömältä, miksi parhaassa iässä oleva nuori ihminen ei mene
rockfestareille, bileisiin tai viikonlopun baarikierrokselle vaan suntaa noihin nössöihin suviseuroihin. Kai siihenkin jokainen täälläkin pienessä päässään jonkun selityksen löytää.
Harvassa on ne ihmiset, jotka käyvät aktiivisesti Suomi24 lestapalstalla inttelemässä. Vielä harvemmassa ovat ne, jotka eivät kuulu Vl-lahkoon
ja kuitenkin tietävät, mistä Vl-liikkeessä oikeasti on kyse. Eipä mitään, vois kai sanoo et oma vika ku harvoin kerrotaa kellekkään et "olen lesta" tai "miten eroan sinusta, kun olen vl".
Täytyykin myöntää, et toisinaan on aika vaikee
sanoo vieraalle olevansa mitä on. Ei siksi, et häpeis liiemmin uskoaan vaan siksi et toinen ei loukkaantuis. Joku tälläkin palstalla on ehkä kohta loukkaantunut siksi et oon Vl ja uskon tähän "vain me" oppiin. HAH! Vaikka mä vanh.lesta oonkin en mä mee toista helvettiin tuomitsee. Mistä minä tietäisin, kuka sinne joutuu. Silti USKON, että tämä on juuri se oikea usko. Nyt jonkun kuuluis kirjottaa perään et "hei, et sä voi noin sanoo". Mut hällä väliä...pelkkä keskustelupalsta.
Lopuks vois sanoo et tääl on aika paljo naiivia jutusteluu. Luulis kuitenki et suurin osa jo aikuisia. Mm. eräs otsikko "Pieleen meni, ROTTA"
naurattaa. Ja kaveri luultavasti vielä tosissaan.
Ihan älytöntä pelleilyy, ja vieläpä molemminpuolista. Mut eipä oo häävii nää munkaa jutustelut... - perhesovun vuoksi
HulluLesta kirjoitti:
Mielestäni ei olisi lainkaan järkevää rakentaa yhtä lomakylää suviseuroja varten, sillä suviseurojen yksi lukuisista tarkoituksista on myös lähetystyö. Vaihtamalla seura-aluetta vuosittain VL:ien toiminta tuodaan yhä useamman ihmisen ulottuville ja samalla tuetaan lähisiionien työtä. Eikö tätä voi kutsua juuri lähetystyöksi? Suviseurat ovat kaikille avoin tapahtuma, ja siksipä siellä on paljon mukana ei-vl:liä vain pelkästä uteliaisuudesta monesti jopa ilman suurempia ennakkoluuloja. Sitten tuleekin mitä sattuu tekstii...
Ei suviseuroihin eli suvareihin ole kenenkään pakko mennä. Itse menen sinne joka tapauksessa mielelläni. En välitä tupakkavaunusta heinäpellon laidalla. Mitä tekemistä sillä on yleensäkään uskonasioiden
kanssa??
Voin kuvitella, miltä sana suviseurat kuulostaa normiluterilaisen korvassa. Ainakin vanhahtavalta eikä yhtään trendikkäältä. Tuntuu älyttömältä, miksi parhaassa iässä oleva nuori ihminen ei mene
rockfestareille, bileisiin tai viikonlopun baarikierrokselle vaan suntaa noihin nössöihin suviseuroihin. Kai siihenkin jokainen täälläkin pienessä päässään jonkun selityksen löytää.
Harvassa on ne ihmiset, jotka käyvät aktiivisesti Suomi24 lestapalstalla inttelemässä. Vielä harvemmassa ovat ne, jotka eivät kuulu Vl-lahkoon
ja kuitenkin tietävät, mistä Vl-liikkeessä oikeasti on kyse. Eipä mitään, vois kai sanoo et oma vika ku harvoin kerrotaa kellekkään et "olen lesta" tai "miten eroan sinusta, kun olen vl".
Täytyykin myöntää, et toisinaan on aika vaikee
sanoo vieraalle olevansa mitä on. Ei siksi, et häpeis liiemmin uskoaan vaan siksi et toinen ei loukkaantuis. Joku tälläkin palstalla on ehkä kohta loukkaantunut siksi et oon Vl ja uskon tähän "vain me" oppiin. HAH! Vaikka mä vanh.lesta oonkin en mä mee toista helvettiin tuomitsee. Mistä minä tietäisin, kuka sinne joutuu. Silti USKON, että tämä on juuri se oikea usko. Nyt jonkun kuuluis kirjottaa perään et "hei, et sä voi noin sanoo". Mut hällä väliä...pelkkä keskustelupalsta.
Lopuks vois sanoo et tääl on aika paljo naiivia jutusteluu. Luulis kuitenki et suurin osa jo aikuisia. Mm. eräs otsikko "Pieleen meni, ROTTA"
naurattaa. Ja kaveri luultavasti vielä tosissaan.
Ihan älytöntä pelleilyy, ja vieläpä molemminpuolista. Mut eipä oo häävii nää munkaa jutustelut...Onneksi minun ei tarvitse enää osallistua seurakentän rakennustalkoisiin, enkä ota vastaan mitään työvuorojakaan.
Ei kannata ottaa itselleen pulttia enempää, sillä kyllä niitä muita innokkaita riittää.
Antaa niiden touhuta, joilla intoa riittää.
Suviseurojen järjestämisillä on omat näkökohtansa oli ne aina samassa paikkaa tai vakiopaikassaan.
Ovathan esim. maakunnalliset seurat aina vakiopaikoissaan ja joka kerta paikkakunnan lehdet omistaa palstatilaa seurojen tapahtumille.
Tupakkavaunulla on merkitystä uskon julkisuuskuvalle.
Annahan kunhan lehdistö keksii tämän kummallisen asian ja alkaa revittää siitä juttuja.
Tupakointi ja tupakkavaunu ovat joka tapauksessa kielteisiä asioita, joita ei tarvitsisi olla.
Ei ole pakko mennä niin, mutta on mentävä muitten mieliksi, jotta imagokuva säilyy.
Monesti perhe ei selviydy kaikesta niistä leirien pystytyksistä, jos perheenpää ei ole mukana.
- suviseuroihin
jotka ei halua, niin niitten ei oo pakko mennä. Ihanaa on muutama päivä viettää ulkona... ja puheita kuuluu. Illalla oma tunnelmansa, aamulla omansa.
- vaan onko järkeä
polttaa rahaa 4 000 000 euroa parin päivän savivellileireilyyn
samalla rahalla levitettäisiin evankeliumia ympäri maailman KYMMENEN KERTAA enemmän kuin mitä tehdään tätä nykyä!!
kkyse on ARVOSTUKSISTA!
Lähetyskäskystä otetaan "rusinat pullasta", eli otetaan mieluusti itselle kyllä syntien anteeksisaarnaamisen oikeus, mutta vähät välitetään oikeuteen liittyvistä VELVOITTEISTA, jotka kuuluvat : menkää kaikkeen maailmaan!!
Eihän Jumalan tarkoitus ollut että taivasten valtakunnan avaimet jumittuvat jonnekkin peräpohjolaan! Hän tarkoitti, että evankeliumia pitää levittää ympäri maailman, KAIKILLE IHMISILLE tarjota!
Kyse ei ole resurssien puutteesta, vaan siitä, mitä vl joukko pitää tärkeänä. - ihminen
vaan onko järkeä kirjoitti:
samalla rahalla levitettäisiin evankeliumia ympäri maailman KYMMENEN KERTAA enemmän kuin mitä tehdään tätä nykyä!!
kkyse on ARVOSTUKSISTA!
Lähetyskäskystä otetaan "rusinat pullasta", eli otetaan mieluusti itselle kyllä syntien anteeksisaarnaamisen oikeus, mutta vähät välitetään oikeuteen liittyvistä VELVOITTEISTA, jotka kuuluvat : menkää kaikkeen maailmaan!!
Eihän Jumalan tarkoitus ollut että taivasten valtakunnan avaimet jumittuvat jonnekkin peräpohjolaan! Hän tarkoitti, että evankeliumia pitää levittää ympäri maailman, KAIKILLE IHMISILLE tarjota!
Kyse ei ole resurssien puutteesta, vaan siitä, mitä vl joukko pitää tärkeänä.Olet vapaa kaikista oman lihan mielihaluista, et vaadi itsellesi mitään virkistystä ja vaihtelua vaan voit käyttää siihen tarkoitetun summan lähetystyöhön tai vaikka hyväntekeväisyyteen. Etkö? No niin minä ymmärsin sillä mitä vaatii muilta, pitää olla valmis myös itse se tekemään. Onko suviseurat virkistystä? Kelle on ja kelle ei. Kyllä se suurimmalle osalle on. Suviseuroihin ei ole pakko lähteä mikäli ei jaksa tai taloudellinen- tai työtilanne ei sitä salli.
- tulemaan
kkyse on ARVOSTUKSISTA!
Kyse ei ole resurssien puutteesta, vaan siitä, mitä vl joukko pitää tärkeänä....mihin saa lähettää laskun, jolla voit korvata osallistumisesi suviseuroihin. Kerro myös perheen jäsentesi lukumäärä, niin tiedämme monellako kerromme tuon 50 euroa. Siitä tuleekin mukava potti. Sehän on kuudelta hengeltä jo 300 eukkoa.
Mutta sinähän maksat se ilomielin, eikös vaan. Oletko tullut ajatelleeksi, että SRK.lla ei olisi sitä rahaa ellei suviseuroja pidettäisi. Ihmiset tuovat sen rahan suviseuroihin eikä se todellakaan jää SRK.n voitoksi, kyllä kulut on sen verran suuret. Siis tuota avauksessa mainitsemaasi summaa ei olisi olemassakaan jos suviseuroja ei pidettäisi. Eikä kannata väittääkään että itsekään olisit valmis laittamaan EDES tuota 300 euron summaa lähetystyöhön vuosittain. Pikemminkin vaikutat juuri sellaiselta tyypiltä joka on heti itkemässä markkojaan takaisin jos yhden kahvipaketin yhteiseen tarkoitukseen ostaa. - mieltä
kkyse on ARVOSTUKSISTA!
Kyse ei ole resurssien puutteesta, vaan siitä, mitä vl joukko pitää tärkeänä.wttä twkisimmepä miten tekisimmekään, niin eivät muut (tai kaikki) olisi siihen tyytyväisiä.
Ja järjestäähän muutkin kesäjuhliaan, esim heränneet..
Mitä se ketään haittaa?
- ..................
Itse en ole kokenut suviseuroja minkäänlaisena pakkona. Tähän asti olen tykännyt mennä sinne kenttäolosuhteista huolimatta, mutta jos joskus alkaa tuntua, että en jaksa, niin sitten en mene. Näin vertauksen muslimien pyhiinvaellukseen lähinnä vitsinä :)
- Tutkija.
raha päivässä Linnanmäelläkin aj vielä enemmän, jonka voisi lahjoittaa kirkon lähetysvaroihin.
Josko ei osoiteltaisi, sillä ei kyse olekaan organisaation rahoista, vaan yksityisten ihmisten varojen kohdentamisesta.
Lohkaistaan sieltä SRK:n budjetista melkoinen siivu lähetystyöhön, sen voit käydä tarkastamassa, sillä se on julkinen tieto. - tutkija 2
Me ei saada niitä
alueita
makkaroita
lihakeittoja
sähköä, vettä
ym
ilmaiseksi
Kaikista pitää maksaa tavarantoimittajille ja maanomistajille.Oletko ottanut laskelmissasi nämä poistot huomioon? - pakkula
Moni turisti on poikennut suviseuroihin, kun on nähnyt siellä maansa lipun tangossa, on sillä tavoin päässyt tutustumaan kristiilisyyteen ja tehbnt elämänsä suurimman löydön.
Venäjän lähetystyö alkoi, kun muutakmia Suomessa vierailleita kävi Haapaveden suviseuroissa. Muutamat saivat parannuksen armon ja kutsuivat seuroja kotiseudulleen. Seuraavan vuoden seuroissa Jämijärvellä oli tangossa Neuvostoliiton lippu. Olikin ainoa kerta, kun snesirppi ja vasara seurasalossa liehuivat, sillä seuraavana vuonna olivat vaihtuneet Venäjän lipuksi.
Ne pitkään eristyksessä olleet Venäjän uskovaiset löytyivät muutama vuosi sen myöhemmin.- Anonyymi
Olen asunut NL;ssä ja Venäjällä ja Heillä on Jeesus, joka uupuu hyvinkin VL,iltä, mutta kun joitain heistä maksetaan tulemaan Suvareihin, kyllä loma heillekin kelpaa.
- Tapamatkailun lopettanut
Hyvin haastelet. Ei siinä järkeä kyselläkään, vaan Suvareissa käydään tavan vuoksi.
Jos tilaisuus jaettaisiin paremmin ajallisesti ja alueellisesti, vähenisi matkailu ja saastuttaminen. Eikä työpaikoilla riideltäisi kesä-heinäkuun vaihteen lomavuoroista.
Olisipa mukava, jos tuo laskemasi summa käytettäisiin katulähetystyöhön. Lestadiolaista en ole ikinä nähnyt kadulla kutsumassa väkeä parannukseen.- puhut?
Jos suviseuroja ei järjestettäisi vähenisi matkailu ja saastuttaminen? Meinaatko tosissasi että suviseuroihin matkustaminen on jotenkin oleellinen saastuttajatekijä tässä maassa? Todennäköisesti samat autot ajaisivat johonkin lomalle siitä huolimatta. Mutta se ilmeisesti onkin sitten eri juttu, siitä kulutuksesta ei nouse haloota. Voi hyvänen aika, onko teillä mitään omaa elämää kun pitää murehtia tuollaisia joutavia asioita. Sanoit että suviseuroissa käydään tavan vuoksi. Eiköhän sitä tavan vuoksi mennä mihin tahansa lomalle. Ihmisillä on tapana käydä lomallaan matkalla.
- jankutukseen kyllästynyt
puhut? kirjoitti:
Jos suviseuroja ei järjestettäisi vähenisi matkailu ja saastuttaminen? Meinaatko tosissasi että suviseuroihin matkustaminen on jotenkin oleellinen saastuttajatekijä tässä maassa? Todennäköisesti samat autot ajaisivat johonkin lomalle siitä huolimatta. Mutta se ilmeisesti onkin sitten eri juttu, siitä kulutuksesta ei nouse haloota. Voi hyvänen aika, onko teillä mitään omaa elämää kun pitää murehtia tuollaisia joutavia asioita. Sanoit että suviseuroissa käydään tavan vuoksi. Eiköhän sitä tavan vuoksi mennä mihin tahansa lomalle. Ihmisillä on tapana käydä lomallaan matkalla.
Jos me tekisimme lähetystyötä kaduilla, meitä haukuttaisiin siitä.
- Sepeteus
puhut? kirjoitti:
"Ihmisillä on tapana käydä lomallaan matkalla."
Kun muut asiat tulevat tärkeämmiksi, ei tarvitse kuluttaa luontoa itsetarkoitukselliseen matkailuun.
Viimeksi olen ollut lomamatkalla vuonna 1975 - armeijasta päästyäni. - XXL
jankutukseen kyllästynyt kirjoitti:
Se kuuluu työn luonteeseen. Myös muilla lahkoilla.
- Jopas nyt
Sepeteus kirjoitti:
Kun muut asiat tulevat tärkeämmiksi, ei tarvitse kuluttaa luontoa itsetarkoitukselliseen matkailuun.
Viimeksi olen ollut lomamatkalla vuonna 1975 - armeijasta päästyäni.Kyllä taitaa tämä maapallo saastua ihan muista syistä kuin kerran vuodessa tehtävästä suviseuramatkasta. Ja ikävä kyllä tai paremminkin onneksi, me ihmiset emme ole samasta puusta veistettyjä, jokainen eläköön tyylillään. Sinun elämäsi ei ole sen ihailtavampaa kuin kenenkään muunkaan. Suosittelisin siitä huolimatta kyllä sinullekin irtiottoa. Kun elämä on pitkään samaa ympäripyöreää, alkaa pipo kiristää.
- Joosua
Sepeteus kirjoitti:
Viimeksi olen ollut lomamatkalla vuonna 1975 - armeijasta päästyäni.Sinun mielestäsi lomamatka on turhaa. Minun mielestäni se ei ole, vaan normaali ihminen kaipaa vaihtelua ja virkistystä katkaisemaan arjen. En siis yksisilmäisesti sanoisi, että kaiken turhan voi jättää. Sillä periaatteellahan pitäisi luopua lähes kaikesta tässä elämässä, jossa mikään muu ei ole pakko kuin syntymä ja kuolema. Sanoit aika oudosti että ei tarvitse kuluttaa luontoa itsetarkoitukselliseen matkailuun. Ymmärsinkö väärin kun käsitin että tarkoitit että matkustetaan sentähden että luonto tuhoutuisi. Jos noin tarkoitit, niin aika oudosti ajattelet. Mitenkään muuten tuota lausetta en voi ymmärtää, koska jos matkalle lähdetään, niin kai se on itsetarkoitus. Pitäisi hyväksyä, että olemme erilaisia ihmisiä, ja suoda muille se mitä nämä haluavat tehdä vaikka itse eläsikin erilailla.
Mitä muuten ymmärrät lomamatkalla? Puhuitko ulkomaanmatkoista? Minä ainakin ymmärrän, että tässä keskustelussa on keskusteltu tässä maassa tehtävistä matkoista, lähinnä suviseuramatkoista. jankutukseen kyllästynyt kirjoitti:
Lieneekö syystä, kannattaa miettiä sitä. Lestadiolaisa aikaisia on luokkaa 40,000 ja loput muuta perhettä, joten jos olisitte edes lähellä Jeesusta, olisi lukumäärä kymmenkertainen.
- saeppuakaappias
Voeshan sitä ainaski aatella, että jos häntä pittäis vaekka joka toenen vuos suvarit, ja sitte joka toenen vuos kiertäs sitä mualimaa ikkäänku evankeliumia huastamassa. Siinähän olis kaekki tyytyväesiä. Halukkaat piäsee joka toenen vuos lehemänkakkaroehen sekkaan pyörimään, ja toeset halukkaat piäsee joka toenen vuos suarnaamaan pakanoeden sekkaan kiäntymystä.
Taijanki laettaa Ouluun kirjeen, kun tuli kerranki omasta mielestä hyvä ehotus. Pallaan linjalle siinä vaeheessa, ku ohtalamppu tuas syttyypi. - pöllö
menemme suviseuroihin ensiksikin kuuntelemaan jumalan sanaa virvoittumaa .saamaan uutta voimaa kilvoitella.tapaamaan ystäviä veljiä ja sisaria joita moniakaan ei näe muulloin. viettämään helppoa retkielämää valmiiseen ruokapöytään ja kahvipöytään.herran pyhän ehtoollisen vietto on jo yksin sellainen sykähdyttävä hetki jolloin konkreetisesti tuntee kuinka taivas on lähellä.siellä on loppujen lopuksi niin ihanaa että jos suinkin mahdollista niin sinne mennään.ja vaikka on ollut savea ja vettä tai aurinkoa niin yleisesti suviseurakansa on ottanut nämä ilma-asiat huumorilla kun ne eivät ole järjestäjien päätettävissä.joka päivä käydään kurkistamassa sivustoilla joko ensikesän suviseurat ovat tulleet nettiin..........
- Tarkka jätkä
Eikö tuota kaikkea voi harjoittaa vähän lähempänäkin?
- toisin ajattelija
- ei siellä kyllä virvoitu
- jumalan sanaa on mukavampi kuunnella kotona radiosta
- uutta voimaa ei saa, vaan sieltä tultaessa on
entistä voimattomampi olo
- vanhoja tuttavia ei enää kaipaa
- herran pyhä ehtoollinen ei ole sen kummempi, kuin muukaan tapahtuma. Se vaan tuntuu siltä, kun sata metriä pitkä jono kiemurtelee.
Mukavampi olis nauttia ehtoollista keskellä synkkää korpea.
Ja mikä siellä suvareissa on niin ihanaa. Minä olisin mieluummin keskellä korpea istuksimassa suuren kelon juurella katselemassa
taivaalla lipuvia pilvilauttoja.
Jumala tulee hiljaisuudessa ja luonnossa paljon lähemmäksi, kuin hulinaa täynnä olevalla seura-
kentällä, jossa tupakat savuaa. - kara
toisin ajattelija kirjoitti:
- ei siellä kyllä virvoitu
- jumalan sanaa on mukavampi kuunnella kotona radiosta
- uutta voimaa ei saa, vaan sieltä tultaessa on
entistä voimattomampi olo
- vanhoja tuttavia ei enää kaipaa
- herran pyhä ehtoollinen ei ole sen kummempi, kuin muukaan tapahtuma. Se vaan tuntuu siltä, kun sata metriä pitkä jono kiemurtelee.
Mukavampi olis nauttia ehtoollista keskellä synkkää korpea.
Ja mikä siellä suvareissa on niin ihanaa. Minä olisin mieluummin keskellä korpea istuksimassa suuren kelon juurella katselemassa
taivaalla lipuvia pilvilauttoja.
Jumala tulee hiljaisuudessa ja luonnossa paljon lähemmäksi, kuin hulinaa täynnä olevalla seura-
kentällä, jossa tupakat savuaa.Jos siellä noin hankalaa on, niin ei sinne kannata mennä. Saa sieltä olla poiskin. Mutta tavallisesti se taitaa olla kesän kohokohta. Heti joulun jälkeen lapsetkin alkavat laskea, viikkoja ja päiviä, milloin suviseuroihin pääsee.Monille se on se kesän lomamatka ja siihen yhdistetään monesti sukuloinnit.
Kaikki ei tosiaan taida pitää siitä, mutta useimmista meistä se on hauskaa. Vallitkoon vapaus senkin suhteen. - Anonyymi
kara kirjoitti:
Jos siellä noin hankalaa on, niin ei sinne kannata mennä. Saa sieltä olla poiskin. Mutta tavallisesti se taitaa olla kesän kohokohta. Heti joulun jälkeen lapsetkin alkavat laskea, viikkoja ja päiviä, milloin suviseuroihin pääsee.Monille se on se kesän lomamatka ja siihen yhdistetään monesti sukuloinnit.
Kaikki ei tosiaan taida pitää siitä, mutta useimmista meistä se on hauskaa. Vallitkoon vapaus senkin suhteen.Neuroimmuuni sairauden aiheuttama paha aistiyliherkkyys hajuille ym.
Ei ollut suviseuroissa hauskaa sitte yhtään.
2007 suviseurat sai olla viimeset suviseurat paikanpäällä. Kirjoitat; -menemme suviseuroihin ensiksikin kuuntelemaanmenemme suviseuroihin ensiksikin kuuntelemaan jumalan sanaa virvoittumaa?
Kerrotko kaikille mikä on pienillä alkukirjaimilla kirjoitetut; menemme suviseuroihin ensiksikin kuuntelemaan jumalan sanaa virvoittumaa.
Muutenkin pisteitä on kylläkin riittävästi, sekä sen jälkeen uuden lauseen alku pienellä alkukirjaimella?- Anonyymi
pinnasänky kirjoitti:
Kirjoitat; -menemme suviseuroihin ensiksikin kuuntelemaanmenemme suviseuroihin ensiksikin kuuntelemaan jumalan sanaa virvoittumaa?
Kerrotko kaikille mikä on pienillä alkukirjaimilla kirjoitetut; menemme suviseuroihin ensiksikin kuuntelemaan jumalan sanaa virvoittumaa.
Muutenkin pisteitä on kylläkin riittävästi, sekä sen jälkeen uuden lauseen alku pienellä alkukirjaimella?😀😀😀
- Sotkalintu
Suviseurat on vaarassa peruuntua tänä vuonna. Kas kun lintuinfluenssa voi massatapahtumissa riistäytyä täysin hallinnasta.
- ???
Missä on lintuinfluenssa?? onko sitä Suomessa?? eikö SARS meinannut tuhota ihmiskunnan viime vuonna?? Median aikaansaamaa hysteriaa..
- Anonyymi
Kyllä kotimaassakin tulee tehdä lähetystyötä. Jumalan Valtakunnan evankeliumi kuuluu myös tänne Suomeen. Taitaa ne ihmiset, jotka osallistuu suviseuroihin olla erimieltä.
Jos luet Suviseurat lähetytöhön, niin kerro se mitä te lähetätte?
Jeesushan käytännössä teiltä uupuu tyystin.- Anonyymi
Onko SRK Jumalan Valtakunta?
Missä se kerrotaan, ei ainakaan Raamatussa?
Taitaa olla markkinapuheita.
- Anonyymi
No ei ole mitään järkeä.
Valittujen määrä ei muutu harvoista moniksi vaikka olisi kolmet suviseurat kesässä.Onko raja tullut mielestäsi jo vastaan Valittujen osalta?
Ainut eksaktinen totuus kuitenkin on, joka on Raamatussa pelastuksesta, että koko Jumalan kansa Israel pelastuu ja luonnollisesti Jeesukseen kastetut Upottamalla.
Room. 11:26 Sen tapahduttua koko Israel on pelastuva, niin kuin on kirjoitettu: -- Siionista on tuleva Pelastaja, hän poistaa jumalattomuuden Jaakobin jälkeläisistä.
Ketjusta on poistettu 8 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Hengenvaaralliset kiihdytysajot päättyivät karmealla tavalla, kilpailija kuoli
Onnettomuudesta on aloitettu selvitys. Tapahtuma keskeytettiin onnettomuuteen. Tapahtumaa tutkitaan paikan päällä yhtei1726293- 1471744
- 1131528
- 511280
Suureksi onneksesi on myönnettävä
Että olen nyt sitten mennyt rakastumaan sinuun. Ei tässä mitään, olen kärsivällinen ❤️46962Möykkähulluus vaati kuolonuhrin
Nuori elämä menettiin täysin turhaan tällä järjettömyydellä! Toivottavasti näitä ei enää koskaan nähdä Kauhavalla! 😢32879Älä mies pidä mua pettäjänä
En petä ketään. Älä mies ajattele niin. Anteeksi että ihastuin suhun varattuna. Pettänyt en ole koskaan ketään vaikka hu97856Reeniähororeeniä
Helvetillisen vaikeaa työskennellä hoitajana,kun ei kestä silmissään yhtään läskiä. Saati hoitaa sellaista. Mitä tehdä?5809Tarvitsemme lisää maahanmuuttoa.
Väestö eläköityy, eli tarvitsemme lisää tekeviä käsiä ja veronmaksajia. Ainut ratkaisu löytyy maahanmuutosta. Nimenomaan231775- 41759