Mullan vaihto

ninni

Oletteko vaihtaneet kukille mullat alakuun aikana? Äitini sanoi että silloin onnistuu parhaiten. Ja milloin on alakuu? Kiitos vastauksista etukäteen..

7

2486

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • anna_

Yläkuuhun pitää mullat vaihtaa, pistokkaat ottaa ja siemenet kylvää. Näin minä olen kuullut. Enpä tiedä, mikä se oikea termi on, mutta joka tapauksessa tarkoittaa sitä aikaa, kun kuu kasvaa. Nyt on täysikuu ja siitä se alkaa pienenemään, parin viikon päästä siis on taas kasvavan kuun aika. Viime vuonna kylvin samettikukkia kahteen otteeseen, ja kasvavan kuun aikaan kylvetyt kasvoivat paljon paremmin! Nyt otin muratista pistokkaita, oikein odotin kasvavaa kuuta, ja kappas vaan, rupesivat työntämään juurta hetkessä, joskus ovat jököttäneet viikkokausia juurettomina vedessä. Pakko kai uskoa tuohon kuuhommaan!

• ninni

taisin sekoittaa ylä- ja alakuun... Kiitos vastauksesta!

• tarkalleen tuota

Alakuu tarkoittaa ajanjaksoa jolloin kuu kiertää "matalemmalla" ja yläkuu sitä ajanjaksoa kun korkealla. Tyypillisesti kesä-joulu joulu-kesä

• rita

Näin täytyy uskoa.Kaikki kesäkukan taimet iti alle viikossa ja kasvavat hyvin.Keijunmekkokin ja lopeliat ym. Olen sen huomannut jo vuosia sitten.Joten odotellaan rauhassa seuraavaa kylvöjaksoa.

• Anonyymi

Sinulla on kuukauden väärin Kasvihan näytti että nyt on juurien vuoro kun ototit sitä yläkuuta joka on varren vuori. Jostain kumman syystä nuo kasvit tietää jota me ei tiedetä.

• Anonyymi

olen äitisi kanssa samaa mieltä. Kasvi kasvattaa juuristoaa alakuussa ja vartta yläkuussa. Alakuun istukkaat juurtuu hyvin onnistumien on varmempaa.

• Anonyymi

Oli aika nostaa tämäkin aloitus...

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Oletko kertonut jo muille tunteistasi?

Ystävillesi esimerkiksi? Minä en ole vielä kertonut kenellekään tästä meidän jutusta.
      Ikävä
      85
      4930
    2. Mistä puhuitte viimeksi kun näitte

Kerro yksi aiheista
      Ikävä
      40
      2351
    3. Olisin ottanut sinusta akan itselleni

Mutta olitkin aika itsepäinen ja hankala luonne.
      Ikävä
      191
      2320
    4. Olenko saanut sinut koukkuun?

Hyvä. Rakastan sua.
      Ikävä
      88
      2241
    5. Ei sua pysty unohtamaan

Ei vaan yksinkertaisesti pysty
      Ikävä
      133
      1909
    6. ROTAT VALTAAVAT ALUEITA

Asukkaat nyt loukkuja tekemään ja kiireellä, jätehuolto kuntoon, jätteet niille kuuluville paikoille, huomioikaa yrittäj
      Äänekoski
      23
      1748
    7. Kerro todelliset motiivit

kaivattuasi kohtaan?
      Ikävä
      178
      1540
    8. Miten minusta tuntuu että kaikki tietää sun tunteista mua kohtaan

Paitsi suoraan minä itse, vai mitä hlvettiä täällä tapahtuu ja miksi ihmiset susta kyselee minulta 🤔❤️
      Ikävä
      16
      1451
    9. Reuters: Ukraina on iskenyt Venäjän strategisia pommikoneita vastaan. Jopa 40 konetta vahingoittunut

Ukrainan turvallisuuspalvelu SBU on iskenyt Venäjän strategisia pommikoneita vastaan, kertoo Reuters. Uutistoimiston läh
      NATO
      346
      1233
    10. Hei, huomenta komistus

Yllättääkö, että olet heti mielessä. Mukavaa päivää upea ❤️
      Ikävä
      35
      1146
    Aihe