MInulla todettiin magneettitutkimuksessa pullistuma 6-7 nikamien välissä. Selkä on aina kipeä ja öisin on hankala löytää hyvää asentoa.
Sain lääkkeen Arcoxia. Kokemuksia?
Välilevyn pullistuma/th-rangassa
4
8879
Vastaukset
- edi
ei kokemusta henk.koht., mutta rintarangan pullistumat ovat aika hankalia, jopa hengityskin voi aiheuttaa kovat oireet...ja leikkauksiin eivat helpolla ryhdy, koska riskit niin suuret...
toivottavasti nyt jotain ohjeita saat lääkäriltäsi tms, ettei tarvitse tämän palstan ohjeisiin turvautua... - Duplo ranka
Coxibit ...hm...älä ota pitkäaikaisesti. Vioxxhan on jo vedetty pois markkinoilta.
Ilmeisesti lääkärisi arvelee että pullistuma palautuu itsekseen kun ei ehdottanut leikkausta?
Mitä sanoi?
Minulla ollut selkä vuoden kipeä ja menen magneettikuvaukseen pian koska pahentuneet vaivat. Olen saanut myös ko lääkettä. Tehoton. Miltei kaikki Panadol Fortet ym vain nukuttavat ja rentoututtavat ei muuta tehoa. Ilmeisesti korjattava vika, välilevyn vaiva tai muu. Eli tuhatkaan särkylääkettä ei sitä korjaa. Olin fysioterapeutilla n 4 kk sitten 2 x ja hieronnan jälkeen halusi vielä käsitellä selkäni nikamat, tosin pehmeästi, mutta kuitenkin. Kun siinä makasin en osannut pompata hoitopöydältä naisen silmien eteen ja sanoa 'älä koskekkaan selkääni'. Varokaa kaikkea sellaista manipulointia. Oireet parentuneet ja odotan siis asiaa selventävää kuvausta. Röntgen turhaa kun kuitenkin tarvitset magneettikuvauksen. Kaikki oleminen vaikeaa: nostaminen jne kenkien jalkaan saaminen, työnteko ok istuen, mutta sitten kun siitä yrittää vaikka makuulle on kuin nukkuisi putken päällä aluksi. Uni tulee heti koska siinä vaiheessa on kivusta niin out. Sängystä nouseminen taas sitä yhtä oikean asennon hakua ja varmaan pahasti keirtämällä sekin lopulta onnistuu. Sairaalan Apuväline lainaamon tukiliivi auttaa, samoin vältän lattialta eteenpäin pikkutavaroiden poimimista, siihenkin on apuvälineitä. Venyttelen mutta en jyrkästi eteen vaan miel taaksepäin, mutta luultavasti mikään ei ole nyt hyväksi. Odotan minkä diagnoosin saan sitten magneettikuvauksesta. Veriarvot kaikki hyvät joten ei voi olla selkärankareumakaan vai? Vielä töissä mutta kuinka kauan..jaksanko istumatyössäni kuvaukseen asti loppuu kuuhun,jolloin saan diagnoosin, toivottavasti. Ennen saatoin jopa uida nyt en sitäkään enää. Askele askeleelta hiljaa eteenpäin.- Hoitokokemuksia
Hei!
kiitos viestistäsi.Hoitava lääkärini on selkäspesialisti Kuopiosta Olavi Airaksinen.Olen nyt käynyt magneettitutkimuksessa ja tuloksena oli tuo pullistuma 6/7 nikamien välissä.Lääkärille pääsen kuitenkin vasta 3.4, jonka jälkeen vasta tiedän, mitä mieltä hän on tilanteesta. Selkä on edelleen kipeä ja varon tosi paljon kaikkea liikettä, joka voisi saada aikaan kivun pahenemisen.
Näistä lääkkeistä; Minulla auttoi tosi paljon Bextra-lääke, joka vedettiin pois markkinoilta. Nyt tämä Arcoxia pitäisi olla hyvin samantapainen lääke. Toivottavasti auttaa. Nyt on ollut kivussa vähän parempi jakso ja olen pärjännyt ajoittain jopa ilman, koska olen varmaan jo jotenkin tottunut tähän kipuiluun ja liikerajoittuneisuuteen - kipukynnykseni on korkea.
Tuosta fysioterapiasta. Kävin ns. OMT-fysioterapeutilla viime syksynä. Hän käsitteli selkääni monella tavalla enkä myöskään tohtinut siinä pöydällä kieltää, mutta tuloksena olin kovat kivut, jotka kestivät kolme viikkoa. Kun soitin ko. ihmiselle hän käski syödä Buranaa - kyllä se siitä. Lopetin hoidot siihen yhteen kertaan ja hakeuduin nykyiselle lääkärilleni. Hän oli heti sitä mieltä, että selkään ei tule koskea ennen kuin tiedetään, mikä on vialla.
Kevyttä lihashierontaa olen suostunut ottamaan, mutta rankaan ei kosketa!
No, huhtikuussa olen viisaampi, kun kuulen lääkärini mielipiteen. Minulla on tosin 400 km matkaa Kuopioon, mutta olen kokenut, että käyntini on kannattanut ja olen hyvissä käsissä. - Duplo ranka
Hoitokokemuksia kirjoitti:
Hei!
kiitos viestistäsi.Hoitava lääkärini on selkäspesialisti Kuopiosta Olavi Airaksinen.Olen nyt käynyt magneettitutkimuksessa ja tuloksena oli tuo pullistuma 6/7 nikamien välissä.Lääkärille pääsen kuitenkin vasta 3.4, jonka jälkeen vasta tiedän, mitä mieltä hän on tilanteesta. Selkä on edelleen kipeä ja varon tosi paljon kaikkea liikettä, joka voisi saada aikaan kivun pahenemisen.
Näistä lääkkeistä; Minulla auttoi tosi paljon Bextra-lääke, joka vedettiin pois markkinoilta. Nyt tämä Arcoxia pitäisi olla hyvin samantapainen lääke. Toivottavasti auttaa. Nyt on ollut kivussa vähän parempi jakso ja olen pärjännyt ajoittain jopa ilman, koska olen varmaan jo jotenkin tottunut tähän kipuiluun ja liikerajoittuneisuuteen - kipukynnykseni on korkea.
Tuosta fysioterapiasta. Kävin ns. OMT-fysioterapeutilla viime syksynä. Hän käsitteli selkääni monella tavalla enkä myöskään tohtinut siinä pöydällä kieltää, mutta tuloksena olin kovat kivut, jotka kestivät kolme viikkoa. Kun soitin ko. ihmiselle hän käski syödä Buranaa - kyllä se siitä. Lopetin hoidot siihen yhteen kertaan ja hakeuduin nykyiselle lääkärilleni. Hän oli heti sitä mieltä, että selkään ei tule koskea ennen kuin tiedetään, mikä on vialla.
Kevyttä lihashierontaa olen suostunut ottamaan, mutta rankaan ei kosketa!
No, huhtikuussa olen viisaampi, kun kuulen lääkärini mielipiteen. Minulla on tosin 400 km matkaa Kuopioon, mutta olen kokenut, että käyntini on kannattanut ja olen hyvissä käsissä.Kiitos vastauksesta. Kovin kauaa et varmaan tietokoneesi edessä halua istua. Itse olen koettanut ergonomisesti järjestää kaikki oikein mutta, jos selässä on joku vika ei siihen nyt auta työtason korkeusmittaukset tai tuttujen siunailut.
Bextraa olen saanut aikoinani kun polviproteesileikkaus oli tasan vuosi sitten. Itse mietin onko rangan asento muuttunut polven vuoksi. Jalkojen eripituisuus. No minulla on ilmeisesti vastaus tähän kärsimiseen kun menen jo ei tällä vaan ensi viikolla magneettikuvaukseen. Ihmeekseni pystyn ajamaan jotenkuten autoa vielä, tänään pitkähkö matka. Pakko suorittaa pois alta jos tilanne pahenee ja en voi ajaa enää. Mutta automaatti auto olla pitäisi nyt, vaan ei ole, tyhmyyttäni vaihdoin hiljan ja en osannut ennakoida. Joten kaikki selkävaivaiset, ostakaa automaatti auto ei tarvitse aina vaihteen kanssa polkea kytkintä alas.
..Ajon jälkeen 2t x 2 t oli pakko nukkua pari tuntia koska selkä oli niin jumissa. Elämäärajoittavaa, kävely siis inhottavan hidasta töpöttäen. Alankin uskoa että se hierojan omavalinta lihasten hieronnan jälkeen käsitellä selkää oli pahaksi. Sitäpaitsi oli jotenkin oskennuttava olo kun sieltä tuli ulos. Kaikenlaista sitä joutuu kärsimään vaikka pahempaakin on. Olin heinäkuussa muuten selvännäkijällä kesäjuhlissa ja hän sanoi silloin onko sinulla jalkojen kanssa ongelmia? Sanoin että on jotain voimattomuutta. Sitten hän sanoi: jotain on irti selässäsi kun se korjataan kaikki on taas ok.
Niin että mitä siihen sanoisi?...!
Tästä jo huomaa että vastaaja on nainen sillä harva mies (???) tokenee mennä selvännäkijälle. Iältänikin olen sen verran vanha että alan nyt uskoa kaikkeen mahdolliseen apuun ja luultavasti tuo näkijä on aika naulankantaan oikeassa. Kunhan nyt korjataan se mitä on 'irti' hm tietysti se oli hänen tapansa yrittää kuvata, luultavasti juuri välilevy irti paikaltaan...
Ja tuo oli heinäkuussa viime vuonna ennen hierojaa (marraskuussa,)ennen kuntotestiä Kelan kuntoutksessa, jossa punnersin ylävartaloa ylös (2 viikkoa sitten)...eli olen pilannut selkäni kun en ole osannut tingata ettei selkä taidakkaan kestää..hullummaksi vaan muuttuu...onneksi eräs tuttu sanoi että hänellä oli revennyt välilevy ja nesteet valuivat kahteen hermoon ...ja leikkauspöydälle jäi kaikki kivut. Leikkaus uusittiin jonkun vuoden päästä kai kun arpikudos oli kääriytynyt nikaman hermon ympärille ja puristi ..
Joten kun sain vahvaa palautetta häneltä että kumpikin leikkaus kerta oli pelastus olen kallistumassa heti leikkauksen puolelle, jos lääkärini näkee sen ainoana auttavana toimenpiteenä. Koska oloni tällaisena on suorastaan kamalaa. Millään omilla pehmeillä venyttelyillä ei kipu ole lähtenyt. Lääkärini on varmaan yksi parhaita myös. Turussa. Toisaalta eräs leikkaus salin hoitaja sanoi että kannattaa olla päättäväinen jos haluaa sanoa ei leikkaus ehdotuksille, että aina ne eivät auta. Lääkärin kanssa neuvoteltava. Olisikin mielenkiintoista jos jotkut leikkauksen kokeneet kuvailisivat kokemuksiaan ja parantumisprosenttia. Ja miten hankalaa on leikkauksen jälkeiset päivät, viikot??? Kuinka pian on jaloillaan?
Länsirintamalta...
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Missä kokoomuksen naiset?
Hähmäistä ukkotarinaa kuultu koko viikonloppu. Kukaan ei ole kokoomuksessa edes yrittänyt pitää naisten puolta. Jopa1203706Finland is now Petter place
Audin B-ryhmän ralliautolla saatiin kansa voimaan hyvin. Kiitos kokoomus huumoripläjäyksestä.292423Ilman Stadia Suomessa ei olisi kunnon lihajalosteita
HK, Helsingin makkaratehdas, Votkin, mitä näitä nyt onkaan. Böndellä ei ole kunnollisia jalostajia.1442068Toivon että kuulut elämääni
Mutta aika näyttää miten läheisesti. Lupaan kertoa jossain sivulauseessa, kun muutan paikkaa.701011Jorma Lind kuollut
Ylen uutisankkurina 40 vuotta toiminut Jorma Lind on kuollut 85-vuotiaana. https://yle.fi/a/74-20230265 ARVl on näet5929- 45871
Mahdatko ymmärtää sitä
Mä en selviä jollei me jutella kunnolla. Tarvitsen sua siihen. Etkä sä voi sitä tietää kun en ole ilmaissut mutta olen61835En unohda sua
En vaan unohda sua. Eikä se näköjään ole tarkoituskaan. Rakastan sua sitten omalla tavalla kauempaa kun mikään muu ei on30830Kyllä nainenkin voi ottaa yhteyttä
Ja on ihan kiva jos ottaa yhteyttä mieheen. Minä ainakin olisin onnessani jos nainen ottaisi yhteyttä. mies95740- 42734