Voinko ottaa koiran

onko tietoa?

Joskus lapsena todettu allergia kissa, koira, lehmä. Heinät, koivu ja jotain muita puita. Eläimistä lieviä oireita lukee paperissa.
Heinille olen tosi allerginen. Hengitys alkaa vinkua ja silmät kutisee aivastuttaa. Sama kissasta.
Koirasta ei ole tullut ikinä mitään. Asuin n. 3 vuotta taloudessa (poikaystävän vanhempien luona ja vuoroin minun kotonani), jossa saksanpaimenkoira, eikä ikinä mitään oireita.
Koko elämämäni olen ollut koirien kanssa tekemisissä eikä mitään oireita.
Ollaan miehen kanssa mietitty voidaanko ottaa koira. Mitä luulette?

Astmaa ei ole todettu vaan astman oireita.

6

856

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • koirat on ihania

      kävisin allergiatesteissä uudelleen ja mikäli et ole allerginen koiralle,niin sitten voitte harkita koiraa.
      Koira on perheenjäsen siinä,missä ihminenkin ja sitä ei ole tarkoitettukaan otettavaksi hetken mielijohteesta.

      • ....

        Ei ole todellakaan hetken mielijohde.
        Soitin alkuviikosta omalle lääkärille tästä asiasta ja hän sanoi, että jos haluan varmuuden siitä olenko koiralle allerginen vai en, niin allergiatestillä sitä ei saa! Olin sitten vähän ihmeissäni että jahas. Empä oo tollastakaan tienny. Testi voi kuulemma antaa väärään positiivisen ja negatiivisen tuloksen!
        No kuitenkin sitten sanoin, että haluan sen testin ja lääkäri antoi lähetteen eteenpäin, mutta mietin sitten jälkikäteen, että onko mitään järkeä maksaa itteeni kipeeks ottamalla kalliin? testin, kun tulokseen ei ole luottamista?


      • kannattaa ehdottomasti
        .... kirjoitti:

        Ei ole todellakaan hetken mielijohde.
        Soitin alkuviikosta omalle lääkärille tästä asiasta ja hän sanoi, että jos haluan varmuuden siitä olenko koiralle allerginen vai en, niin allergiatestillä sitä ei saa! Olin sitten vähän ihmeissäni että jahas. Empä oo tollastakaan tienny. Testi voi kuulemma antaa väärään positiivisen ja negatiivisen tuloksen!
        No kuitenkin sitten sanoin, että haluan sen testin ja lääkäri antoi lähetteen eteenpäin, mutta mietin sitten jälkikäteen, että onko mitään järkeä maksaa itteeni kipeeks ottamalla kalliin? testin, kun tulokseen ei ole luottamista?

        Kyllä kannattaa maksaa, on se tyhjää parempi ja ainakin saattaa antaa jotain suuntaa.

        Itselläni on sama tilanne, lapsena todettu allergia joka osoittautui myöhemmin höpöhöpöksi ja koiria ollut kotona nyt 10 vuotta. MUTTA se kannattaa tutkia ja testata ensin. Vaikka useammallakin kokeella, jos epäilyttää. Koirasta luopuminenon sellainen tuska, että allergiatestien maksut on pieni kipu siihen verrattuna.


      • kokemusta on
        kannattaa ehdottomasti kirjoitti:

        Kyllä kannattaa maksaa, on se tyhjää parempi ja ainakin saattaa antaa jotain suuntaa.

        Itselläni on sama tilanne, lapsena todettu allergia joka osoittautui myöhemmin höpöhöpöksi ja koiria ollut kotona nyt 10 vuotta. MUTTA se kannattaa tutkia ja testata ensin. Vaikka useammallakin kokeella, jos epäilyttää. Koirasta luopuminenon sellainen tuska, että allergiatestien maksut on pieni kipu siihen verrattuna.

        Minulla on todettu lapsena allergia kaikille karvaisille, eniten kissalle, koiralle ja hevoselle. Olen nyt 28 v. ja asunut nyt kymmenen vuotta samassa taloudessa kahden sisäkissan kanssa. Omassa tallissa on tällä hetkellä kolme hevosta. Koiralle kuitenkin olen edelleen todella allerginen. 10 minuutin oleskelu koirallisessa kodissa tekee jo pahaa, nenä alkaa valua, henki menee tukkoon (minulla on myös rasitusastma) ja silmät turpoaa. Kissojen ja hevosten kanssa tätä ei käy, kissat jopa nukkuvat samalla tyynyllä kanssani. Olen tullut siihen lopputulokseen, että olen siedättänyt itseni näille kahdelle eläinlajille ja kestän niitä sen takia ilman minkäänlaisia oireita (en käytä mitään allergialääkkeitä ja astmalääkkeitä vain rasituksen yhteydessä). Ja olen varma, että oireet johtuvat paljolti psykologisista tekijöistä. Eli jos luulet olevasi allerginen, olet sitä varmasti.

        Itse tekisin niin, että pyytäisin joltain tuttavalta koiraa "lainaan" pariksi viikoksi tai ainakin käymään useasti omassa kodissani, jolloin saisin varmuuden siitä, kestänkö koirapölyä. Siedätyshoito pitäisi tietysti aloittaa pienissä erissä, joten oman koiran ottaminen voi olla liian iso harppaus kerralla tehtäväksi. Ja koirasta luopuminen tulee varmasti vaikeaksi. Voi olla, että siedätyshoidon aloittaminen on helpompaa nuorella iällä. Mitään muuta tietoa minulla ei asiasta ole kuin oma kokemukseni.

        Mutta testillä et varmuutta asiaan saa.

        Eläimet tuovat kovin paljon iloa elämään. Jos olisin uskonut lääkäreitä ja jättänyt eläimet hankkimatta olisin varmasti köyhempi ihminen. Saan eläimistä sitä positiivista energiaa, jota tarvitsen astma- ja allergiaoireiden poispitämiseen.


    • tottakai

      Allergiat hoituu probiooteilla eli maitohappobakteereilla, eikö ole yksinkertaista? Ja siksi vaikea uksoa.

      • kissa

        Minulla on kissa enkä ollut tullut maininneeksi siitä pariskunnalle, jonka olin kutsunut ruokavieraiksi eilen. Istuimme ruokapöydässä, kun kisuni kulki ohitsemme, oli ulos menossa. Mies kysyi,- mikä tuo oli? Miten voi olla totta, etten "haistanut" teillä olevan kissaa. Tavallisesti on ollut niin, että, jos talossa on kissa tai koira alan heti pärskiä ja silmät vuotaa ja punottaa ja henkeä ahdistaa. Kysyin, oletko alkanut nauttia probiootteja, niillähän on kuulemma sellainen vaikutus, että hoitavat erilaisia allergioita, niin eläin-kuin ruokasellaisia. Hän katsahti vaimoonsa. Vaimo vastasi että - meillä syödään ALL-IN-1000-jogurttia,siinä on juuri niitä probiootteja. Mies ihmetteli - ai silläkö on sellainen vaikutus. Kehui vielä, - onhan se tosi maukastakin. Vaimo totesi vain, että he tekivät sitä aluksi väärään maitoon, kun se tulee tehdä iskukuumennettuun maitoon, he tekivät tavalliseen.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Nesteen bensapumput pois, tilalle latausasemat

      Näin se maailma muuttuu, kun Suomessakin liikenneasemat lopettavat polttoaineiden myynnin ja tarjoavat enää sähköä autoi
      Maailman menoa
      179
      1428
    2. Mietin sinua nainen

      Ikävöin sinua enemmän kuin voin myntää. Ajattelin et laitan sinulle viestriä (kirjoitin jo puhelimeen viestin) Sitten
      Ikävä
      55
      962
    3. Härsilällä jännät paikat, saako hän 30 päiväsakkoa Rasmuksen tapauksesta

      Syyttäjä vaatii peräti kolmekymmentä päiväsakkoa Härsilälle, vaikka todistajan mukaan Rasmus aloitti nuhjaamisen, jossa
      Lapua
      63
      741
    4. Kyllä suoraan

      Sanottua vi.tu.taa. Miksi en toiminut silloin. Sama kun olisi heittänyt smagardin menemään.
      Ikävä
      34
      682
    5. Nainen, viime aikoina olen itkenyt sinua yhä useammin

      Niin kuin juuri äsken. Aamulla näin myös unta sinusta. Koskin unessa hiuksia päälaellasi, ja pyytelin sitä heti anteeksi
      Ikävä
      51
      677
    6. Ne alkaa aina yhdeltä

      jos mies et ole sattunut huomaamaan!
      Ikävä
      81
      641
    7. Voisitko nainen kertoa mulle

      Tykkäätkö sä musta, vai unohdanko koko jutun? Mä en viitti tulla sinne enää, ettei mua pidetä jonain vainoajana, ku sun
      Suhteet
      110
      634
    8. Haluan sinua mies

      Saat minut kuumaksi.
      Ikävä
      36
      624
    9. Voitaisiinko harjoitella rakas

      Näiden tekoa? 👶👶👶👶👶👶
      Ikävä
      64
      598
    10. Täällä iImenee vihamielisyys kristinuskoa kohtaan

      Ei taida sielunvaellus-/jälleensyntymisväellä olla omasta asiastaan mielekästä sanottavaa, kun pitää kiivaasti hyökätä e
      Hindulaisuus
      303
      587
    Aihe