Mikä voi olla syynä, kun nyt on viikon sisällä kahtena yönä heräänyt siihen, että kädet ovat "levottomat"?
On siis aivan pakko niitä liikutella eikä nukkumaan pysty "kohtauksen" aikana ollenkaan. Joskus minulla on ollut tätä samaa jaloissa, mutta todella harvoin.
Voisiko olla joku vitamiinin puute vai mikä vaivaa?
Levottomat kädet öisin
8
18181
Vastaukset
- kokeutmyös
On olemassa sellainen oireyhtymä kuin levottomat jalat. Se voi levitä ajan mukana myös käsiin ja joskus koko kroppaankin. Kysypä lääkäriltä ja tsekkaa googlesta 'levottomat jalat'. Vaivaan on lääkkeitä.
- sivut
- entinen levoton
sulla on sen puutos
- ateisti20
lääkeaineet, kuten mirtatsapiini, aiheuttavat haittavaikutuksena "levottomia jalkoja". Vaivasi syy saattaa siis johtua jostakin lääkkeestä, jos sellaisia käytät.
- Tuomas
Voi johtua dopamiini ja rauta-aineenvaihdunnan häiriöistä. Kuitenkin magnesium auttaa kohtalaisen hyvin vaivaan. Suosittelen magnesiumsitraattia yhdessä pienen B6-vitamiinimäärän kanssa. Nämä tulisi ottaa juuri ennen nukkumaanmenoa iltapalan kanssa. Suosittelen Solgarin tuotteita, koska ne eivät sisällä lisäaineita ja imeytyvät hyvin.
- löytyy ainakin jalkoihin
Levottomiin jalkoihin lääkärit kirjoittavat jotain anti-parkinsonismi -lääkettä. Itselläni on kyllä auttanut myös tavalliset rauhoittavat. Jos oireesi jatkuu, mene lääkäriin.
- Jennie
Itse olen syönyt pari vuotta Sifrolia levottomiin jalkoihin ja elämä on muuttunut ihan täysin!
Mielipiteeni on se, että rauhoittavia ei pitäisi syödä, koska se vaikuttaa ihmisen persoonaan ihan huomaamatta! Ei levottomien jalkojen kanssa saa masentua ja lamaantua, vaan oikean lääkityksen avulla pitää lähteä ylös, ulos ja lenkille, sekä nauttia siitä, että jaksaa taas!!!
- Kohtalontoveri
Minulla yöllisten käsien ravistelutarpeen syyksi löytyi hermopinteet ranteissa! Kädet tuntuivat ranteista sormiin puutuneilta ja muutenkin raskailta, vaiva herätti aamuyöllä useasti. Käsien ravistelu helpotti hetkeksi, mutta vähän ajan päästä taas heräsin ravistelemaan. Päivisin kädet puutuivat esim. autolla ajaessa.
Diagnoosi selvisi ENMG-tutkimuksella, ja hoitona oli pienet leikkaukset ranteisin. Vaivat jäivät leikkauspöydälle.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Martinan uusi poikakaveri
Sielläpä se sitten on. Instastoorissa pienissä speedoissa retkottaa uusin kulta Martinan kanssa. Oikein sydämiä laitettu2053181Suomessa helteet ylittää vasta +30 astetta.
Etelä-Euroopassa on mitattu yli +40 asteen lämpötiloja. Lähi-Idässä +50 on ylitetty useasti Lämpöennätykset rikkoutuva2391610Laita mulle viesti!!
Laita viesti mesen (Facebook) kautta. Haluan keskustella mutta sinun ehdoilla en halua häiriköidä tms. Yhä välitän sinus951472- 921379
Vanhemmalle naiselle
alkuperäiseltä kirjoittajalta. On olemassa myös se toinen joka tarkoituksella käyttää samaa otsikkoa. Ihan sama kunhan e461334Fazer perustaa 400 miljoonan suklaatehtaan Lahteen
No eipä ihme miksi ovat kolminkertaistaneen suklaalevyjensä hinnan. Nehän on alkaneet keräämään rahaa tehdasta varten.1561246Ajattelen sinua tänäkin iltana
Olet huippuihana❤️ Ajattelen sinua jatkuvasti. Toivottavasti tapaamme pian. En malttaisi odottaa, mutta odotan kuitenkin121178Ökyrikkaat Fazerit saivat 20 MILJOONAA veronmaksajien varallisuutta!
"Yle uutisoi viime viikolla, että Business Finland on myöntänyt Fazerille noin 20 miljoonaa euroa investointitukea. Faze1231009Miehelle...
Oliko kaikki mökötus sen arvoista? Ei mukavalta tuntunut, kun aloit hiljaisesti osoittaa mieltä ja kohtelit välinpitämät89922Tuntuu liian hankalalta
Lähettää sulle viesti. Tarvitsen apuasi ottaa koppi tilanteesta. Miehelle meni.44803