Kertokaapa perus niksejä kuinka kasvit saa kukoistamaan akvaariossa. Riittääkö pohjalannoitus (tetra kryptot/jbl kuulat, kummat parempia?) ja lisäks vaikka nestemäinen lannoitus (tetran plantamin?). Entä hiilidioksidilisä? Allas 128l. Putket 2kpl (kasvi ja kala 18w/lamppu), hiekkapohja.
Kasvit
2
481
Vastaukset
- neoni
Alkuun paljon valoa. Suositus 0.25-1W/litra, mutta jos haluaa saada kasvit oikein kunnolla kasvamaan, tulee valoa olla väh. 0,5W/litra. Sulla valoa on 0.28W/litra eli hiukkas vähän, mutta kyllä se riittää, jos kasvattelet jotain hieman vähemmän valoa tarvitsevia kasveja, kuten jotkin melalehdet. Mulla 0.4W/litra on ollut sopiva, kun en mitään sademetsää edes hae.
Lannoitusta kannattaa käyttää, ettei kasvit käytä kasvuun vain pituussuuntaa ravinteita tavoitellessa. Itse pidän enemmän JBL:n kuulista (sai punamelalehden ja miekkakasvin riehaantumaan) kuin tetran kryptoista. Lisäksi voit antaa plantaminiä, mutta jos kasvisi ottaa ravinteet juurilla, ei nestelannoitteesta ole hirveästi hyötyä. Hiilidioksidia en ole vielä tarvinnut, joten kokemuksia en voi antaa. - Rihma
Tuolta löytyy runsaasti tietoa kasvien valaistuksesta, lannoittamisesta ja hiilidioksidilevityksestä.
http://www.aqua-web.org/forum/viewforum.php?f=25&sid=53feae0992f231f958ada4d3dae344e9
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
SDP jo 100 % suositumpi kuin persut
Kertoo Hesarin uusin kannatuskysely. Demareiden kannatus on miltei tuplat verrattuna persuihinl. Suomen kansa ei selväst24914351Valtavasti suomalaisia asunnottomina, mutta ei yhtään somalia
tai muuta kehitysmaalaista. Mites tässä näin kävi? Tiedän hyvin, että esim. somaleita lentää ulos mm. Hekan asunnoista,1473809PS ylivoimainen nousija myös HS:n gallupissa, SDP laskee taas
https://www.verkkouutiset.fi/a/hs-gallup-sdpn-suosio-laskee-ps-nousussa/#0a7d2507 Ylivoimainen viime kuukausien nousija1283722Kovia syytöksiä Stefan Thermaninsta.
Jättänyt taas maksamatta kohuliikemies, hupparit ja muita ostamiaan tavaroita. On soiteltu liikkeestä ja Stefan iskenyt1631492Totuuspuolueen johtaja Jaana "prinsessa Leia" Kavonius on vangittu
Kavonius määrättiin jo keväällä 2024 poissaolevana vangittavaksi todennäköisin syin epäiltynä 13 vainoamisesta ja 24 kun3671459En minä kyllä enää odota sinua
Olet siellä sen harmaan kanssa. Niin, annoit minun nähdä lämpimät tunteesi siitä huolimatta. Se merkitsi kyllä paljon. O131330Jos joku luulee että kaikki käy
Sanon vain tämän. Minun kanssani ei neuvotella. Minun kanssani eletään tasavertaisesti. Jos se on liikaa, niin ovi rinn451236Ei ole rohkeutta tulla jututtamaan
Voidaan me nähdä ja tervehtiä, sitäkin harvoin, mutta iso kynnys on edes mennä lähelle ja kysyä kuulumisia. Ymmärrät var81001Sakin hivutus - ilmiö
Miten tuollainen tuollainen ilmiö kuin ”sakin hivutus” syntyy? Mitä syitä ilmiön syntymiseen tarvitaan? Onko sakissa jok45928En pystynyt vaan vastaamaan...
Kaikki on ihan solmussa eikä ole voimia alkaa ratkaista naisena 😔92775