Käytetyt sukset

laskettelukeskuksesta?

Kuulin, että jotkut keskukset myyvät käytöstä poistettavia vuokravälineitä. Onko kukaan ostanut ja onko ollut hyvä ostos? Omat käynnit on tähän mennessä luokkaa muutama kerta vuodessa. Jos olisi omat välineet, voisi tulla käytyä useamminkin. Hyviä rinteitä on päivämatkan päässä.

9

6621

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ennen ostoa

      Ehdottomasti kannattaa ostaa käytetyt. Mulla on kiikarissa yhdet hiihtokeskuksen kokeilusukset, joita oli laskettu pari kertaa. Älä osta vuokrasuksia, vaan kokeilumallit. Vuokrasukset on aina huonoja halpiksia. Huippuhyvät sukset saa puoleen hintaan.(so. 250€) Siinä on se hyvä, että voit kokeilla monia, ennen ostoa. Nyt tosin melkeen kaikki on puoleen hintaan, myös urheiluliikkeissä!

      • halpiksia

        No eihän nyt sentään kaikki vuokrasukset oo halpiksia, kyllä moni vuokraamo tarjoaa vuokralle huippusuksiakin ja kauden jälkeen osa myydään pois.


      • Esko
        halpiksia kirjoitti:

        No eihän nyt sentään kaikki vuokrasukset oo halpiksia, kyllä moni vuokraamo tarjoaa vuokralle huippusuksiakin ja kauden jälkeen osa myydään pois.

        Viime keväänä kauden huhtikuussa vuokrasin Rukalta Atomicin SL7:t. 160 cm ja tosi tykit. Tykkäsin tosi paljon. Suksia palauttaessa Vuosselin vuokraamon heebo sanoi että 150 €:llä lähtee. Naureskelin että ehei..

        No pari viikkoa sitten vuokrasin samasta paikasta Atomicin SLII:t, tosi hyvät nekin, mutta niissä oli hintalappu 360 €. Sinne jäivät. Kuukauden päästä lienee hinta toinen..


      • suksimies
        Esko kirjoitti:

        Viime keväänä kauden huhtikuussa vuokrasin Rukalta Atomicin SL7:t. 160 cm ja tosi tykit. Tykkäsin tosi paljon. Suksia palauttaessa Vuosselin vuokraamon heebo sanoi että 150 €:llä lähtee. Naureskelin että ehei..

        No pari viikkoa sitten vuokrasin samasta paikasta Atomicin SLII:t, tosi hyvät nekin, mutta niissä oli hintalappu 360 €. Sinne jäivät. Kuukauden päästä lienee hinta toinen..

        SL11 hintapyyntö on kohdallaan sukseen nähden.
        SL11 on ns. kisasuksi ja siitä on olemassa kevennetty versio SL9 jota luonnehtisin ekspertin sukseksi. Nuo laskemasi seiskat olivat varmaan SX7 mallia ja ne ovat vielä tuota SL9 suksea keveämmät ja samalla helpommat laskea, mutta mitä "keveämpi" suksi sen vähemmän kestää vauhtia ja sen heikommin puree jäisessä rinteessä.

        Nuo hintapyynnöt ovat mielestäni ihan asialliset SX7 / 150,- SL11 / 360,-. Tuskin tuon SL11 hinta tuosta paljoakaan putoaa, on se sen verran hyvä suksi.


      • Esko
        suksimies kirjoitti:

        SL11 hintapyyntö on kohdallaan sukseen nähden.
        SL11 on ns. kisasuksi ja siitä on olemassa kevennetty versio SL9 jota luonnehtisin ekspertin sukseksi. Nuo laskemasi seiskat olivat varmaan SX7 mallia ja ne ovat vielä tuota SL9 suksea keveämmät ja samalla helpommat laskea, mutta mitä "keveämpi" suksi sen vähemmän kestää vauhtia ja sen heikommin puree jäisessä rinteessä.

        Nuo hintapyynnöt ovat mielestäni ihan asialliset SX7 / 150,- SL11 / 360,-. Tuskin tuon SL11 hinta tuosta paljoakaan putoaa, on se sen verran hyvä suksi.

        Sitä ihmettelin kun vuokraamosta kaveri sai toiset keltaiset Atomicim puikkarit, en muista tyyppiä..saattoi olla SL9.. ja ne oli leveämmät kärjestä. Vuokraamon kaveri sanoi - kuten kerroit - että nämä minun ottamani ovat paljon vauhdikkaammat. Tähän asti olen ollut siinä uskossa että mitä leveämpi karveri, sitä purevampi, mutta taitaa leveys vaikuttaa myös hallittavien käännösten maksiminopeuteen?!?

        Sekä noilla viime talvisilla SL7:lla että nyt SLII:lla loppui kuskilta uskallus karverikäännöksissä kesken selvästi ennen kuin pito loppui.. ja oon sentään aika paljon rinteissä aikaani viettänyt. Piti testata kaverin kanssa ristiin suksia mutta monot ei sattuneet eikä jaksettu alkaa ruuvaamaan siteitä..


      • mäkeen vaan
        Esko kirjoitti:

        Sitä ihmettelin kun vuokraamosta kaveri sai toiset keltaiset Atomicim puikkarit, en muista tyyppiä..saattoi olla SL9.. ja ne oli leveämmät kärjestä. Vuokraamon kaveri sanoi - kuten kerroit - että nämä minun ottamani ovat paljon vauhdikkaammat. Tähän asti olen ollut siinä uskossa että mitä leveämpi karveri, sitä purevampi, mutta taitaa leveys vaikuttaa myös hallittavien käännösten maksiminopeuteen?!?

        Sekä noilla viime talvisilla SL7:lla että nyt SLII:lla loppui kuskilta uskallus karverikäännöksissä kesken selvästi ennen kuin pito loppui.. ja oon sentään aika paljon rinteissä aikaani viettänyt. Piti testata kaverin kanssa ristiin suksia mutta monot ei sattuneet eikä jaksettu alkaa ruuvaamaan siteitä..

        eikö nyt saa alennusmyynneistä suksia puoleen hintaan urheiluliikkeistä. Ostin Headid - 50 %


    • Salomonin

      Roadracer 80 hintaan kaks ja puol sataa. Taitaa olla melkee 50 pinnaa ovh:sta? pari kertaa lasketut...siis uutta vastaavat. olisko hyvä kauppa?

      • normaali

        Ainakin minun ostamat rossignolin vuokrasukset on ollut tosi hyvä ostos ... 1 kauden vähän laskettu ja hinta oli 140€
        hiihtokoulukin suositteli niitä ja kehu..


    • eka kirjoittaja

      Kyseltiin lisää. Alkaen 140 eurolla lähtisi Fischerit siteineen. Max kolme vuotta käytössä. Mitä maksaisi uutena alennuksesta?

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      130
      1355
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      101
      876
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      75
      713
    4. 51
      605
    5. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      13
      511
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      40
      484
    7. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      153
      451
    8. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      30
      417
    9. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      175
      384
    10. Missä näet kaivattuasi?

      Mitä teet silloin? Tuleeko pakene reaktio? Vai hellä tunne ja ere..
      Ikävä
      25
      381
    Aihe