Olen kohta kolmekybäinen mies. Finaa olen popsinut jo seitsemän vuotta, mut nyt alkaa kyl vaikutus loppuun. Kaljua kohtaa ei vielä ole, mut päälaki harvenee pelottavasti. Eli kannattaako lähteä ottamaan siirteitä omien hiusten joukkoon? Vai pitääkö todella odottaa, että tulee kunnon uimalakki? Mihin sit mennä, kun en todellakaan haluu pitkää arpea? Tässä tilanteessa varmaankin puhutaan jostain 5000-10000 euron siirteistä. Aina olen ulkonäöstäni huolehtinut ja kyllä tämä kaljuuntuminen ainakin minulle on todella paha paikka. Minulla on kihlattu ja muutenkin kaikki ok, mutta kaljuuntuminen on mulle sama kuin vammautuminen. Kovaa tekstiä, mut kyl se mielialan vetää vituiksi ku hiukset tippuu.
Hiustensiirto
22
24833
Vastaukset
- kuntoon
mulla ainaki hiusten lähtö loppui kun aloin syömään oikein ja urheilee säännöllisesti. mutta ruotsissa tekevät hiustensiirtoja ilman arpia : http://www.ilterclinic.com/
- voi kokeilla
Vaihtoehtoja/vinkkejä:
-Parin kuukauden tauko finasteridissa ja sen jälkeen uudestaan, auttaa joillakin.
-Rogainea ongelmakohtiin.
-Siirry dutasteridiin (Avodart). Voi olla vaikea saada reseptiä tähän, mutta on myös jytympää tavaraa kuin finasteridi.
-Hiustensiirroissa sama juttu kuin tuossa toisessakin viestissä oli, eli www.ilterclinic.com, tosin kannattaa muistaa, että kaljuuntuminen voi edetä aggressiivisestikin, eli jos finasta alkaa loppua teho, niin hiustensiirrotkin saattavat olla vain väliaikainen apu hiusten kokonaismäärän vähetessä. - Reino
En tiedä saako näillä sivuilla "mainostaa" eli mainita plastiikkakirurgien nimiä, mutta ainut tapa vastata kysymykseesi on, että kannatta tutustua Nordströmin Plastiikkakirurgisen sairaalan tarjontaan. Lienee kiistatonta, että juuri hiusten siirroissa hänellä on Suomen eniten kokemusta ja lisäksi antavat ainoana Suomessa takuun siirrettyjen hiusten kasvulle.
Olen itse ehkä menossa tällaiseen operaatioon lähitulevaisuudessa. Nyt lähinnä on säästämisvaihe päällä. On kuitenkin suht kallista touhua...- kun maailmakin on tarjolla?
"En tiedä saako näillä sivuilla "mainostaa" eli mainita plastiikkakirurgien nimiä, mutta ainut tapa vastata kysymykseesi on, että kannatta tutustua Nordströmin Plastiikkakirurgisen sairaalan tarjontaan."
Totta kai saa, ja pitääkin!!!
(en kyllä tiedä onko tästä virallista sääntöä)
Nordströmin sivuihin kannattaa kyllä tutustua, siellä on ihan hyvää perustietoa (joskin monilta osin vanhentunutta).
"Lienee kiistatonta, että juuri hiusten siirroissa hänellä on Suomen eniten kokemusta ja lisäksi antavat ainoana Suomessa takuun siirrettyjen hiusten kasvulle."
Joo, mutta Suomessa ei ole kellään käytössä alan uusimpia niksejä. Joten Nordström voi olla profeetta omalla maallaan, mutta ei välttämättä paras, jos verrataan maailmanlaajuisesti.
Takuulle minä nauran pitkään ja hartaasti.
Se on ehdottomasti hyödyttömin asia, mitä olen kuullut. Periaatteessa millekään takuulle ei pitäisi ikinä tulla tarvetta, koska oletuksenahan leikkauksien pitää onnistua.
Jos kuitenkin käy toisin, niin okei, jonkun takuun avulla saa ehkä korjausoperaation, mutta se ei tuo takaisin niitä hukkaan heitettyjä hiuksia, jotka eka epäonnistunut operaatio vie.
Toisaalta, jos takuu tarkoittaa vain rahojen palauttamista, niin silloin ei saa edes korjausleikkausta, vaan raha liikkuu ainoastaan proffan tilille ja sieltä takaisin, samalla kun arvokkaita hiuksia tuhotaan lopullisesti.
Eli se takuu on vain halpa mainoslause, jos ajattelee asiaa ihan käytännön kannalta.
Sitten on kyllä pakko todeta, että en ole kuullut Nordströmin hiustensiirroista mitään pahoja epäonnistumiskertomuksia, että kaipa siellä saa perushyvää työtä.
Mutta ei missään tapauksessa maailman parasta, kun se ei tee FUEa, ja stripissäkään se ei ole samalla tasolla kuin Hasson&Wong ja muut gurut. - harveneva
kun maailmakin on tarjolla? kirjoitti:
"En tiedä saako näillä sivuilla "mainostaa" eli mainita plastiikkakirurgien nimiä, mutta ainut tapa vastata kysymykseesi on, että kannatta tutustua Nordströmin Plastiikkakirurgisen sairaalan tarjontaan."
Totta kai saa, ja pitääkin!!!
(en kyllä tiedä onko tästä virallista sääntöä)
Nordströmin sivuihin kannattaa kyllä tutustua, siellä on ihan hyvää perustietoa (joskin monilta osin vanhentunutta).
"Lienee kiistatonta, että juuri hiusten siirroissa hänellä on Suomen eniten kokemusta ja lisäksi antavat ainoana Suomessa takuun siirrettyjen hiusten kasvulle."
Joo, mutta Suomessa ei ole kellään käytössä alan uusimpia niksejä. Joten Nordström voi olla profeetta omalla maallaan, mutta ei välttämättä paras, jos verrataan maailmanlaajuisesti.
Takuulle minä nauran pitkään ja hartaasti.
Se on ehdottomasti hyödyttömin asia, mitä olen kuullut. Periaatteessa millekään takuulle ei pitäisi ikinä tulla tarvetta, koska oletuksenahan leikkauksien pitää onnistua.
Jos kuitenkin käy toisin, niin okei, jonkun takuun avulla saa ehkä korjausoperaation, mutta se ei tuo takaisin niitä hukkaan heitettyjä hiuksia, jotka eka epäonnistunut operaatio vie.
Toisaalta, jos takuu tarkoittaa vain rahojen palauttamista, niin silloin ei saa edes korjausleikkausta, vaan raha liikkuu ainoastaan proffan tilille ja sieltä takaisin, samalla kun arvokkaita hiuksia tuhotaan lopullisesti.
Eli se takuu on vain halpa mainoslause, jos ajattelee asiaa ihan käytännön kannalta.
Sitten on kyllä pakko todeta, että en ole kuullut Nordströmin hiustensiirroista mitään pahoja epäonnistumiskertomuksia, että kaipa siellä saa perushyvää työtä.
Mutta ei missään tapauksessa maailman parasta, kun se ei tee FUEa, ja stripissäkään se ei ole samalla tasolla kuin Hasson&Wong ja muut gurut.Itse kävin Nordströmmillä jälkitarkastuksessa 9 kk leikkauksen jälkeen. Sanoin olevani tyytymätön hiusten kasvuun, johonka Nordström totesi vain että "kyllähän tuossa nyt jo aika hyvin kasvaa". Mitään tutkimuksia asian suhteen ei tehty. Nordströmmin mielestä hiustenkasvu oli täydellinen. Seuraavan kolmen kuukauden aikana hiukseni kuitenkin vielä selvästi paksuuntuivat. Kasvu ei siis ollut täydellistä 9 kk kohdalla vaikka Nordström niin väitti. En osaa vieläkään sanoa onko kasvu 100 % koska siirrettävät hiukset istutettiin jo olemassa olevien hiusten sekaan.
- harveneva
Nordström tekee leikkauksia vain strip tekniikalla. Kirurgista, siirre määrästä ja potilaan päänahan ominaisuuksista riippuu kuinka leveä arvesta tulee. Minulle jäi takaraivoon 30 cm pitkä ja 7-10 milliä leveä arpi. Arvessa ei kasva hiuksia.
Hasson & Wong (www.hassonandwong.com/) ja Wolf (www.wolfhair.com/)lienevät maailmalla parhaita sulkemaan strip haavoja. He ovat myös muutenkin maailman huippuja hiustesiirroissa.
Lineaarisen arven voi myös kokonaan välttää käyttämättä FUE tekniikkaa. Ruotsissa on lähin ammattitaitoinen FUE siirtoja tekevä lääkäri. (www.ilterclinic.com/)
Jos nyt aloittaisin hiustensiirto projektin alusta, niin lentäisin Kanadaan Hasson&Wongin klinikalle tai Tukholmaan Ilterille. Nordströmmille en menisi. Pitkä paksu arpi on elämää todella paljon rajoittava tekijä. Paksu leikkausarpi näkyy kun tuulee, hiukset ovat märät tai leikkaat hiukset liian lyhyiksi.
Mikäli omistaa löysän päänahan ja siirteillä on tarkoitus korjailla vain pieni alue, esim. hiusraja, niin Nordström voisi olla ihan käyvä vaihtoehto. Huono kirurgi hän ei ole, mutta jäänyt selkeästi jälkeen maailman huipputasosta. Suurimmat puutteet Nordströmmillä on arvensulkemistekniikka ja pienet megasessioiden siirremäärät.
Kaikille ei tule niin leveää arpea mitä minulle tuli. Mutta on myös vaarana että arvesta tulee jopa leveämpi. Yleensä ensimmäisellä leikkauskerralla arpi ei veny 5 mm leveämmäksi. - karri80
harveneva kirjoitti:
Nordström tekee leikkauksia vain strip tekniikalla. Kirurgista, siirre määrästä ja potilaan päänahan ominaisuuksista riippuu kuinka leveä arvesta tulee. Minulle jäi takaraivoon 30 cm pitkä ja 7-10 milliä leveä arpi. Arvessa ei kasva hiuksia.
Hasson & Wong (www.hassonandwong.com/) ja Wolf (www.wolfhair.com/)lienevät maailmalla parhaita sulkemaan strip haavoja. He ovat myös muutenkin maailman huippuja hiustesiirroissa.
Lineaarisen arven voi myös kokonaan välttää käyttämättä FUE tekniikkaa. Ruotsissa on lähin ammattitaitoinen FUE siirtoja tekevä lääkäri. (www.ilterclinic.com/)
Jos nyt aloittaisin hiustensiirto projektin alusta, niin lentäisin Kanadaan Hasson&Wongin klinikalle tai Tukholmaan Ilterille. Nordströmmille en menisi. Pitkä paksu arpi on elämää todella paljon rajoittava tekijä. Paksu leikkausarpi näkyy kun tuulee, hiukset ovat märät tai leikkaat hiukset liian lyhyiksi.
Mikäli omistaa löysän päänahan ja siirteillä on tarkoitus korjailla vain pieni alue, esim. hiusraja, niin Nordström voisi olla ihan käyvä vaihtoehto. Huono kirurgi hän ei ole, mutta jäänyt selkeästi jälkeen maailman huipputasosta. Suurimmat puutteet Nordströmmillä on arvensulkemistekniikka ja pienet megasessioiden siirremäärät.
Kaikille ei tule niin leveää arpea mitä minulle tuli. Mutta on myös vaarana että arvesta tulee jopa leveämpi. Yleensä ensimmäisellä leikkauskerralla arpi ei veny 5 mm leveämmäksi.eikö hintaero ole melko suuri, jos vertaa nordströmin klinikkaa ja ulkomailla tehtäviä FUE siirtoja? mielelläni matkustaisin ulkomaille FUE tekniikan perässä, mutta en tiedä riittäisivätkö rahani moiseen. minun tapauksessani, kun tarvittaisiin varmasti yli 5000 uutta hiusta.
minkä hintaiseksi kokonaiskustannukset yleensä nousevat, yli 5000 hiuksen siirrossa, kun päälakea tuskin saa kertakäynnillä hoidettua kuntoon? ja pitääkö minun käydä ensimmäisen leikkauksen jälkeen tasaisin väliajoin korjauttamassa hiuksiani koko loppuelämän ajan, etten näyttäisi kummajaiselta?
en haluaisi maksaa hirveitä hintoja vain uusista ongelmista. - harveneva
karri80 kirjoitti:
eikö hintaero ole melko suuri, jos vertaa nordströmin klinikkaa ja ulkomailla tehtäviä FUE siirtoja? mielelläni matkustaisin ulkomaille FUE tekniikan perässä, mutta en tiedä riittäisivätkö rahani moiseen. minun tapauksessani, kun tarvittaisiin varmasti yli 5000 uutta hiusta.
minkä hintaiseksi kokonaiskustannukset yleensä nousevat, yli 5000 hiuksen siirrossa, kun päälakea tuskin saa kertakäynnillä hoidettua kuntoon? ja pitääkö minun käydä ensimmäisen leikkauksen jälkeen tasaisin väliajoin korjauttamassa hiuksiani koko loppuelämän ajan, etten näyttäisi kummajaiselta?
en haluaisi maksaa hirveitä hintoja vain uusista ongelmista.Ilterillä yksi FUE siirre maksaa 6 €. Eli 2000 FUE siirrettä maksaa 12000 €. Nordströmmillä tämä maksanee reilu 9000 e. Kun on saanut pitkän ja paksun arven päähän niin ymmärtää että tuo 3000 on pieni raha. Nordströmmi ei ole halpa paikka maailmalaajuisestikkaan. Ilterillä strip siirre maksaa 3 € ja Hasson&Wongillakin se on huomattavasti halvempi kuin Nordströmmillä. Nordströmmilä tarvitset vähintäänkin kaksi ja erittäin todennäköisesti kolme leikkauskertaa tuohon 5000 siirteeseen. Hasson&Wong on tehnyt kerralla jopa yli 7000 siirteen leikkauksia. Tuolla määrällä saa helposti koko päälaenkin kuntoon. Siirteiden maksimi määrä strip leikkauskertaa kohden riippuu myös päänahan löysyydestä.
Jos tuo -80 on syntymävuotesi, niin en lähtisi siirtämään heti 5000 siirrettä. Mikäli siirteitä siirtää esim. vain otsan alueelle niin kaljuuntumisen edetessä siirretyt hiukset näyttävät silti luonnolliselta. Tämä riippuu tietenkin myös siittä kuinka siirteet sijoitetaan. Pelkkään hiusrajaan tai pään keskelle siirretyt siirteet voivat näyttää luonnottomilta mikäli kaljuuntuminen etenee pidemmälle.
FUE leikkauksessa on se hyvä puoli että se jättää takaportin auki hiusten todella lyhyeksi leikkaamiselle mikäli kaljuuntuminen etenee eikä halua tehdä uusia leikkauksia enään. Strip leikkauksen jälkeen hyvin harvat pystyvät leikkaamaan hiukset alle sentin mittaiseksi ilman että arpi näkyy. Itse joudun pitämään hiuksia vähintään 3-4 senttiä pitkinä takaa ja sivuilta että arpi ei näkyisi. Kun hiukset ovat märät hiin arpi näkyy täysin selvästi vaikka olisi pitkätkin hiukset. - ScarNeck
harveneva kirjoitti:
Ilterillä yksi FUE siirre maksaa 6 €. Eli 2000 FUE siirrettä maksaa 12000 €. Nordströmmillä tämä maksanee reilu 9000 e. Kun on saanut pitkän ja paksun arven päähän niin ymmärtää että tuo 3000 on pieni raha. Nordströmmi ei ole halpa paikka maailmalaajuisestikkaan. Ilterillä strip siirre maksaa 3 € ja Hasson&Wongillakin se on huomattavasti halvempi kuin Nordströmmillä. Nordströmmilä tarvitset vähintäänkin kaksi ja erittäin todennäköisesti kolme leikkauskertaa tuohon 5000 siirteeseen. Hasson&Wong on tehnyt kerralla jopa yli 7000 siirteen leikkauksia. Tuolla määrällä saa helposti koko päälaenkin kuntoon. Siirteiden maksimi määrä strip leikkauskertaa kohden riippuu myös päänahan löysyydestä.
Jos tuo -80 on syntymävuotesi, niin en lähtisi siirtämään heti 5000 siirrettä. Mikäli siirteitä siirtää esim. vain otsan alueelle niin kaljuuntumisen edetessä siirretyt hiukset näyttävät silti luonnolliselta. Tämä riippuu tietenkin myös siittä kuinka siirteet sijoitetaan. Pelkkään hiusrajaan tai pään keskelle siirretyt siirteet voivat näyttää luonnottomilta mikäli kaljuuntuminen etenee pidemmälle.
FUE leikkauksessa on se hyvä puoli että se jättää takaportin auki hiusten todella lyhyeksi leikkaamiselle mikäli kaljuuntuminen etenee eikä halua tehdä uusia leikkauksia enään. Strip leikkauksen jälkeen hyvin harvat pystyvät leikkaamaan hiukset alle sentin mittaiseksi ilman että arpi näkyy. Itse joudun pitämään hiuksia vähintään 3-4 senttiä pitkinä takaa ja sivuilta että arpi ei näkyisi. Kun hiukset ovat märät hiin arpi näkyy täysin selvästi vaikka olisi pitkätkin hiukset.Hei, täällä on kohtalotoverisi, eli myös itselleni on tehty hiustensiirto Nordströmillä, kaksi x 2000 siirteen sessiota. Tulos on erittäin harva (olen täysin varma että hyvin suuri osa siirteistä kuoli), ja takaraivolla korvasta korvaan menevä leveä ja paksu arpi, arpi on leveydeltään 5 - 15mm. Jos operaation pystyisin jotenkin perumaan, niin olisin siitä valmis maksamaan mitä vain. Koska se ei kuitenkaan ole mahdollista, niin arven kanssa on vain opittava elämään. Itse olen ratkaissut ongelman niin, että levitän arpeen Dermmatch nimistä ainetta (netistä löytyy lisätietoa), joka värjää arven hiusten väriseksi. Tuo naamioi arven todella hyvin, ja hiukset pystyy pitämään suht lyhyinä takaa. Eihän tuo mitään mieltä ylentävää puuhaa ole, mutta kuten itse totesit, leveä ja paksu arpi on todellakin kiusallinen ja näkyy välittömästi jos vaikka hiukset on märät vaikka hiukset olisivat kuinka pitkät. Dermmatch kestää suihkussa käymisen (shamppoolla lähtee kuitenkin helposti pois) ja jopa saunomisen, ja toimii ainakin minulla erinomaisesti.
Olen harkinnut että jos tuolla FUE menetelmällä täyttäisi arven. Oletko itse harkinnut tuota vaihtoehtoa? - harveneva
ScarNeck kirjoitti:
Hei, täällä on kohtalotoverisi, eli myös itselleni on tehty hiustensiirto Nordströmillä, kaksi x 2000 siirteen sessiota. Tulos on erittäin harva (olen täysin varma että hyvin suuri osa siirteistä kuoli), ja takaraivolla korvasta korvaan menevä leveä ja paksu arpi, arpi on leveydeltään 5 - 15mm. Jos operaation pystyisin jotenkin perumaan, niin olisin siitä valmis maksamaan mitä vain. Koska se ei kuitenkaan ole mahdollista, niin arven kanssa on vain opittava elämään. Itse olen ratkaissut ongelman niin, että levitän arpeen Dermmatch nimistä ainetta (netistä löytyy lisätietoa), joka värjää arven hiusten väriseksi. Tuo naamioi arven todella hyvin, ja hiukset pystyy pitämään suht lyhyinä takaa. Eihän tuo mitään mieltä ylentävää puuhaa ole, mutta kuten itse totesit, leveä ja paksu arpi on todellakin kiusallinen ja näkyy välittömästi jos vaikka hiukset on märät vaikka hiukset olisivat kuinka pitkät. Dermmatch kestää suihkussa käymisen (shamppoolla lähtee kuitenkin helposti pois) ja jopa saunomisen, ja toimii ainakin minulla erinomaisesti.
Olen harkinnut että jos tuolla FUE menetelmällä täyttäisi arven. Oletko itse harkinnut tuota vaihtoehtoa?Arpi on tosiaan sellainen juttu että sitä ei ymmärrä ennenkuin se on päässä. Tavallisella arvella ei olisi niin väliä, mutta pitkä paksu lineaarinen arpi näyttää aina leikkausarvelta. Maailmalla hyvät hiustesiirtolääkärit eivät aiheuta sellaisia arpia mitä meillä on. Jos olisin 10-15 milliä leveät arvet johtuvat valtaosin lääkärin taidon puutteesta. Jos arpea ei osata sulkea kunnolla, niin pitäisi ehdottomasti mainita potilaalle arven leviämisestä. Omasta mielestäni ei ole eettisesti oikein edes tehdä hiustensiiroja strip tekniikalla mikäli arvensulkutekniikkaa ei hallita.
Itse olen kovasti pohtinut arven hävittämistä. Se häiritsee jokapäiväistä elämääni huomattavasti. Onneksi arven hävittäminen lähes näkymättömäksi on nykyään mahdollista, vaikkakaan ei Suomessa. Meidän tapauksissa kannattaa aluksi tehdä arven poistoleikkaus (scar revision) ja tämän jälkeen kapeaan arpeen vielä siirtää FUE siirteitä mikäli arpi vielä häiritsee.
Arven poistoleikkauksessa on tärkeää käyttää lääkäriä joka todella hallitsee tämän. Kanadassa Hasson&Wong ovat tehneet järjestäen hyvin onnistuneita arven poistoja. Ehkä paras on kuitenkin Ohiossa toimiva Wolf (http://www.wolfhair.com/). Wolffi käyttää arven sulkemisessa gold suturaa (http://www.goldsuture.com/) joka on kultalankaa joka jäteteään haavan sisään. Kulta ei aiheuta hylkimisreaktioita ja se pitää arpea koko paranemisprosessin ajan kiinni. Gold suturalla voidaan leveästäkin arvesta saada kapea. Arven poistoleikkaus Wolffilla gold suturaa käyttäen maksaa 3000 dollaria. Gold suturan sivuilla on kuvia onnistuneista arvenpoistoista. Lisää hyvää keskustelua arvenpoistoista löytyy osoitteesta: http://www.hairlosshelp.com/forums/categories.cfm?catid=50 - kysynyt
harveneva kirjoitti:
Arpi on tosiaan sellainen juttu että sitä ei ymmärrä ennenkuin se on päässä. Tavallisella arvella ei olisi niin väliä, mutta pitkä paksu lineaarinen arpi näyttää aina leikkausarvelta. Maailmalla hyvät hiustesiirtolääkärit eivät aiheuta sellaisia arpia mitä meillä on. Jos olisin 10-15 milliä leveät arvet johtuvat valtaosin lääkärin taidon puutteesta. Jos arpea ei osata sulkea kunnolla, niin pitäisi ehdottomasti mainita potilaalle arven leviämisestä. Omasta mielestäni ei ole eettisesti oikein edes tehdä hiustensiiroja strip tekniikalla mikäli arvensulkutekniikkaa ei hallita.
Itse olen kovasti pohtinut arven hävittämistä. Se häiritsee jokapäiväistä elämääni huomattavasti. Onneksi arven hävittäminen lähes näkymättömäksi on nykyään mahdollista, vaikkakaan ei Suomessa. Meidän tapauksissa kannattaa aluksi tehdä arven poistoleikkaus (scar revision) ja tämän jälkeen kapeaan arpeen vielä siirtää FUE siirteitä mikäli arpi vielä häiritsee.
Arven poistoleikkauksessa on tärkeää käyttää lääkäriä joka todella hallitsee tämän. Kanadassa Hasson&Wong ovat tehneet järjestäen hyvin onnistuneita arven poistoja. Ehkä paras on kuitenkin Ohiossa toimiva Wolf (http://www.wolfhair.com/). Wolffi käyttää arven sulkemisessa gold suturaa (http://www.goldsuture.com/) joka on kultalankaa joka jäteteään haavan sisään. Kulta ei aiheuta hylkimisreaktioita ja se pitää arpea koko paranemisprosessin ajan kiinni. Gold suturalla voidaan leveästäkin arvesta saada kapea. Arven poistoleikkaus Wolffilla gold suturaa käyttäen maksaa 3000 dollaria. Gold suturan sivuilla on kuvia onnistuneista arvenpoistoista. Lisää hyvää keskustelua arvenpoistoista löytyy osoitteesta: http://www.hairlosshelp.com/forums/categories.cfm?catid=50Nordstrom:ilta voisiko hän tehdä arvelle mitään?
Kai tuollaisten arpien korjaus kuuluu jo takuuseen vai meinaako Nordstrom että tuo hänen klinikallaan normaalin kokoinen arpi (jos on normaali, niin eikö tuota voi pitää jo huijauksena tai pitäisihän se ainakin kertoa ennen operaatiota asiakkaalle)? - ScarNeck
kysynyt kirjoitti:
Nordstrom:ilta voisiko hän tehdä arvelle mitään?
Kai tuollaisten arpien korjaus kuuluu jo takuuseen vai meinaako Nordstrom että tuo hänen klinikallaan normaalin kokoinen arpi (jos on normaali, niin eikö tuota voi pitää jo huijauksena tai pitäisihän se ainakin kertoa ennen operaatiota asiakkaalle)?Kyllähän tästä keskustelua on käyty Nordsrömin kanssa. Arpi leveni jo ensimmäisen leikkauksen jälkeen yhtä leveäksi kuin tälläkin hetkellä, ja kun toista operaatiota tehtiin niin luvattiin kiinnittää erityistä huomiota leikkaushaavan sulkemiseen, ja Nordström käytti jotain kehittämäänsä erikoisommelta. Muutamassa kuukaudessa arpi kuitenkin leveni takaisin yhtä suureksi kuin aikaisemminkin. Lupasivat tehdä arpikorjausleikkauksen, mutta minulta loppui siihen puljuun kiinnostus. Miksi kävisin uudestaan saamassa päähäni tikit ja lopputulos olisi kuitenkin taas sama. Hehän yrittivät jo tuolla toisella kerralla kaikkensa että arvesta saataisiin siistimpi.
Ennen ensimmäistä operaatiota kysyin arvesta, ja he vakuuttivat että se tulisi olemaan kuin lyijykynällä tehty ohut viiva.
Ja ylipäätään tulokseen olen todella tyytymätön. Minulle siirrettiin yhteensä yli 4000 siirrettä, ja annettiin ymmärtää että tulos olisi todella hyvä. Lopputulos on lähinnä säälittävän harva ja osittain luonnoton järkyttävä arpi takaraivolla. Kuten aiemmin kirjoitin, niin maksaisin vaikka saman summan siitä että saisin operaation perutuksi, kuin mitä ne on tulleet tähän asti maksamaan. FUE tekniikalla voisin vielä harkita arven ja lunnottoman hiusrajan korjailua.
Harkitkaa todella pitkään ja hartaasti haluatteko todellakin 20cm pitkän ja 10mm leveän arven koristamaan takaraivoanne. Sen merkitystä ei todellakaan voi ymmärtää ennenkuin sellainen omassa päässä on. Tässä yksi linkki kuvaan joka vastaa hyvin lähelle omaa tilannettani:
http://www.hairlosshelp.com/forums/attachments/RtSideBefore1000.jpg
Ja se takuu hiustensiirrossa on täysin naurettava. Minullekin vain todettiin että onhan niitä hiuksia kasvanut ja että joillain vain on taipumus arven leviämiseen. - harveneva
ScarNeck kirjoitti:
Kyllähän tästä keskustelua on käyty Nordsrömin kanssa. Arpi leveni jo ensimmäisen leikkauksen jälkeen yhtä leveäksi kuin tälläkin hetkellä, ja kun toista operaatiota tehtiin niin luvattiin kiinnittää erityistä huomiota leikkaushaavan sulkemiseen, ja Nordström käytti jotain kehittämäänsä erikoisommelta. Muutamassa kuukaudessa arpi kuitenkin leveni takaisin yhtä suureksi kuin aikaisemminkin. Lupasivat tehdä arpikorjausleikkauksen, mutta minulta loppui siihen puljuun kiinnostus. Miksi kävisin uudestaan saamassa päähäni tikit ja lopputulos olisi kuitenkin taas sama. Hehän yrittivät jo tuolla toisella kerralla kaikkensa että arvesta saataisiin siistimpi.
Ennen ensimmäistä operaatiota kysyin arvesta, ja he vakuuttivat että se tulisi olemaan kuin lyijykynällä tehty ohut viiva.
Ja ylipäätään tulokseen olen todella tyytymätön. Minulle siirrettiin yhteensä yli 4000 siirrettä, ja annettiin ymmärtää että tulos olisi todella hyvä. Lopputulos on lähinnä säälittävän harva ja osittain luonnoton järkyttävä arpi takaraivolla. Kuten aiemmin kirjoitin, niin maksaisin vaikka saman summan siitä että saisin operaation perutuksi, kuin mitä ne on tulleet tähän asti maksamaan. FUE tekniikalla voisin vielä harkita arven ja lunnottoman hiusrajan korjailua.
Harkitkaa todella pitkään ja hartaasti haluatteko todellakin 20cm pitkän ja 10mm leveän arven koristamaan takaraivoanne. Sen merkitystä ei todellakaan voi ymmärtää ennenkuin sellainen omassa päässä on. Tässä yksi linkki kuvaan joka vastaa hyvin lähelle omaa tilannettani:
Ja se takuu hiustensiirrossa on täysin naurettava. Minullekin vain todettiin että onhan niitä hiuksia kasvanut ja että joillain vain on taipumus arven leviämiseen.Jos sinulla oli ensimmäisen leikkauksen jälkeen 5-15 mm leveä arpi ja sinulle tehtiin vielä uusi 2000 siirteen siirto, niin en ihmettele että arpi leveni samoihin mittoihin. Olisi voinut levitä paljon leveämmäksikin.
Sanoisin että sinulla olisi mahdollisuus pienentää arpea jopa Nordströmminkin arven poistoleikkauksessa koska tällöin päänahkaan kohdistuva venytys aiheutuu vain arven levyisestä alueesta. Jälkimmäisellä leikkaus kerralla venytys oli huomattavasti suurempi kun arven lisäksi leikattiin vielä kaistale hiuksellistakin päänahkaa.
Parin millin levyiseen arpeen silti tuskin pääset Nordströmmillä, mutta maailmalla Wolf ja Hasson&Wong on tehnyt hyviä arpia niinkin leveistä arvista mitä meillä on.
Scarneck, ottaisitko yhteyttä: harveneva@yahoo.com - Kohtalotoveri
kysynyt kirjoitti:
Nordstrom:ilta voisiko hän tehdä arvelle mitään?
Kai tuollaisten arpien korjaus kuuluu jo takuuseen vai meinaako Nordstrom että tuo hänen klinikallaan normaalin kokoinen arpi (jos on normaali, niin eikö tuota voi pitää jo huijauksena tai pitäisihän se ainakin kertoa ennen operaatiota asiakkaalle)?Itse valitin proffalle leveästä arvesta ja pääsin ilmaiseen korjausoperaatioon. Sillä on nykyään joku uusi tekniikka/lanka, jolla sai ainakin mun arven kiitettävästi umpeen. Operaatiosta n. puoli vuotta aikaa joten voihan se lähteä vieläkin leviimään, mutta en usko kun on pysynyt saman levyisenä (1mm) tähänkin asti.
- ...
ScarNeck kirjoitti:
Kyllähän tästä keskustelua on käyty Nordsrömin kanssa. Arpi leveni jo ensimmäisen leikkauksen jälkeen yhtä leveäksi kuin tälläkin hetkellä, ja kun toista operaatiota tehtiin niin luvattiin kiinnittää erityistä huomiota leikkaushaavan sulkemiseen, ja Nordström käytti jotain kehittämäänsä erikoisommelta. Muutamassa kuukaudessa arpi kuitenkin leveni takaisin yhtä suureksi kuin aikaisemminkin. Lupasivat tehdä arpikorjausleikkauksen, mutta minulta loppui siihen puljuun kiinnostus. Miksi kävisin uudestaan saamassa päähäni tikit ja lopputulos olisi kuitenkin taas sama. Hehän yrittivät jo tuolla toisella kerralla kaikkensa että arvesta saataisiin siistimpi.
Ja se takuu hiustensiirrossa on täysin naurettava. Minullekin vain todettiin että onhan niitä hiuksia kasvanut ja että joillain vain on taipumus arven leviämiseen.Jutuista päätellen kaikilla on taipumus arven leviämiseen mukaanlukien itseni. Olis kiva kuulla yhdestä jolla arpi ei ole levinnyt?
- nohoup
mä oli joskus 93-vuonna Matti Pakkasen hiustensiirroissa. luvattiin kans aivan mahdottomia! kahden leikkauksen jälkeen ei ollut läheskään puoliakaan tuloksesta mitä oli luvannut. hiusraja ei aidon näköinen ja harva,melko paksuin arvin. päätin lähteä inter clinicille 94-vuonna,joka sijaitsi Kööpenhaminassa. osa siirteitä jouduttiin poistamaan,arpea pienentämään. eli lähes koko operaatio meni korjailuun! no,päätin lähteä vuotta myöhemmin täydentämään touhua,mutta tilalla oli toinen kirurgi,joka tuskin kovinkaan hyvin osasi leikkausta. pitemmän päälle olsin päässyt suh kot hyviin tuloksiin,mutta arpia kuitenkin olisi tullut lisää ja tuskin siirteiden paikkojakaan olsi ollut. hinta kuitenkin n.3 kertaa halvempi kuin suomessa. eli,ei koskaan voi olla täysin tyytyväinen lopputulokseen,ei missään. luvataan kaikissa mahdottomia,tuskin puoliakaan saavutetaan. suurin haittapuoli sitten onkin se arpi.
- ???
nohoup kirjoitti:
mä oli joskus 93-vuonna Matti Pakkasen hiustensiirroissa. luvattiin kans aivan mahdottomia! kahden leikkauksen jälkeen ei ollut läheskään puoliakaan tuloksesta mitä oli luvannut. hiusraja ei aidon näköinen ja harva,melko paksuin arvin. päätin lähteä inter clinicille 94-vuonna,joka sijaitsi Kööpenhaminassa. osa siirteitä jouduttiin poistamaan,arpea pienentämään. eli lähes koko operaatio meni korjailuun! no,päätin lähteä vuotta myöhemmin täydentämään touhua,mutta tilalla oli toinen kirurgi,joka tuskin kovinkaan hyvin osasi leikkausta. pitemmän päälle olsin päässyt suh kot hyviin tuloksiin,mutta arpia kuitenkin olisi tullut lisää ja tuskin siirteiden paikkojakaan olsi ollut. hinta kuitenkin n.3 kertaa halvempi kuin suomessa. eli,ei koskaan voi olla täysin tyytyväinen lopputulokseen,ei missään. luvataan kaikissa mahdottomia,tuskin puoliakaan saavutetaan. suurin haittapuoli sitten onkin se arpi.
Näyttäisi,että Nordström mainostaa käyttävänsä myös FUE-tekniikkaa... Eikö se ole paljon parempi, kuin strip?
- unit
... kirjoitti:
Jutuista päätellen kaikilla on taipumus arven leviämiseen mukaanlukien itseni. Olis kiva kuulla yhdestä jolla arpi ei ole levinnyt?
Mulla ainakin arpi on todella näkymätön, sitä ei varmaan huomaa, jos siitä ei tiedä. Itsekin saan sitä oikein etsiä. Jos tuollainen arpi jotakuta haittais, on vika kyllä itsessä.
- unit
??? kirjoitti:
Näyttäisi,että Nordström mainostaa käyttävänsä myös FUE-tekniikkaa... Eikö se ole paljon parempi, kuin strip?
On parempi, itse olen toistaiseksi ollut todella tyytyväinen. Ja ovat myös kokeilleet tuota hius kerrallaan siirtämistä, mutta jos siirteitä/hiuksia tarvitaan paljon ei se oikein ole kannattavaa.
- unit
??? kirjoitti:
Fuessa otetaan hiuksia yksitellen takaa ja siirretään yksitellen kaljuille alueille. Tätä ovat kokeilleet, mutta eivät varsinaisesti vielä tee tällä tekniikalla. Menetelmä on hidas ja siksi kallis.
- EPÄTOIVOONEN
harveneva kirjoitti:
Ilterillä yksi FUE siirre maksaa 6 €. Eli 2000 FUE siirrettä maksaa 12000 €. Nordströmmillä tämä maksanee reilu 9000 e. Kun on saanut pitkän ja paksun arven päähän niin ymmärtää että tuo 3000 on pieni raha. Nordströmmi ei ole halpa paikka maailmalaajuisestikkaan. Ilterillä strip siirre maksaa 3 € ja Hasson&Wongillakin se on huomattavasti halvempi kuin Nordströmmillä. Nordströmmilä tarvitset vähintäänkin kaksi ja erittäin todennäköisesti kolme leikkauskertaa tuohon 5000 siirteeseen. Hasson&Wong on tehnyt kerralla jopa yli 7000 siirteen leikkauksia. Tuolla määrällä saa helposti koko päälaenkin kuntoon. Siirteiden maksimi määrä strip leikkauskertaa kohden riippuu myös päänahan löysyydestä.
FUE leikkauksessa on se hyvä puoli että se jättää takaportin auki hiusten todella lyhyeksi leikkaamiselle mikäli kaljuuntuminen etenee eikä halua tehdä uusia leikkauksia enään. Strip leikkauksen jälkeen hyvin harvat pystyvät leikkaamaan hiukset alle sentin mittaiseksi ilman että arpi näkyy. Itse joudun pitämään hiuksia vähintään 3-4 senttiä pitkinä takaa ja sivuilta että arpi ei näkyisi. Kun hiukset ovat märät hiin arpi näkyy täysin selvästi vaikka olisi pitkätkin hiukset.Niinpä! Kokemusta on siirroista , ensin tehtiin scalptyypinen operaatio eli pienennettiin kaljua aluetta siitä ei ollut mitään hyöätyä, koska alue löystyessään levisi ja kalju oli taas näkyvssä, rahaa kyllä meni rutkasti, oli kuulemma nopein menetelm! Sitten siirrettiin hiuksia muutamia uhansia ja parin vuoden jälkeen taas yli 400 ja nyt tuntuu, että kaikkien arpikudosten vuoksi ei veri enää kierrä kunnolla jälelläolevissa hiuksissa koska jokapuolelta on harennur ja päänähka kuultaa, vaikka kuinka peittelisi! Arpi ohimolla näkyy selvästi ja on myös harva hiuksinen! Ei kuulemma KENELLÄKÄÄN ennen ole tällaista sattuut, että jälelläolevat hiukset harvenevat!!? Kun ajattelen sitä rahamäärää, mikä tähän on mennyt, niin taitaa pian olla "narukiikku" paras vaihtoehto! Ennen operaatiota, eräs työtoveri sanoi, että hei sulla on arpi tuossa 4cm korvan ylä puolella, että se siitä "täysin huomaamattomasta arvesta! EI OLE KOVIN KANNUSTAVAA!
- Anonyymi
karri80 kirjoitti:
eikö hintaero ole melko suuri, jos vertaa nordströmin klinikkaa ja ulkomailla tehtäviä FUE siirtoja? mielelläni matkustaisin ulkomaille FUE tekniikan perässä, mutta en tiedä riittäisivätkö rahani moiseen. minun tapauksessani, kun tarvittaisiin varmasti yli 5000 uutta hiusta.
en haluaisi maksaa hirveitä hintoja vain uusista ongelmista.Oletko ”Jarkko”?
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mies, miksi et vaikuta halukkaalta?
Ihmeellistä käytöstä mieheltä. Toki et ole mikään teinipoika enää.1011610- 2101487
Ikävä on häntä
Josta on tullut niin tärkeä ja rakas. Olisinko onnellinen hänen kanssaan. Ne rakastavat silmät jotka mua katsoo aina jos591000Minkä kultakimpaleen
Menetän jos en saa häntä. Joku muu saisi nauttia siitä hellyydestä, huumorista ja intohimosta. Ehkä hän ymmärtää nyt mik31969Terveystalon lääkärit ylilaskuttaneet
Tämän pörriäiset osaavat, laskuttamisen. Terveystalo myöntää asian. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011134269.html "K54777Helppo selvittää onko oma täällä
Laittaa yhden selvän kysymyksen ja jos kukaan ei osaa vastata, niin oikea ei ole täällä. Saa käyttää vapaasti hyödykse49755The Summit Suomi: Maxie avaa hyytävästä tilanteesta kuvauksissa: "Veri roiskui ja tajusi, että..."
Oletko seurannut The Summit Suomea? Tykkäätkö vai et tai mitä mieltä ylipäätään olet sarjasta? Moni katsoja on kaikonnut5702Kerroppas nyt
M mies, että kenestä sinä oikein tykkäät, niin saadaan tämä asia muillekin selväksi 😉54702En kai koskaan saa sinua
Koska et usko että riitäisit minulle. Olet aina pitänyt itseäsi liian risana ja heikkona. Katkot korkeutesi, ja poraat k40696Tykkäsit nainen
Aina eniten lähetyssaarnaajassa, muistan miten nautit!😎😚 meidän pitää päästä vielä kokemaan se.36695