Lisäsin tossa eilen öljyä ventooni. Öljykorkki oli alapuolelta ihan valkoisessa mönjässä. Kylmänä se on ihan sellasta rakeista ja lämpimänä melkeen kuin erkeepperiä, öljytikussa öljy on iha normi väristä. Onko öljyyn päässyt sekoittumaan vettä? Kannentiiviste vuotaa? Oon ihmetelly myös pientä öljyn käryä liikenteessä ja huomasin että pakosarjan päällä oli pari ruokalusikallista öljyä joka käryää. En löytäny tossa äkkiseltää mistä se siihe tulee mutta onkoha näillä "ongelmilla" jotakin yhteyttä? Pukkaa vissii remonttia? Auto oli siis 95 1.8 bensa vento
Valkeaa öljyä
34
10219
Vastaukset
- Svenski
Se tekee kylmälimaa koneeseen.
- Pocce
Jupp... öljyssä on vettä. Katso pakokaasuja. Onko valkeata savua? Vaalea tarkoittaa että nestettä pääsee palotilaan. Samoin tarkista lämpösenä että onko jäähdytysnesteen pinnalla öljyä. Sekottuu se toistekkinpäin vuototapauksissa.
Joskus öljyn sekaan tulee kondensoitunutta vettä lämpötilavaihtelun vuoksi. Mutta tähän aikaan vuodesta ei pitäisi paljoa syntyä. Aja lämpöseksi ja kokeile onko vettä vieläkin öljyssä.
Jos tiiviste on mennyt niin se ei ole kallis operaatio vaihtaa.näitä satusetiä ja muita pelottelijoita riittääkin?
Se valkea töhnä on öljyn ja veden seosta, emulsiota. Vesi tulee mäntien ohipuhalluskaasujen sisältämästä vesihöyrystä, joka kondensoituu viileämpiin paikkoihin kuten esimerkiksi venttiilikoppaan. Se ei siis ole lämpötilan vaihteluitten aiheuttamaa kondenssia, kuten tuossa joku esitti.
Pakokaasujen vaalea väri on normaalia eikä mitään vuotavan kansitiivisteen merkkiä. Muualta se kansitiivisteen vuoto havaitaan, ei pakokaasujen väristä.
Minulla emulsiotöhkää syntyy talvisin muillakin kuin Shellin öljyillä.- Jamppa1
sitroen kirjoitti:
näitä satusetiä ja muita pelottelijoita riittääkin?
Se valkea töhnä on öljyn ja veden seosta, emulsiota. Vesi tulee mäntien ohipuhalluskaasujen sisältämästä vesihöyrystä, joka kondensoituu viileämpiin paikkoihin kuten esimerkiksi venttiilikoppaan. Se ei siis ole lämpötilan vaihteluitten aiheuttamaa kondenssia, kuten tuossa joku esitti.
Pakokaasujen vaalea väri on normaalia eikä mitään vuotavan kansitiivisteen merkkiä. Muualta se kansitiivisteen vuoto havaitaan, ei pakokaasujen väristä.
Minulla emulsiotöhkää syntyy talvisin muillakin kuin Shellin öljyillä.no tuskin siitä kansipahvi on mennyt, ei ole mitenkään tyypillistä tuossa koneessa. Onhan se toki mahdollista, että kannattaa seurata jäähdytinnesteen määrää ja väriä. Todennäköisesti se on ihan normaalia majoneesia mitä näillä keleillä tulee.
Se toinen juttu, eli käry johtuu yleensä venttiilikopan tiivisteen vuodosta. Sehän on korkkitiiviste ja vuotaa tosi usein tossa isolohkossa, valuu juuri pakosarjan päälle. Sinne saa muuten kumisenkin tiivisteen joka kestää paremmin. - Pocce
sitroen kirjoitti:
näitä satusetiä ja muita pelottelijoita riittääkin?
Se valkea töhnä on öljyn ja veden seosta, emulsiota. Vesi tulee mäntien ohipuhalluskaasujen sisältämästä vesihöyrystä, joka kondensoituu viileämpiin paikkoihin kuten esimerkiksi venttiilikoppaan. Se ei siis ole lämpötilan vaihteluitten aiheuttamaa kondenssia, kuten tuossa joku esitti.
Pakokaasujen vaalea väri on normaalia eikä mitään vuotavan kansitiivisteen merkkiä. Muualta se kansitiivisteen vuoto havaitaan, ei pakokaasujen väristä.
Minulla emulsiotöhkää syntyy talvisin muillakin kuin Shellin öljyillä.Vitsit noita paappoja Sittikoineen on siten jokapaikassa... menisivät vaan nukkumaan että ootte virkeitä aamulla torille silakoita ostamaan.
Tuollaista vesihöyryjen aiheuttamaa töhnää ei sitten nykyaikasissa autoissa kyllä esiinny. Taitaa Sitikka olla sellainen kosteudenkerääjä...
Kyllä töhnä syntyy siitä kun vettä tulee öljyyn ja se ei synny mistään kosteudesta. On siellä kannentiivisteessä reikä jos töhnää on. Mutta se selviää katsomalla jäähdyttimeen...
Pakokaasuilla ei kuulu olla mitään vaaleaa väriä vaikka kosteutta syntyykin. Joskus pakkasella ehkä. Mutta vaalea paksu pakokaasu viittaa runsaaseen kosteuteen joka syntyy kun nestettä pääsee palotilaan.
Omassa autossa syntyi paksu vaalea pakokaasu kun kansipahvi meni. Ja katosi kun vaihdoin tiivisteen. Vuoto oli sylintereihin päin. Uskokaa vaan koulutettua mekaanikkoa ja autojen rakentajaa... - Löytyy
Pocce kirjoitti:
Vitsit noita paappoja Sittikoineen on siten jokapaikassa... menisivät vaan nukkumaan että ootte virkeitä aamulla torille silakoita ostamaan.
Tuollaista vesihöyryjen aiheuttamaa töhnää ei sitten nykyaikasissa autoissa kyllä esiinny. Taitaa Sitikka olla sellainen kosteudenkerääjä...
Kyllä töhnä syntyy siitä kun vettä tulee öljyyn ja se ei synny mistään kosteudesta. On siellä kannentiivisteessä reikä jos töhnää on. Mutta se selviää katsomalla jäähdyttimeen...
Pakokaasuilla ei kuulu olla mitään vaaleaa väriä vaikka kosteutta syntyykin. Joskus pakkasella ehkä. Mutta vaalea paksu pakokaasu viittaa runsaaseen kosteuteen joka syntyy kun nestettä pääsee palotilaan.
Omassa autossa syntyi paksu vaalea pakokaasu kun kansipahvi meni. Ja katosi kun vaihdoin tiivisteen. Vuoto oli sylintereihin päin. Uskokaa vaan koulutettua mekaanikkoa ja autojen rakentajaa...Tätä valkovuotoa. Meillä on Golf 4 ja 3B Pasuuna molemmista löytyy korkin alta tätä tavaraa. koneina 1.6 8V ja 1.8T, öljyinä molemmissa Rally formula 5W-50.
Ps. vaihtoväli 15000km och 10000km. Pocce kirjoitti:
Vitsit noita paappoja Sittikoineen on siten jokapaikassa... menisivät vaan nukkumaan että ootte virkeitä aamulla torille silakoita ostamaan.
Tuollaista vesihöyryjen aiheuttamaa töhnää ei sitten nykyaikasissa autoissa kyllä esiinny. Taitaa Sitikka olla sellainen kosteudenkerääjä...
Kyllä töhnä syntyy siitä kun vettä tulee öljyyn ja se ei synny mistään kosteudesta. On siellä kannentiivisteessä reikä jos töhnää on. Mutta se selviää katsomalla jäähdyttimeen...
Pakokaasuilla ei kuulu olla mitään vaaleaa väriä vaikka kosteutta syntyykin. Joskus pakkasella ehkä. Mutta vaalea paksu pakokaasu viittaa runsaaseen kosteuteen joka syntyy kun nestettä pääsee palotilaan.
Omassa autossa syntyi paksu vaalea pakokaasu kun kansipahvi meni. Ja katosi kun vaihdoin tiivisteen. Vuoto oli sylintereihin päin. Uskokaa vaan koulutettua mekaanikkoa ja autojen rakentajaa...olet itse nukkunut, niin vilkaisepas sinne autosi venttiilikoppaan. Jos olet rehellinen, niin kyllä sieltä sitä vaaleaa töhnää löydät näin talvella se on kyllä saletti se.
Joka ainoan auton männänrenkaat vuotavat sen verran, että vuotokaasuista tiivistyy vettä ainakin venttiilikoppaan. Sitä enemmän, mitä enemmän autolla ajetaan talvella lyhyitä matkoja. Ei siihen kansitiivisteen vuotoa tarvita.
Jos kansitiiviste vuotaa, kertyy vettä öljyyn ja se muuttuu ensin harmaaksi ja jos tilanne saa jatkua pitempään, tulee öljystä mustaa tarvamaista töhnää, joka tukkii paikat ja johtaa vähän kalliimpaan moottorivaurioon. Tämän ei pitäisi olla mitään uutta vähänkään moottoriremontteja tehneelle.
Pakkasella pakokaasun nimenomaan kuuluu olla vaaleaa sen sisältämän vesihöyryn takia. Lämpimänä ja/tai kesäkelillä tietenkään ei.
Uskoisit vain sinäkin, Pocce, vähän enemmän koulutettua ja itsekin työkokemusta omaavaa.- Volkarin isolohko on 1.8 ha...
Jamppa1 kirjoitti:
no tuskin siitä kansipahvi on mennyt, ei ole mitenkään tyypillistä tuossa koneessa. Onhan se toki mahdollista, että kannattaa seurata jäähdytinnesteen määrää ja väriä. Todennäköisesti se on ihan normaalia majoneesia mitä näillä keleillä tulee.
Se toinen juttu, eli käry johtuu yleensä venttiilikopan tiivisteen vuodosta. Sehän on korkkitiiviste ja vuotaa tosi usein tossa isolohkossa, valuu juuri pakosarjan päälle. Sinne saa muuten kumisenkin tiivisteen joka kestää paremmin.Ei saakeli...tää kaveri on ihan pihalla.
- tuossa muka on
Jamppa1 kirjoitti:
no tuskin siitä kansipahvi on mennyt, ei ole mitenkään tyypillistä tuossa koneessa. Onhan se toki mahdollista, että kannattaa seurata jäähdytinnesteen määrää ja väriä. Todennäköisesti se on ihan normaalia majoneesia mitä näillä keleillä tulee.
Se toinen juttu, eli käry johtuu yleensä venttiilikopan tiivisteen vuodosta. Sehän on korkkitiiviste ja vuotaa tosi usein tossa isolohkossa, valuu juuri pakosarjan päälle. Sinne saa muuten kumisenkin tiivisteen joka kestää paremmin.Mikä ihmeen isolohko hei haloo ei nyt ole kyse jenkkiautosta. Vaan jostakin VW mopon moottorilla varustetusta ventosta
- Pocce
tuossa muka on kirjoitti:
Mikä ihmeen isolohko hei haloo ei nyt ole kyse jenkkiautosta. Vaan jostakin VW mopon moottorilla varustetusta ventosta
Isolohkolla tarkoitetaan VW 1.6 - 1.8 lohkoja joka eroavat 1.3 lohkosta. Näissähän on eri kiinnikkeetkin joten eivät sovi toistensa tilalle.
- EI PIDÄ...
sitroen kirjoitti:
näitä satusetiä ja muita pelottelijoita riittääkin?
Se valkea töhnä on öljyn ja veden seosta, emulsiota. Vesi tulee mäntien ohipuhalluskaasujen sisältämästä vesihöyrystä, joka kondensoituu viileämpiin paikkoihin kuten esimerkiksi venttiilikoppaan. Se ei siis ole lämpötilan vaihteluitten aiheuttamaa kondenssia, kuten tuossa joku esitti.
Pakokaasujen vaalea väri on normaalia eikä mitään vuotavan kansitiivisteen merkkiä. Muualta se kansitiivisteen vuoto havaitaan, ei pakokaasujen väristä.
Minulla emulsiotöhkää syntyy talvisin muillakin kuin Shellin öljyillä.paikkaansa!!!!Henkilökohtainen kokemus corollasta oli,että lähti ontuen kylmänä käymään lämpimänä savutti REILUSTI sinisen harmaata savua.Yhtenä aamuna oli mukin päällä sitten sen verran vettä,että kone ei mennyt ympäri.Tiivisteen vaihto,4L öljyä,suodatin 22egee.SITROEN-ukko puhuu paskaa!!!Kuuluuko vettä päästä palotilaan? Kuuluuko vettä/kosteutta olla kampikammiossa? Jos ei kummassakan tapauksessa normaalisti kuulu,niin eiköhän silloin ole jotain jossain vialla....
- Jamppa1
Volkarin isolohko on 1.8 ha... kirjoitti:
Ei saakeli...tää kaveri on ihan pihalla.
helvetistä tänne on tollaista porukkaa taas karannut? Noissa autoissa on käytetty kahta eri lohkoa, pientä ja isoa. Volkkareiden kanssa tekemisissä olevat erottavat koneet nimityksillä pikkulohko ja isolohko, koska ne on rakenteeltaan hyvin erilaisia koneita.
Että jos et sen vertaa asiasta ymmärrä niin tee palvelus äläkä nolaa itseäsi enempää! - Jamppa1
Pocce kirjoitti:
Vitsit noita paappoja Sittikoineen on siten jokapaikassa... menisivät vaan nukkumaan että ootte virkeitä aamulla torille silakoita ostamaan.
Tuollaista vesihöyryjen aiheuttamaa töhnää ei sitten nykyaikasissa autoissa kyllä esiinny. Taitaa Sitikka olla sellainen kosteudenkerääjä...
Kyllä töhnä syntyy siitä kun vettä tulee öljyyn ja se ei synny mistään kosteudesta. On siellä kannentiivisteessä reikä jos töhnää on. Mutta se selviää katsomalla jäähdyttimeen...
Pakokaasuilla ei kuulu olla mitään vaaleaa väriä vaikka kosteutta syntyykin. Joskus pakkasella ehkä. Mutta vaalea paksu pakokaasu viittaa runsaaseen kosteuteen joka syntyy kun nestettä pääsee palotilaan.
Omassa autossa syntyi paksu vaalea pakokaasu kun kansipahvi meni. Ja katosi kun vaihdoin tiivisteen. Vuoto oli sylintereihin päin. Uskokaa vaan koulutettua mekaanikkoa ja autojen rakentajaa...ei tämä tästä kiivailemalla parane mutta kyllä sitroen on asiassa täysin oikeassa. Sitä majoneesia (=emulsio) tulee talvella lähes kaikkiin autoihin. Sen takia poksuu joka talvi varmaan sadoista koneista öljyt pihalle. Ikä ei sinänsä vaikuta. Sen verran pitää kyllä sanoa että 1.8 vento ei ole nykyauto vaan kaukana siitä. Tuo konetyyppi tuotiin yli 30 vuotta sitten markkinoille.
Ja puskeehan ne autot talvella harmaata höyryä pakoputkesta, mitä kinaamista siinä on? Kyllähän sen näkee jos nestettä häviää säiliöstä. - Jamppa1
EI PIDÄ... kirjoitti:
paikkaansa!!!!Henkilökohtainen kokemus corollasta oli,että lähti ontuen kylmänä käymään lämpimänä savutti REILUSTI sinisen harmaata savua.Yhtenä aamuna oli mukin päällä sitten sen verran vettä,että kone ei mennyt ympäri.Tiivisteen vaihto,4L öljyä,suodatin 22egee.SITROEN-ukko puhuu paskaa!!!Kuuluuko vettä päästä palotilaan? Kuuluuko vettä/kosteutta olla kampikammiossa? Jos ei kummassakan tapauksessa normaalisti kuulu,niin eiköhän silloin ole jotain jossain vialla....
sun olisi syytä opetella lukemaan ennen kuin auot päätäsi. Ristuksen amatöörit luulee tietävänsä kaiken kaikesta muttei erota mikä on sininen savutus ja mikä harmaa vesihöyry. Onko pakko käyttäytyä noin törkeästi. Olisit hiljaa ja yrittäisit oppia jotain.
- satua!!
sitroen kirjoitti:
näitä satusetiä ja muita pelottelijoita riittääkin?
Se valkea töhnä on öljyn ja veden seosta, emulsiota. Vesi tulee mäntien ohipuhalluskaasujen sisältämästä vesihöyrystä, joka kondensoituu viileämpiin paikkoihin kuten esimerkiksi venttiilikoppaan. Se ei siis ole lämpötilan vaihteluitten aiheuttamaa kondenssia, kuten tuossa joku esitti.
Pakokaasujen vaalea väri on normaalia eikä mitään vuotavan kansitiivisteen merkkiä. Muualta se kansitiivisteen vuoto havaitaan, ei pakokaasujen väristä.
Minulla emulsiotöhkää syntyy talvisin muillakin kuin Shellin öljyillä."Se ei siis ole lämpötilan vaihteluitten aiheuttamaa kondenssia, kuten tuossa joku esitti."
Ilmassa on aina vettä ja lämpötilavaihtelu aiheuttaa sitä kondensoitumista juuri moottoreissa, kun se jäähtyy niin se myös vetää ilmaa sinne öljytilaan, josta se sitten moottorin lämmetessä höyrystyy ja tiivistyy vedeksi sitten esim. kylmässä huohotinputkessa! - TAITAAPI..
Jamppa1 kirjoitti:
sun olisi syytä opetella lukemaan ennen kuin auot päätäsi. Ristuksen amatöörit luulee tietävänsä kaiken kaikesta muttei erota mikä on sininen savutus ja mikä harmaa vesihöyry. Onko pakko käyttäytyä noin törkeästi. Olisit hiljaa ja yrittäisit oppia jotain.
Kuulua SITIKKA-ukon kanssa samaan perheeseen!!Eipä ole värillä väliä,mutta corilla tuuppas sinistä ja paljon!!Käykää ostamassa biltemannista yhteinen makuupussi ja menkää sinne kehittämään vaaleeta moskaa....
- Jusu
satua!! kirjoitti:
"Se ei siis ole lämpötilan vaihteluitten aiheuttamaa kondenssia, kuten tuossa joku esitti."
Ilmassa on aina vettä ja lämpötilavaihtelu aiheuttaa sitä kondensoitumista juuri moottoreissa, kun se jäähtyy niin se myös vetää ilmaa sinne öljytilaan, josta se sitten moottorin lämmetessä höyrystyy ja tiivistyy vedeksi sitten esim. kylmässä huohotinputkessa!no just tohon perustuu se pösöjen oljyjen pihalletulo.Kosteus jäädyttää huohotinputken,kampikammion paine kasvaa,ja ylläri oljyt pihalla.Kyllä väitän,että alkup.kysyjän autossa on normaali kylmälimailmiö kyseessä.
- Jamppa1
TAITAAPI.. kirjoitti:
Kuulua SITIKKA-ukon kanssa samaan perheeseen!!Eipä ole värillä väliä,mutta corilla tuuppas sinistä ja paljon!!Käykää ostamassa biltemannista yhteinen makuupussi ja menkää sinne kehittämään vaaleeta moskaa....
hengentuotteen sait aikaiseksi! Ja vielä ihan itse, ei kai? Ootko tosiaan niin pässi että luulet pärjääväsi vittuilulinjalla kun et pärjää asialinjallakaan? Onhan se kurjaa kun ei mikään onnistu mutta ei kai se mun vikani ole? Nukut vähän ja menet sitten asentaan niitä noppia siihen corollaasi, se on varmaan hyvä auto vaikka kerran meni kansipahvi.
- NUKUN...
Jamppa1 kirjoitti:
hengentuotteen sait aikaiseksi! Ja vielä ihan itse, ei kai? Ootko tosiaan niin pässi että luulet pärjääväsi vittuilulinjalla kun et pärjää asialinjallakaan? Onhan se kurjaa kun ei mikään onnistu mutta ei kai se mun vikani ole? Nukut vähän ja menet sitten asentaan niitä noppia siihen corollaasi, se on varmaan hyvä auto vaikka kerran meni kansipahvi.
Kyllä ihan hyvin.Pahvin vaihto tapahtui 90-luvun alussa.Nyt on jo ihan eri vehkeet alla mihin ei noppia tule.Vinkiksi voi antaa,että kyseistä automallia EI ole rakennettu kuin alle 17.000 kappaletta..Itse voit päätellä onko kyseessä corolla....
- juuri tuolle koneelle
Jamppa1 kirjoitti:
no tuskin siitä kansipahvi on mennyt, ei ole mitenkään tyypillistä tuossa koneessa. Onhan se toki mahdollista, että kannattaa seurata jäähdytinnesteen määrää ja väriä. Todennäköisesti se on ihan normaalia majoneesia mitä näillä keleillä tulee.
Se toinen juttu, eli käry johtuu yleensä venttiilikopan tiivisteen vuodosta. Sehän on korkkitiiviste ja vuotaa tosi usein tossa isolohkossa, valuu juuri pakosarjan päälle. Sinne saa muuten kumisenkin tiivisteen joka kestää paremmin.Kyllä juuri tuon koneen heikoin lenkki on kannentiviiste. Minulla paloi tiiviste 150 tkm:n kohdalla. Vaalea möhnä öljykorkissa kertoo jo sen, että kannentiiviste on aivan varmasti mennyt.
- Jamppa1
juuri tuolle koneelle kirjoitti:
Kyllä juuri tuon koneen heikoin lenkki on kannentiviiste. Minulla paloi tiiviste 150 tkm:n kohdalla. Vaalea möhnä öljykorkissa kertoo jo sen, että kannentiiviste on aivan varmasti mennyt.
kissan papanat. Se, että sulle on käynyt niin, ei tarkoita että se on joku tyyppivika. En tiedä yhtään tapausta että olisi vaihdettu kansipahvia tuohon koneeseen. Pikkulohkoissa vuotaa melkein kaikissa öljykanavasta, ei siis nestettä niissäkään.
- diplinssi
Jusu kirjoitti:
no just tohon perustuu se pösöjen oljyjen pihalletulo.Kosteus jäädyttää huohotinputken,kampikammion paine kasvaa,ja ylläri oljyt pihalla.Kyllä väitän,että alkup.kysyjän autossa on normaali kylmälimailmiö kyseessä.
Edellä kondenssivedestä kirjoittajat oikeassa. Jokainen tähänaikaan venttiilikopan kannen avannut, jopa öljykorkin avannut tietää.
Tämän töhnän ei saa antaa tukkia huohotusta. Muutama vuosi sitten tytön Fiesta-85 jäi Hesan keskustaan, kun kevätaamuna huohotus tukkeentui ja puhalsi öljyt kytkimeen. Öljykorkissa olevan metalliverkkosuodattimen ja huohotus pelaa taas. Kytkimen vaihto ja putsaus sitten olikin isompi homma.
Kannentiivisteitä ei kurkisteltu, kulkee edelleen, eikä jäähdytysnesteessä ole öljyä.
Siis putsaa ihmeessä huohotus, ettei käy samoin.
Jos ei jäähdytysnesteen päällä öljyä, älä pelkää kannentiivistettä. Jos vuotaa öljykopan tiivisteestä, vaihda tiiviste tai ainakin kiristä ruuvit. - Anonyymi
Pocce kirjoitti:
Isolohkolla tarkoitetaan VW 1.6 - 1.8 lohkoja joka eroavat 1.3 lohkosta. Näissähän on eri kiinnikkeetkin joten eivät sovi toistensa tilalle.
Mulla isolohko toyota yaris 1.1l kansi sökö öljy männän päällä ja alla, venttiilikopan alla viis litraa vettä.
- Oleva
Kuules sitikka pappa. KUNNOSSA oleva AUTO (voiko sitikkaa sanoo autox? EI!) ei tee sitä vitun linnun maitoa sinne venttiilikoppaan/ huohottimeenkaan.
Mulla on 3 autoa, yx seisoo talvet toisella ajetaan muutaman kerran kuussa lumitöitä tehden, yx auto on käytössä joka päivä, ja silläkin on ajettu kohta 300tkm. Tyttökaveri ajaa sillä autolla joka päivä töihin 3-20km, riippuu mihin pitää mennä päivystään? Kertaakaan en ole tuosta autosta löytänyt linnun maitoa, vaikka nestettä hukkaakin vähäsen lämppärin vuotavan o-renkaan takia. Auto ei lämpene läheskään joka kerta normaaliksi, vaan n:60-70c? 90c sijaan. Öljynä käytän jotain esson halvinta litkua 10w 40. Mulla on ollu 10niä autoja vähän ajetusta paljon ajettuihin, ja ei yksikään ole tehnyt moista. Ja öljynä aina halvin mahollinen.
Mutta kosteutta tuolla koneessa on jos se linnun maitoa tekee, Kannattas vaihtaa öljyt ja käydä ajamassa vähän pitempää matkaa jos se auttas?väitteenne paikkaansa pitävät vähääkään, olen ajanut eri autoilla yhteensä melkein miljoona kilometriä ja kaikissa, siis joka ainoassa, on kaiken aikaa vuotanut pakkasnestettä öljyyn!
Kumma, ettei öljy ole muuttunut tervaksi kuten muilla vastaavassa tilanteessa. Ei sittenkään, vaikka öljyinä on käytetty halvimmasta päästä mitä milloinkin ja vaihtoväli on ollut 10 - 20 tuhatta kilometriä.
Yhdessä autossa oikeasti meni kerran nesteet öljyyn, mutta sen huomasin ihan muusta.
Ja tottakai nestevuoto sylinteriin tekee valkeaa "savua", mutta valkeaa se on kylmästä autosta muutenkin. Sininen tulee öljystä ja musta liiasta polttoaineesta.
- Jusu
Ihan normaali talvikelin ilmiö.Älä usko noita kannentiiviste vouhottajia.Temppuileeko lämpömittari?Siitäkin voi päätellä mahd.kansivian.Mittari nousee,ja laskee nopeasti?
Sisätilat jäähtyy nopeasti?Ts.kuuma ilma loppuu? - jmhonka
Veljen volsussa oli vastaavaa, eli työnsi sitä vaaleaa tahnaa huohottimesta. Sitä tuli loppujenlopuksi niin paljon, että kaasari oli aivan möhnässä. Kyllä siitä oli kansipahvi mennyt. Haistoi myös pakokaasusta sellaisen vesihöyryn tuoksun ja kuivallakin savutti varsin runsaasti valkoista. Avainsana tässä taitaa olla möhnän määrä. Pieniä määriä sitä tulee normaalistikin kelistä riippuen, mutta jos reilummin, luokkaa joka paikassa, on todennäköistä että kansipahvi mennyt.
- jeeespä
selvästi on vettä päässyt öljyyn, ei se miään kondenssivettä ole, kannentiiviste voi palaa piakoin, käytätkö mobilin öljyjä niistä se johtuu, vwagen polttaa kannentiivisteen kun niitä käyttää.VAIHA kiirusti shellin öljyt koneese ja muista öljynsudin kanssa vaihtaa.
Voi syynä olla kanssa kun pensatankissa on ollut vettä ja se on imassut sen koneeseen eikä vesi pala vaan se valuu sylinterein sivusta öljytilaan ja se siellä nyt vaahtoo.- pslåpå
Öljythän varmaan kannentiivisteen polttaaki, helvetin idiootti!
Koko viestisi on niin täyttä paskaa et vetäseppä rantees auki.
Ei siitä ole kansipahvi palanut, lopettakaa jo! - Jamppa1
pslåpå kirjoitti:
Öljythän varmaan kannentiivisteen polttaaki, helvetin idiootti!
Koko viestisi on niin täyttä paskaa et vetäseppä rantees auki.
Ei siitä ole kansipahvi palanut, lopettakaa jo!tuubaahan se oli muttei sen takia rannetta kannata avata. Varmasti hänkin on hyvä jossain.
- diplinssi
tulee. Pitkässä ajossa ehtii moottori joka puolelta niin kuumaksi, että vesihöyry häipyy.
Kannentiivisteen vuoto vettä öljyssä, joten myös öljyä vedessä, eli katso jäähdytysneste. Jos ei ole öljyä vedessä, öljyvuoto ulos tulee todennäköisesti venttiilikopan tiivisteestä eikä kannentiivisteestä. Kiristä venttiilikopan tiivisteen ruuvit tai vaihda se tiiviste - PIKKUJUTTU SAI POJAT HERMOSTUMAAN. - sama vika...
sama auto ja samaa paskaa venttiilikopassa. en kuitenkaan vielä oo maatani myyny ku ei oo muita oireita ollu (mm. savu, j-nesteen kupliminen ja öljyä). normaalia se on. jostainhan sinne kosteutta pääsee mut mullaki ollu vaan lyhyttä ajoo ja kylmäkäynnistyksiä. voikos vettä tulla muuten pensan mukana? mullaki aina tankki tyhjä...
paitevei huomaa et on ammattimiehiä liikkeellä. se on aina kannentiiviste ekana paskana. ite en todellakaan oo mikään asentaja mut en nyt silti ekana lähtis kannentiivistettä vaihtamaan jos vähän tulee kermaa.- sama vika
ku tarkemmin aattelin ni eihän sitä pensan mukana kosteutta varmaan kovin helpolla tuu...
- Anonyymi
Palamisessa syntyy aina vettä. Myös bensiinin palaessa. Kun yksi litra bensaa palaa muodostuu litra vettä. Suurin osa siitä tulee pakoputkesta ulos joka talvisin näkyy vesihöyrynä. Osa vedestä joutuu palamispaineiden ohessa männänrenkaiden ohi kampikammioon. Talvella lyhyitä matkoja ajettaessa ilmiö korostuu. Siksi olisi syytä vaihtaa öljyt useammin.
Monet öljyt muodostavat tuota kylmälimaa ja se saattaa tukkia jäätyessään huohottimen. Mielenkiintoista on että vähänkään uudempien öljyjen luokitukset jo määrittävät ettei kylmälimaa saisi muodostua. Eivät siis kata ilmoitettuja luokituksia. Monissa halpaöljyissä tämä on tavallista etteivät kata muitakaan purkkiin painettuja luokituksia. Kannattaa kokeilla useampien öljyvalmistajien kalliimman pään öljyjä. Eron kyllä huomaa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
1 Eurolla 35 euroa, 1.5x minimikerroin, 0x kierrätys ja minimitalletus vain 5e!
Noniin nyt pamahti sitten VB:ltä älyttömän kova tarjous ensitallettajille. Euron panoksella 35 euroa jos kokkishown voit32728Jos ottaisit yhteyttä, näyttäisin viestin kaikille
Yhdessä naurettaisiin sulle. Ymmärräthän tämän?1581351Heikki Silvennoinen ( Kummeli)
Kuollut 70-vuotiaana. Kiitos Heikille hauskoista hetkistä. Joskus olen hymyillyt kyynelten läpi. Sellaista se elämä on491175Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos
Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä211057- 1261030
Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?
Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?2081026Hyvää huomenta 18. luukku
Hyvää keskiviikkoa. Vielä pari päivää ja sitten on talvipäivänseisokki. 🎄🌌❄️😊❤️223984Kauanko valitatte yöpäivystyksestä?
Miks tosta Oulaisten yöpäivystyksen lopettamisesta tuli nii kova myrsky? Kai kaikki sen ymmärtää että raha on nyt tiuk308935- 42909
- 72885