Olin Ruotsissa töissä 2 kk vuonna 2001. Kukaan ei tuntunut tietävän miten verotus toimii. Vastauksena sain että 25 %, jotka sinne maksan, saisin palautuksina myöhemmin takaisin.
Suomen verohallinto tahtoo minulta nyt lisää rahaa, koska Ruotsin tulot nostivat kokonaisansiomäärääni ja sen myötä veroprosenttini nousi. Verotoimisto kommentoi että "ehkä saat Ruotsista jotakin takaisin". Suomesta en ainakaan saa.
Umpimähkäinen soittelu Ruotsin verotoimistoihin ei tunnu ensimmäiseltä hyvältä idealta. Siksi kysynkin nyt onko kellään kokemuksia asiasta ja onko edes realistista odottaa saavansa jostakin palautuksia?
-Epätietoisena Suomessa
Kokemuksia Ruotsin verotuksesta?
8
413
Vastaukset
- Janne
Täällä Ruotsissa on veronpalautukset vuodelta2001 maksettu elokuussa.Olethan saanut verotodistuksen,muuten kannattais kysellä sen perään.En oo ihan varma mut joskus oli se sääntö et ku on töissä ulkomailla yli 6kk se ei vaikuttais Suomen verotukseen
- Neiti E.
Ei sinne tarvinnut tehdä veroilmoitusta kun veroprosentiksi jäi 25. Suomen verotussivuillakin sanotaan niin. Olisiko sulla hyviä ideoita ruotsalaisista veronettisivuista tyyliin www.vero.fi?
- Janne
Neiti E. kirjoitti:
Ei sinne tarvinnut tehdä veroilmoitusta kun veroprosentiksi jäi 25. Suomen verotussivuillakin sanotaan niin. Olisiko sulla hyviä ideoita ruotsalaisista veronettisivuista tyyliin www.vero.fi?
Pitäähän sun saada todistus maksetuista veroista.SE verotoimiston osoite on www.rsv.se
- töissä
Neiti E. kirjoitti:
olit
- Neiti E.
töissä kirjoitti:
olit
Olin Göteborgissa Nordjobbarina. Siellä ei kukaan tiennyt verojutuista mitään. En edes ajatellut (tyhmä minä) että pitäisi tehdä veroilmoitus Ruotsiinkin. En ole sieltä kyllä mitään yhteenvetoja verotukseen liittyen saanut.
Suomalaisilta verosivuilta www.vero.fi löytyi tiedosto "Koululaiset töissä pohjoismaissa" tms. Sieltä sitten luin viime viikolla ettei veroilmoitusta olisi tarvinnut tehdä. (Hyvä niin)
Täytynee ottaa yhteyttä Ruotsin verotoimistoon. - Janne
Neiti E. kirjoitti:
Olin Göteborgissa Nordjobbarina. Siellä ei kukaan tiennyt verojutuista mitään. En edes ajatellut (tyhmä minä) että pitäisi tehdä veroilmoitus Ruotsiinkin. En ole sieltä kyllä mitään yhteenvetoja verotukseen liittyen saanut.
Suomalaisilta verosivuilta www.vero.fi löytyi tiedosto "Koululaiset töissä pohjoismaissa" tms. Sieltä sitten luin viime viikolla ettei veroilmoitusta olisi tarvinnut tehdä. (Hyvä niin)
Täytynee ottaa yhteyttä Ruotsin verotoimistoon.Jokatapauksessa jos olet maksanut tänne veroa,olisi sinun pitänyt saada esitäytetty veroilmoitus hyväksyttävaksesi
- Neiti E.
Janne kirjoitti:
Jokatapauksessa jos olet maksanut tänne veroa,olisi sinun pitänyt saada esitäytetty veroilmoitus hyväksyttävaksesi
No semmoista ei ole näkynyt.
Mietin tässä että mahtaakohan niillä olla mulle osoitetta Suomeen lainkaan. En muista mitä täytin kaavakkeeseen kesäkuussa 2001. Ruotsin verotoimisto ainakin oli yhteydessä suoraan työantajaani, joten en saanut postia muistaakseni Ruotsiinkaan.
Pahus kun kiirettä pukkaa niin en ole ehtinyt keskittymään tähänkään asiaan kunnolla. - Janne
Neiti E. kirjoitti:
No semmoista ei ole näkynyt.
Mietin tässä että mahtaakohan niillä olla mulle osoitetta Suomeen lainkaan. En muista mitä täytin kaavakkeeseen kesäkuussa 2001. Ruotsin verotoimisto ainakin oli yhteydessä suoraan työantajaani, joten en saanut postia muistaakseni Ruotsiinkaan.
Pahus kun kiirettä pukkaa niin en ole ehtinyt keskittymään tähänkään asiaan kunnolla.jos niillä on tiedossa sun henkilönumero niin silloin ne tietää myös muut sun tietos.Se verolappu ois pitänyt tulla sulle joskus maalis-huhtikuussa.Viimeinen palautuspäivä oli 1.5
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Porvarimedia: Räsänen vei Lindtmanilta pääministerin paikan
Lisäksi suomalaiset ovat innostuneet tuhlaaman, koska kuluttavat inflaation verran enemmän rahaa. Eikö porvarimedialla602866Ruotsi laskee jälleen bensaveroa, Riikka irvailee tumput suorana
Euron bensa oli persujen vaalilupaus, mutta kohta alkaa olla kolmosella alkavia litrahintoja. Meanwhile in Sverige: "452492SE TAPAHTUI - Pekka Aittakumpu: Avioero
Perussuomalaisten kansanedusta Pekka Aittakumpu käy parhaillaan avioero prosessia. Aittakumpu on siviiliammatiltaan past982095Anita ei saanut Heikkiä pihalle
Kemijärven kaupunginvaltuusto ei tehnyt tietoisesti laitonta päätöstä. Heikki johtaa kaupunginhallitusta yhäkin.851375Martina Aitolehden rinnalla nähty Matias Petäistö yllättää - Uusi aluevaltaus TV:ssä!
Matias Petäistö on tuttu Erikoisjoukot-realityn tiukkana kouluttajana. Hän on myös tuttu näky Martina Aitolehden parina,301209Emotionalisuuden puute.
Joillain ihmisillä ei vain ole sitä "jotain". Heille kaikki täytyisi "vääntää" rautalangasta. Mutta heistä ei vaan o182903Sait mut mies heikoksi
Yllätti tämä asia nyt kyllä. Olet ollut mielessä koko ajan. Ei riitä pelkkä kevät nyt syyksi. Veit jalat alta. Pannaan m81815Ei ole vaikea päättää kumpi
Hän on vaimomateriaalia. Sinä olet vain tuollainen pieni kiusankappale.. Revi siitä.52716- 43695
Ymmärrätkö jo nyt, että
Vetäytyminen ei kannattanut? Asioista pitäis puhua rauhassa hyvässä hengessä eikä lakasta maton alle. Yhdeltä ihanalt44692