samariinia...

äidiksi tulossa

tyhmä kysymys =) ...voiko samariinia käyttää raskauden aikana? Mut aattelin et parempi aina kysyä kuin katua :) ...kiitos jo etukäteen :)

11

2995

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • se toimi

piimä riittävän hyvin, ei tietoo samariinista.

• -oon kuullu-

oon kuullu ettei sitä suositeltais mut ei siinä paketissa lue mitään.. ite oon käyttäny renniee.. tai kärsiny ://

• Milliski

ihan ekalla neuvolakerralla ettei sais käyttää samariinia.. siin on vissii sit jotain aineita mitkä voi vahingoittaa sikiötä.. =) sain sellasen lapunki mitä ei pitäs syödä tai juoda..

• turvotusta

samarin ainakin voi aiheuttaa turvotusta kun siinä on suolaa, en tiedä onko muuta haittaa.

• mutta rennie tms. parempi
        turvotusta kirjoitti:

samarin ainakin voi aiheuttaa turvotusta kun siinä on suolaa, en tiedä onko muuta haittaa.

Kyse on hedelmäsuolasta, ja jos taipumusta turvotukseen, niin samarin pahentaa sitä. Ensiavuksi se käy, jos kotona ei muuta, mutta varaa käsilaukkuun jotakin sopivampaa, jos tuntuu, että närästys kiusaa.

• minä käytin

muttei siitä mitään apua ollu ainakaan närästykseen, pari lasia maitoa tehos paremmin.

• teija

Tulin just apteekista ja ostin renniettä ku sano et sopii raskaana olevalle.

• ihan kiva

sopii tosi hyvin meille maitoa sietämättömille..=)

• neuvo kenellekään
        ihan kiva kirjoitti:

sopii tosi hyvin meille maitoa sietämättömille..=)

vaan oma kokemus, joku voi kokeilla samaa jos haluaa, mutten sanonu että "kokeilkaa paria lasia maitoa" ja järki käteen hei...

• kerrottiin

ettei samariinia saa ottaa raskaana olevat juuri sen suola pitoisuuden takia. Ja myöskin neuvolatäti sanoi että samariinissa on alumiinia, mitä renniessä ei ole. Siis raskaana oleville vain rennieta. Itse kyllä kerkesin ottaa samariinia parikin kertaa ennen kuin kysyin neuvolasta. Mutta suosittelen rennieta!! =)

• käyttää

samariinia, koska se sisältää alumiinia, mikä ei ole terveellistä sikiölle. Näin minua neuvoi neuvolan lääkäri asiasta. Tietysti, jos käyttää yhden pussillisen silloin tällöin, ei siitä liene suurta haittaa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitään järkeä?

Että ollaan erillään? Kummankin pää on kovilla.
      Ikävä
      120
      1767
    2. Noniin rakas

Annetaanko pikkuhiljaa jo olla, niin ehkä säilyy vienot hymyt kohdatessa. En edelleenkään halua sulle tai kenellekään mi
      Ikävä
      99
      1578
    3. Lasten hyväksikäyttö netissä - Joka 3. nuori on saanut seksuaalisen yhteydenoton pedofiililtä

Järkyttävää! Lapsiin kohdistuva seksuaalinen hyväksikäyttö verkossa on yhä pahempi ongelma. Ulkolinja: Lasten hyväksikäy
      Maailman menoa
      48
      1099
    4. Kumpi vetoaa enemmän sinuun

Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?
      Ikävä
      43
      974
    5. Multa sulle

Pyörit 24/7 mielessä, kuljet mun mukana, mielessä kyselen sun mielipiteitä, vitsailen sulle, olen sydän auki, aitona. M
      Ikävä
      29
      929
    6. Nainen, olen tutkinut sinua paljon

Salaisuutesi ei ole minulle salaisuus. Ehkä teimme jonkinlaista vaihtokauppaa kun tutkisimme toisiamme. Meillä oli kumm
      Ikävä
      50
      856
    7. Mies, eihän sulla ole vaimoa tai naisystävää?

Minusta tuntuu jotenkin, että olisit eronnut joskus, vaikka en edes tiedä onko se totta. Jos oletkin oikeasti edelleen s
      Ikävä
      44
      812
    8. Olet myös vähän ärsyttävä

Tuntuu, että olet tahallaan nuin vaikeasti tavoiteltava. En tiedä kauanko jaksan tätä näin.
      Ikävä
      37
      780
    9. Okei nyt mä ymmärrän

Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘
      Ikävä
      56
      778
    10. Onko sulla empatiakykyä?

Etkö tajua yhtään miltä tämä tuntuu minusta? Minä ainakin yritän ymmärtää miltä sinusta voisi tuntua. En usko, että olet
      Ikävä
      37
      760
    Aihe