Ei ole kehumista,älkää ottako siltä kannalta.Olen melko paljon kiertänyt maailmaa lomailun merkeissä.Olen jäärä ja sanonut että kanarialle en koskaan mene,enkä ole mennytkään.Toiste en mene semmoiseen maahan missä on arabeja.Turkki ei ole kuulunut mun matkakohteisiin,mutta syksyllä jouduin puolipakosta viettämään viikon siellä Marmariksessa ystävän merkkipäivän johdosta.Nyt voin sanoa ,ei ikinä enää.Ymmärrän teitä jos teillä ei ole varaa käydä muualla,käykää Turkissa,mutta älkää kehukaa sitä paratiisiksi.Siis niin silmäänkusemista ja rahastusta en ole missään tavannut.Sanotaan,Turkissa on halpaa se ja se,mut ei ole.Reissusta en ostanut kotiin muuta kun mitä lentokentän tax-free kaupoista sai.Ruoka on hyvää,mutta niitten viinat,kauheaa pontikkaa.Jos haluat international drink,niin maksa siitä melkein tuplasti,ja sit ne vielä yrittää kusta myymällä omaa viina jos ei huomais.Naisten mielestä varmaankin turkkilaiset miehet palveluammatissa ovat adoniksia,mutta periaate on että suomalaisilta tyhmiltä naisilta rahat pois.Ette Turkin matkan hinnalla pääse Afrikan maihin missä teitä kohdellaan turistina ja herrana,ette Oceaniaan,läntiintian saaristoon tai etelä amerikkaan.Jättäkää vuoden Turkinmatkan väliin,säästäkää rahaa ja käykää paratiiseissa,niitä on.
Miksi Turkkiin?
19
4566
Vastaukset
- aloha:jää kotiin
Turkkilaiset eivät ole arabeja.
Et ehkä ole känyt koko maassa? - turkki-fani
Onko sulle isokin ongelma jos jotkut paikasta tykkaa ja sen takia sita kehuu!! Itse olen matkustanut myos paljon ja todella monissa eri paikoissa, mutta Turkkia ei ole voittanut vielakaan mikaan! Tykkaan kylla kayda muuallakin lomalla mutta vuosien varrella olen loytanyt itseni joka vuosi kerran tai kaksi Turkista, nimenomaan marmariksesta! Paikka ei todellakaan ole paratiisi verrattuna esim. Thaimaaseen tai muihin samankaltaisinn paikkoihin! Mutta se ei mielestani ole niihin verrattavissakaan! Itse vaan tykkaan paikasta jossa olen myoskin tavannut hirveita ihmisia mutta jossa on myos hyvia ystaviani joita on kertynyt vuosien varrelta! Elama ei ole aina heillakaan helppoa mutta jos jotkut niin Turkkilaiset haluavat pitaa asiakkaansa tyytyvaisina ja haluavat heista myos ystavia jotka kayvat heita valilla moikkaamassa! =) Meita on joka lahtoon ja joka paikkaan, antakaa siis Turkki-fanien kayda Turkissa niin usein kun vain haluavat ja kaykaa te muut siella mista ikina tykkaatte!! Suoraansanoen vain vituttaa lukea tollasta paskaa maasta joka on muodostunut kuin toiseksi kotimaaksi joillekkin! Niin ja samaa mietin, kaypa uusiksi ja kokeile ensin selvittaa, kuka on arabi ja kuka on turkkilainen! Ja haleja teille kaikille Turkin ystaville ja hyvia lomia Turkkiin! Marmarikseen menijat viekaa terveisia!! =) Hyvaa kevaanodotusta...=) T: ikuinen Turkkifani
- matkamies
Kyllä on aloittajalla pahasti perustiedot hukassa, todenmnäköisesti oli pelkkä provo. Minua on kusetettu pahiten Espanjassa ja Italiassa. Kreikassa ei ole ollut ongelmia Turkista puhumattakaan. Älkää ihmiset välittäkö tuollaisten kaaliaivojen provoista.
- Kemerin kävijät
Kannattaa kokeilla pientä lomakohdetta, esim Kemer, jos ei iso lomakohde tunnu Paratiisilta!Me ollaan käyty Kemerissä vuodesta 1996 eikä missään tapauksessa vaihdeta lomakohdetta!!!!Syksy on parasta aikaa ainakin Kemerissä,pahin sesonki on jo ohi ja saa tingittyä hinnoista paljonkin eikä ole "ruuhkia" oikeastaan missään!Saa nauttia rannalla olosta ja lomasta!Lomaa odotellen, Mukavaa Kevättä Kaikille!!!!
- :))
Kuin sellanen paikka voiskaan tuntua hyvältä mihin on puolipakko mennä? Sulla on ollut selkeä asenne maata ja ihmisisä kohtaan ja ilmeisesti kuvittelet edelleen, että turkkilaiset olisi arabeja. Niin sinun tekstistäsi voi ymmärtää.
Sanot "Ymmärrän teitä jos teillä ei ole varaa käydä muualla,käykää Turkissa,mutta älkää kehukaa sitä paratiisiksi." Sanot myös "Sanotaan,Turkissa on halpaa se ja se,mut ei ole."
Kysynpä nyt sinulta: - miten voit ymmärtää, että varattomat ihmiset matkustaa maahan, joka ei ole halpa?
- miksi ei saisi kehua Turkkia paratiisiksi, jos on sitä mieltä? Onko lupa kehua vain niitä paikkoja joista sinäkin pidät?
- kunka ehdit perehtyä turkkilaisten miesten maailmaan niin hyvin, että tiedät heidän periaatteensa? Olithan maassa vain lyhyen aikaa ja senkin vastentahtoisesti.
- paljon maailmaa kiertäneenä, kuin edes kuvittelit, että maassa, jossa suurin osa ihmisistä on muslimeja, viina ja sen maku olisi merkityksellistä?
Viinasta sen verran, että jos paikallista "herkkua" rakia ei osaa juoda oikein, se on juojan moka eikä aineen;)- selam
Sinä et nyt ymmärrä logiikkaa: Turkki on kallis halpa maa. Oli argumentaatioketju mikä tahansa, lopputulos on, että Turkki on huono matkakohde. Se on liian kallis ja liian halpa samaan aikaan :)
Toinen paradoksi: turkkilaiset ovat lipeviä epäaitoja turistin nuoleskelijoita, mutta toisaalta eivät kohtele turistia herrana, mitä valkoisen herrakansan jäsen tietenkin odottaa lomaillessaan "kehitysmaassa". :))
Mutta joo, huono paikka se on, Hauho on parempi. - :))
selam kirjoitti:
Sinä et nyt ymmärrä logiikkaa: Turkki on kallis halpa maa. Oli argumentaatioketju mikä tahansa, lopputulos on, että Turkki on huono matkakohde. Se on liian kallis ja liian halpa samaan aikaan :)
Toinen paradoksi: turkkilaiset ovat lipeviä epäaitoja turistin nuoleskelijoita, mutta toisaalta eivät kohtele turistia herrana, mitä valkoisen herrakansan jäsen tietenkin odottaa lomaillessaan "kehitysmaassa". :))
Mutta joo, huono paikka se on, Hauho on parempi.En tosiaankaan ymmärrä. Mulla kun itselläni matka on aina samanlainen - kaikki menee mitä pussissa on. Onks se nyt sitte halpa vai kallis?:)
Ja toisekseen, mitä enemmän turkkilaisia tunnen sitä vähemmän osaan niistä sanoa millasia ovat. Vielä en oo kahta samanlaista tavannut.
Mä en siis tosiaankaan tajua ihmisten logiikkaa...jos sitä ylipäätään näissä jutuissa onkaan? - juodaan
Kerro hei pliis äkkii mulle miten sitä rakia juodaan oikein, Toin just isä papalle pullon tuliaisiks (en oo vielä ehtiny antamaan)Itse en paikan päällä maistanut rakia niin en edes tiedä miltä se maistuu.
juodaan kirjoitti:
Kerro hei pliis äkkii mulle miten sitä rakia juodaan oikein, Toin just isä papalle pullon tuliaisiks (en oo vielä ehtiny antamaan)Itse en paikan päällä maistanut rakia niin en edes tiedä miltä se maistuu.
Ei siihen yhtä oikeeta tapaa varmaankaan ole. Jotkut laittaa rakin toiseen ja veden jäät toiseen lasiin. Naukkailevat sitten niistä vuoroon. Tavallisempaa kait kuitenkin, että samaan lasiin laitetaan raki, vesi ja jää. Kannattaa kokeilla ensin pienellä vesimäärällä ja sitte lisätä sen verran, että tuntuu hyvältä. Kokeilemalla se oma sekoitus löytyy parhaiten. Turkkilaisilla on muuten sitte ihan omat lasit rakin juomista varten. Lasit on hyvin ohuita, kapeita ja korkeita. Ja kyllä sillä lasin paksuudella on merkitystä juoman makuunkin. (Ihan niin kuin mummot sanoo, ettei kahvia voi juoda kuin ohuesta posliinikupista;))
Rakia ei yleensä juoda syömättä mitään. Vähintäänkin olis oltava tarjolla "kuru yemis" eli niitä pähkinöitä ja siemeniä. Tarjoile papalle jotain "meze" tyyppisiä pikkupaloja rakin kanssa. Tietysti joku kunnon hyvin maustettu liharuoka (nauta/lammas)on kanssa hyvä kaveri rakille. Vaikka Turkissa paljon juodaankin rakia kalan kanssa, en suositte sitä juotavaksi meikäläisten kalojen kanssa. Ei mielestäni sovi yhteen vaikka Turkissa tykkäänkin juuri kala raki yhdistelmästä.
Aniksen maku voi olla monelle liian "eksoottinen", mutta hiljalleen siihen voi oppia. Siis sehän on anisviinaa.
- Salla
Istanbuliin.. Minä halun ainakin sinne !!!
- Marja
Mä en ainakaan halua,että mua kohdellaan lomalla herrana,ällöttävää jos tuo on iso matkustamis peruste,että herrana kohdellaan.
Mä haluan,että mua kohdellaan tavallisena ihmisenä, olenhan vieraassa maassa ja kuten sanotaan maassa maan tavalla.
En tunne olevani yhtään ylempi-arvoinen kuin kukaan muukaan.
Maan hintatasolla ei ole merkitystä,matkustan sellaiseen maahan mihin haluan riippumatta on ko siellä halpaa vai kallista.
Eipä eläminen täällä Suomessakaan ole halpaa.
Menen lomalle rentoutumaan en metsästämään halpoja ostoksia tai halpaa ruokaa ja juomaa.- kesää odottava
Hyvä!
Olen täysin samaa mieltä kanssasi ja vielä voisi tähänkin soveltaa vanhaa sanontaa "niin metsä vastaa kuin sinne huudetaan". Ja vielä jos lisää rentoutumiseen historialliset ja muut nähtävyydet ei hirveän pitkän lentomatkan päässä niin Turkki on minulle ja perheelleni oiva lomamaa. Mutta sille joka ei jaa samaa näkemystä sopii varmaan joku toinen maa ja kohde tai voihan sitä ihminen kotonakin olla. Tietää ainakin mitä saa... - Aloha
kesää odottava kirjoitti:
Hyvä!
Olen täysin samaa mieltä kanssasi ja vielä voisi tähänkin soveltaa vanhaa sanontaa "niin metsä vastaa kuin sinne huudetaan". Ja vielä jos lisää rentoutumiseen historialliset ja muut nähtävyydet ei hirveän pitkän lentomatkan päässä niin Turkki on minulle ja perheelleni oiva lomamaa. Mutta sille joka ei jaa samaa näkemystä sopii varmaan joku toinen maa ja kohde tai voihan sitä ihminen kotonakin olla. Tietää ainakin mitä saa...Olen mieltynyt anisviinaan,opin -70 luvulla nauttimaan sitä Kreikassa.Sitäkin on satoja eri merkkejä,mutta sen tuntee heti mausta,onko puhdas vai maistuuko öljylle.Turkissa pyysin rakia kahdella jääpalalla,ei hyvä.Seuraava puolet vedellä ,ei hyvä.Kysyin onko muuta merkkistä rakia tarjolla,ei ole.Turkkilainen raki on sama kun jos suomalaiseen pontikkaan pistetään anista sekaan.Voi verrata italialaiseen halpaan grappaan.Pystyttekö juomaan Turkkilaista giniä?
Aloha kirjoitti:
Olen mieltynyt anisviinaan,opin -70 luvulla nauttimaan sitä Kreikassa.Sitäkin on satoja eri merkkejä,mutta sen tuntee heti mausta,onko puhdas vai maistuuko öljylle.Turkissa pyysin rakia kahdella jääpalalla,ei hyvä.Seuraava puolet vedellä ,ei hyvä.Kysyin onko muuta merkkistä rakia tarjolla,ei ole.Turkkilainen raki on sama kun jos suomalaiseen pontikkaan pistetään anista sekaan.Voi verrata italialaiseen halpaan grappaan.Pystyttekö juomaan Turkkilaista giniä?
Jos et ole saanut Turkissa hyvää rakia, se ei todellakaan tarkoita, ettei sitä ole. Toisekseen, miksi pyydät valmiiksi sekoittamaan? Rakin jujuhan on just siinä, että sen saa itse lantrata mieleisekseen. Ja kuten jo aikaisemmin mainitsin, mitä hullua odotat erityisiä viinakokemuksia maassa, jossa alkoholilla ei ole kummoistakaan merkitystä ruoka tai muunakaan juomana? Siis ihan omaa hölmöyttäs olet huonosta rakista kärsinyt:))
- selam
Aloha kirjoitti:
Olen mieltynyt anisviinaan,opin -70 luvulla nauttimaan sitä Kreikassa.Sitäkin on satoja eri merkkejä,mutta sen tuntee heti mausta,onko puhdas vai maistuuko öljylle.Turkissa pyysin rakia kahdella jääpalalla,ei hyvä.Seuraava puolet vedellä ,ei hyvä.Kysyin onko muuta merkkistä rakia tarjolla,ei ole.Turkkilainen raki on sama kun jos suomalaiseen pontikkaan pistetään anista sekaan.Voi verrata italialaiseen halpaan grappaan.Pystyttekö juomaan Turkkilaista giniä?
Kreikkalainen raki (siis ei ouzo vaan pontikka ilman anista) on aika lähellä grappaa, turkkilainen raki (jossa on anista) ei. Siinä olet oikeassa, että huonoja rakeja löytyy pilvin pimein. Normaalissa ravintolassa on listalla yleensä nelisen rakia, joukossa usein pari oikein hyvääkin (yleensä Tekirdag). Ei kannata ottaa sitä halvinta, tosin sitä ne yleensä tuovat. Kaupassa merkkejä on kymmeniä. Eli kyllä hyvää rakia on, jos vaan sattuu valitsemaan oikean. Sekoitussuhde riippuu ihmisestä ja tilanteesta. Silloin harvoin kun rakia juon, tilaan sen raakana jäillä ja sivuun vesilasti, josta voi lantrata maun mukaan.
Turkkilaista giniä, votkaa tai konjakkia en juo. Tabii Kanyak on niitä harvoja viinoja (englantilaisen halpissiiderin ja kyproslaisen viinin kanssa), joita olen kaatanut viemäriin juomatta pullosta hörppyä enempää. Nyt tosin markkinoille on tullut uusia turkkilaisia votkia, voivat olla hyviäkin. Minusta ginin pitää olla englantilaista, konjakin ihan oikeasti ranskalaista ja votkan mielellään Suomesta tai Itä-Euroopasta, muuten ei kannata vaivautua juomaan.
- Aloha
seurueen kanssa viettää ravintolassa iltaa,niin viini ja viinat ovat osa siitä.Turkkilainen ruoka on hyvä,ja sen kanssa olisi hyvä nauttia hyvästä aperitiivistä.Mutta kun ei ole tarjoilla.Ruokajuomana niitten viinit,Kavak,Yakut ja Vila Doluca menetteli.Eihän sinne mennä ryyppäämään,vaan nauttimaan paikallisista antimista.
- Jokaisessa maassa 3 kertaa ...
Raki turkisa ei ole sen huonompaa kuin ouzo kreikassa.Sama juoma periaatteessa.Turkissa on halvempaa kuin kreikassa,mutta jos halvempaa lomaa etsitte niin Bulgariassa on edullisempaa.Vaikka eipä Turkissakaan mitään kallista ole varsinkaan jos ei syö tai juo missään rantakadulla vaan jossain 100 metrin päässä.Toivotan jokaiselle Turkin matkaajalle hyvää lomaa JA NAUTTIKAA OLOSTANNE.
- selam
Sun viinivalikoimasi on ollut halvimmasta päästä. Esim. Kavak on litratavaraa, jota kierrekorkkipullossa ostamme erikoistarjouksesta. Kyllähän nuokin käyvät, mutta paljon parempia viinejä on tarjolla (esim. Dolucan Kav on oikein mainio). Toinen asia tietenkin on, että ovatko ne hintansa arvoisia ja viitsiikö joka ilta törsätä viiniin tolkuttomasti. Minusta ei. Monesti joutuu päätymään Efesiin tai rakiin, kun ei viitsi maksaa viinistä ylihintaa. Alkoholihinnoissa veroa on 70 % eli halvemmalla ja parempaa Suomessa saa. Parempi ostaa Cankayaa ja Yakutia alkosta kuin Turkissa :)
Raki on aika voimakas apetitiiviksi ja muuta kotimaista ei tosiaan ole tarjolla. Tosin kyllä raki minulle käy vaikka ymmärrän ettei voimakas anisviina saata kaikkia miellyttää. Turkissa ja Kreikassa juomapuoli ei ole kehittynyt samaan malliin kuin esim. Italiassa ja Espanjassa.
- Tourismo
Vähän asennevikaako aloittajalla? Hyvin paljon matkustaneena voin kertoa että omalla asenteella on paljon tekemistä miten reisussa viihtyy. Miltei jokaisesta kohteestani on löytynyt jotain hienoa mitä en vaihtaisi pois... Ja vaikka minua onnetonta turistia muutama ihminen yrittää jossain kusettaakin, en anna sen vaikuttaa kokonaiskuvaan, sillä kusettajia on siellä missä turistejakin. Ikävää, ja melko huvittavaakin on ostaa ainoat tuliaisensa taxfreestä...Rohkeutta pitää myös hieman olla.
Etelä-Amerikan turistikohteissa kusettajia ja jopa väkivaltaisia varkaita löytyy todella paljon. Afrikassakin minut on ryöstetty kaksi kertaa ja "Länsi-intiassa" (kuten näissä muissakin) usein joutuu viettämään aikansa suljetulla hotellialueella.
Kaikessa on kuitenkin puolensa, ja koska haluan matkustaa mahdollisimman paljon, käyn myös Turkissa sekä Kanarialla matkan lyhyyden takia. Kanariasta minullakin oli melkoiset ennakkoluulot, mutta turistirysistä pois lähdettyäni löysin paljon upeaa ja kaunista.
ps. en oikein enää pidä siitäkään että minua kohdellaan ns. "herrana".
Ketjusta on poistettu 18 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kansalla on oikeus tietää miksi persut pettävät
Koko kulunut hallituskausi on kysytty persuilta, minkä vuoksi he ovat pettäneet käytännössä jokaisen vaalilupauksen, ain597474Venäjän armeijan evp-upseeri: Armeija surkeassa tilassa, jonka läpäisee kaiken kattava
valehtelu. Venäläiset alkaneet pohtia julkisesti maan todellisia tappioita. Z-bloggari ja 3. luokan kapteeni (evp.) Mak1232896- 1421746
Kansalla on oikeus tietää mikä on SDP:n talousohjelma jolla maan talous
saadaan nousuun? Miksi puolue piilottelee sitä, vai eikö sitä ole? Tähän asti olemme vaan saaneet kuulla hallituksen ha651639Ammattiliitto 900 euroa/vuosi - Työttömyyskassa 72 euroa/vuosi
Ammattiliitosta eroamalla voi säästää jopa 800 euroa vuodessa. Mitä enemmän tienaat, sitä enemmän maksat liitolle. Esim1151448Miten voit olla niin tyhmä
että et tajunnut että sua vedätettiin? Tietäisitpä miten hyvät naurut on saatu. Naiselle1671384- 1291116
- 73817
Kyriake=Kirkko
Kirkko, Kyriake Kirkko-sana tulee kreikankielen sanasta Kyriake=Herran omat, Kristuksen omaksi kastettujen suuri joukko47802- 51707