Ääni poissa

Kyllä elämä on ihanaa

Tilaansa tottuu helposti eikä aina tule haettua apua vaikka olisi aihettakin.Monena keväänä on ääneni hävinnyt,ja joka kerta ajattelin että kun kurkku oli käheä ja kipeä että se on taas jotain allergian tapaista tai sitten joku virus on iskenyt. Kurkkuni oireili kipuillen ympäri vuotta.Ja allergia lääkkeitä meni mukavasti.

Lopulta hermostuin kun kolmekin kuukautta ääni oli poissa ja menin kurkkulääkärille syyniin.Mielessä jo käväisi vaikka mitä pahaa.Siellä sitten selvisi että hiivaa se vain olikin joten hiivan poisto kuurilla asia selvisi ja äänikin.

Kun astmani takia joudun sitä kortisonia käyttämään joka päivä ja joskus Prednisolon kuurinkin niin ne altistavat moiselle kiusalle,vaikka kuinka huuhtelisi suunsa.

Ja kyllä se makean himokin piinaa siinä samalla,nyt opettelen siitä makeasta eroon vähitellen ja toivottavasti "hiivattomampaan" elämään.

10

4347

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • äänetön.

      valkea sokeri rasva viritykset, jugurtit joihin lisätty sokeria, kaikki murot ja naksut jne perunaakin vältä,kaikki mihin on LISÄTTY sokeria. Kun lisäät hedelmiä ja kasviksia ruokavalioosi, syöt näin kuukauden, maistat sitten suklaata tms karkkia, ne maistuvat suussa kamalalle, se sokerius oikein "hyökkää" suuhun. Kokeile.

      • Alkuperäinen kirjoittaja.

        Kiitos vastauksestasi!
        Onneksi ei ihan isoa remonttia ole siinä makean himossa en syö karkkeja enkä suklaata sitäkään vertaa,sillä olen sille allerginen,kieli tulee samassa kipeäksi kun mutustelee.

        Teehen olen laittanut kyllä sokeria nyt kokeilen vähentää senkin pois.Kyllä sitä piilosokeria tulee pakostakin,jossain määrin.Salaatit kyllä kuuluvat ruokavaliooni ja marjojakin pakastin pursuilee kyllä niitä tulee syötyäkin.

        Pahinta on jos tulee oikein joku pullan himo ja kun ei ole oireita unohtaa ja nälissään ajattelematta niitä nieleksii,etenkin joku hillomunkki nam,nam.Mutta jo samana päivänä tulee katumus,kun oireita alkaa tulla.Aina olisi oltava joku muu vaihtoehto käsillä paljon olen pelannut hapankorpuilla ja riisikakuilla,ne käyvät kyllä teeleivistä.Mutta ,mutta .....unohdukset tekevät hallaa.


      • luonnosta
        Alkuperäinen kirjoittaja. kirjoitti:

        Kiitos vastauksestasi!
        Onneksi ei ihan isoa remonttia ole siinä makean himossa en syö karkkeja enkä suklaata sitäkään vertaa,sillä olen sille allerginen,kieli tulee samassa kipeäksi kun mutustelee.

        Teehen olen laittanut kyllä sokeria nyt kokeilen vähentää senkin pois.Kyllä sitä piilosokeria tulee pakostakin,jossain määrin.Salaatit kyllä kuuluvat ruokavaliooni ja marjojakin pakastin pursuilee kyllä niitä tulee syötyäkin.

        Pahinta on jos tulee oikein joku pullan himo ja kun ei ole oireita unohtaa ja nälissään ajattelematta niitä nieleksii,etenkin joku hillomunkki nam,nam.Mutta jo samana päivänä tulee katumus,kun oireita alkaa tulla.Aina olisi oltava joku muu vaihtoehto käsillä paljon olen pelannut hapankorpuilla ja riisikakuilla,ne käyvät kyllä teeleivistä.Mutta ,mutta .....unohdukset tekevät hallaa.

        Hunaja olisi luonnollisin makeutusaine.
        Leivotko itse.. Kokeile hunajaa sokerin sijasta.

        Päärynät ovat myös ihanan makeita "karkkihimoon"

        Laita hunajaa teehenkin, tulee hyvä maku..


        -toivottavasti et ole hunajalle allerginen?

        Leipävaihtoehdoksi: Uotilan ruisleipä on hyvä, kun siinä ei ole hiivaa, laktoosia, vehnää eikä säilöntäaineita.


      • Alkuperäinen kirjoittaja.
        luonnosta kirjoitti:

        Hunaja olisi luonnollisin makeutusaine.
        Leivotko itse.. Kokeile hunajaa sokerin sijasta.

        Päärynät ovat myös ihanan makeita "karkkihimoon"

        Laita hunajaa teehenkin, tulee hyvä maku..


        -toivottavasti et ole hunajalle allerginen?

        Leipävaihtoehdoksi: Uotilan ruisleipä on hyvä, kun siinä ei ole hiivaa, laktoosia, vehnää eikä säilöntäaineita.

        Kiitos vinkistä, olen itsekin sitä vaihtoehtoa ajatellut.En tietääkseni ole allerginenkaan hunajalle.Vaan en ole osannut siihen siirtyä, eikös hunajan makeutus arvo liene puolitoista kertainen sokeriin verrattuna muistelen.

        Leiponut en ole viime aikoina on ollut liian kiire,joen pakko on ollut kaupan pöperöihin tyytyä.


      • kaisakaisakaisa
        Alkuperäinen kirjoittaja. kirjoitti:

        Kiitos vastauksestasi!
        Onneksi ei ihan isoa remonttia ole siinä makean himossa en syö karkkeja enkä suklaata sitäkään vertaa,sillä olen sille allerginen,kieli tulee samassa kipeäksi kun mutustelee.

        Teehen olen laittanut kyllä sokeria nyt kokeilen vähentää senkin pois.Kyllä sitä piilosokeria tulee pakostakin,jossain määrin.Salaatit kyllä kuuluvat ruokavaliooni ja marjojakin pakastin pursuilee kyllä niitä tulee syötyäkin.

        Pahinta on jos tulee oikein joku pullan himo ja kun ei ole oireita unohtaa ja nälissään ajattelematta niitä nieleksii,etenkin joku hillomunkki nam,nam.Mutta jo samana päivänä tulee katumus,kun oireita alkaa tulla.Aina olisi oltava joku muu vaihtoehto käsillä paljon olen pelannut hapankorpuilla ja riisikakuilla,ne käyvät kyllä teeleivistä.Mutta ,mutta .....unohdukset tekevät hallaa.

        Hei. Kannatta miettiä mikä on syynä makeanhimolle? Missä yhteydessä näin tapahtuu? Mikä tunnetila? Onko tunnesyömistä?
        Toinen on että oletko miettinyt koskaan loishäätöä? Kaikki öljyt esim greippiöljy, joita käytetään hiivanpoistossa, niillä poistetaan myös loisia.
        Länsimaisen lääketieteen puolella nämä asiat kiistetään mutta on onneksi asioihin paljon perehtyneitä lääkäreitä. Juuri tällaiselta sain apua. Useasta paikasta olen lukenut ja jutellut vanhempien ihmisten kanssa, he ovat todenneet että he ihmettelevät kuinka nykyään madotetaan vain kotieläimiä muttei ihmisiä. Heidän nuoruudessaan ja nuorena aikuisena näin on tehty kerran vuoteen. Suomalaisissa lääkärikirjallisuuden julkaisuissa ei olla taidettu puhua loishäädöstä sitten 70-luvun..
        Lääkärini kertoi että oli tehnyt loishäädön, ja ottanut näytteen johon oli laittanut päällimmäiseksi loisen. Vastauksena oli tullut että näyte puhdas..
        Pistää miettimään mikä ja kuka hyötyy? Ihmiset oireilee, mennään lääkäriin. Annetaan lääkkeitä. Ei tehoa, kokeillaan toista.. kierre valmis..
        Elimistön puhdistuskuurit on tarpeellisia (ph/hiiva yms) muttei toimi pitkään jos ei tee oikeasti elämäntaparemonttia. Nämä puhdistuskuurit on kk:a kestäviä. Ei mitään pikajuttuja.


      • Utelias tietämään
        kaisakaisakaisa kirjoitti:

        Hei. Kannatta miettiä mikä on syynä makeanhimolle? Missä yhteydessä näin tapahtuu? Mikä tunnetila? Onko tunnesyömistä?
        Toinen on että oletko miettinyt koskaan loishäätöä? Kaikki öljyt esim greippiöljy, joita käytetään hiivanpoistossa, niillä poistetaan myös loisia.
        Länsimaisen lääketieteen puolella nämä asiat kiistetään mutta on onneksi asioihin paljon perehtyneitä lääkäreitä. Juuri tällaiselta sain apua. Useasta paikasta olen lukenut ja jutellut vanhempien ihmisten kanssa, he ovat todenneet että he ihmettelevät kuinka nykyään madotetaan vain kotieläimiä muttei ihmisiä. Heidän nuoruudessaan ja nuorena aikuisena näin on tehty kerran vuoteen. Suomalaisissa lääkärikirjallisuuden julkaisuissa ei olla taidettu puhua loishäädöstä sitten 70-luvun..
        Lääkärini kertoi että oli tehnyt loishäädön, ja ottanut näytteen johon oli laittanut päällimmäiseksi loisen. Vastauksena oli tullut että näyte puhdas..
        Pistää miettimään mikä ja kuka hyötyy? Ihmiset oireilee, mennään lääkäriin. Annetaan lääkkeitä. Ei tehoa, kokeillaan toista.. kierre valmis..
        Elimistön puhdistuskuurit on tarpeellisia (ph/hiiva yms) muttei toimi pitkään jos ei tee oikeasti elämäntaparemonttia. Nämä puhdistuskuurit on kk:a kestäviä. Ei mitään pikajuttuja.

        Kerrotko, miten loishäätö tehdään kotikonstein?


    • kähiskö

      Mielestäni on ihmeellistä, etteivät edes keuhkosairauksien erikoislääkäritkään ole tietoisia siitä, kuinka suuri osuus kurkun ja hengitysteiden käheytymisen syynä on raju hiivainfektio. Jo parissa päivässä kortisooni antibioottilääkitys saa aikaan astman tyyppisen hengenahdistuksen, joka ei avaudu sitten niin millään avaavalla. Lisäksi lima vain seilaa edestakisin, eikä lohkea. Hiivatulehdus kasvattaa bakteeripintaa äänihuuliin ja keuhkoputkien yläosaan. Hengitys on juuri sellaista kuin monissa keskusteluissa on kuvattu. Jos avaavat eivät auta- huomioikaa HIIVA! Lääkärit eivät välttämättä hyväsky ajatusta HIIVASTA!
      Hiiva on ihan vakava ja kallis hoidettava. Tukehtumisen tunne vakavampi kuin astmassa, koska avaava ei auta!
      Kuis teillä pihisee?

    • äänisortuma

      Kyllä käheys ja hiivasieni on astmalääkkeiden vakituinen sivuoire, tietysti yksilöllistä sekin. Sain viimeksi ääneni sortumiseen Korva- ja kurkkuklinikalta niin hyvän lääkkeen, että pyydän sitä omalta lääkäriltä vastakin. Aina eivät määrätyt tabletit auttaneet kuitenkaan. Lääke: Fluconazol BMM Pharma 50 mg 28 kaps.
      Niitä söin varmuuden vuoksi koko kuurin yhden päivässä, ehkä kaksikin olisi riittänyt.

      Käynnillä tehtiin myös äänikokeet ja kurkun sekä äänihuulten videointi ennen ja jälkeen.

      • rixraxruu

        Samanlainen kokemus oli minulla äänipolin lääkkeestä, siis sama tablettikin vielä - hyvin tehosi.


    • rixraxruu

      jos hiivaa on jo päässyt kertymään, niin sitruunaviipaletta imeskelet - ohut neljänneskin riittää - kerran päivässä illalla kun syömiset on syöty. Tämä oli lääkärin vinkki. Itse pidän happamasta mutten sitruunasta, niin ahkera puolukoidenkin pureksiminenkin saattaa riittää.

      Joskus hiiva ei lähtenyt, eikä ääni kirkastunut imeskeltävillä lääkärin lääkkeilläkään, sain lähetteen äänipolille. Tutkimusten jälkeen tuhdimpaa lääkettä niin pärjäsi monta vuotta.
      Tämä hiivaantuminenkin on niin yksilöllistä.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tollokin tajuaa että Timo Vornanen

      oli joutunut äärimmäiseen tilanteeseen ampuessaa yhden laukauksen katuun. Ei poliisi tee tuollaista hetken mielijohteest
      Maailman menoa
      598
      4362
    2. Istuva kansanedustaja epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta

      Seiskan tietojen mukaan Timo Vornanen on epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta eikä kenellekään taatusti tul
      Maailman menoa
      468
      3479
    3. Timo Vornanen kilahti

      Mikähän sille kansanedustajalle polisiisi miehelle on noin pahasti mennyt hermot , että tulevaisuudensa pilasi totaalise
      Kotka
      148
      3144
    4. Pullonpalautusjärjestelmä muuttuu - paluu menneisyyteen

      EU suuressa viisaudessaan on päättänyt, että pulloja pitää kierrättää. Jos oikein ymmärsin, nykyisen järjestelmänmme ti
      Maailman menoa
      167
      2432
    5. Sininen farmari - Ford Focus- YFB-842 on poliisilta kadoksissa Kauhajärvellä

      https://alibi.fi/uutiset/poliisilta-poikkeuksellinen-vihjepyynto-autossa-oleva-henkilo-on-avuntarpeessa/?shared=29255-2d
      Lapua
      9
      2265
    6. 242
      1784
    7. Onko oikeudenmukaista? Yhdellä taholla yllättävä valta-asema Tähdet, tähdet -voittajan valinnassa!

      Näinpä, onko sinusta tämä oikein? Viime jaksossakin voittaja selvisi vain yhden äänen erolla ja tänä sunnuntaina ensimm
      Tv-sarjat
      23
      1447
    8. No kerros nyt nainen

      Kumpi mielestäsi oli se joka väärinkäsitti kaiken? Nyt voi olla jo rehellinen kun koko tilanne on jo lähes haihtunut.
      Ikävä
      100
      1339
    9. Persukansanedustaja Timo Vornanen ammuskellut Helsingissä

      Poliisi siviiliammatiltaan, luvallinen ase mukana baarissa tällä hemmetin valopääpersulla. Meni eduskunnasta suoraan baa
      Haapavesi
      95
      1330
    10. Nainen, mietit miten minä jaksan

      En voi hyvin. Nykyään elämäni on lähinnä selviytymistä tunnista ja päivästä toiseen. Usein tulee epävarma olo, että mite
      Ikävä
      89
      1120
    Aihe