LASKURI

missä mennään

30

12997

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • .......

toi näyttää ihan päin helkkarii!

• näytä..

Mitennii?

• birtas79

näyttää tuo laskuri, mutta muuten oikein. Oisko et toi laskee perinteisiä kuukausia, eikä neljän viikon raskauskuukausia. Esim. Mulle näyttää olet kuukaudella kolme vaikka viikkoja 14 5 eli olen ollut 13 viikosta lähtien kuukaudella neljä
      Neuvolan lappujen mukaan kuukaudet menee näin:
      viikot: = kuukausi:
      0-4 1kk
      5-8 2kk
      9-12 3kk
      13-16 4kk
      17-20 5kk
      21-24 6kk
      25-28 7kk
      29-32 8kk
      33-36 9kk
      37-40 10kk
      Oikeat raskauskuukaudethan kestävät ton 10kk, eikä yhdeksää, niinkuin virheellisesti usein puhutaan.

• pöjh

Yksi viikko on 7 päivää
        4 viikkoa on 28 päivää,mihin katoaa esim maaliskuusta 3 päivää, jos kuukausi on tasan sen 4 viikkoa?

Eli helmikuu on ainoa kuukausi, joka menee tuon 4 viikon mukaan tasan.

Jos vuodessa on 52 viikkoa, niin se tekisi 4 viikkoa /kk tahdilla 13 kk vuoteen.

Raskaus kestää sulla sit 300 päivää, jos se kestää 10 kk.....tavallisesti rskaus kestää noin 282 päivää eli 40 viikkoa ja 2 päivää.

• jepj

Joten edelleen tämä laittamani laskutapa on oikea

1. kuukausi: 0 0 - 3 6
        2. kuukausi: 4 0 - 7 6
        3. kuukausi: 8 0 - 11 6
        4. kuukausi: 12 0 - 15 6
        5. kuukausi: 16 0 - 19 6
        6. kuukausi: 20 0 - 23 6
        7. kuukausi: 24 0 - 27 6
        8. kuukausi: 28 0 - 31 6
        9. kuukausi: 32 0 - 35 6
        10. kuukausi: 36 0 - 39 6

Raskausviikko on 7 päivää. Eka päivä on esim. 8 0, toka 8 1 jne. ja seitsemäs on 8 6. Raskauskuukausi on 4 raskausviikkoa (28 päivää). Laskettu aika on noin 40 0 eli 40 raskausviikkoa.

• marrasmami
        jepj kirjoitti:

Joten edelleen tämä laittamani laskutapa on oikea

1. kuukausi: 0 0 - 3 6
        2. kuukausi: 4 0 - 7 6
        3. kuukausi: 8 0 - 11 6
        4. kuukausi: 12 0 - 15 6
        5. kuukausi: 16 0 - 19 6
        6. kuukausi: 20 0 - 23 6
        7. kuukausi: 24 0 - 27 6
        8. kuukausi: 28 0 - 31 6
        9. kuukausi: 32 0 - 35 6
        10. kuukausi: 36 0 - 39 6

Raskausviikko on 7 päivää. Eka päivä on esim. 8 0, toka 8 1 jne. ja seitsemäs on 8 6. Raskauskuukausi on 4 raskausviikkoa (28 päivää). Laskettu aika on noin 40 0 eli 40 raskausviikkoa.

näytti mulle eilen et olet kuukaudella 1 mut sinun mukaan olisin kk 2. ja olen ihmetellyt miksi et miten muka 6 1 on 1kk mut olen oikeasti ehkä tyhmä kun en ymmärrä noit mielummin uskon sinua niin olen 2kk hyvää odotusta kaikille.

• moi
        marrasmami kirjoitti:

näytti mulle eilen et olet kuukaudella 1 mut sinun mukaan olisin kk 2. ja olen ihmetellyt miksi et miten muka 6 1 on 1kk mut olen oikeasti ehkä tyhmä kun en ymmärrä noit mielummin uskon sinua niin olen 2kk hyvää odotusta kaikille.

Moi

Juu, se liberon laskin heittää pahasti, siinä on joku bugi. Kyllähän sinä jo toisella kuukaudella olet reilusti menossa :)

• marrasmami
        moi kirjoitti:

Moi

Juu, se liberon laskin heittää pahasti, siinä on joku bugi. Kyllähän sinä jo toisella kuukaudella olet reilusti menossa :)

tämä piristi päivää hyvin paljon!

• birtas79
        pöjh kirjoitti:

Yksi viikko on 7 päivää
        4 viikkoa on 28 päivää,mihin katoaa esim maaliskuusta 3 päivää, jos kuukausi on tasan sen 4 viikkoa?

Jos vuodessa on 52 viikkoa, niin se tekisi 4 viikkoa /kk tahdilla 13 kk vuoteen.

Raskaus kestää sulla sit 300 päivää, jos se kestää 10 kk.....tavallisesti rskaus kestää noin 282 päivää eli 40 viikkoa ja 2 päivää.

pöh ole kysy vaikka neuvolasta, jos et usko! Siksihän sen raskauden kestoksi tulee tuo kymmenenkuukautta, laskeminen aloitetaan viimeisten kuukautisten ekasta päivästä, vaikka todellisestihan silloin ei vielä olla raskaana vaan silloinhan vasta hedelmöitys tapahtuu. Eli jos synnytät 40 viikolla sikiön oikea ikä on noin 38 viikkoa. En minä sille mahda mitään et noin ne lasketaan, EIKÄ oikeina kuukausina.

• kätöseesi
        pöjh kirjoitti:

Yksi viikko on 7 päivää

4 raskausviikkoa eli 1kk eli 28 päivää kertaa kymmenen on 280 päivää ei kolmesataa päivää! Miksi inttää vastaan johonkin sellaiseen jonka, joku on määritelmäksi tehnyt aika päivää sitten.

• tämä sivu
        pöjh kirjoitti:

Yksi viikko on 7 päivää

http://metku.net/~pesu/faq.html

• pöhj

birtas 79 väittää seuraavaa:

näyttää tuo laskuri, mutta muuten oikein. Oisko et toi laskee perinteisiä kuukausia, eikä neljän viikon raskauskuukausia. Esim. Mulle näyttää olet kuukaudella kolme vaikka viikkoja 14 5 eli olen ollut 13 viikosta lähtien kuukaudella neljä
        0-4 1kk
        5-8 2kk
        9-12 3kk
        13-16 4kk
        17-20 5kk
        21-24 6kk
        25-28 7kk
        29-32 8kk
        33-36 9kk
        37-40 10kk
        Oikeat raskauskuukaudethan kestävät ton 10kk, eikä yhdeksää, niinkuin virheellisesti usein puhutaan.

Sun raskauskuukausimääritelmä ei edelleenkään ole oikea, vaan edelleen tämä kyseinen laskelma,joka näkyy alla, jonka jo pastetin tänne on oikea

Raskaus-
        kuukausi Alkaa
        viikosta Päättyy
        viikkoon
        1 0 0 3 6
        2 4 0 7 6
        3 8 0 11 6
        4 12 0 15 6
        5 16 0 19 6
        6 20 0 23 6
        7 24 0 27 6
        8 28 0 31 6
        9 32 0 35 6
        10 36 0 39 6

• birtas79
        pöhj kirjoitti:

birtas 79 väittää seuraavaa:

0-4 1kk
        5-8 2kk
        9-12 3kk
        13-16 4kk
        17-20 5kk
        21-24 6kk
        25-28 7kk
        29-32 8kk
        33-36 9kk
        37-40 10kk

Sun raskauskuukausimääritelmä ei edelleenkään ole oikea, vaan edelleen tämä kyseinen laskelma,joka näkyy alla, jonka jo pastetin tänne on oikea

Raskaus-
        kuukausi Alkaa
        viikosta Päättyy
        viikkoon
        1 0 0 3 6
        2 4 0 7 6
        3 8 0 11 6
        4 12 0 15 6
        5 16 0 19 6
        6 20 0 23 6
        7 24 0 27 6
        8 28 0 31 6
        9 32 0 35 6
        10 36 0 39 6

missään kohtaa en ole väittynyt raskauskuukausi määritelmää omakseni, vai olenko? Ja noi on loppujen lopuksi melkein samat tavat laskea. Itse väitit ensin et ei voi kestää 28 päivää kuukausi ja 10 kuukautta raskaus, vaan noin laskettaessa tulisi kestoksi 13kk ja 300 päivää tai jotain sellaista edellisessä viestissäsi taidettiin mainita. Vielä kerran tuo kalenteri määritelmä minkä mainitsin, joka siis melkein sama tuon toisen kanssa on kaikille odottaville äideille neuvolassa jaettavasta Stakesin toimittamasta kirjasesta: Meille tulee vauva eli EI oma määritelmäni kuten väität.

• taasenpa
        birtas79 kirjoitti:

missään kohtaa en ole väittynyt raskauskuukausi määritelmää omakseni, vai olenko? Ja noi on loppujen lopuksi melkein samat tavat laskea. Itse väitit ensin et ei voi kestää 28 päivää kuukausi ja 10 kuukautta raskaus, vaan noin laskettaessa tulisi kestoksi 13kk ja 300 päivää tai jotain sellaista edellisessä viestissäsi taidettiin mainita. Vielä kerran tuo kalenteri määritelmä minkä mainitsin, joka siis melkein sama tuon toisen kanssa on kaikille odottaville äideille neuvolassa jaettavasta Stakesin toimittamasta kirjasesta: Meille tulee vauva eli EI oma määritelmäni kuten väität.

No jos se laskuri on oikeassa ja raskauskuukaudessa on 4 viikkoa eli 28 päivää, niin kuin onkin.

Miten selität kuitenkin seuraavan asian:

ensimmäinen raskauskuukausi alkaa 0 ja päättyy 4 0 ja toinen raskauskuukausi alkaa 5 0. Mihin kuuluvat 4 1-4 6, jos raskauskuukausi on 28 päivää?Eivät ensimmäiseen kuukauteen, koska silloin raskauskuukausi ei olisi 28 päivää, ei myöskään toiseen, koska sehän alkaa 5 0.....
        Onko selitystä?

0-4 1kk
        5-8 2kk
        9-12 3kk
        13-16 4kk
        17-20 5kk
        21-24 6kk
        25-28 7kk
        29-32 8kk
        33-36 9kk
        37-40 10kk

• birtas79
        taasenpa kirjoitti:

No jos se laskuri on oikeassa ja raskauskuukaudessa on 4 viikkoa eli 28 päivää, niin kuin onkin.

Miten selität kuitenkin seuraavan asian:

ensimmäinen raskauskuukausi alkaa 0 ja päättyy 4 0 ja toinen raskauskuukausi alkaa 5 0. Mihin kuuluvat 4 1-4 6, jos raskauskuukausi on 28 päivää?Eivät ensimmäiseen kuukauteen, koska silloin raskauskuukausi ei olisi 28 päivää, ei myöskään toiseen, koska sehän alkaa 5 0.....
        Onko selitystä?

0-4 1kk
        5-8 2kk
        9-12 3kk
        13-16 4kk
        17-20 5kk
        21-24 6kk
        25-28 7kk
        29-32 8kk
        33-36 9kk
        37-40 10kk

sanoin ei ole minun keksimäni laskuri oli sitten oikein tai väärin. Onko kenelläkään tuota Stakesin kirjasta neuvolasta meille tulee vauva? Noin siinä on viikot ilmoitettu, en sille mitään mahda.

• mietaasvaan
        birtas79 kirjoitti:

sanoin ei ole minun keksimäni laskuri oli sitten oikein tai väärin. Onko kenelläkään tuota Stakesin kirjasta neuvolasta meille tulee vauva? Noin siinä on viikot ilmoitettu, en sille mitään mahda.

Ei se olekaan sinun keksimäsi, mutta minä vain kysyin sinulta (ehkä olisi pitänyt kysyä joltain toiselta henkilöltä), että miten nuo oikeasti menevät, jos joku olisi sattunut tietämään, että kumpi noista on oikeasti se oikea.....ja millä perustein....

Hyvää odotusta sulle.

P.s

Olen vain niin utelias ja haluaisin varman tiedon asiasta.....

• näin?
        mietaasvaan kirjoitti:

Ei se olekaan sinun keksimäsi, mutta minä vain kysyin sinulta (ehkä olisi pitänyt kysyä joltain toiselta henkilöltä), että miten nuo oikeasti menevät, jos joku olisi sattunut tietämään, että kumpi noista on oikeasti se oikea.....ja millä perustein....

Hyvää odotusta sulle.

P.s

Olen vain niin utelias ja haluaisin varman tiedon asiasta.....

Mutta eikös nuo kaksi laskutapaa ole aivan sama asia? Siis jos ensimmäinen vikko on 0 jotain, toinen viikko 1 jotain. Silloinhan viides viikko, eli kuukauden 2 ensimmäinen viikko olisi 4 jotain.

menipäs sekavaksi...

• hiphiphip
        näin? kirjoitti:

Mutta eikös nuo kaksi laskutapaa ole aivan sama asia? Siis jos ensimmäinen vikko on 0 jotain, toinen viikko 1 jotain. Silloinhan viides viikko, eli kuukauden 2 ensimmäinen viikko olisi 4 jotain.

menipäs sekavaksi...

Ei ole sama asia mun mielestä, koska Stakesin lehtisen mukaan viikot menee näin :

0-4=1 kk
        5-8=2 kk
        9-12=3 kk jne,

Netistä poimitun mukaan
        0-3 6=1
        4-7 6=2
        8-11 6=3

Eli tuo stakesin mainitsema ensiksi:
        kun se on 0-4 niin se on mun mielestä väärin merkattu, koska se loppuu viidennen viikon alkuun, koska neljännen viikon alku(4 0) on viidettä viikkoa,eli stakesin mukaan eka kuukausi loppuu toisen kuukauden alussa?öööö...

Toisessa taasen oikein, koska eka kuukausi päättyy neljännellä viikolla eli 3 6.

Ja jos yksi raskausviikko on 7 päivää, niin
        raskausviikot lasketaan 0 0-0 6, jolloin 0 0 on ensimmäinen päivä.

• öööööö
        birtas79 kirjoitti:

pöh ole kysy vaikka neuvolasta, jos et usko! Siksihän sen raskauden kestoksi tulee tuo kymmenenkuukautta, laskeminen aloitetaan viimeisten kuukautisten ekasta päivästä, vaikka todellisestihan silloin ei vielä olla raskaana vaan silloinhan vasta hedelmöitys tapahtuu. Eli jos synnytät 40 viikolla sikiön oikea ikä on noin 38 viikkoa. En minä sille mahda mitään et noin ne lasketaan, EIKÄ oikeina kuukausina.

"laskeminen aloitetaan viimeisten kuukautisten ekasta päivästä, vaikka todellisestihan silloin ei vielä olla raskaana vaan silloinhan vasta hedelmöitys tapahtuu."

No empä ole moista kuullutkaan...taidat olla ainoa laatuaan, jos noin sulla tapahtuu...että hedelmöitys alkaa samana päivänä kuukautisten kanssa.....

• birtas79
        öööööö kirjoitti:

"laskeminen aloitetaan viimeisten kuukautisten ekasta päivästä, vaikka todellisestihan silloin ei vielä olla raskaana vaan silloinhan vasta hedelmöitys tapahtuu."

No empä ole moista kuullutkaan...taidat olla ainoa laatuaan, jos noin sulla tapahtuu...että hedelmöitys alkaa samana päivänä kuukautisten kanssa.....

unohtunut kiireessä noin kahden viikon päästä. Sanonkin tossa jo sen et ei sillon olla raskaana oikeasti, vaikka laskeminen aloitetaankin vikojen menkkojen alusta, niin todellisuudessa hedelmöitys tapahtuu tästä noin parin viikon päästä. Anteeksi, kirjoitus erheeni, joka kyllä selkeästi näyttääkin erheeltä.

• Jihuu! rv16+6
        hiphiphip kirjoitti:

Ei ole sama asia mun mielestä, koska Stakesin lehtisen mukaan viikot menee näin :

0-4=1 kk
        5-8=2 kk
        9-12=3 kk jne,

Netistä poimitun mukaan
        0-3 6=1
        4-7 6=2
        8-11 6=3

kun se on 0-4 niin se on mun mielestä väärin merkattu, koska se loppuu viidennen viikon alkuun, koska neljännen viikon alku(4 0) on viidettä viikkoa,eli stakesin mukaan eka kuukausi loppuu toisen kuukauden alussa?öööö...

Toisessa taasen oikein, koska eka kuukausi päättyy neljännellä viikolla eli 3 6.

Jos nyt tuosta sai rekisteröityä, niin ovat kyllä aikalailla sama asia.

Jos viikkoja on 4 1, on ensimmäinen raskauskuukausi täynnä ja toinen alkanut. Eli voi sanoa olevansa toisella kuulla. Mutta kuukausi on takana se yksi, ei kahta. Toinen kuukausi on menossa. Johtuisko siis jonkunlaisesta tulkintaerosta nämä erilaiset näkemykset, eli pointti on sama ja viikot ja kuukaudet myös, mutta se miten ne tulkitsee on erilainen. Tuon Stakesinhan voi myös tulkita siten, että eka kuukausi loppuu neljänteen viikkoon ja toinen kuukausi 5-8 eli alkaen viides viikko, alkaa siis rv4. Menee muuten solmuun itsekin tässä näitä kirjoitellessaan :D

• ...
        hiphiphip kirjoitti:

0-4=1 kk
        5-8=2 kk
        9-12=3 kk jne,

Netistä poimitun mukaan
        0-3 6=1
        4-7 6=2
        8-11 6=3

Minä ymmärtäisin tuon Stakesin laskutavan näin:
        Viikko 1: 0 0-0 6
        Viikko 2: 1 0-1 6
        Viikko 3: 2 0-2 6
        Viikko 4: 3 0-3 6

Viikko 5: 4 0-4 6
        jne...

Siis 1. raskauskk. olisi viikot 1-4 (=0 0-3 6) ja toinen kk olisi taas viikot 5-8. Näin ollen laskutavat olisivat periaatteessa samat...
        En ole kyllä tosiaankaan sen kummemmin perehtynyt asiaan, että voi olla, että olen väärässä!

• toi muuten

näyttää oikeen,mut kuukaudet ei. oon viikolla 15 kuukaudet ton mukaan kolme..

• se......

näyttääkin vaan täydet kuukaudet?

• ei ku
        se...... kirjoitti:

näyttääkin vaan täydet kuukaudet?

oon sen mukaan rv 14 4 kuukaudella 4 ja rv 14 3 kuukaudella kolme...

• anne_2904

KYllä mulla vaan tuli ihan oikea tulos, tein viimesten menkkojen mukaan ja lasketunajan perusteella:)

• Tanjuska_77

Ihan oikein tuo laskee, ihan samalla tavalla kuin neuvolassa ja äitipolilla!
        Mulla ainakin menee ihan oikein la, raskauden kesto viikkoina ja päivinä ja jopa hedelmöityspäiväkin on ihan oikea!!! :D

• Onhan..
        Tanjuska_77 kirjoitti:

Ihan oikein tuo laskee, ihan samalla tavalla kuin neuvolassa ja äitipolilla!
        Mulla ainakin menee ihan oikein la, raskauden kesto viikkoina ja päivinä ja jopa hedelmöityspäiväkin on ihan oikea!!! :D

sitä laskuria voitu muokatakin tässä välillä jos siinä jotain virheitä on ollut.. Aloituksesta kun kuitenkin on kolme ja puoli vuotta!!

• Ming Yue
        Onhan.. kirjoitti:

sitä laskuria voitu muokatakin tässä välillä jos siinä jotain virheitä on ollut.. Aloituksesta kun kuitenkin on kolme ja puoli vuotta!!

No jos mulla on nyt viikot 32 tai jotain sinnepäin onko se niinku 8kk?
        Laskettu aika on jo määriteltynä

• ononon
        Ming Yue kirjoitti:

No jos mulla on nyt viikot 32 tai jotain sinnepäin onko se niinku 8kk?
        Laskettu aika on jo määriteltynä

itse olen 32 3 eli 33.viikko, ja se on 8 kk.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Työsuhdepyörän veroetu poistuu

Hallituksen veropoliittisen Riihen uutisia: Mitä ilmeisimmin 1.1.2026 alkaen työsuhdepyörän kuukausiveloitus maksetaan
      Pyöräily
      223
      6965
    2. Pakko tulla tänne

jälleen kertomaan kuinka mahtava ja ihmeellinen sekä parhaalla tavalla hämmentävä nainen olet. En ikinä tule kyllästymää
      Ikävä
      42
      1249
    3. Fuengirola.fi: Danny avautuu yllättäen ex-rakas Erika Vikmanista: "Sanoisin, että hän on..."

Danny matkasi Aurinkorannikolle Helmi Loukasmäen kanssa. Musiikkineuvoksella on silmää naiskauneudelle ja hänen ex-raka
      Kotimaiset julkkisjuorut
      27
      1042
    4. Yksi kysymys

Yksi kysymys, minkä kysyisit kaivatultasi. Mikä se olisi?
      Ikävä
      75
      891
    5. Hävettää muuttaa Haapavedelle.

Joudun töiden vuoksi muuttamaan Haapavedelle, kun työpaikkani siirtyi sinne. Nyt olen joutunut pakkaamaan kamoja toisaal
      Haapavesi
      48
      845
    6. Katseestasi näin

Silmissäsi syttyi hiljainen tuli, Se ei polttanut, vaan muistutti, että olin ennenkin elänyt sinun rinnallasi, jossain a
      Ikävä
      61
      837
    7. Työhuonevähennys poistuu etätyöntekijöiltä

Hyvä. Vituttaa muutenkin etätyöntekijät. Ei se tietokoneen naputtelu mitään työtä ole.
      Maailman menoa
      93
      794
    8. Toinen kuva mikä susta on jäänyt on

tietynlainen saamattomuus ja laiskuus. Sellaineen narsistinen laiskanpuoleisuus. Palvelkaa ja tehkää.
      Ikävä
      38
      791
    9. Tietenkin täällä

Kunnan kyseenalainen maine kasvaa taas , joku huijannut monen vuoden ajan peltotukia vilpillisin keinoin.
      Suomussalmi
      14
      756
    10. Jäähalli myynnissä!

Pitihän se arvata kun tuonne se piti rakentaa väkisin.
      Äänekoski
      43
      733
    Aihe