Hei tasapuolisesti ja mikä on älykkyystasonenne?

ossipessi

Mitä kuuluu, en ole ehtinyt ja en ehdi lukea pitkiä juttuja, mutta kertokaa te minulle, please tiivistettynä.

Itse olen oikein iloinen, toivottavasti tekin, testasimme juuri älykkyyteni ja se on yli 140!!!, siis Mensan testien mukaan...?

Kaikki ongelmani ovatkin johtuneet siitä, että olenkin niin älykäs, sitä ei ole vaan tiedetty...!!!

Sen takia en saa palautetta täälläkään:)))

Edelleen tasapuolisesti kaikille kirjoittajille Iloa Elämään:D

J.K. olisiko osalla teistä sama juttu!?:DDD

29

2295

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • *Testing*

Missäs testasit, netissä vai? Jos se testi on netissä, paas linkkiä samasta testistä kehiin, voidaan muutkin pähkäillä miks ei muut vastaile :)

• iso vaalee

missä osoiteessa se oli?

• puskasta...

ei se vastaamattomuus johdu älykkyysosamärästä vaan siitä että ei täällä kukaan taida jaksaa mitään syvällistä asiaa pohtia. Jos on joidenkin mielestä joku hauska juttu he osallistuvat siihen ja sillä siisti. Lisäksi täällä on vakoiporukka joka on oppinut juttelemaan keskenään joten siihen on vaikea ulkopuolisena sotkeentua, ne kun vastailevat yleensä vaan toisilleen ja me puskasta huutelijat jäämme tavallaan vähemmistöön, minkäs sille mahtaa. sellaista elämä on.

• ossipessi

En muuten ole puskasta huutelija!
        Totta puhuit näistä sisäpiirijutuista, mutta haitanneeko se mitään. Ei ainakaan minua, olen tottunut:D
        En myöskään ole mikään deekuilija, vaikka DDD:tä käytänkin:)
        Iloa Sinullekin:DDD

• mehevimmät

keskusteluthan (lue v*ttuilut) käydään juuri puskasta. Eiku siitä vaan koettamaan onneas. Äläkä ole turhan kaino niin kyllä onnistuu..

• Pirre*

arka vastailemaan itseäni viisaamman ihmisen kommentteihin, pelotta etten osaa muotoilla sanottavaani oikein..:)

• ossipessi

Olet tosi sanavalmis ja älykäs "immeinen".:))

• ossipessi

Tämähän on se asian ydin.
      Miksi ette osaa ottaa asioista selvää!
      Mensan jututhan on ihan jokaisen käytettävissä.
      Pitää olla rohkeutta itse selvittää asiat.
      Eikä se edes rohkeutta vaadi, vaan huumorintajua ja sitä älykkyyttä, joka on aika lähellä hulluutta:DDD

• Pirre*

anna tehdä enää netissä koeteste, vaan testistä saa tilaamalla kirjaversion..

• lassiiihhh

Jos olet mensa-älykäs, niin kehitä tunneälyä. Sitä on usein älykkäillä vähän.

• ossipessi

Eipä se älykkyys yksinään ole mitään, vaan tarvitaan myös sitä tunnetta. Tosin en menisi väittämään, että älykkäät olisivat tunneköyhiä?:)

• tyylilyyli

vertaisin siihen, että kaunis ei voi olla fiksu tai päinvastoin.

• Destata

enää,mulla jäi aikasemmin se tällä palstalla ollu
      kalatestikin epäselväks ja sitten vielä se yks
      jänistesti jossa joku oli tullu raskaaks,enkämä
      ymmärtäny kuka. Terv.nimim.Vähempiosanen

• ossipessi

Ei tämä mikään testi ole, vaan pilke silmäkulmassa tehty juttu:)
        Terkut sulle joka tapauksessa:D

• älykäs olisitkaan

jos vielä oppisit kirjoittamaan otsikon verran tekstiä ilman yhtään kirjoitusvirhettä.

• ossipessi

Oisko kaiken älykkyyden lisäksi vielä LUKI-häiriökin?:)))

• taitaa lukihäiriö
        ossipessi kirjoitti:

Oisko kaiken älykkyyden lisäksi vielä LUKI-häiriökin?:)))

olla osoitus vilkkaasta sisäisestä aivotoiminnasta, ajatus on menossa jo kolmannessa kun käsi vielä piirtää muistiin ensimmäistä.

• ossipessi
        taitaa lukihäiriö kirjoitti:

olla osoitus vilkkaasta sisäisestä aivotoiminnasta, ajatus on menossa jo kolmannessa kun käsi vielä piirtää muistiin ensimmäistä.

Voihan se olla niinkin tai sitten ei:)))

• ossipessi kirjoitti:

Voihan se olla niinkin tai sitten ei:)))

pystyy selviytymään tilanteesta, johon viisas ei joudu ollenkaan.

• ossipessi

Iloista Elämää teille kaikille tasapuolisesti. Palaillaan:)

• Pirre*

jossain testitilaisuudessa, joita Mensa järjestää..?

• ossipessi

En käynyt, vaan aikuinen lapseni oli hommannut testin käyttöönsä ja teimme sen kotona, minä yksin, hän oli sen jo aikaisemmin tehnyt ja tietty saanut vielä minua paremmat pisteet:)

• remmari

Mensan testit mittaavat hyvin kapeaa loogisuuden aluetta. Älykkyyttä on erittäin monta eri lajia. Älykkyysosamäärä on vanhentunut käsite. - Eri koulukuntien teorioita on valtava määrä.

Esimerkiksi hyvä koulumenestys ei välttämättä ollenkaan kerro älykkyydestä. Se voi kertoa ahkeruudesta, kyvystä oppia asioita ulkoa tai monesta muusta asiasta.

Vanhanaikaisella älykkyysosamäärällä ei ole mitään korrelaatiota esimerkiksi työmenestyksen kanssa, puhumattakaan sosiaalisista taidoista, jotka taas ovat luku sinänsä.

Minä olen lapsesta asti ollut testihirmu, eli saanut aina korkeita pistemääriä. W.A.I.S.-testissä sain tuloksen joka ylitti asteikon. En osaa sanoa, miksi olenkin joutunut niin kovin moneen testiin elämäni aikana. En pidä itseäni millään tavalla älykkäänä. Älykkyystestit ja elämä eivät ole missään suhteessa keskenään. Minä vähän luulen, että älykkyystesteissä pärjääminen on jokin ihan oma taitonsa, joka ei loppujen lopuksi kerro oikein mitään.

Onnitteluni joka tapauksessa hyvästä menestyksestä. Ainakin tietää, että on pärjännyt hyvin, mikä on loistava juttu sinänsä. - Työssäni olen nähnyt kymmenet kerrat, että henkilöt, joilla on korkea koulutustaso (esim. lisensiaatti tai tohtori) pärjäävät keskitasoa huonommin "älykkyys"testeissä. Mistäkö se johtuu? En tiedä.

Eräässä TV-komediassa oli Mensa ja sitä vastapäätä Girlsa. Ne olivat italialaisen ravintolan vessoja. :)

• ei kerro totuutta

Mielestäni Mensan testeissä pärjäävät ns. matemaattisesti lahjakkaat yksilöt, joilla ajattelu on määrätyllä lailla loogista.
        Parempana avuna ihmisessä pidän luovuutta, taitoa kyseenalaistaa jo olemassaoleva, sitä kautta keksinnötkin ovat kautta aikojen syntyneet.
        Luovuus on myöskin näppäryyttä selvitä erilaisista tilanteista.

• kuokkija muualta
        ei kerro totuutta kirjoitti:

Mielestäni Mensan testeissä pärjäävät ns. matemaattisesti lahjakkaat yksilöt, joilla ajattelu on määrätyllä lailla loogista.
        Parempana avuna ihmisessä pidän luovuutta, taitoa kyseenalaistaa jo olemassaoleva, sitä kautta keksinnötkin ovat kautta aikojen syntyneet.
        Luovuus on myöskin näppäryyttä selvitä erilaisista tilanteista.

http://www.i-am-bored.com/bored_link.cfm?link_id=15217

• ossipessi

Olen verbaalisesti ja matemaattisesti lahjakas pääasiassa, mutta tulen myös hyvin toimeen ihmisten kanssa. Koulutodistukseni ovat olleet keskinkertaisia, eivät mitään huippuhyviä toisin, kuin lapsillani.
        Tosin minulla on lievä hahmotushäiriö.
        Olen itsekin käynyt W.A.I.S-testin läpi.
        Eihän tämä elämän tärkein asia ole, vaan kertoo ehkä jotenkin siitä, miksi minulla on ollut hieman vaikeuksia ymmärtää muita ihmisiä, vaikken ole sitä ääneen sanonutkaan:)

• X-Ray

...niin älykäs, niin mitä sinä täällä teet? Olet varmasti lukenut näitä juttuja ja fiksuna ihmisenä todennut, että tämä ei ole sinun foorumisi. Sinun pitäisi tuolla älykkyysosamäärällä tajuta tasosi - muuten on jotain pahasti vialla Mensan testeissä!

• Tuhiwai*

Olen ollut liki 30 vuotta naimisissa miehen kanssa, joka joskus 80-luvulla Mensan virallisessa joukkotestauksessa sai huippuälykkään paperit (ÄO yli 160). Ja millään tavalla häntä väheksymättä, olen kyllä monta kertaa tässä matkanvarrella ajatellut (ja suutuspäissäni ääneenkin sanonut), että miten tuollaisilla prosenteilla varustettu ihminen voikin välillä tuntua suorastaan tyhmältä. Mutta ehkä se on sitten sitä avioliittoa, mene ja tiedä. Itse en pärjäisi Mensan testeissä, sillä avaruudellinen hahmottamiskykyni on heikko.

• ossipessi

Totta, että on erillaista älykkyyttä ja eihän sitä välttämättä yhdelle ihmiselle kaikki taito siunaannu.
      Halusin vain herätellä keskustelua juuri siitä, kuinka erillaisia me olemme. Ja sehän tämän elämän rikkaus on:)
      En koe olevani mitenkään poikkeuksellisen älykäs, koska tunnen ihmisiä, jotka sitä ovat ja minä en yllä heidän tasolleen millään tavalla.
      Tasapuolisesti kauniita kevätpäiviä ja palataan taas joskus, kun on enemmän aikaa:)))

Ketjusta on poistettu 15 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ketä ikävöit?

Tuntomerkkejä jos täällä oikeat kohtaavat❤️
      Ikävä
      160
      3489
    2. Juniorivalmennus Jokereissa..

Mitä hittoa siellä seurassa oikein tapahtuu?? Tämän kauden U14 ikäluokkaan on mahdutettu kaksi päävalmentajaa. Tälle kau
      Nuorten jääkiekko
      61
      2735
    3. Ammuskelua taas

Keskipohjanmaa tietää kertoa että Yläpubin hujakoilla ammuskeltu lauantain vastaisena yönä.
      Kokkola
      33
      2120
    4. Et saa mua ikinä

Oma vikasi. Naiselta.
      Ikävä
      130
      1687
    5. Päivämääriä

Minä päivämääränä näit kaivattusi viimeksi?
      Ikävä
      80
      1583
    6. Seksikkäin asu mikä päällä olet nähnyt kaivattusi ?

Seksikkäin asu mikä yllä olet nähnyt kaivattusi ?
      Ikävä
      83
      1544
    7. Introverttinä osastolla

Yhdellä lääkäritapaamisella hoitaja valitti lääkärille etten tee mitään muuta kuin makaan ja ulkoilen. Kävin kuitenkin s
      368
      1472
    8. Kerro mulle mitä pitäs tehdä

Sun mielestä? Anna neuvo?
      Ikävä
      97
      1215
    9. Toivotko, että

hän tulisi juttelemaan sinulle, vai lähestytkö mieluummin itse?
      Ikävä
      89
      1125
    10. On tullut aika lukita kaupunginjohtajan ovi, ja hlö pihalle

Ei kahta eikä yhtäkään selitystä, ylimielisyys on kääntyi varomattomuudeksi, ja kaupungin jo ennestään kuihtuva talou
      Pyhäjärvi
      195
      1106
    Aihe