salviaa, basilikaa ja meiramia pikku ruukkuihin. sitten laitoin tomaatin siemeniä myös.. saas nähä alkaako ne itää, ekaa kertaa kokeilen tällästä.. olishan se mukavaa jos parvekkeelta vois napsia tuoreita yrttejä ruokaan ja herkutella omilla tomaateilla.. olisko kellään vielä jotain käytännön vinkkejä saada juttu onnistumaan?? yrtit siis laitoin ½ sentin syvyyteen multaan, kuten ohjeessa oli ja sumupullolla pidän mullan kosteana.
tomaatin siemenet ripottelin ruukkuun ja multaa päälle ja mullan kastelin. piti peittää, niin laitoin muovikelmua, jossa oli muutamia reikiä. että näin....
laitoin tänään kasvamaan
3
809
Vastaukset
- sanna
Vaikka muovikelmussa on reikiä, kannattaa tuulettaa välillä. Eli ota päivittäin kelmu pois joksikin aikaa. Muuten alkaa homehtua.
Pienille versoille aluksi varovasti aurinkoa, etteivät kärvenny.
Siirrä tarpeeksi ajoissa suurempaan kasvuastiaan että alkavat kasvaa kunnolla.
Liika kosteus heikentää juurien kasvua
Hieman huoneilmaa viileämmässä lämpötilassa taimet kasvavat vähän hitaammin, mutta niistä tulee tanakampia.
Latvo (siis katko latvojen kärkiä) kun taimet ovat jo aika isoja. Näin saat tuuhemman puskan.
Kääntele ruukkuja koska kasvit yleensä taipuvat valoa kohti
Aloita ulkoilmaan totuttelu rauhallisesti. Pidä taimia/kasveja ulkona aluksi lyhyitä aikoja.- aloittelija123
kiitos vastauksesta. oli perusteellinen. enköhän pääse taas eteenpäin!
- Koskikara
kun kylvin tomaatin siemenet jo tammikuulla kun koskaan eivät ole kerinneet kasvaa läheskään niin suuriksi kun alkukesästä torilla,mistä sitten olen ostanut.Eivät kovin kalliitakaan kyllä ole.Itsellä on lasitettu parveke,kylläkin enemmän itäpuolella.Olen kasvattanut tomaatteja jo kauan parvekkeella.On se todella mukava seurata kasvua kun ovat niin lähellä.Syksyllä sitten on mukava napata kypsä tomaatti suuhun.
Joo tuo minun kylvö meinasi olla vähän hankalaa.Nähtävästi ei valoa riittänyt tarpeeksi ja moni taimi kuoli.Nyt ne toisaalta ovat jo niin pitkiä että pitää tukea.Ohjeessahan sanotaan että ne pitäisi alkuun päästyä siirtää viileään.Veinkin muutamia mökille kun siellä voi pitää alhaisempaa lämpötilaa milloin ei ole siellä.Ne taimet ovat myös pienempiä.Nähtävästi tulevat sitten tuuheammiksi jo pienempänä.
Kyllä ne tähän aikaan varmasti itää paremmin.Ei kuitenkaan toinna lannistua jos kaikki ei nouse.Kannattaa kyllä kylvää useampia kuin on tarkoitus kasvattaa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
20e Riskitön veto 20e talletuksella VB:lle
Pssst! Vinkki viis rotvallinreunalla eläjille. VB tarjoaa 20 euron riskittömän vedon ensitallettajille vedonlyöntiin.42437- 1161607
Viiimeinen viesti
Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill361346Analyysiä: Kiuru-keissi oli ja meni - demarit hävisi tässäkin
Tapauksen tultua julki alkoi demarit ja muu vasemmisto selittään, että tämä oli poliittista väkivaltaa, siis ennen kuin1561181- 521095
- 1131082
- 571041
Suomessa on valittava 2 lucia neitoa...
Maahanmuuttajille oma lucia neito ja Suomalaisille oma SUOMALAINEN Lucia neito....sama juttu on tehtävä miss Suomi kisoi1051034Olet tärkeä
mutta tunnen jotain enemmän ja syvempää. Jos voisinkin kertoa sinulle... Olen lähinnä epätoivoinen ja surullinen.46909- 60882