salviaa, basilikaa ja meiramia pikku ruukkuihin. sitten laitoin tomaatin siemeniä myös.. saas nähä alkaako ne itää, ekaa kertaa kokeilen tällästä.. olishan se mukavaa jos parvekkeelta vois napsia tuoreita yrttejä ruokaan ja herkutella omilla tomaateilla.. olisko kellään vielä jotain käytännön vinkkejä saada juttu onnistumaan?? yrtit siis laitoin ½ sentin syvyyteen multaan, kuten ohjeessa oli ja sumupullolla pidän mullan kosteana.
tomaatin siemenet ripottelin ruukkuun ja multaa päälle ja mullan kastelin. piti peittää, niin laitoin muovikelmua, jossa oli muutamia reikiä. että näin....
laitoin tänään kasvamaan
3
852
Vastaukset
- sanna
Vaikka muovikelmussa on reikiä, kannattaa tuulettaa välillä. Eli ota päivittäin kelmu pois joksikin aikaa. Muuten alkaa homehtua.
Pienille versoille aluksi varovasti aurinkoa, etteivät kärvenny.
Siirrä tarpeeksi ajoissa suurempaan kasvuastiaan että alkavat kasvaa kunnolla.
Liika kosteus heikentää juurien kasvua
Hieman huoneilmaa viileämmässä lämpötilassa taimet kasvavat vähän hitaammin, mutta niistä tulee tanakampia.
Latvo (siis katko latvojen kärkiä) kun taimet ovat jo aika isoja. Näin saat tuuhemman puskan.
Kääntele ruukkuja koska kasvit yleensä taipuvat valoa kohti
Aloita ulkoilmaan totuttelu rauhallisesti. Pidä taimia/kasveja ulkona aluksi lyhyitä aikoja.- aloittelija123
kiitos vastauksesta. oli perusteellinen. enköhän pääse taas eteenpäin!
- Koskikara
kun kylvin tomaatin siemenet jo tammikuulla kun koskaan eivät ole kerinneet kasvaa läheskään niin suuriksi kun alkukesästä torilla,mistä sitten olen ostanut.Eivät kovin kalliitakaan kyllä ole.Itsellä on lasitettu parveke,kylläkin enemmän itäpuolella.Olen kasvattanut tomaatteja jo kauan parvekkeella.On se todella mukava seurata kasvua kun ovat niin lähellä.Syksyllä sitten on mukava napata kypsä tomaatti suuhun.
Joo tuo minun kylvö meinasi olla vähän hankalaa.Nähtävästi ei valoa riittänyt tarpeeksi ja moni taimi kuoli.Nyt ne toisaalta ovat jo niin pitkiä että pitää tukea.Ohjeessahan sanotaan että ne pitäisi alkuun päästyä siirtää viileään.Veinkin muutamia mökille kun siellä voi pitää alhaisempaa lämpötilaa milloin ei ole siellä.Ne taimet ovat myös pienempiä.Nähtävästi tulevat sitten tuuheammiksi jo pienempänä.
Kyllä ne tähän aikaan varmasti itää paremmin.Ei kuitenkaan toinna lannistua jos kaikki ei nouse.Kannattaa kyllä kylvää useampia kuin on tarkoitus kasvattaa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Porvarimediat paniikissa demareiden huiman kannatuksen vuoksi
Piti sitten keksiä "nimettömiin lähteisiin" perustuen taas joku satu. Ovat kyllä noloja, ja unohtivat sen, että vaalit986278KATASTROFI - Tytti Tuppurainen itse yksi pahimmista kiusaajista!!!
STT:n lähteiden mukaan SDP:n eduskuntaryhmän puheenjohtaja Tytti Tuppurainen on käyttäytynyt toistuvasti epäasiallisesti3505764Mikä siinä on ettei persuille leikkaukset käy?
On esitetty leikkauksia mm. haitallisiin maataloustukiin, kuin myös muihin yritystukiin. Säästöjä saataisiin lisäksi lei602763Lääppijä Lindtman jäi kiinni itse teosta
Lindtman kyselemättä ja epäasiallisesti koskettelee viestintäpäällikköä. https://www.is.fi/politiikka/art-20000117808521072198Juuri nyt! Tytti Tuppurainen on käyttäytynyt toistuvasti epäasiallisesti
Ai että mä nautin, Tytti erot vireille! "Käytös on kohdistunut avustajia ja toisia kansanedustajia kohtaan, uutisoi STT1071888- 1251744
Puolen vuoden koeaika
Voisi toimia meillä. Ensin pitäis selvittää "vaatimukset" puolin ja toisin, ennen kuin mitään aloittaa. Ja matalalla pro191633Tytti Tuppurainen nöyryyttää avustajiaan
Tytti Tuppurainen nöyryyttää SDP:n eduskuntaryhmän kokouksissa sekä avustajia että kansanedustajia. Hän nolaa ihmisiä ju1811290- 731197
Huomaatteko Demari Tytti ei esitä pahoitteluitaan
Samanlainen ilmeisesti kuin Marin eli Uhriutuu no he ovat Demareita ja muiden yläpuolella siis omasta mielestään331088