zanidip

paineet

Minulle määrättiin korkeaan verenpaineeseen Zanidip lääkettä. Olen nyt sitä syönyt n. 2 vko. Haittavaikutuksena on tullut KAMALA AHDISTUS. Lääkkeen ei pitäisi tällaista aiheuttaa tuoteselosteen mukaan.

Onko kellään kokemuksia ZANIDIP verenpainelääkkeestä? Kiitos jos joku vastaisi.

69

56324

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • on kans

      sama lääke 20mg 1/pvä joskus tykyttää ja rytmi
      hyppelyitä on tullut.Miten koet ahdistuksen?oksettaako?

      • paineet

        Ahdistuksen koin pääasiassa psykkisenä ahdistuksena, joka on nyt ollut poissa 2 pv. Pahanolontunne on kyllä tullut kuvioihin, tavallan oksettaa, mutta mitään ei tule.

        Verenpaine on kyllä kohtuullisella tasolla, eli laskenut. :)


      • Anonyymi

        Paras kolesterolilääke - https://nplink.net/1pghlo67
        Ei mitään haittavaikutuksia, kokesteroliarvot vaan nykyisin erittäin hyvät, niin HDL, LDL, kokonaisKOL kuin triglytkin,


    • anttimatti

      Mulla ihan sama juttu, aloitin lääkkeen ja mieletön ahdistus.Omituista, minulla ei ole koskaan ollut tälläistä.
      Ei sitä ole kerrottu haittavaikutuksissa!
      Olisi kiva tietää,onko tätä sattunut muillekkin?

      • KAALEPPI

        Myös minulle tuli masennusta/ahdistusta.


      • Einari-73
        KAALEPPI kirjoitti:

        Myös minulle tuli masennusta/ahdistusta.

        Millaisia tunteenne ovat?

        Minulla vaihdettiin Amlodipin lääke Zanidip 10mg, kun ekana mainittu turvotti ja keräsi nestettä.
        Samalla sain Bezalip 400mg kolesteroli lääkkeen, josta ei ainakaan täällä ole kukaan valittanut.

        Oletan omien oireideni johtuvan Zanidipistä ja välillä ajatukset ovat aika pelottavia tai ainakin jälkeenpäin ajateltuna.
        Olen luonteeltani varsin rauhallinen, mutta tämän lääkkeen aikana (syöty 2vko) on mielialat vaihdelleet. Tunteeni ovat lähinnä jonkinlaista kiukkua ja vihaa. Toisinaan kun joku sanoo väärän sanan, niin mielessäni käyn kyseisen henkilön kimppuun väkivaltaisin aikein, mutta hetkessä mieleni on taas rauhallinen.

        Mielestäni paineet ovat suunnilleen samat, kuin amlodipin aikaan, mutta alapaine on alkanut osoittaa kohoamisen merkkejä ja koska minulla on vielä Amlodipin lääkettä jäljellä, ajattelinkin nyt pääsiäisenä siirtyä siihen takaisin, ihan itseni ja muiden ihmisten vuoksi. Ja ehkä näin selviää onko ajatuksen Zanidipin aiheuttamia vai kenties bezalipin vai ovatko ne omia pelottavia ajatuksia?


      • jno
        Einari-73 kirjoitti:

        Millaisia tunteenne ovat?

        Minulla vaihdettiin Amlodipin lääke Zanidip 10mg, kun ekana mainittu turvotti ja keräsi nestettä.
        Samalla sain Bezalip 400mg kolesteroli lääkkeen, josta ei ainakaan täällä ole kukaan valittanut.

        Oletan omien oireideni johtuvan Zanidipistä ja välillä ajatukset ovat aika pelottavia tai ainakin jälkeenpäin ajateltuna.
        Olen luonteeltani varsin rauhallinen, mutta tämän lääkkeen aikana (syöty 2vko) on mielialat vaihdelleet. Tunteeni ovat lähinnä jonkinlaista kiukkua ja vihaa. Toisinaan kun joku sanoo väärän sanan, niin mielessäni käyn kyseisen henkilön kimppuun väkivaltaisin aikein, mutta hetkessä mieleni on taas rauhallinen.

        Mielestäni paineet ovat suunnilleen samat, kuin amlodipin aikaan, mutta alapaine on alkanut osoittaa kohoamisen merkkejä ja koska minulla on vielä Amlodipin lääkettä jäljellä, ajattelinkin nyt pääsiäisenä siirtyä siihen takaisin, ihan itseni ja muiden ihmisten vuoksi. Ja ehkä näin selviää onko ajatuksen Zanidipin aiheuttamia vai kenties bezalipin vai ovatko ne omia pelottavia ajatuksia?

        Moikka, itse olen syönyt enalapriliä 4 kuukautta (20 mg/pvä) ja zanidippiä kuukauden (10 mg/pvä). Verenpaineet on nyt ihan kivasti laskeneet lähtötilanteesta 120/180 jo tasolle 85/150 ja olo huomattavsti kohentunut.
        Samalla kun aloitin zanidipin syömisen niin aloitin myöskin kolesterolia alentavan lääkkeen syömisen (simvastatin) tuo kolesterooli lääke minun oli pakko lopettaa heti toisena päivänä koska se aiheutti todella ahdistavan tunteen, sydäntykytyksiä, pelkotiloja, tunteen että kaikki lihakset ovat maitohapoilla ja paikat ihan jäykkinä yms.
        Tuosta zanidipistä en ole huomannut moisia sivuvaikutuksia olevan mutta epäilen että tämä nykyinen väsymys johtuu siitä. Väsyttää kokoajan niin että tekisi mieli vain nukkua ja ei oikein jaksa mitään tehdä, myöskin sellaisia hassuja tuntemuksia on tullut että tuntuu yhtäkkiä kuin jalat "jäätyisivät", vähän jokapaikkaan nipistelee ja rintakipuja silloin tällöin.
        Tämä oma masentava tunne taasen johtuu varmaankin enemmänkin siitä että ei oikein tiedä vielä mikä on tuon verenpaineen syy, ja ilmeisestikkään sitä ei koskaan välttämättä edes saadakkaan selville.


      • Juvis
        jno kirjoitti:

        Moikka, itse olen syönyt enalapriliä 4 kuukautta (20 mg/pvä) ja zanidippiä kuukauden (10 mg/pvä). Verenpaineet on nyt ihan kivasti laskeneet lähtötilanteesta 120/180 jo tasolle 85/150 ja olo huomattavsti kohentunut.
        Samalla kun aloitin zanidipin syömisen niin aloitin myöskin kolesterolia alentavan lääkkeen syömisen (simvastatin) tuo kolesterooli lääke minun oli pakko lopettaa heti toisena päivänä koska se aiheutti todella ahdistavan tunteen, sydäntykytyksiä, pelkotiloja, tunteen että kaikki lihakset ovat maitohapoilla ja paikat ihan jäykkinä yms.
        Tuosta zanidipistä en ole huomannut moisia sivuvaikutuksia olevan mutta epäilen että tämä nykyinen väsymys johtuu siitä. Väsyttää kokoajan niin että tekisi mieli vain nukkua ja ei oikein jaksa mitään tehdä, myöskin sellaisia hassuja tuntemuksia on tullut että tuntuu yhtäkkiä kuin jalat "jäätyisivät", vähän jokapaikkaan nipistelee ja rintakipuja silloin tällöin.
        Tämä oma masentava tunne taasen johtuu varmaankin enemmänkin siitä että ei oikein tiedä vielä mikä on tuon verenpaineen syy, ja ilmeisestikkään sitä ei koskaan välttämättä edes saadakkaan selville.

        Olen syönyt Zanidip 10mg 2kk ei mitään sivuoireita paineet kohdallaan.Ennen oli Diovan 20mg


      • pahoinvoipa

        sydämentykytyksiä heti vaikka puoliskan otin.Hylkäsin Zanidipin samantien.


      • Anonyymi
        jno kirjoitti:

        Moikka, itse olen syönyt enalapriliä 4 kuukautta (20 mg/pvä) ja zanidippiä kuukauden (10 mg/pvä). Verenpaineet on nyt ihan kivasti laskeneet lähtötilanteesta 120/180 jo tasolle 85/150 ja olo huomattavsti kohentunut.
        Samalla kun aloitin zanidipin syömisen niin aloitin myöskin kolesterolia alentavan lääkkeen syömisen (simvastatin) tuo kolesterooli lääke minun oli pakko lopettaa heti toisena päivänä koska se aiheutti todella ahdistavan tunteen, sydäntykytyksiä, pelkotiloja, tunteen että kaikki lihakset ovat maitohapoilla ja paikat ihan jäykkinä yms.
        Tuosta zanidipistä en ole huomannut moisia sivuvaikutuksia olevan mutta epäilen että tämä nykyinen väsymys johtuu siitä. Väsyttää kokoajan niin että tekisi mieli vain nukkua ja ei oikein jaksa mitään tehdä, myöskin sellaisia hassuja tuntemuksia on tullut että tuntuu yhtäkkiä kuin jalat "jäätyisivät", vähän jokapaikkaan nipistelee ja rintakipuja silloin tällöin.
        Tämä oma masentava tunne taasen johtuu varmaankin enemmänkin siitä että ei oikein tiedä vielä mikä on tuon verenpaineen syy, ja ilmeisestikkään sitä ei koskaan välttämättä edes saadakkaan selville.

        Onko kuvattu seplvaltimot?


      • Anonyymi

        Nyt syönyt neljä tablettia, ahdistaa ja masentaa. Lopetan lääkkeen.


    • Zanidip

      Kun aloin syödä Zanidippiä , alussa alkoi kuumottaa kasvoja mutta se hävisi ajan kanssa , eikä mitään oireita sen jälkeen.

      • Salainen123

        Ite alotin noin viikko sitten zanidip 10mg käytön.
        Ahdistusta oli alussa liikaa, Sekä päänsärkyä..
        Sydämmentykytystä/rytmihäiriötä esiintyy aika paljon, vaikkei ennen ollu... Etenkin ÖISIN!


      • Anonyymi
        Salainen123 kirjoitti:

        Ite alotin noin viikko sitten zanidip 10mg käytön.
        Ahdistusta oli alussa liikaa, Sekä päänsärkyä..
        Sydämmentykytystä/rytmihäiriötä esiintyy aika paljon, vaikkei ennen ollu... Etenkin ÖISIN!

        Hei minulla ollut rytmihäiriöitä koko ajan kun tämä lääke vaihdettiin


    • paineellinen

      Painajaisia tuli minulle Zanidip 10 mg/vrk annostuksesta. Kahden viikon jälkeen vaihdettiin Coveram 10 mg, toimi siinä missä piti, eli paineet pudonneet 83-85-128, eihän tuo nyt vieläkään ole ideaalitasolla, mutta ennen paineet olivat 95-105/135-150.

      Tietysti tuostakin nyt sitten tuli minulle ainakin sivuvaikutuksia, iho-oireet. 35 vuoteen ei ole finnejä ollut, mutta nyt on leuka täynnä, isoja, kivuliaita ja "mätäsilmäisiä", joita aina aamuisin puhkon kylppärin peilille, vaihtoon. Saas nähdä, mitä seuraavaksi.

    • Googlelll

      Olo on mahtava ei mitään hajua oireiden kanssa.

    • jatt

      Itselläni ruokavalio vaikutti eniten verenpaineeseen vaikka olin lihavakin,esim. kalaöljystä voi olla apua,magnesium.E-vitamiini suurina annoksina laajentaa verisuonia mutta otettava vuorovaikutuksen takia myös c-vitamiinia ja/tai seleeniä sopivassa suhteessa,muuten voi tämä antioksidantti aiheuttaa haitallisen pro-oksidantti-vaikutuksen.

    • Kokeeksi

      Olen nyt pari viikkoa syönyt Zanidip-pillereitä, 20 mg. Ei mitään sivuoiretta ole tullut, vaikka sitä ensin pelkäsin. Lääkärikin siitä varoitteli, mutta hyvin pyyhkii. Ja kyllä paine laskee, aamupäivän ajan. Kun sen otan heti aamulla herättyäni.
      Iltapäivällä on korkeat paineet taas, ei juuri niin korkeat kuin ennen lääkkeitä.
      Joskus oli Nifangin verenpaineeseen, mikä tehosi mukavasti, mutta tehdas on sen lopettanut, paha juttu.
      Näiden välillä oli Adalat lääke, joka ei vaikuttanut mitään ja tuon jälkeen Candesartan. Ei vaikutusta.
      Zanidip on siis ainoa, mikä tehoaa lyhyen aikaa. Ei ole helppoa. En ole lihava, kävelen paljon, perinnöllistä tämä on.

    • Ajokortti

      Zanidib 10mg ollut käytössä noin vuoden olen erittäin allerginen on astma ensin punoitus kasvoissa unet jonkun verran ahdistusta mutta jatkoin käyttöä ohjeiden mukaan,kaikki oireet pois vuosi on kulunut.Oletan että lääke on hyvä sydämelle koska oloni on kevyempi.Olen 70 vuotias.

    • ukami

      Sain eilen Zanidipia Escorin tilalle koska sitä ei ole saatavana Oriolan toimitusvaikeuksien takia. Otin eilen yhden pillerin. Yöllä alkoi pahantuntuiset rytmihäiriöt. Sydän jättää lyöntejä väliin, hirveä tunne! Aikaisemmin ei ole ollut mitään vastaavia. Enää en kyseistä lääkettä suuhuni laita! Niiden Oriolan toimitusvaikeuksien takia on tullut varmaan yosi pahoja tilanteita. Itsekään en tiedä kuinka tässä pitäisi toimia. Soittelen kohta terveyskeskukseen. Ehkä taas kokeeksi jotain toista lääkettä......

      • Anonyymi

        Sama tilanne. Lääkärin kanssa juttelin ei ollut tietoinen näistä vaikutuksista. Täällä ollaan hyvin tietoisia huomaan


    • Traumatisoitunut

      Kerronpa omista verenpainelääkekokeiluista: Vuosia sitten sain ensin 10mg Zanidipia, joka nostettiin 20 mg:aan (aina aamuisin 15min ennen aamiaista). Ei ollut ennen mitään ongelmaa. Ongelmat alkoivat nyt elokuun lopulla lopetettuani 3 kk:n jälkeen päivittäisen lihaksia rentouttavan Sirdaludin käytön, jonka haittoihin kuuluu nk rebound oireet: kohonnut verenpaine, hengenahdistus ja huimaus sekä kohonnut syke. Paineet nousivat jopa 194/111. Olipa kauhea tunne herätä noihin paineisiin! Seuraavaksi koitettiin lisätä 10mg Zanidipia iltapäivään, mutta ei auttanut. Tähän pv mennessä, 3 vkon aikana, kokeiltu 3 uutta VP-lääkettä, joista kaikista tullut pahoja haittoja! Vp toki saatiin hilatuksi alas saman päivän aikana: yläpaine 195:stä 118:aan ja alapaine 107:stä 78:aan. Kuvitella voinette, miltä tuntuvat tuollaiset vaihtelut. Uudet lääkkeet olleet nesteenpoistaja Hydrex Semi, Linatilsan ja Candesartan Orion. On ollut hirveätä ja pahimmat oireet aina aamupäivisin: pääkipua, huimausta, pyörryttämistä jopa seiniä päin, hutera olo, hengitysvaikeuksia ja aivan kuin olisi jotain painavaa rinnan päällä, voimat veks, kädessä pistelee, välillä jalassa, väsyttää, yöunet sekaisin, entinen hyvä makuaisti hävinnyt, toiseen silmään koskee, alavatsaa nippaa, ulos ei uskalla ja jos, ei jaksa pientäkään mäkeä ylös pysähtymättä, aurallisia migreenikohtauksia 3 krt viikon välein ym. Migreenikohtauksia yhdessä VP-lääkkeiden kanssa on saattanut aiheuttaa huhtikuulta asti käytetty "turvallinen" Melatoniini 3mg Orion, jonka haittavaikutuksissakin se mainitaan. Eiköhän terveysaseman lääkäri tiennyt moisesta , kun migreeniä perussairautena kärsivälle määräsi? Voiko lääkäriin aina luottaa? Yhdessä joidenkin VP-lääkkeiden kanssa saattaapi siis melatoniinista tulla haittoja ja muitakin vaikeuksia, joita tuoteselosteessa on pitkä lista. Minulta se jäi pois lauantaina tuoteselosteen luettuani ja kysyttyäni faktoja Yliopiston Apteekin lääkeneuvonnasta. Kerron tämän kaiken, jotta ihmiset tietävät ja ottaisivat kunnolla selville, mitä reseptilääkkeet mahdollisesti aiheuttavat ennen ostopäätöstä. Netistä löytyy onneksi moneen asiaan selvennystä ja Yliopiston Apteekista. Lykkyä uuteen kokeiluun.

      • Anonyymi

        Mulle määrättiin juuri tänään toi Hybrex Semi Zanidip on rinnalle ja mua suoraan sanottuna pelottaa sen aloitus. Just päässy eroon yhdestä myrskystä, Pregabalin/Lyrica,niin uutta myrkkyä tilalle. En nyt tiedä haluanko ees kokeilla näitten juttujen jälkeen...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mulle määrättiin juuri tänään toi Hybrex Semi Zanidip on rinnalle ja mua suoraan sanottuna pelottaa sen aloitus. Just päässy eroon yhdestä myrskystä, Pregabalin/Lyrica,niin uutta myrkkyä tilalle. En nyt tiedä haluanko ees kokeilla näitten juttujen jälkeen...

        Hydrex semi 2 viikkoo ja flimmeri tuli,siihen loppui lääke, lääkärin määräyksestä! Zanidip 10mg aamulla paineet pysyy 120/65 8-10 tuntia sitten nousee 150/70 otan 5mg ja illalla klo 19.00 10mg paine pysyy 120/65 aamu 07.00 asti eli 5mg 20mg.amman päälle!


    • oosee

      zanidip aiheuttaa mulle sydänhäiriöitä ja huonon olon

      • Sparraaja

        Olen käyttänyt jo usean vuoden ajan Zanidip 20 aamuisin muun lääkityksen yhteydessä. Ohitusleikkauksesta on nyt reilu vuosi ja lääkitystä on hieman muutettu. Paineet ovat olleet päivällä hyvinkin alhaalla 100/65. Lisäksi minulla on ollut huimausta. Lääkäri pudotti Zanidipin annoksen 10 mg ja määräsi ottamaan sen illalla. Paineet päivällä kohosivat huimauskin on ainakin helpottanut. Yöllä on kuitenkin ollut tykytyksiä ja painajaisia.
        Muutankin tilanteen siten, että otan lääkkeen aamuisin. saapa sitten nähdä mitä tapahtuuu.


    • Pelokas2018

      Aloitin eilen käytön, ja sekä eilen että tänään kasvoja kuumottaa todella paljon, huono olo ja iskee ns. Pieni paniikki... kellään muulla? Pelottaa aika paljon että mitä tuo voi aiheuttaa... aikasemmin oli Zanidip 10mg, nyt tuo 20mg. Ikää on 25v.

    • kokeiltu

      Korkean verenpaineen vuoksi, kokeiltiin eri lääkkeitä., vaihtelevalla menestyksellä. Kahta eri lääkettä yhtäaikaakin. Yöllä paineet menivät , sitten liian alas. Aamulla se ilmeni päänsärkynä ja otsan kylmänä olemisella. Mittasin säännöllisesti kotona verenpaineeni, ja vähensin lääkitystä arvojen mukaan. Loppujenlopuksi juuri Zanidip pienimmällä annoksella oli sopiva. Ensin oli pulssin epätasaisuutta, mutta kun lääke oli pidempään, niin keho sopeutui siihen.

    • Aivami

      Minulla Zanidip 10 ollut käytössä jo muutaman vuoden, olen ottanut sen aamulla. Välillä oli kohtausluontoisesti verenpaineet korkealla ja rytmihäiriöitä, siksi lisäksi otan Bisoprolol 2.5. Rytmihäiriöt ovat poissa. Välillä lisäsin toisen pillerin Zanidipiä illalla, kun paineet olivat iltaisin koholla, mutta se ei minulle sovi iltakäyttöön, tulee närästystä ja ylävatsakipuja. Olen nyt ilman lääkettä illalla ja yritän korvata pillerin hitaalla kävelyllä 15-20 minuuttia. Ensi arkena otan yhteyttä lääkäriin ja pyydän kokonaisvaltaista tarkistusta lääkitykseeni, toivottavasti onnistuu.
      Kaiken kaikkiaan olen ollut tyytyväinen Zanidipiin.

    • Kikkara

      Minä olen syönyt zanidippiä n.2v ja ollut kaikenlaisia vaivoja voimakas väsymys,ahdistus yöllä ja pelkotiloja,tunteet kiukkua ja vihaa , närästyst ja ylävatsa kipuja,pistelyä iholla ja kutinaa.Voi hitto mitä vaivoja ennennkuin tajusin mistä nää tulee.Rytmihäiriöt oli 230/110 ja puls.110 ei mukava olo.Nyt Enalapril Vitabalans 5 mg ja veren ohennuslääke Xarelto 20 mg tällä hetkellä olo hyvä.

      • Diovancomp

        Monien kokeilujen jälkeen minulle löytyi Diovan comp joka sopii hyvin.


    • erzandip

      Jos on "liikapainoa", niin koetapa pudottaa painoa vaikka vain 5 kg ja sitten arvioida, miten verenpaineen kävi. Joo niin minunkin pitäisi tehdä, mutta kun ...
      er

    • Riittah

      Hei. Olen nyt 70 vuotias. Zanidipiä, 10 mg, olen syönyt jo useita vuosia, eikä mitään ongelmaa ole.
      Otan pillerin iltaisin. Nyt olen alkanut miettiä sellaista asiaa, että mahtaako juurikin tästä syystä johtua se, että joka yö pitää käydä vähintään kolme kertaa yössä pissalla. Se ei ole kivaa. Lääkärilleni en ole vielä asiasta kertonut, mutta seuraavan kerran käydessäni vastaanotolla mainitsen siitä.
      Olisiko kellään lähes samanikäisellä vastaavia tuntemuksia/oireita?

      • Anske

        Minä aloitin eilen Zanidipin 10 mg, ja jatkuvasti pitää käydä pissalla. Myös yöllä. En saa nukutuksi lainkaan. Ihoa pistelee. Tämä loppuu kyllä tähän. Muutenkin olen huono nukkumaan. Mulle ei ole käynyt tämän ryhmän lääkkeistä mikään.


      • Anonyymi

        No kyllähän tuossa lääkkeen tuoteselosteessakin mainitaan, että virtsamäärät lisääntyvät. Aamulla otan ja keskipäivään asti saa juosta vessassa. Sen jäkeen vasta voi lähteä ulos.Ohje myös neuvoo ottamaan lääkkeen aamulla, ehkä siksi,ettei tarvitsisi yöllä juosta vessassa.


      • Anonyymi
        Anske kirjoitti:

        Minä aloitin eilen Zanidipin 10 mg, ja jatkuvasti pitää käydä pissalla. Myös yöllä. En saa nukutuksi lainkaan. Ihoa pistelee. Tämä loppuu kyllä tähän. Muutenkin olen huono nukkumaan. Mulle ei ole käynyt tämän ryhmän lääkkeistä mikään.

        Minulla on keppi kovana jatkuvasti, ilmeisesti tämän dipin ansiosta.


      • Anonyymi

        Siellä sivuilla kerrotaan virtsaamisen lisääntymisestä pitää paikkaansa


    • Kirre-55

      Minulla ollut nyt reilun viikon ollut käytössä Zanidip 10 mg. Pari ensimmäistä päivää särki päätä mutta se meni ohi. Alkoi kauhea pissalla juokseminen. Pissaa tulee todella paljon, kun juo lasillisen vettä ,ulos tulee kaksi lasillista ja jatkuva wc.ssä ravaaminen. Tässähän aivan kuivuu elimistö. Pakkaus selosteessa myös lukee että virtsa määrät voi lisääntyä. Minulla on pientä vikaa myös sydämessä.Kyllä noin kova nesteiden poistuminen, vie elimistöstä pois myös tärkeät suolat, kalium, magnesium. Joten en aijo jatkaa lääkkeen käyttöä.

    • Anonyymi

      Minulle määrättiin pari vuotta sitten tehottomaksi todetun vrenpainelääkkeen tilalle Zanidip 20 mg, yksi tabletti päivässä. Se laski tosi tehokkaasti paineita eikä ongelmia ollut. Viime kesänä alkoi nilkoissa esiintymään turvotusta ja lääkäri kertoi että Zanidipin yksi haitta on jalkojen turpoaminen ja määräsi Zanidipin tauolle. Pari viikkoa puolitin tabletin ja sitten viikko sitten jätin pois kokonaan. Luulin että paineet kohoaisivat mutta päinvastoin, ne laskivat. Paineet ovat vielä hyvällä tasolla mutta pulssi on laskenut niin että levossa se on 53-55. Lenkilläkään reippaasti kävellessä ei tahdo nousta yli 85. Lieneeköhän normaalia!

    • Anonyymi

      Olen syönyt kyseistä lääkettä vasta pari päivää .muuta en ole huomannut paitsi reisilihakset ovat jotenkin jumissa ja kävely tuntuu jotenkin jäykältä

    • Anonyymi

      Olen käyttänyt kyseistä lääkettä kuukauden verran. Olen nukkunut tosi hyvin. Tuli mieleen että voisiko johtua tästä lääkkeestä. Olen ollut yleensä melko huonouninen.

    • Anonyymi

      14 vuotta syönyt, lääkitys jatkuu. Ei ongelmia

      • Anonyymi

        Teho säilynyt?

        Muita lääkkeitä?


    • Anonyymi

      10 Mg käytössä Atacand 32 lisäksi ja alussa tehosi mutta teho katoaa aika pian.

      Katoaako teho näissä ja ei tunnu viisaalta nostaa 20 annokseen.

      Muita hyviä vaihtoehtoja toiseksi lääkkeeksi?

      Nesteenpoistajaa ei kiitos koska tulee kihti yms

      • Anonyymi

        Onko muilta kadonnut teho?

        Voiko mielenterveys vaivainen käyttää tätä lääkettä?


    • Anonyymi

      Lopetin zanidipin käytön kun kokoajan huon olo en ensin tajunnu mistä johtuu! Nyt on ollu pariviikkoo hyvä olo ruoka maistuu! Juuri se sellanen kummallnen en nukkunu öisin kuin torkkuja ajattelin et sekoo!!!. Nyt nukun ja olen omaitseni eikä sydän pompi kurkussa! Mutta voihan joillekkin sopii!

    • Anonyymi

      Minulla oli myös kokeilussa Zanidip, Felodipin,Nifedipin ym kalsiumsalpaajat.

      Kokeiltiin, kun jouduin allergian takia lopettamaan jo pitkään käyttämäno Losartanin. Losartan oli hyä lääke, mutta vuosien käytön jälkeen aiheutti oimakkaan allefgisen reaktion, ja käyttö täytyi lopettaa.

      Nuo kalsiumsalpaajat aiheuttivat voimakkaat rytmihäiriöt sekä muita sydäntuntemuksia. Myös jatkuvaa ahdistusta oli.
      Olo parani ne loptettuani.

      • Anonyymi

        Millä sait ison asian eli ne paineet kuntoon?

        Tässähän pitää punnita paras keino vrt haitat jne


      • Anonyymi

        Nyt 20
        Mg noston jälkeen viimestään alkaa olla selvä ettei voi Zanipid käyttää.

        Rytmi rinta jne tuntemuksia huimaa ahdistaa jne


    • Anonyymi

      Onko ahdistus aito haitta ?

      Kun on mielenterveys diagnoosi niin uskaltaako näitä käyttää?

      Mitä tilalle kun on jo candesartan 32 ?

    • Anonyymi

      Jo ensimmäisestä Zanidipistä tuli kova päänsärky, kasvoja kuumotti ja kasvot muuttuivat punaiseksi, lopetin ko. lääkkeen heti.

    • Anonyymi

      Menikö teillä rytmi yms tuntemukset ohi kun jatkoitte käyttöä pitkään ja pysyvästi?

      Teho säilyi eli paine laski pysyvästi?

      Mitä muita hyviä on paitsi candesartan ja Zanipid ?

      Nesteenpoistaja ei sovi kesällä kun on kuuma ja jos on kihti niin ei saisi käyttää.

    • Anonyymi

      Zanipid jää pois haittojen vuoksi.

      Paineita laski vähän mutta elämän laatu laski enemmän.

    • Anonyymi

      zanidip teki kauhean huonon olon,ruokahalu hävisi,levoton ja kamala olo,rinnassa painon tunne,ei sopinut!

    • Anonyymi

      Paljon on luulosairaita tälläkin palstalla.

      • Anonyymi

        Ei terveiden kannata tänne tulla edes kommentoimaan, saa pahan tartunnan! Kannattaa pysyä poissa, vaarallista heikkohermoisille!


    • Anonyymi

      Hei olen syönyt kohta vuoden zanidip 10mg ilta aamu...Olo on aamupalan jälkeen aivan kamala 2 tuntia..Tuntuu että kävely on kuin olisi humalassa.Yläpaine koholla.En ole saanut lääkäriä vaihtamaan lääkettä.Eläkkeellä kun olen..töihin en vois tässä olo tilassa mennä🥲🥲😩

    • Anonyymi

      En tiedä onko sopivaa kirjoittaa tästä tänne, mutta kiinnostaisi tietää onko muilla vastaavia kokemuksia zanidipista?
      Nimittäin kun aloitin zanidip 10 mg, niin "tojo" alkoi tojottaa vaikuksitta ihan kuin olisi viagraa ottanut... Joku viisas tiesi kertoa että johtuu lääkkeen verisuonia laajentavasta ominaisuudesta, ihan kuten viagrassakin.
      Onko muut huomanneet saman sivuoireen, jota nyt en osaa kyllä haittavaikutuksena pitää.

    • Anonyymi

      Minulla ollut nyt pari viikkoa Felodipin Hexal 5mg joka laski hyvin paineita. Eilen illalla kuitenkin yks kaks tunsin huonoa oloa ja paineet oli 177 / 90 / 80 ja nukkumaan mennessä vielä 151 / 85 / 61.
      Minusta tuntuu että tää lääke aiheuttaa pientä outoa levottomuuta jännittynyttä oloa ? Olo ei ole kuitenkaan normaali ? Miten muilla onko kokemusta tästä lääkkeestä ? Kiitos tiedoista *

      • Anonyymi

        Käytin felodipiinia puoli vuotta. Ja olo se kun paheni. Kokeiltiin lähes kaikki kalkkisalpaajat. Lopputulos, mikään ei sopinut. Felodipiin alkoi nostaa paineita ja teki pään ihan oudoksi. Joku laskiRR niin alas, ettei voinut nousta ylös. Kokeiltu kaikkia ryhmiä RR lääkkeistä, mutta sopivaa ei tunnu löytyvän. Enpä tiedä, mitä pitäis tehdä.


    • Anonyymi

      Ei mitään ahdistusta,kuin muutakaan sivuoireita.
      Pitää ottaa tyhjään vatsaan runsaan veden kanssa,greippi ei sovi

    • Anonyymi

      Hyvä lääke olen käyttänyt monta vuotta 10mg aamuisin. Kannattaa ottaa aamuisin koska nostaa pulssia joka tuntuu kamalana jyskytyksenä. Otan joskus puolikkaan tabletin lisää jos paine nousee korkeaksi. Ei ole ollut mitään sivuvaikutuksia.

    • Anonyymi

      Tänään otin eka tabun, 10mg, paineet laski mutta pulssi nousi 92, kasvot punaiset ja olo pahempi kuin ennen lääkitystä, lopetan tämän heti ja hoidan painetta muuten, liikunta, ravinto, vaatii ehkä enemmän viitseliäisyyttä kun huolehtii omasta terveydestä luomusti.

    • Anonyymi

      Kas, syön zanidippiä 10mg/vrk. Tiedän tuon ahdistuksen tunteen. Se tulee yhtäkkiä ja kestää n. 15min ja on sitten ohi.
      En ole tajunnut yhdistää sitä lääkitykseen, mutta olen kyllä ihmetellyt mistä se tulee, kun en ole aiemmin kokenut moista.
      Minulla se on ollut kestettävissä oleva tunne, jota olen sen tullessa, seurannut rauhassa, jopa mielenkiinnolla,. Mutta selkeä ja aika voimakas ahdistu se on. Ilman nykyistä kokemusta en edes tietäisi millainen on ahdistuksen tunne joten sikäli se on lisännyt ymmäŕystäni niitä kohtaan joilla se on ilman lääkitystäkin.
      Kiitos kysyjälle. Koska oma oireeni tosiaan ajoittuu lääkityksen aikaan, aion pyytää lääkityksrn vaihtoa, olipa ahdistus tämän lääkkeen sivuvaikutusluettelossa tai ei.

    • Anonyymi

      Kyllä on mineraali myös tullut ahdistusta, painajaisia ja rytmihäiriöitä. Nämä ovat ihan.uusia

    • Anonyymi

      Kyllä on aamulla noin 45minutin päästä niin huohottava olo..kun lääkkeen olen ottanut..Aivan pyöryttävä olo on?Aamulla verenpaineet korkeat.

    • Anonyymi

      Lääkäri lopetti viikko sit Zanodipin! Kun sydämmen tykytystä ja huono olo ja juurikin hikoilu yöllä! Sit vaan et menopaussista johtuu ehkä siitäkin mut masentuneisuus olo pataum ei kuulu mun luonteeseen ja nytkun sit lopetettu olo on aivan normaali nukun hyvin ja pahaolo on pois🤗. Et meni kolmevuotta ennenkuin selvisi mistä johtuu??? Mulla oli Amolobiini mut turvotus tuli jalkoihin ja tämä zanidip tilalle. Mutta nyt eteenpäin on vain yksi verenpaine lääke ja kolestrooli lääke verenohennuslääke et jos näin pärjää hyvä .

    • Anonyymi

      Jos lääke aiheuttaa oireita niin pitää vaihtaa toiseen valmisteeseen. Minulla on 2 verenpainelääkettä ja mitään haittavaikutuksia ei ole ollut ja paine on hyvällä tasolla. Lääkkeet Amlodipin ja Enalapril.

    • Anonyymi

      Sanidipistä päänsärky sydämmen tykytystä pahoinvointi! Ja muutenkin kummallinen olo!! Vaihtoon menee nyt ollu 2 päivää syömättä ihan ok!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      33
      1412
    2. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1301
    3. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      2
      1214
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      4
      1212
    5. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      0
      1196
    6. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      1
      1193
    7. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      41
      1188
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      2
      1164
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1150
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      1
      1136
    Aihe