ruma

tyttö

mä en jaksa enää. Maailmassa on varmasti pahempiakin ongelmia kuin ulkonäkö, mutta mulle tästä omasta ulkonäöstäni on tullut jo niin suuri ongelma että kaikki ja ihan kaikki menee pieleen. En jaksa lukea tentteihin kun seilaan peilin edessä koko ajan ja muutenkin ajattelen kokoajan sitä kuinka ruma oon. Mulla on aivan hirveä nenä ja silmät ja muutenkin naama on tosi ruma.

Eihän se mitään jos asia olisi vaan niin että olen vain ruma, mutta oon jo 22 vuotias ja mulla ei ole vielä ollut yhtään kunnon seurustelusuhdetta. Jos olisin ok-näköinen niin varmasti mut olis joku kundi omakseen jo ottanut.

kavereiden mielestä olen iloinen ja mukava, joten se miksi en seurustele täytyy johtua mun ulkonäöstä. Mä näytän ihan venäläiseltä huoralta, siis ilman meikkiäkin.

mä vihaan itseäni. En voi koskaan saada perhettä ja rakkautta koska oon niin ruma. Ja oon jo käyttänyt kaikki korttinikin..oon käynyt läpi kosmetologit ja kampaajat..rahaa on uponnut mun ulkonäön parantamiseen vaikka kuinka paljon, mutta mistään ei ole apua jos piirteet on rumat. Ei rumia kasvoja saa kauniiksi meikeillä eikä kauniilla hiuksilla sen voin kokemuksesta sanoa.

mua ei edes enää kiinnosta mikään. koen itseni ja elämäni täysin turhaksi. Mun ei ole nykyään enää edes nälkä ja oon laihtunut aika paljon. En haluaisi tuotaa mun perheelle ja kavereille surua tällä, mutta musta tuntuu että haluan vain kuihtua pois täältä.

Plastigakirurgiastakaan tuskin olisi apua, koska mun kasvoissa on pielessä kaikki.

61

13568

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • millään

Hei mä en usko sua ollenkaan. Todella, siis oikeasti rumia ihmisiä on todella vähän. Jos sä olisit tosi ruma, sua olis jo käytetty hyväksi elokuvissa ja muisssa vastaavissa jutuissa. Susta vain nyt tuntuu ehkä siltä, eikä se vastaa todellisuutta. Muuten venäläinen huora ei ole yleensä mikään pahannäköinen ja pääsee varmasti naimisiin ensimmäisenä. Vähän reilu kahdenkympin ikä ei ole mikään -olet kohta parhaimmillasi ja varmasti vientiä riittää. Turha haaskata rahojaan kosmetologille ja vielä vähemmän jollekin plasktiikkakirurgille. Ole kuule tyttö hyvä ihan oma itsesi ole iloisella mielellä, sinulla on elämä edessäsi ja hymyile. Monelle muulla on paljon huonommin.
      t. yksi elämää elänyt ja nähnyt.

• tyttö

kiitti viestistäs. Toivoisin itse myös että asiat olis noin positiivisesti. Mutta ei ole.

Jos venäläinen huora on hyvännäköinen, niin sitten en ole sen näköinen. Mun ulkonäköä vois kuvailla noidaksi..näytän sellaselta isonenäiseltä yököttävältä noidalta. Sellaselta jonka päälle tekee mieli sylkäistä.

• asennemuutosta peliin
        tyttö kirjoitti:

kiitti viestistäs. Toivoisin itse myös että asiat olis noin positiivisesti. Mutta ei ole.

Jos venäläinen huora on hyvännäköinen, niin sitten en ole sen näköinen. Mun ulkonäköä vois kuvailla noidaksi..näytän sellaselta isonenäiseltä yököttävältä noidalta. Sellaselta jonka päälle tekee mieli sylkäistä.

miten puhut itsestäsi! Tiedätkö, että ihminen muovaa omilla asenteillaan ja ajatuksillaan itselleen juuri sellaisen elämänkohtalon minkä haluaa. Eli kun hoet "olen ruma,olen ruma" mantraasi tarpeeksi kauan, alkaa alitajuntasi toimia sen mukaisesti. Negatiivisten ajatustesi vaikutukset näkyvät vääjäämättömästi mielialassasi, ihmissuhteissasi jne. Tuollainen itseruoskinta sekä itseinho karkottaa kyllä elämästäsi kaiken rakkauden ja ilon! Elämäsi muuttuu kun asenteesi muuttuu. Valinta on sinun.

• p a s i
        asennemuutosta peliin kirjoitti:

miten puhut itsestäsi! Tiedätkö, että ihminen muovaa omilla asenteillaan ja ajatuksillaan itselleen juuri sellaisen elämänkohtalon minkä haluaa. Eli kun hoet "olen ruma,olen ruma" mantraasi tarpeeksi kauan, alkaa alitajuntasi toimia sen mukaisesti. Negatiivisten ajatustesi vaikutukset näkyvät vääjäämättömästi mielialassasi, ihmissuhteissasi jne. Tuollainen itseruoskinta sekä itseinho karkottaa kyllä elämästäsi kaiken rakkauden ja ilon! Elämäsi muuttuu kun asenteesi muuttuu. Valinta on sinun.

Olet ruma juuri niin kauan kuin itsellesi sitä uskottelet.
        Nyt kaivat sen itseluottamuksen sieltä komeron pohjalta pölyttymästä ja rupeat kauniiksi :)

• tyttö
        p a s i kirjoitti:

Olet ruma juuri niin kauan kuin itsellesi sitä uskottelet.
        Nyt kaivat sen itseluottamuksen sieltä komeron pohjalta pölyttymästä ja rupeat kauniiksi :)

siis jos te näkisitte mut, nii ette sanoisi noin.

ei ihminen muutu kauniiksi/ok-näköiseksi pelkästään asenteellaan. tottakai hymyillessään jokainen näyttää paremmalta -> siihen asenteella voi vaikuttaa, mutta mikään aenne ei muuta sitä että jos sulla on ruma nenä ja rumat silmät. Ei kukaan kiinnostu rumasta, kun jatkuvasti ohi kävelee huomattavasti paremman näköisiä ja ihan yhtä mukavia, joten miksi tyytyä siihen rumimpaan. En itsekään huolisi itseäni. Kuvottavan näköinen paska.

• kruuvi
        tyttö kirjoitti:

siis jos te näkisitte mut, nii ette sanoisi noin.

ei ihminen muutu kauniiksi/ok-näköiseksi pelkästään asenteellaan. tottakai hymyillessään jokainen näyttää paremmalta -> siihen asenteella voi vaikuttaa, mutta mikään aenne ei muuta sitä että jos sulla on ruma nenä ja rumat silmät. Ei kukaan kiinnostu rumasta, kun jatkuvasti ohi kävelee huomattavasti paremman näköisiä ja ihan yhtä mukavia, joten miksi tyytyä siihen rumimpaan. En itsekään huolisi itseäni. Kuvottavan näköinen paska.

toi on ihan totta että etpä muutu kauniiksi vaikka kuinka uskottelisin sitä sulle. mutta jos pidät itseäsi niin uskomattoman rumana, niin luulenpa että vs sukupuolestakin löytyy varmasti yhtä karmeita tapauksia, eli enhän mäkään mitään mallipoikia voisi saada, joten en juokse niiden perässä, eli ehkä sullakin olisi roima rimantiputus paikallaan, jos kerran niin paljon haluat seurustella.
        Tosin jos elämäsi on NIIIN kurjaa ruman pärstän takia, niin fyysisesti suurin osa kroppaa alkaa vasta siitä pään alta, eli, no jos asia vaivaa sua, niin treenaa ittes uskomattoman kadehdittavaan hottiskuntoon niin AIVAN varmast se kompensoi naamatauluasi ja saa sut monen silmissä näyttämään haluttavalta, ja mikä parasta tunnet itsesi parempikuntoiseksi ja voit olla tyytyväinen itseesi!!

• tyttö
        kruuvi kirjoitti:

toi on ihan totta että etpä muutu kauniiksi vaikka kuinka uskottelisin sitä sulle. mutta jos pidät itseäsi niin uskomattoman rumana, niin luulenpa että vs sukupuolestakin löytyy varmasti yhtä karmeita tapauksia, eli enhän mäkään mitään mallipoikia voisi saada, joten en juokse niiden perässä, eli ehkä sullakin olisi roima rimantiputus paikallaan, jos kerran niin paljon haluat seurustella.
        Tosin jos elämäsi on NIIIN kurjaa ruman pärstän takia, niin fyysisesti suurin osa kroppaa alkaa vasta siitä pään alta, eli, no jos asia vaivaa sua, niin treenaa ittes uskomattoman kadehdittavaan hottiskuntoon niin AIVAN varmast se kompensoi naamatauluasi ja saa sut monen silmissä näyttämään haluttavalta, ja mikä parasta tunnet itsesi parempikuntoiseksi ja voit olla tyytyväinen itseesi!!

vaikka olis vartalo kuinka upea tahansa, mutta jos naama on ruma, niin silloin sä oot ruma eikä asialle voi mitään. :(

tänäänkin oon syönyt vaan yhden jogurtin..ei oo nälkä kun on niin paha olla. oksennan jos yritän syödä enemmän. Vihaan niin paljon itseäni. Yleensä sanotaan että meikeillä voi korostaa omia hyviä puoliaan. Mulla meikkaaminen lähinnä tarkoitaa sitä että yritän piilottaa kaikki huonot puoleni..hyviä puolia mun naamassa ei nimittäin ole.

olisimpa mäkin normaalin naisen näköinen naamasta :´(. Kaupungillakin aina ihailen kuinka kaikki muut on niin nättejä->kaikilla muilla on mahdollisuus tulla rakastetuksi.

mä en jaksa enää elää.

• ...
        tyttö kirjoitti:

vaikka olis vartalo kuinka upea tahansa, mutta jos naama on ruma, niin silloin sä oot ruma eikä asialle voi mitään. :(

tänäänkin oon syönyt vaan yhden jogurtin..ei oo nälkä kun on niin paha olla. oksennan jos yritän syödä enemmän. Vihaan niin paljon itseäni. Yleensä sanotaan että meikeillä voi korostaa omia hyviä puoliaan. Mulla meikkaaminen lähinnä tarkoitaa sitä että yritän piilottaa kaikki huonot puoleni..hyviä puolia mun naamassa ei nimittäin ole.

olisimpa mäkin normaalin naisen näköinen naamasta :´(. Kaupungillakin aina ihailen kuinka kaikki muut on niin nättejä->kaikilla muilla on mahdollisuus tulla rakastetuksi.

mä en jaksa enää elää.

Noin mäkin ennen aattelin.
        Sitten aattelin, et kaverit pitää mua nättinä, ja se on ihan tarpeeks mulle. :)
        Itse ei koskaan melkein näe itsessään mitään kaunista, vaikka oikeasti olisinkin hyvin kaunis.

• Aura

Kaikissa meissä on omat virheensä, siis aivan kaikissa! Jotkut eivät vaan välitä omista (kauneus)virheistään, vaan jaksavat ne hyväksyä.

Oletko ajatellut, että toiset eivät välttämättä edes kiinnitä virheisiisi yhtä paljon huomiota kuin sinä itse..

Seurustelukumppanissa katsotaan loppujen lopuksi muuta kuin ulkonäköä, jos ollaan tositarkoituksella liikenteessä. Ajattele siltä kantilta, että silloin kun joku rakastaa sinua virheinesi niin sillon hän rakastaa juuri sinua - ei siis vain katoavaista ulkokuorta.

Olen itsekin vähän yli 20 enkä varsinaisesti ole seurustellut. Myös minä olen siitä syyttänyt omaa ulkonäköäni (virheitä joita ei voi korjata..).
      Nyt olen huomannut, että syynä loppujen lopuksi on oma asennoitumiseni itseeni. Jos minä en rakasta itseäni, niin ei silloin kukaan muukaan.

Koitapa aloittaa vaikka joku mukava harrastus, jossa pääsee tekemisiin muiden kanssa. Voit saada siitä lisää itsevarmuutta ihmissuhteisiinkin.

En tiedä auttoiko sinua yhtään, toivottavasti..

• calmato

Enpä nyt muista, kuka kirjailija se sanoi sillä tavalla, että

"Jätetään kauniit naiset niille miehille, joilla ei ole mielikuvitusta."

Käännä hetkeksi asia mielessäsi toisin päin. Mitä asioita sinä arvostat miehessä? Onko ulkonäkö sinun mielestäsi miehessä kaikkein tärkein ominaisuus, joka menee kaiken muun edelle? Minä ainakin arvostan iloista mieltä, rohkeutta, huumorintajua, raittiutta, tupakoimattomuutta, eläin- ja lapsirakkautta, taiteellisia harrastuksia, itsensä kehittämistä, ystävällisyyttä, kärsivällisyyttä, omista sukulaisista huolehtimista, hyvää käytöstä, naisen tasavertaisena kohtelemista, omaperäistä mutta siistiä pukeutumista, rehellisyyttä, uskollisuutta...

Komeaa ulkonäköä en vaihtaisi mihinkään näistä ominaisuuksista.

Mitä hyviä puolia sinussa on ihmisenä? Keskity olemaan oma hieno itsesi kaikkinesi ja pidä myös kaikin mokomin kohtuudella huolta ulkoisesta olemuksestasi. Mutta jos sinulla ei miehessä ulkonäkö ratkaise, miksi arvelet että kaikki miehet hakisivat vain kaunista ulkonäköä naisesta.

Mielenrauha ja tasapainoisuus kaunistaa arkisetkin kasvot ja ystävällisyys ja hymy ovat voittamattomia aseita.

• ikäiseksesi lapsellinen

Ehkä sinun pitää vielä jatkaa möyrimistä itseinhosi suossa kunnes kypsyt ajatukselle että elämän asenteessa piilee ratkaisun avaimet. En usko että tuolla asenteella löytäisit onneasi vaikka naamasi olisi kuinka kaunis. Taidat olla aika pinnallinen ihminen koska luulet että pelkkä kaunis ulkonäkö riittää pysyvän ja onnellisen parisuhteen luomiseen.

• tyttö

sä oot itse varmaan tosi kaunis, koska et tiedä yhtään mistä puhut. Et oo joutunut miettimään asioita koskaan siltä kannalta, että jos, oikeasti, oma ulkonäkö on este. Kuvittele että oot tosi ruma. Mitä sä silloin voit saada elämästä? Niitä tärekeimpiä asioita et ainakaan eli perhettä, puolisoa yms. Mitä järkee elämässä silloin on?

Se siitä lapsellisuudesta.

• akka vaan
        tyttö kirjoitti:

sä oot itse varmaan tosi kaunis, koska et tiedä yhtään mistä puhut. Et oo joutunut miettimään asioita koskaan siltä kannalta, että jos, oikeasti, oma ulkonäkö on este. Kuvittele että oot tosi ruma. Mitä sä silloin voit saada elämästä? Niitä tärekeimpiä asioita et ainakaan eli perhettä, puolisoa yms. Mitä järkee elämässä silloin on?

Se siitä lapsellisuudesta.

Minä tiedän vanhana akkana yhtä ja toista tästä elämästä. Erityisesti sen etten ole koskaan ollut mikään ruusunnuppu. Kukaan ei ole naamaani kauniiksi kehunut mutta eipä se silti ole ollut este sille että olen saanut hyvän miehen sekä mukavat lapset. Sen minkä olen naamataulussa hävinnyt olen elämänmyönteisessä ja iloisessa luonteessani voittanut. Sinä kuulostat semmoiselta marisijalta ja itsesi ympärillä pyöriskelijältä että ihmettelen mitä annettavaa sinulla edes olisi parisuhteelle? Kukaan tuskin jaksaa kovin kauaa hapanta valitustasi kuunnella. Siinä ei kuule nätti naama auta jos on valittajan luonne.

• tyttö
        akka vaan kirjoitti:

Minä tiedän vanhana akkana yhtä ja toista tästä elämästä. Erityisesti sen etten ole koskaan ollut mikään ruusunnuppu. Kukaan ei ole naamaani kauniiksi kehunut mutta eipä se silti ole ollut este sille että olen saanut hyvän miehen sekä mukavat lapset. Sen minkä olen naamataulussa hävinnyt olen elämänmyönteisessä ja iloisessa luonteessani voittanut. Sinä kuulostat semmoiselta marisijalta ja itsesi ympärillä pyöriskelijältä että ihmettelen mitä annettavaa sinulla edes olisi parisuhteelle? Kukaan tuskin jaksaa kovin kauaa hapanta valitustasi kuunnella. Siinä ei kuule nätti naama auta jos on valittajan luonne.

kuule ite! tänäänkin just katoin bussissa kun oli sellasia jotain neli-viiskymppisiä naisia siinä ja ne jutteli keskenään. Voi että ne oli kauniin näköisiä mun mielestä. Vaikka ikä oli tuonut jo niille ryppyjä niin ei haitannut yhtään niin kauneutta. Kaikilla niillä oli erilaiset nenät ja erilaiset silmät, mutta silti ne oli tosi kauniita kaikki. Joku muu olis voinut ajatella että ihan tavallisia, mutta mun mielestä kaikki muut ihmiset on oikeesti tosi kauniita. Mä en ole nähnyt vielä kertaakaan ketään niin rumaa kuin mitä mä itse olen, en naisissa enkä miehissä!

Mun kasvot on NIIN erilaiset. Oon NIIn oudon näköinen. Näytän aina vihaiselta/väsyneeltä kiitos roikkuvien silmäluomieni. Tiedän että esim. esko aho kävi silmäluomien roikkumisen takia leikkauksessa. Mä taidan varata myös ajan vaikka oon vasta näin nuori.

Oikeesti sä oot varmasti myös tosi nätti vaikka itse toista väitätkin etkä tajua miltä tuntuu jos on RUMA. Joten jät jatkossa kommentoimatta kun et tiedä mistä puhut, ok.

esim siitä tietää että on ruma kun ihmiset tulee sanomaan sulle sun ulkonäöstä asioita tyyliin: mä oon aina aatellut et mun nenä on jotenkin kummallinen, mut sullahan on paljon pahempi...(kiitos)
        tai: ompas sulla silmät lähellä toisiaan!
        tai: sun kulmakarvat on tollaset jännän suorat..yleensä naisilla on niissä vähän jotain kaarta tai muotoa.
        tai: susta tulee mulle joku mieleen..ootas...ludvig neljästoista se aurinkokuningas siinä taulussa...(ja mä siis oon nainen..)

tuleeks teille tuntemattomat ihmiset heittään tollasta? epäilen!

• akka vaan
        tyttö kirjoitti:

kuule ite! tänäänkin just katoin bussissa kun oli sellasia jotain neli-viiskymppisiä naisia siinä ja ne jutteli keskenään. Voi että ne oli kauniin näköisiä mun mielestä. Vaikka ikä oli tuonut jo niille ryppyjä niin ei haitannut yhtään niin kauneutta. Kaikilla niillä oli erilaiset nenät ja erilaiset silmät, mutta silti ne oli tosi kauniita kaikki. Joku muu olis voinut ajatella että ihan tavallisia, mutta mun mielestä kaikki muut ihmiset on oikeesti tosi kauniita. Mä en ole nähnyt vielä kertaakaan ketään niin rumaa kuin mitä mä itse olen, en naisissa enkä miehissä!

Mun kasvot on NIIN erilaiset. Oon NIIn oudon näköinen. Näytän aina vihaiselta/väsyneeltä kiitos roikkuvien silmäluomieni. Tiedän että esim. esko aho kävi silmäluomien roikkumisen takia leikkauksessa. Mä taidan varata myös ajan vaikka oon vasta näin nuori.

Oikeesti sä oot varmasti myös tosi nätti vaikka itse toista väitätkin etkä tajua miltä tuntuu jos on RUMA. Joten jät jatkossa kommentoimatta kun et tiedä mistä puhut, ok.

esim siitä tietää että on ruma kun ihmiset tulee sanomaan sulle sun ulkonäöstä asioita tyyliin: mä oon aina aatellut et mun nenä on jotenkin kummallinen, mut sullahan on paljon pahempi...(kiitos)
        tai: ompas sulla silmät lähellä toisiaan!
        tai: sun kulmakarvat on tollaset jännän suorat..yleensä naisilla on niissä vähän jotain kaarta tai muotoa.
        tai: susta tulee mulle joku mieleen..ootas...ludvig neljästoista se aurinkokuningas siinä taulussa...(ja mä siis oon nainen..)

tuleeks teille tuntemattomat ihmiset heittään tollasta? epäilen!

pakonomaiset mielipiteesi vaikka maailman tappiin asti. Sinua ei tämän palstan sanomiset tai sanomatta jättämiset pysty auttamaan. Olet se mikä olet ja minkäs muut lukijat aivoituksillesi voivat?? Minä tiedän tasan tarkkaan etten ole kaunis vaan sangen arkipäiväisen näköinen naisihminen mutta kas kummaa.. minua asia ei häiritse tippaakaan! Olen mikä olen ja itselleni kelpaan vallan mainiosti. Niin ja ihanalle miehelleni, joka ei ulkonäöltään ole mister finland, mutta sydän on täyttä kultaa. Mitäpä muuta nainen voi vielä toivoa?

• tyttö

ostetaan naamari, tai pussi jota voi käyttää kun meen ihmisten ilmoille.

Mua oikeesti hävettää mennä kouluun ja harrastuksiin. Kaikki katsoo yliopistolla ruokalassakin aina varmasti että ton ei ainakaan tarvis syödä enää mitään, on jo tota ihraa niin paljon perseessä ja käsivarsissa. Tuntuu että kaikki katsoo aina että voi onnek en oo ton näkönen tai vitsit tolla on rumat hiukset ja ruma nenä, tajuaakohan se ite kuinka ruma se on..

kaverit lähtee baariin, mä sanon monsesti aina tekosyyksi sille etten lähde sen että mulla on maha kipeenä tai päänsärkyä yms. Ja itseasiassa niin onkin. en vaan kehtaa/ halua mennä ihmisten arvosteltavaksi.

voi kun niin toivoisin että olisin normaalin näköinen nuori nainen. Olis niin ihanaa jos vois seurustella ja hemmotella jotain rakastamaansa ihmistä ja tehdä muutenkin kaikkee kivaa yhdessä. Niin moneen oon ihastunut, mutta aina oon saanut pakit. En uskalla enää edes mennä juttelemaan jätkille koska tunnen olevani niin vastenmielinen.

ja aina kaikki sukulaiset kehuu mun sisaruksia kuinka nättejä ne on, mutta mulle kaikki aina sanoo vaan että ootko nukkunut huonosti kun sulla on noin tummat silmänaluset...vaikka olisin ne just itse peitevoiteella peittänyt ja olisin tyytyväinen lopputulokseen..

ja että mitäs noi näpyt tos sun naamas on, voi kauhee millases kunnos sun ihon on!

ja voi että miten valkonen sä oot, ootko sä ollut kaapissa koko kesän, kun taas mun siskoille aina sanotaan voi miten nätti päivetys niillä on yms.

Mä oon aina se kaikista rumin ja oudoimman näköinen.

en tiedä pystynkö tänäänkään menemään luennoille kun on niin huono olla. Vihaan itseäni!

• 20 vuotta sitten

Niinpä niin, minä olen 44 vuotias nainen, ja kuvittelin 20-vuotiaana olevani niin ruma, etten olisi kelvannut kellekään. Jälkeenpäin tajusin, että pelkäsin niin tulevani torjutuksi, että jätkät jotenkin vaistosi sen, ja jännitinkin niin paljon, etten osannut jutella mistään. Ilmeisesti jotkut oli sitten ajatelleetkin, että olin niin ylpeä etten halua puhua, ja semmoinen omaan napaani tuijottaja, joka ei ole kiinnostunut kenestäkään.
        Kumma kyllä muuten kun nyt katson niitä valokuvia, joita silloin piilottelin kaapissa, eivät ne niin rumia olekaan, enkä muuten ole kovin ruma edelleenkään.
        Mitäs muuten opiskelet? Onkos se mielenkiintoista?

• mimipöllö

Mitä pirua vaikka oletkin ruma! Ihmisellä on oikeus olla sitä mitä on ja jos on ruma ei se ole oma vika. Pää pystyyn, ja miettimään mitä voit tehdä elämässäsi, joka on tärkeää sinulle, niin mokoma oman ulkonäön murehtiminen menettää hiukan merkitystään.
        Sukulaiset ja tuttavat jotka moittivat ulkonäköäsi ovat pösilöitä, joiden voit antaa mehustua omassa typeryydessään. Mikä oikeus heillä on arvostella ketään?
        Ehkä maailmassa on pahempiakin asioita, toiset ovat huijareita, tai paskaavat maailman kaivoksilla ja tehtaiden päästöillä, ostavat ja myyvät osakesalkkujaan ja ratsastavat toisten köyhyydellä, ja sinä murehdit omaa huonouttasi kun olet ruma.

• toinen tyttö
        mimipöllö kirjoitti:

Mitä pirua vaikka oletkin ruma! Ihmisellä on oikeus olla sitä mitä on ja jos on ruma ei se ole oma vika. Pää pystyyn, ja miettimään mitä voit tehdä elämässäsi, joka on tärkeää sinulle, niin mokoma oman ulkonäön murehtiminen menettää hiukan merkitystään.
        Sukulaiset ja tuttavat jotka moittivat ulkonäköäsi ovat pösilöitä, joiden voit antaa mehustua omassa typeryydessään. Mikä oikeus heillä on arvostella ketään?
        Ehkä maailmassa on pahempiakin asioita, toiset ovat huijareita, tai paskaavat maailman kaivoksilla ja tehtaiden päästöillä, ostavat ja myyvät osakesalkkujaan ja ratsastavat toisten köyhyydellä, ja sinä murehdit omaa huonouttasi kun olet ruma.

sillä on todellakin väliä miltä näyttää. täsää maailmassa ei pärjää jos et ole kaunis ja laiha. ja kun tuo edellinen ouhu, että joku murehtii vaan omaa ulkonäköä kun maailmassa ois pahempiakin asioita, niin juuri tälle ihmiselle se on tällä hetkellä JUURI se maailman tärkein ja vaikein asia. se sattuu, jos ei kehtaa mennä ulos päivän valossa, vaan siirtää tapaamiset iltaan kun on pimeätä, niin kukaan ei nää. kokemuksesta voin sanoa sulle tyttö, että tiedän tasan tarkaan miltä susta tunttuu. voin vain samaistua sun ajatuksiin. ja tällä hetkellä tämä on mun elämäni vaikein ja paskin asia. tää on mun taistelu enkä tiedä selviänkö.
        ihminen joka pystyy sanoo että ei sillä ulkonäöllä ole merkitystä ja että "taidat olla pinnallinen ihminen, kun tollasta puhut" niin ei todellakaan tiedä mistä puhuu, koska on ilmeisen tyytyväinen elämään eikä tarvi miettiä omaa ulkonäköään. ei varmasti ja kaikki muu on paskapuhetta. kauneus pyörittää tätä maapalloa. "mitä pirua vaikka oletkin ruma?" mieti sitä

• Kirsikka

Mä en ole koskaan ollut omasta mielestäni kaunis. Silti on ollut parisuhteita, muitakin miehiä, ystäviä, monia hauskoja hetkiä ja baari-iltoja. Kun on antanut itsensä olla vapautunut. Siinä jää ulkonäkökysymykset taka-alalle.

• minäkin..

Rumat tytöt saavat miehen tosin vanhan, ruman ja köyhän kuten minä ja vielä rumuuden lisäksi olen hirvittävän lihava.

• Sainhan minäkin

Mutta sulla on paremmin asiat kuin mulla olet varmasti suhtkoht normaalipainoinen ja mikä mahtavinta olet yliopistossa joka on melkoinen saavutus sinänsä ja kadehdin kaikkia yliopiston käyneitä nehän saa huippuammatin ja huippupalkkaa joskus vielä.. itse en ole käynyt kuin peruskoulun just ja just armoviitosin selvisin senki koulun loppuun ja nyt olen työtön ja köyhä tämän köyhän työttömän miehen kanssa.

• hertik
    • Syksy

Säälittävintä ja rasittavinta tuossa "nyyh nyyh mä olen ruma" -vinetyksessäsi ei ole kammottava itsesäälissä kieriskely vaan vielä kammottavampi ilmiselvä läheisriippuvuus. Ihan niin kuin se vitun seurustelusuhde olisi maailman tärkein asia. Hanki oma elämä ja lopeta tuo helvetin ärsyttävä ininä siitä miten et saa miestä kun olet niin ruma, tuollainen on häpeäksi kaikille itsenäisille ihmisille. Vittu. Ei sinun arvoasi mitata sen perusteella saatko takerruttua johonkin mieheen ennen kuin täytät 25. Jotain tolkkua peliin. Ja lopeta se itsesäälissä rypeminen, se on typerää ja yököttävää. Äläkä luota peiliin, se kertoo tasan se mitä onneton tarkertuva itsetuntosi sanoo susta itsestäsi.

• tyttö

tidätkös niin mä aijonkin tehdä että unohdan seurustelun. Haaveita kai kaikilla saa olla, mutta mä yritän unohtaa nekin. Sattuu vaan liikaa kun tietää että mitkään rakkaimmat haaveet ei voi toteutua. Jatkossa paneudun vain ja ainoastaan opiskeluun ja harrastuksiini. En hymyile, en itke, suoritan vain tän mun elämän. Tottakai sit kavereille ja perheelle esitän jatkossakin että kaikki on ok, etten niille aiheuta pahaa mieltä.

Nauttikaa te joille on annettu mahdollisuus onneen! En aijo tätä asiaa enää täällä puida. Ruma mikä ruma.

ps. älkää arvostelko ihmisten ulkonäköä edes vahingossa, se voi nimittäin sattua..liikaa.

• ,,,,,
        tyttö kirjoitti:

tidätkös niin mä aijonkin tehdä että unohdan seurustelun. Haaveita kai kaikilla saa olla, mutta mä yritän unohtaa nekin. Sattuu vaan liikaa kun tietää että mitkään rakkaimmat haaveet ei voi toteutua. Jatkossa paneudun vain ja ainoastaan opiskeluun ja harrastuksiini. En hymyile, en itke, suoritan vain tän mun elämän. Tottakai sit kavereille ja perheelle esitän jatkossakin että kaikki on ok, etten niille aiheuta pahaa mieltä.

Nauttikaa te joille on annettu mahdollisuus onneen! En aijo tätä asiaa enää täällä puida. Ruma mikä ruma.

ps. älkää arvostelko ihmisten ulkonäköä edes vahingossa, se voi nimittäin sattua..liikaa.

...,jos kerran olet mielestäsi niin ruma, niin osallistuitko siihen nelosen muodonmuutos-kilpailuun?

• ei..
        ,,,,, kirjoitti:

...,jos kerran olet mielestäsi niin ruma, niin osallistuitko siihen nelosen muodonmuutos-kilpailuun?

Ymmärrän tilanteesi täysin! sinulle "rumuutesi" voi olla se elämän ainoa katastrofi. seurustelusuhdetta et saa sillä että haudot mielessäsi koko ajan "olen ruma olen ruma kukaan ei halua minua" no ei haluakaan jos mökötät koko ajan ja istut kotona. luulempa että sinulla kaiken lisäksi on luotaantyöntävä katse "ei minusta kuitenkaan kukaan ole kiinnostunut" Nyt piristy ja liiku siellä missä on ihmisiä. Sisäinen kauneus kyllä alkaa paistamaan uloskinpäin. Kun katsot peiliin älä ajattele mitään. Hoet varmasti päivittäin jopa tunneittain itsellesi peilin edessä että olet ruma. Peili ei ole elämäsi kuvastin se kertoo vain pientä osaa siitä hetkestä jonka seisot sen edessä. Ajattele fyysisesti vammaisia, palovaurion saaneita ja muita muista poikkeavia ja monet silti elävät onnellisessa parisuhteessa. Ulkonäköä ei katsota silloin kun parishudetta ollaan solmimassa. Joo joo "ei katsota ulkonäköön" on rumien keksimä fraasi mutta niinhän se on. Kunhan vain päästät oman valloittavan luonteesi esiin ja hymyilet saat sillä aikaan jo paljon. Ja olet päässyt pitkälle kun jo yliopistollakin olet. Siellähän on muutenkin vaikka ketä friikkejä. :D hih. anteeksi. Nosta katseesi navastasi ja huomaa että me kaikki olemme erilaisia, emmekä yhden muotin mukaisia. media on luonut kauneuskäsitteen täällä länsimaissa. Ajattele afrikan ja aasian kulttuureja. siellä isokorvaiset ja lihavat naiset ovat haluttuja. Jokaiselle jotakin.

• tyttö

mun on tosi paha olla :( tänäänkin itkenyt monta kertaa..kumpa joku vois auttaa mua tän mun ongelmavyyhdin kanssa... :´(

• tyttö

mä vihaan itseäni!!!!! niin kuvottava läski noita hirviö!! mä en syö enää koskaan mitään! en enää koskaan!! mulla ei oo mitään oikeutta syödä koska oon näin ruma noita-akka!! Kyömynenä koukkuleuka tihrusilmä finninaama läskiperse lauta! Mä oon sellanen tyhmä paska joka ei tee mitää oikein ja joka näyttää ihan helvetin rumalta! Että mä vihaan itseäni!!!!!!!!

• ......
        tyttö kirjoitti:

mä vihaan itseäni!!!!! niin kuvottava läski noita hirviö!! mä en syö enää koskaan mitään! en enää koskaan!! mulla ei oo mitään oikeutta syödä koska oon näin ruma noita-akka!! Kyömynenä koukkuleuka tihrusilmä finninaama läskiperse lauta! Mä oon sellanen tyhmä paska joka ei tee mitää oikein ja joka näyttää ihan helvetin rumalta! Että mä vihaan itseäni!!!!!!!!

täälläkin sua on yrittäny auttaa vaikka miten moni. älä ruikuta koko ajan! sun on vain hyväsyttävä itsesi sellaisena kuin olet.. :)

• ennen ajattelin samalla tav...

jos et rakasta itseäs, ei voi kukaan muukaan rakastaa...
      huomasin tämän kun itse pidin itseäni oksettavana ja rumana...sitten sainkin kiinnostusta ja rakkautta eräältä pojalta..,mutta tyhmä ajoin sen pois koska en voinut sietää sitä että hänen mielestään olin ihana ihminen koska vihasin itteeni niin syvästi...

• tyttö

no miten sä pääsit sit siitä itsevihasta eroon? Otan vinkit vastaan :)

• ,.-

Etkai sentään ?
        No, opit varmaan siitä sitten jotain.. ?
        Joooopss. eip muuta. :)

• ---

Luonne on tärkein, ja en usko ett oot ees niin ruma :)

• Ruma..

Kaikki yrittää vihjailla et mä oon ruma kun tänääkin mä olin mun ''Bestan kanssa''
      Niin mun toinen kamu ihanniinku manipoloi mun kamuu niin ainaku se on sen mun bestan kanssa niin se alkaa ärsyttää mua ja sanoo et mee kauneusleikkaukseen.. En tiiä et miten saisisin itteni kauniimmaks..

• oorilkk

Kuulkaas,kaikki arvostelijat!Te ette voi ymmärtää,jos olete kauniita.Ensinnäkn sulle tyttö: Mä tieän miltä susta tuntuu.Mä olen myös kamppaillut asian kanssa ja itsemurhakin on ollut lähellä.Koulussa mulla oli sellainen ope joka suosi kauniita.Se aina sanoi yhdelle tytölle TÄssä on meidän luokan ehdoton kaunotar!Se sattui,koska tietenkin itse halusin olla super kaunis!Kerran myös yksi poika pysäytti mut kadulla, ja mä kysyin : monx sul joku ongelma? se sanoi on´sun rumuus.Siitä asti olenpäätnyt että: So what,jos jotain häiriiiiiitsee että oon tälläne se on sen ropleema

• plää

Ei tipu säälii ku tunnelma romahti ton "venäläisen huoran" jälkeen. Ensinnäkin rasistista: rasistit on vaa rumii, toiseksi: ootko koskaan nähnyt kallista venäläistä huoraa? aika helvetin kauniita ovat :)

• maapuna

Minullakin on ajanjaksoja jolloin pyörin pohjamudissa ja murehdin ulkonäköäni. Yritän pitää itseni erillään pinnallisista kulttuurimme kauneuskäsityksistä. Helppoa se ei ole. Suututtaa kuinka olemme aivopestyjä median luomien paineiden alla...telkkarista tulee jatkuvasti suosittuja ohjelmia kauneuskilpailuista yms. ulkonäköpainoitteista turhanpäiväistä hölynpölöä. Ihmisten epävärmuus on liian hyvää bisnestä ja raha on aina lopulta taustalla siinä mitä ihmisille tyrkytetään ja miten meidän maailmankuvaa yritetään muokata. Olen huomannut, että moni tuntemani ihminen joka ei aluksi ole silmissäni kaunis muuttuukin hyvin kauniiksi ulkoisesti kun heidän sisäisen kauneuden oppii tuntemaan. Ja päinvastoin, moni pinnallisesti kaunis ihminen on muuttunutkin rumaksi jos heidän persoonansa on pahansuopa. On todella rankkaa surra ulkonäköä ja varsinkin sinä tyttö - Hae ihmeessä ammattilaisen apua! Ongelmasi on niin vakava, että hae heti helpotusta terapiasta. Tsemppiä! Kyllä se aurinko vielä paistaa risukasaankin.

• SHRLHSPLHPSRLHS

SILMÄT HUOMATTAVAN LÄHELLÄ TOISIAAN
      - laita tummempaa luomiväriä silmän ulkonurkkaan ja sen ulkopuolelle
      - voit piirtää vaikka sellaiset kissansilmöviirut, näin silmiisi tulee leveyttä

EI-KIVAT KULMAKARVAT
      - kulmat on helppo muokata mieleisekseen, vaikka tokihan siihen vaikuttaa kulmien paksuus jne.
      - kulmat voi ajaa kokonaan, niitä voi nyppiä, ne voi piirtää kokonaan uudestaan tai kulmakarvojen sekaan voi piirtää lisää karvoja... yksi hyvä konsti on laittaa tummahkon ruskeaa (ei mitään kimaltelevaa/kiiltävää) luomiväriä kulmakarvojen päälle

LISÄÄ NAISELLISUUTTA
      - naisellisuutta kasvoihin saa esim. tekemällä meikin avulla huulista täyteläisemmän näköiset. Tämä onnistuu, kun piirrät huultenrajauskynällä hieman huulten ulkopuolelle viivat ja sitten naisellisen näkyvää huulipunaa päälle
      - pitkähköt hiukset voisi kihartaa romanttisen näköisiksi, jos sinulla on lyhyet hiukset, niin voisit hankkia vaikka pidennykset, pelkkä hiusvärin muutoskin voi saada ihmeitä aikaan
      - käytä hametta! paljasta sääresi ja käytä korkokenkiä (ei tarvitse hirveän korkeita korkoja tietenkään olla)

KROPPA HYVÄN NÄKÖISEKSI
      - älä missään nimessä vähennä ruokasi määrää! syö monipuolisesti, terveellisesti ja useita kertoja päivässä säännöllisin väliajoin
      - harrasta liikuntaa!
      - seiso ryhdikkäästi!

MUISTUTUKSEKSI
      - kuka oletkin, sinä olet kaunis - usko minua. :)

• ratkaisun löytänyt

Minulla oli jollakin tapaa samanlainen tilanne ulkonäköni suhteen; se oli romuttaa itsetuntoni ja elämänhaluni täysin. Kyseessä on kuitenkin aika harvinainen ja tuntematon sairaus, ei kosmeettinen haitta. Jatka silti lukemista.

Ulkonäköni vaikuttaa lähes kaikkeen mitä teen, minua kohdellaan sen takia tavalla, jonka takia rupesin välttelemään ihmisiä. Eristäydyin kotiini. Minulla oli siis hyvin heikko itsetunto. Kuten viesteistäsi päätellen sinullakin.

Vähän aikaa sitten löysin itseni kirjoittamasta jäähyväiskirjeitä läheisille ihmisille ja heille, jotka ovat yrittäneet auttaa minua sairauteni kanssa. Olin tehnyt itsemurhasuunnitelman. Tietty päivämäärä ja kellonajat suunnitelmineen. Kukaan ei tiennyt suunnitelmistani, ja ne ovat vieläkin tarkoin varjeltu salaisuus.

Mitä sitten tapahtui?

Olin kahden vaiheilla, elämä vai kuolema. Ajatukset pyörivät koko ajan näiden kahden ympärillä. Sitä kautta rupesin ajattelemaan elämää kokonaisuutena. Elämä ei ole vain kärsimystä. Se koostuu niin monesta asiasta, joista ulkonäkö on vain yksi. Minun kohdallani (kuten sinunkin kohdallasi) se tuntuu vaikuttavan yllättävän moneen asiaan, mutta loppujen lopuksi kaikki lähtee omasta itsestä.

Siispä, hyväksy erilaisuutesi. Ajattele, sinä olet sinä, juuri hyvä sellaisena kuin olet. On mukavaa olla vähän erinäköinen kuin muut, miksi kaikkien pitäisi näyttää samalta? Olet kaunis omalla persoonisella tavallasi.

Asennemuutoksen myötä varmasti myös muutkin huomaavat kauneutesi. Miksi edes haluaisit seurustelukumppaniksesi niin pinnallisen ihmisen, joka haluaa että näytät 'täydellisen virheettömältä, tylsältä barbinukelta'? On varmasti lukuisia poikia ja tyttöjä, jotka arvostavat persoonallisuutta, niin ulkoisessa kuin sisäisessäkin olemuksessa.

Sinulle on sanottu ikäviä ja asiattomia kommentteja ulkonäöstäsi. Oletko koskaan miettinyt että mitä jos ystäväsi tai joku muu kommentin heittänyt on vain kateellinen sinulle persoonallisesta piirteestäsi? Olen sitä mieltä, että tuollaista ei tarvitse kestää, varsinkaan ystävältä. Oletko koskaan sanonut samalla mitalla takaisin? Ehkä he sitä kautta tajuavat miltä sellainen tuntuu. Osoita että sinullakin on tunteet, eikä sinulle voi puhua ihan miten sattuu.

Ja ei, kaikki ei tietenkään tapahdu hetkessä. Olen huomannut sen omalta kohdaltani. Asennemuutos sai, mikä tärkeintä, elämänhaluni nousemaan. Tein ratkaisuni, ja se oli Elämä. Kuolema kyllä tulee aikanaan, mutta sitä ennen on mahdollisuus nauttia elämästä. Me kaikki tiedämme, että elämä ei ole yhtä juhlaa, mutta se ei ole myöskään täyttä kärsimystä. Sitä ei pidä ottaa vain liian vakavasti.

Älä siis anna ulkoisen olemuksesi pilata sitä kaikkea muuta mitä sinun on mahdollisuus kokea! Onneksi olkoon, olet saanut jotain persoonallisen ulkonäön, ole siitä ylpeä!

• Et ole ruma!

Itsekkin olen täysin riippuvainen ulkonäöstä ja tosiaan on maailmassa pahempiakin ongelmia kuin ulkonäkö! Ei sinulla voi olla kaikki pielessä kasvoissasi! Tai muutenkaan kropassasi! Leikkaukset tuskin parantavat yhtään ulkonäköäsi!

• PaperBagFace

Mulla on täysin sama ongelma. Ulkonäkö on vallannut mun koko mielen ja haluan tappaa itseni kun mä olen niin ruma! Mä sain just uuden "muodikkaan" hiustenleikkuun ja huomasin yhden pesun jälkeen kuinka kamala se on. Kaiken lisäksi leikkaus on niin lyhyt, etten saa enää edes ponnaria! Mä en tule koskaan saamaan poikaystävääkään. Mulla on niin läski olo koko ajan ja hiukset ja kasvot on vaan niin rumat, että mä en edes halua kävellä talosta ulos. Mä olen varmasti maailman rumin 16 vuotias. Mä ihan oikeesti tapan itseni. Mun pitäis laihtua tuhat kiloa ja käydä jossain super leikkauksissa, että kasvot ei ois näin rumat.
      Joten, onko missään suomessa semmosta ultimate makeover paikkaa?? Silleen, että ne tekee sulle kaikkia leikkauksia, että ois nätimmän näkönen?? Mä olen ihan epätoivoinen.

• kommentoija..

kuin Olet kaunis! viestissä. Tarkoitatko kun haluat laihtua ihan älyttömästi että sinulla on pyöreät kasvot? Minun ja monen muun mielestä pyöreät kasvot ovat kauniimmat kuin kapeat! Jos siis osuin oikeaan kohtaan... En usko että ketään tappaa tai on tappanut itseään pelkän ulkonäön takia!!!

• tiedän miltä tuntuu..

Kirjoituksestasi on aikaa jo vuosia, mutta pakko kommentoida, koskaan ei tiedä jos vaikka eksyisit tätä lukemaan uudestaan. Uskomattoman ilkeitä ihmisiä tännekin kirjoittelee sinulle! Jos joku noin selkeästi kärsii ulkonäöstään ihan oikeasti, miksi pitää olla ilkeitä ja haukkua maan rakoon, jos toisella on oikeasti huono olo. Pelkkä ulkonäöstä kiukuttelu huvinvuoksi ei ole millään muotoa rinnastettavissa ongelmaasi, jos oikeasti tunnet noin, älä siis välitä noiden idioottien kommenteista.

Mä kehottaisin sua vaikka googlettamaan tietoa sairaudesta nimeltä BDD (Body Dysmorphic Disorder, dysmorfinen ruumiinkuvahäiriö). Itse kärsin siitä. Sitä sairastava kokee ulkonäkönsä niin sairaalloisen rumaksi, että se todella hankaloittaa elämistä radikaalisti. Itse en voi poistua juurikaan päiväsaikaan kodistani koska on valoisaa, mieluiten liikun pimeällä ulkona jos on pakko, silloin ei ole päivänvalo paljastamassa niin räikeästi mun rumuuttani. BDD:ssä potilaan aivot ei hahmota ulkonäköä kokonaisuutena, vaan ne rekisteröivät jokaisen pienen yksityiskohdan, jokaisen vian ja häiritsevän piirteen, niin ettei lopulta osaa muuta kuin tuijottaa niitä rumia kohtia itsessään. Itse koen että se kokonaisuus, mitä yritän nähdä esimerkiksi kasvojani katsoessa, muuttuu jatkuvasti. En oikeastaan tiedä miltä todella näytän muiden silmissä. Sairaus on rinnastettavissa anoreksiaan (ei myöskään ole harvinaista että syömishäiriötä sairastava kärsii myös bdd:stä), sillä anoreksiaa sairastavakaan ei hahmota itseään oikein, vaan näkee itsensä lihavana, vaikka muiden silmissä olisi hälyttävän laiha.

Sun kirjoitukset kuulosti niin omiltani, että uskoisin vahvasti että sulla voisi olla myös tuo BDD, koska kärsit ulkonäöstäsi niin suunnattomasti, itse ihan samalla tavalla näen kaikki vanhemmatkin naiset ja miehet, jopa oikeasti joskus vammaistakin ihmistä saatan katsoa, ja ajatella että hän on ihmisenä kaunis, mun silmissäni jokaisen, ns. "ei niin kauniinkin" ihmisen ulkomuoto noudattaa jotain logiikkaa, jokainen näyttää siis ennenkaikkea ihmiseltä, minä taas tunnen etten kuulu ollenkaan edes samaan muottiin ihmisrodun kanssa. Mussa on kaikki vinksallaan, niin pahasti, ja niin rumasti, että koen usein ihan oikeaa fyysistä pahoinvointia katsoessani itseäni peilistä. Menetän samalla tavoin ruokahalut jos näen itseni rumana peilistä, koska en käsi sydämmellä sanoen ole eläissäni nähnyt mitään niin rumaa ja hirviömäistä. Ymmärrän siis enemmän kuin hyvin, kun sanot ettei elämästä tule mitään jos on oikeasti ruma, jos näkee itsensä hirviönä ja vihaa eniten koko maailmankaikkeudessa omaa naamaa, miten koskaan voisi luoda ihmissuhteita, kun itsekin kävisi sääliksi ihmisiä jotka joutuisivat viettämään aikaa minunlaiseni hirviön kanssa. Olenkin melko erakko, edes ystäviä minulla ei juurikaan ole, saatika sitten poikaystävää.

Toivottavasti olet jo näiden muutaman vuoden aikana löytänyt tietoa kyseisestä sairaudesta, mua ainakin helpotti suunnattomasti kun itse luin kyseisestä sairaudesta ja palaset loksahti kohdalleen, nyt kun vain osaisin mennä hakemaan apua niin kaikki voisi edes pikkuhiljaa kääntyä paremmaksi, vaikka toisaalta mä tiedän ettei mikään terapia tai lääkitys maailmassa saisi mua kykeneväksi elämään itseni kanssa.

• oon paska ruma vittumainen

Ooon niin helvetin ruma, koko naama on iha paskakasa! Ja kaveritkin valittaa ulkonäköään eikä niiden naamassa oo mitään vikaa, joten se on vituttavaa.

• wee -
        oon paska ruma vittumainen kirjoitti:

Ooon niin helvetin ruma, koko naama on iha paskakasa! Ja kaveritkin valittaa ulkonäköään eikä niiden naamassa oo mitään vikaa, joten se on vituttavaa.

Mullaki kaverit, jotka ovat laihoja ja ihan hyvännäkösiä muutenkin haukkuu itteään koko ajan esim. mulla on iso maha ja kauheet, paksut jalat yms. Se saa mulle pahan mielen ja nykyään lähenkin pois jos tyypit puhuu tollasta koska itselläni on mahan seudulla enemmän rasvaa kuin kavereillani (olen heitä 6 kiloa painavempi). ja mulla on silti hyvä itsetunto ja jos en ulkonäöltä voita heitä niin sitten joissakin muussa. olen esimerkiksi notkeampi ja uskallan esiintyä tuntemattomille ihmisille paremmin !! Ei ulkonäkö ole tärkeää ellei siitä tee tärkeää. toki kaikilla on joskus niitä päiviä jolloin tuntuu että on kamalan ruma ynnä muuta sellasta.

• Hmmm...
        wee - kirjoitti:

Mullaki kaverit, jotka ovat laihoja ja ihan hyvännäkösiä muutenkin haukkuu itteään koko ajan esim. mulla on iso maha ja kauheet, paksut jalat yms. Se saa mulle pahan mielen ja nykyään lähenkin pois jos tyypit puhuu tollasta koska itselläni on mahan seudulla enemmän rasvaa kuin kavereillani (olen heitä 6 kiloa painavempi). ja mulla on silti hyvä itsetunto ja jos en ulkonäöltä voita heitä niin sitten joissakin muussa. olen esimerkiksi notkeampi ja uskallan esiintyä tuntemattomille ihmisille paremmin !! Ei ulkonäkö ole tärkeää ellei siitä tee tärkeää. toki kaikilla on joskus niitä päiviä jolloin tuntuu että on kamalan ruma ynnä muuta sellasta.

Olet väärässä että ulkonäkö ei ole tärkeää. Se on äärettömän tärkeä asia nykypäivänä. Joillekin tärkeämpää kuin toisille ja onneksi meille ihmisille suodaan se vapaus.
        Ulkonäkö on erittäin tärkeä asia myös muille kuin mallinmitoissa oleville ja se on hieno asia. Itse arvostan ja ihailen ihmisiä, joista näkee päälle päin kuinka he jaksavat satsata omaan ulkomuotoonsa, olipa sitten 50 kiloinen tai 150 kiloinen ;) Myös itsevarmuus on ihailtavaa ja kaunistaa ihmistä himppasen enemmän, joten hienoa, että sinulla on hyvä itsetunto! Älä ota kavereidesi henkilökohtaisia ulkonäköpaineita itseesi, vaan jatka samaan malliin.

• vitunvammanen
        Hmmm... kirjoitti:

Olet väärässä että ulkonäkö ei ole tärkeää. Se on äärettömän tärkeä asia nykypäivänä. Joillekin tärkeämpää kuin toisille ja onneksi meille ihmisille suodaan se vapaus.
        Ulkonäkö on erittäin tärkeä asia myös muille kuin mallinmitoissa oleville ja se on hieno asia. Itse arvostan ja ihailen ihmisiä, joista näkee päälle päin kuinka he jaksavat satsata omaan ulkomuotoonsa, olipa sitten 50 kiloinen tai 150 kiloinen ;) Myös itsevarmuus on ihailtavaa ja kaunistaa ihmistä himppasen enemmän, joten hienoa, että sinulla on hyvä itsetunto! Älä ota kavereidesi henkilökohtaisia ulkonäköpaineita itseesi, vaan jatka samaan malliin.

että vihaan itteeni niin paljon, ettei kukaan voi vihata niin paljon. Tunnen itseni niin rumaksi, epämuodostuneeksi, läskiksi. Peittelen kasvojani, en pidä siitä että minua katsotaan. Vihaan niiin paljon typerää naamaani ja kaikkea minussa, sillä olen täysin epämuodostunut )':

• sillimakkara
        vitunvammanen kirjoitti:

että vihaan itteeni niin paljon, ettei kukaan voi vihata niin paljon. Tunnen itseni niin rumaksi, epämuodostuneeksi, läskiksi. Peittelen kasvojani, en pidä siitä että minua katsotaan. Vihaan niiin paljon typerää naamaani ja kaikkea minussa, sillä olen täysin epämuodostunut )':

Aina kun olen kotona katson joka kerta peiliin kun kävelen sen ohi, kiinnitän erityisesti huomiota naamaani missä on finnejä järkyttävä nenä ja pääkin on pyöreä pallo, lisäksi puristelen läskejäni ja rupean melkeen itkemään kun huomaan kuinka paljon läskiä jaloissa ja lantiolla on, tarkkailen myös takapuoltani, koska kaksi kaveriani sanoi että mulla on iso perse, lisäksi olen useilta saanut kuulla että olen ruma ja läski, kai sitten olen. Alotin karkkilakon, olen ollut siinä vasta viikon, lisäksi menen ylihuomenna ostamaa sellasta oksennus lääkettä kaveri kertoi että sitä saa apteekista ilman reseptiä, ja kaverillani on anoreksia ja laihtui oksentamalla ja liikkumalla paljon.

Kun olen suihkussa katson itseäni saunan lasi ovesta, koska se on niinkuin peili, samalla haukun itseäni _ääneen_ puristelen läskejäni ja haukun itseni ihan pystyyn, sitten menen itkuisena suihkuun ja suihkun jälkeen menen huoneeseen, missä itken ja... viiltelen...
        Toivon että minulla olisi anoreksia sanon sitäkin itselleni ääneen "mä haluun anoreksian".
        Sitten mietin miten saan parhaiten laihdutettua ja katon netistä vinkkejä, en tiiä onko kyse mistään vakavasta. En ole äidille sanonu esim "mä oon läski" koska se ei hyödyttäisi mitään ja muutenkin se tuntuisi typerältä.. Ja uskokaa tai älkää.. Oon 12 wee.

eipä täs sit muuta.

• sillimakkara kirjoitti:

Aina kun olen kotona katson joka kerta peiliin kun kävelen sen ohi, kiinnitän erityisesti huomiota naamaani missä on finnejä järkyttävä nenä ja pääkin on pyöreä pallo, lisäksi puristelen läskejäni ja rupean melkeen itkemään kun huomaan kuinka paljon läskiä jaloissa ja lantiolla on, tarkkailen myös takapuoltani, koska kaksi kaveriani sanoi että mulla on iso perse, lisäksi olen useilta saanut kuulla että olen ruma ja läski, kai sitten olen. Alotin karkkilakon, olen ollut siinä vasta viikon, lisäksi menen ylihuomenna ostamaa sellasta oksennus lääkettä kaveri kertoi että sitä saa apteekista ilman reseptiä, ja kaverillani on anoreksia ja laihtui oksentamalla ja liikkumalla paljon.

Kun olen suihkussa katson itseäni saunan lasi ovesta, koska se on niinkuin peili, samalla haukun itseäni _ääneen_ puristelen läskejäni ja haukun itseni ihan pystyyn, sitten menen itkuisena suihkuun ja suihkun jälkeen menen huoneeseen, missä itken ja... viiltelen...
        Toivon että minulla olisi anoreksia sanon sitäkin itselleni ääneen "mä haluun anoreksian".
        Sitten mietin miten saan parhaiten laihdutettua ja katon netistä vinkkejä, en tiiä onko kyse mistään vakavasta. En ole äidille sanonu esim "mä oon läski" koska se ei hyödyttäisi mitään ja muutenkin se tuntuisi typerältä.. Ja uskokaa tai älkää.. Oon 12 wee.

eipä täs sit muuta.

Olen sinua vuoden vanhempi, 13.
        Mua on koko mun elämä ( sukulaiset perhe koulu terkkarit tms. )haukkunu läskiks, pienenä olin aivan tikku. Mutta lihoin 2-6 luokilla..
        7 alussa painoin 56 kiloa. Laihdutin 14kiloa.
        Voin sanoa että olen onnellinen näin 41-43 kiloisena ja 160 pitkänä, mutten ole kaunis. En tosiaankaan. Naama on läski. Ja ruma, ilman finnejäkin!
        Kaikki hokevat että olen kaunis, vaikken olekkaan sitä.
        - Eivät finnit naamaa te rumaksi, olet ruma jos uskot niin.
        Kaikki ovat kauniita sinä minä ovat.
        Ja vielä se sisin on tärkein.
        Olet ihailtava persoona jos olet se mitä olet.
        Tee vaikka radikaali muutos, näytä olevasi rohkea, rohkealle ei nimittäin tulla ryppyilemäämn. ( Elkää luulko että olen itse joku kovis, oikeastaan hissukka mutta takaisin sanomalla ja 100%muutoksella olen saanut haukkumisen loppumaan. )

Muista myös että kehityt vielä (:
        Kaunistut varmasti, vaikka uskonkin että olet kaunis.

• rummaaaaaaaaaah

toi on niin silkkaa paskaa tollane ajattelutapa et "kaikki on kauniita". no ei todellakaan ole. sellanen ihminen joka ei miellytä suurimman osan ihmisten silmää on yksinkertasesti vaan ruma eikä siitä mihinkään pääse.

itekki näytän ihan petolinnun perseelle ja joskus on hyviä päiviä kun aattelen että oon ruma mut ihasama en jaksa aatella ja joskus on sellasia et istun vaan peilin eessä itkemäs. Viimeks mun ulkonäköö on haukuttu kunnolla joskus ala-asteella (oon siis nyt jo peruskoulun käyny) ja nykyään kaverit sanoo vastaan aina jtn etkä oo jos sanon jotai negatiivista ulkonäöstäni, mut _tiedän_ et se on vaan valhetta, koska kuinka moni _oikee_ ystävä sanoo ystävälleen päin naamaa että oot ruma? no ei kukaa. ihan kivahan se on ku on sellasii ystävii jotka yrittää saada mut pitää ittestäni mut en mä haluu pitää ittestäni ku oon tällänen. Nolompaahan se on, jos musta näkyy et pidän ittestäni ja kaikki muut aattelee et hyi sáatana ku on ruma ämmä, ku et tiedän ite oman ulkonäköni enkä luule liikoja ittestäni.

• rummaaaaaaaaaah

niin ja sekin vielä, että ei rumat ihmiset voi saada siedettävän näköstä seurustelukumppania, jos ollenkaan, vaikka luonne onkin se ratkaseva, mutta niinhän se menee, että ulkonäköön ihastutaan ja luonteeseen rakastutaan, mutta mitenkä siihen luonteeseen voi rakastua ku kattoo vaa kuinka ruma joku on eikä ihastu siihe.

• hohhoijakkaa
        rummaaaaaaaaaah kirjoitti:

niin ja sekin vielä, että ei rumat ihmiset voi saada siedettävän näköstä seurustelukumppania, jos ollenkaan, vaikka luonne onkin se ratkaseva, mutta niinhän se menee, että ulkonäköön ihastutaan ja luonteeseen rakastutaan, mutta mitenkä siihen luonteeseen voi rakastua ku kattoo vaa kuinka ruma joku on eikä ihastu siihe.

Ensin sanot, että rumia ihmisiä syrjitään ja sitten otat itsekin esiin seurustelukumppanin ulkonäön. Hohhoijaa.

• talvilumi

Sinulla on ongelma. Ongelma saattaa johtaa ja on ehkä jo johtanutkin mm. masennukseen. Hyvin negatiivisen asenteesi taustalla on oltava jotain (esim. koulukiusaaminen).
      Tuskin olet ruma. Itse asiassa mielestäni sanaa "ruma" ei tulisi edes olla!
      Suuri nenä tarkoittaa kiinnostavaa piirrettä joka tekee sinusta erityisen. Jos et pidä silmistäsi, kannattaa miettiä mikä niissä on epämiellyttävää. Synkkä katse peilin edessä, ahdistus, pelko, mikä?
      Ei rumia ihmisiä olekaan! Suuri tai epämuodostunut nenä tai tihrusilmät eivät tee kenestäkään rumaa. Kuten sanoin, sinulla on vakava päähänpinttymä ja olet varmaan ammattiavun tarpeessa.
      Katso oikeita ihmisiä maailmalla, millasia he ovat "rumine" piirteineen ja silti niin ihania ja rakastettavia.
      Itsensä on hyväksyttävä, itseään on arvostettava ja rakastettava. Löydettävä hyvät ja kauniit puolet (huumorintaju tai vaikka suloiset varpaat).
      Samojen asioiden parissa painiskelevat moet, monet muutkin ihmiset, sen takaan. Sinun tapauksessasi ongelmasi on vain päässyt paisumaan pelottaviin mittoihin, kehoitan todella, että hankit itsellesi apua, olet sen arvoinen!

Mitä kaikkia ihania, rakastettavia ja kauniita piirteitä ja puolia sinussa onkaan! Et ehkä itse näe niitä, mutta kun pääset yli ongelmastasi, lyön vaikka vetoa, että elämä laajenee uusiin mittoihinsa ja onnellisuus ja rakkaus kukoistavat!

p.s. olen kuullut, että ennen kuin voit saada rakkautta muilta, sinun on annettava sitä itsellesi

Voimaa sinulle, sitä saatat tarvita!

• myösruma

Tutulta vaikuttaa tuo ongelmasi, itsekin pidän omaa ulkonäköäni rumana. Etenkin vihaan vartaloani, rintani ova karmean lattanat ja tahtoisin niistä kauniin pyöreät. Ajattelen kokoajan vaan rintojeni rumuutta, tahtoisin myös muodokkaamman vartalon, mutta samalla olla laiha. Poskeni ovat kamalat lommot ja vihaan nenääni. En taatusti koskaan saa täydellistä ulkonäköä, miten ikinä olisi varaa moneen kauneusleikkaukseen. On ihan helvetin vaikeata olla hyväksymättä ulkonäköään, en tiedä pitäisikö meidän hakeutua ammattiauttajalle, niin voisimme olla keskittymättä ulkonäköön niin paljon.

• talvilumi

Jos tuntuu että tarvitsee apua, niin ehdottomasti kannattaa sitä hakea.
        Kukaan ei voikaan olla täydellinen, senhän kaikki tietävät, ettei KUKAAN OLE TÄYDELLINEN. Miksi siis edes yrittää olla täydellinen, kun se kaiken lisäksi saa sinut ahdistumaan ja tuntemaan itsesi rumaksi.
        Teissä kaikissa on aivan varmasti hykerryttävän ihania puolia ja piirteitä!

• l

Hölyn pölyä! Kaikki ovat omalla ainutlaatuisella tavallaan kauniita!! Ja sitäpaitsi vain sisimmällä on merkitystä!! Ieluottamusta kuriin ja vähän äkkiä!! Jos minua rillirottaa kutsuttaisiin venäläiseksi horoksi, niin bailaisin iloisena!!

• SH

Toivottavasti koet itsesi paremmaksi tällä hetkellä! Minäkään en usko, että tuo kaikki pitäisi paikkaansa. Ulkonäössäsi on varmasti myös hyvää. Hyvin harva meistä voi sanoa olevansa ulkonäköönsä täysin tyytyväinen.
      Nuorille naisille kohdistetut ulkonäköpaineet ovat ilmeisesti muutenkin aivan liian kovat.
      Tsemppiä Sulle!

• Rysssäärysssäää!!!!

Ketjun aloitus:" Mä näytän ihan venäläiseltä huoralta, siis ilman meikkiäkin."
      ja:
      "Muuten venäläinen ***** ei ole yleensä mikään pahannäköinen ja pääsee varmasti naimisiin ensimmäisenä."

Herrajumala nauroin persmustani repien! Tuo oli kyllä paras!!!!
      Mutta hyvin sanottu ja osuva vertaus, täytyy myöntää!!! :-D :-D

• ttotoototot

Minä joskus aikoinaan koin olevani todella ruma ja äitini raahasi minut lääkärille ja lääkäri tokaisi " mietippä niitä ihmisiä ketkä ovat kehityvammaisia ja he kehtaavat näyttäytyä ulkona ja sinä valitat aknesta ja siksi et kehtaa ulos " olipas reilu lääkäri, kovin vedin herneet nenään! määräsi vielä väärät lääkkeet akneen, sain helvetinmoisen kovat vatsakivut ja itkin kurkkusuorana kaupan lattialla mistä suoraan sairaalaan.. siellä kävi selville että miksi hitossa minulle on määrätty tälläistä lääkettä akneen..ne lääkkeet aiheutti vatsakivut.

• 346546

"Olet ruma juuri niin kauan kuin itsellesi sitä uskottelet. " VÄÄRIN olet ruma niinkauan kuin muut sinulle uskottelevat niin!!! maailma olisi aika vitun helppo paikka elää jos kaikki tapahtuisi niin mitä pystyt itsellesi uskottelemaan. Sama kuin vetäisisi räkäkännit joka päivä ja uskottelisi että kaikki muut on väärässä ja sinä itse oikeassa.. siinäpä vasta elämää, moni sitä harrastaa ja kaikki varmasti tietää mihin päätyy!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Alle 15 oli

Arvasi että lapsi asialla hallin palossa. Surullista. Mutta jos osaa/kykenee käyttää tulentekovehkeitä niin pitää osata
      Vimpeli
      89
      2628
    2. Heh, persut = vassarit = 10,0 %

Minja tuli nyt jo Riikan rinnalle, sitten alkaa tekemään kaulaa. Molemmilta kympin arvoinen suoritus! https://www.hs.f
      Maailman menoa
      203
      1658
    3. Onko kaivattusi yllättänyt sinut?

Piditkö häntä toisenlaisena ihmisenä?
      Ikävä
      116
      1600
    4. Paula Koivuniemi täyttää tänään 78 vuotta! Sydämelliset onnittelut!

Paula Koivuniemi, tuo suomalaisen iskelmän ikoninen artisti, täyttää tänään 78 vuotta. Muutaman vuoden estradeilta pois
      Suomalaiset julkkikset
      41
      1461
    5. Olen miettinyt pitkään miksi hän ei uskalla

Hän kyllä yrittää tiedän sen ja olen yrittänyt olla helposti lähestyttävä ystävällinen lempeä jne. mutta silti hän yhä v
      Ikävä
      64
      1222
    6. Juhannusterveiset kaivatulle

Onko teillä yhteisiä juhannuksia vietettynä ja millaista juhannusta viettäisit kaivattusi kanssa juhannuksena 2025? 🌻
      Ikävä
      76
      1005
    7. Kaupunki osti Absin

Nyt vaan yrittäjiä kaivataan
      Haapavesi
      56
      969
    8. Sä oot kyllä

Aika erikoinen nainen
      Ikävä
      45