Voiko seeprapeipon poikaset erottaa vanhemmistaan n. kolmen viikon ikäisinä? Poikasten emo yrittää jotenkin nokkia ja hätyyltellä poikasia pois.. Muutenkin emolintu käyttäytyy hieman oudosti...
Poikaset osaavat jo jonkin verran käydä itse syömässä.
(Poikaset jäävät siis minulle, mutta jos siirtäisin ne eri häkkiin? Tai sitten siirtäisin emolinnun väliaikaisesti yksin??? Vai?)
Linnun poikasista
1
279
Vastaukset
- Aves
Ei voi vielä noin nuoria poikasia erottaa vanhemmistaan. Emojen (varsinaisesti koiraan) pitäisi vielä tuossa iässä ruokkia poikasia, vaikka ne itsekin jo harjoittelevat syömistä. Oletan, että poikaset ovat olleet vasta n. viikon pois pesästä, koska nehän viettävät pesässä ainakin sen kaksi viikkoa. Noin parin kk iässä voi erottaa emoistaan, pitää muistaa, että poikaset oppivat emojensa käyttäytymisestä kaiken tarvittavan. Emot aina hiukan syrjivät ja nokkivat poikasia, mutta erottamiseen ei niin vähästä kannata ryhtyä.
Yleensä taustalla tuohon 'syrjintään' on emojen jatkuva pesimisvire, eli uutta poikuetta olisi kiinnostusta tehdä ja vanhat poikaset ikäänkuin ovat tiellä...
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Riikka runnoo: datakeskuksille tulee UUSI yritystuki
"Suomen valtio erikseen tukee esimerkiksi kryptovaluuttaan tai aikuisviihteeseen tai muuhun keskittyviä datakeskuksia."562215Eläkeläiset siirrettävä muuttotappioalueille
Joutoväki pois ruuhkauttamasta elättäjien arkea. Samalla putoaa jokaisen asumiskulut ja rahaa jää enemmän kuluttamiseen.2012051- 1161392
En kerro nimeäsi nainen
Sillä olet nyt salaisuus jota kannan sydämessäni. Tämä mitä tunnen ja kuinka sinuun vahvasti ihastuin on jo niin erikoin711180- 96995
Olet kiva ihminen
En kiellä sitä yhtään. Sinussa on hyvin paljon erinomaisia puolia, enemmän varmasti kun meissä muissa. Sitten on puoli73939Auta mua mies
Ota vielä yhteyttä, keksi oikeat sanat että vuosien ajan kasvanut muuri murtuu meidän väliltä vaikka aluksi vain vähän.78889Uuden upotuskasteen vaiettu ongelma
Alkuseurakunnan kaste oli useamman vuosisadan upotuskaste, joka toimitettiin joko ulkona luonnon vesistöissä tai kasteki58887Ja tääkin vielä...
Kukakohan on valittanut, Salmiko itse? https://www.viiskunta.fi/rehtori-valittiin-ahtarissa-ilman-hakumenettelya-o/1347933855- 61746