VHS:t DVD:ksi

Tete-72

Tietääkö kukaan sellaisesta palvelusta, jossa omat VHS-kasetit saisi DVD:ksi?
Tuo tietokoneen avulla vaihtaminen tuntuu aika hankalalta ja aikaa vievältä.
Olisi kuitenkin kiva saada vanhat kotivideot ja lastenkin VHS:t talteen.

14

8828

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Okaro

      Miten olisi DVD-tallennin? Niitä saa jo parilla sataa. Kaupalliset VHS videot ovat usein kopiosuojattuja, joten niitä ei niin helposti voi kopioida. Lisäksi kaupallisia videoita ei saa kaupallisesti kopioida, joten mikään rehellinen firma ei niitä sinulle kopioi.

      • Tete-72

        Niinhän se varmaan on. Onnistuukohan tuo VHS:ien kopiointi sitten yhdistämällä tallettava DVD ja VHS-video? Eiköhän alan liikkeissä osata neuvoa.


      • Okaro
        Tete-72 kirjoitti:

        Niinhän se varmaan on. Onnistuukohan tuo VHS:ien kopiointi sitten yhdistämällä tallettava DVD ja VHS-video? Eiköhän alan liikkeissä osata neuvoa.

        Onnistuuhan toi toki ellei kasetit ole kopiosuojattuja.


      • Tete-72
        Okaro kirjoitti:

        Onnistuuhan toi toki ellei kasetit ole kopiosuojattuja.

        Hyvä tietää tuokin. Täytyy katsoa miten paljon sitä kotivideomateriaalia oikein on. Näyttää siltä, että lasten rakastamat VHS-ostovideot on myytävä, niitä ei varmaankaan saa kopioitua...


      • Tailal
        Okaro kirjoitti:

        Onnistuuhan toi toki ellei kasetit ole kopiosuojattuja.

        Miten tuo käytännössä onnistuu? Eli minkä piuhan laitan mihinkin laitteeseen? Olen kokeillut tietokoneen kautta siirtämistä, mutta koneeni tehot eivät ole riittävät ja kestää muutenkin ihan liian kauan.

        Ajatuksissa on ostaa LG:n tallentava dvd-soitin DR175 - onko kokemuksia? Onnistuuko sillä hyvin videoiden siirtäminen?


      • Tailal kirjoitti:

        Miten tuo käytännössä onnistuu? Eli minkä piuhan laitan mihinkin laitteeseen? Olen kokeillut tietokoneen kautta siirtämistä, mutta koneeni tehot eivät ole riittävät ja kestää muutenkin ihan liian kauan.

        Ajatuksissa on ostaa LG:n tallentava dvd-soitin DR175 - onko kokemuksia? Onnistuuko sillä hyvin videoiden siirtäminen?

        Siis kopiointia varten videon ulostulo pitää kytkeä johonkin DVD:n sisääntuloon (scartiin tai vaikka kameraliitäntään). Sitten vain video toistolle ja DVD tallennukselle. DVD:n kanavana pitää olla ko. liitäntä. Tuosta LG:stä en tiedä mitään, mutta kyllä se tohon toimii. Jos videot on tärkeitä, kannattaa levyitä tehdä kopiot tietokoneella.


    • JLindqvist
    • Suurella prosentilla

      Kopsailin jokunen aika takaperin ison nipun ostovideoita tallentavalla DVD:llä.Scart vaan videon ja DVD:n väliin.Noin 50 nauhasta vain 4 ei onnistunut.
      Eli kannattaa koittaa ennenkuin myy ne nauhat.

      • Tete-72

        Tuohan on kiva kuulla. Kyllä juteltuani asiasta, moni oli sitä mieltä, että niitä jollain lailla pitäisi pystyä kopsaamaan. Ettei vaan jouduta luopumaan Leijonakuninkaasta!


      • Itse tehnyt
        Tete-72 kirjoitti:

        Tuohan on kiva kuulla. Kyllä juteltuani asiasta, moni oli sitä mieltä, että niitä jollain lailla pitäisi pystyä kopsaamaan. Ettei vaan jouduta luopumaan Leijonakuninkaasta!

        Kaikki VHS-nauhat saa kopioitua dvd-levylle käyttämällä tavallista antennipiuhaa videonauhurin ja tallentavan dvd-laitteen välissä. Tällöin tosin kuvan laatu on aavistuksen heikompi ja ääni monoa stereon asemesta. Kaikki kopiosuojaukset ohitetaan.

        Dvd-tallentimeen täytyy tietysti etsiä videonauhurin antama taajuus esimerkiksi automaattisella kanavavirityksellä niin, että videonauhurissa pyörii virityksen aikana jokin kasetti.


      • kun VSH siirretty
        Itse tehnyt kirjoitti:

        Kaikki VHS-nauhat saa kopioitua dvd-levylle käyttämällä tavallista antennipiuhaa videonauhurin ja tallentavan dvd-laitteen välissä. Tällöin tosin kuvan laatu on aavistuksen heikompi ja ääni monoa stereon asemesta. Kaikki kopiosuojaukset ohitetaan.

        Dvd-tallentimeen täytyy tietysti etsiä videonauhurin antama taajuus esimerkiksi automaattisella kanavavirityksellä niin, että videonauhurissa pyörii virityksen aikana jokin kasetti.

        DVD:lle. Pitääkö DVD:hen hakea takaisin edellinen taajuus? Olen vähän ulalla näissä asioissakuten kysymyksestä voi varmaan huomata.
        Pelkään että onnistun sotkemaan DVD:n asetukset niin että se ei toimi enää sen jälkeen niinkuin ennen.


    • filmaattinen

      Hei, teemme videokasetit dvd:ksi. Sivuillamme www.filmaattinen.fi on hinnasto nähtävillä. Huhti-toukokuussa 2010, 20 % alennus.Tuotanto Filmaattinen, Raahe

      • 10+18

        Oliskohan Lasipalatsissa tai jossain, kun varaa ajan (suositeltavaa), niin omalle kirjoitettavalle DVD-medialle voi kopioida VHS-nauhan. Dementia kun vaivaa, niin en muista puh.numbereita tms. Kirjaston? palvelutarjontaa kuitenkin. Etsivä löytää.


      • jee jee
        10+18 kirjoitti:

        Oliskohan Lasipalatsissa tai jossain, kun varaa ajan (suositeltavaa), niin omalle kirjoitettavalle DVD-medialle voi kopioida VHS-nauhan. Dementia kun vaivaa, niin en muista puh.numbereita tms. Kirjaston? palvelutarjontaa kuitenkin. Etsivä löytää.

        Kohtaamispaikka


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      138
      10080
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      53
      2924
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      188
      2727
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      24
      2087
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      16
      1852
    6. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      17
      1669
    7. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      18
      1577
    8. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      14
      1546
    9. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      18
      1533
    10. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      15
      1348
    Aihe