Kultaseppä

_säde_

Onko kukaan teettänyt kihlasormuksia kultasepällä? Haluttaisiin itse suunnitellut sormukset ja mietin, että paljonkohan niihin menisi rahaa, kyseessä siis tavallista isompi keltakultainen (ilman kiviä) tai ehkä jonkinlainen valkokultainen. Mitään tarkkaa summaa ei siis voi esittäkään, mutta kertokaa omistanne jos tehty tilaustyönä. Kiitos!

2

856

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kultaseppä

Itse en ainakaan tule koskaan löytämään kultasepänliikkeistä juuri sopivaa sormusta joten aion suunnitelle itse oman vihkisormukseni ja ehkä jopa miehenikin. Itse olen siis kultaseppä joten olen tosi kriittinen sormusten suhteen.

Tilaustyönä tehty sormus voi hinnaltaan vaihdella todella paljon, se riippuu yleensä siitä kuinka paljon työtunteja siihen kuluu tietysti materiaalikustannukset. Eli hintahaarukka on n. 200-1000 e/sormus. Mutta ilman kiviä yksi sormus olisi varmaan tossa 200-500e välillä. Hinnat tietty vaihtelee eri liikkeiden ja tekijöiden välillä aika laillakin. Kannattaa siis ihan mennä kultaseppien puheille ja näyttää heille luonnoksiasi, vasta sitten saat varmaa tietoa mistä hintaluokasta puhutaan.

• Toreador

Isompi keltakultainen 18 K sormus (10 g) maksaa suomaleisella sepältä suoraan pajalta noin 280 euroa ja tällä leveyttä noin 10 mm naisen sormessa.

Fiksuja kiviä asiantunteva seppä saa tilattua halvemmalla kuin maalikot, mutta ole hintatietoinen kuitenkin ettet maksa tyhjästä. Rubiinit, Safiirit ja Smaragdit maksavat 2 - 3 mm halkaisijalla 20 - 40 e kappale paraslaatuiset. Isompina näitä saa 200 - 400 e hintahaitarissa noin 6x6 mm takuulla (ainakin seppä itse). Muut kivet maksavat järjestyksessä vähemmän. Fiksuja jalokiviluokan kiviä saa 40 eurolla ja ne ovat usein ainutkertaisia.

Sormuksen materiaalien hinta on 20 - 50 % valmiin sormuksen hinnasta.

Ps. jos sormus näyttää ja tuntuu siltä että sen voi käsissää lähes painaa lyttyyn niin jättäkää se suosiolla hyllylle. Et ainakaan tule katumaan!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Suomalainen tutkimus paljasti oudon asian vasemmistolaisista - he häpeävät itseään

Kyllä, asia on faktaa. Suomalainen tutkimus osoittaa, että vasemmistolaisina itseään pitävät kansalaiset häpeävät itseää
      Maailman menoa
      241
      4703
    2. Sosialismia Tampereella: Virallinen ilmiantolinja avautuu kaupungissa

Nyt siis mennään mansessa ihan justiinsa samaan malliin kuin entisessä Neuvostoliitossa, jossa saattoi ilmiantaa naapuri
      Maailman menoa
      454
      3364
    3. Tätä et nähnyt tv:ssä: Frederik paljastaa - Totuus "haisevasta jäynästä" pehtoorille Farmilla

Frederik veti ns. herneen nenään ja päätti kostaa pehtoorille. Mitäs mieltä olet Frederikin "aamutoimista"? Lue jutt
      Tv-sarjat
      15
      2348
    4. Ellen Jokikunnas paljastaa kyynelehtien Ralph-pojasta: "Apua..."

Ellen Jokikunnaksen ja hänen puolisonsa Jari Raskin perheestä ja taloprojektista Italiassa kertova Unelmia Italiassa -sa
      Suomalaiset julkkikset
      22
      1992
    5. Oho! Vappu Pimiä teki "röyhkeän" teon - Onko sopivaa paljastaa tämä MasterChef-sarjasta?

Vappu Pimiä on astunut MasterChef Suomi -keittiöön ja liittynyt ohjelman legendaariseen tuomaristoon Helena Puolakan ja
      Tv-sarjat
      9
      1253
    6. Kuhmossa rallit alkoi ennen aikojaan

Paettiin polliisia törkeästi? Se tuo rallikiima on näemmä saavuttanu paikalliset tommi mäkiset kiljupäissään auton rat
      Kuhmo
      28
      1139
    7. Mun kaikkialta häviäminen

Ei liity sinuun. Muista se. ❤️ Mua kiusataan enkä mä enää jaksa.
      Ikävä
      74
      1073
    8. Kaste tulisi tehdä apostolisella tavalla Ap. t. 2:38 mukaan

Apostolit eivät kastaneet kolminaisuuden nimellä vaan Jeesuksen alkuperäisen käskyn mukaisesti: Ap. t. 2:38 Niin Pietar
      Kaste
      69
      1045
    9. Inhottaa ajatus siitä

Miten monia olet pannut.
      Ikävä
      77
      1016
    10. Onko teillä

minkä tyyppisiä seksifantasioita kaivattunne kanssa?
      Ikävä
      54
      956
    Aihe