Hiukseni ovat harventuneet parin vuoden ajan, nyt olen päälaeltä melkein kalju. Ihoni punottaa kasvoista aina ja outoja näppyjä tulee jatkuvasti, joku sanoi, että se vois olla joku ruusufinni ja että kaikki mun oireet johtuis talipunkista. Miten sen punkin saa pois vai joudunko kulkemaan loppuiän itseäni häpeillen?Auttaako ruokavalio? Millainen?Mä oon aina ollut atoopikko, mutta nyt kolmevitosena oireet vaan pahenee. Neuvoja, pliis!
Hiukset ja iho pilalla-talipunkkiko?
Kohta hirviö
51013
0Äänestä
Muut lukivat myös
Odottaa vastausta
Näihin keskusteluihin ei ole vielä vastattu. Ole ensimmäinen.
Vastaukset 5
Vanhimmat
ei tohon auta kuin naiminen
Siis, mee nyt ja paa maate.
Mene hiustohtorille. Katso vaikka keltaisilta-
sivuilta, pitäisi olla kampaajien sivuilla.
Hoito on kallista. Talipunkit on Suomalaisten vitsaus. n.90 % on niitä jokseenkin, kaikilla ei ole noin paljoa kuin sinulla on nyt.
Esim. ihmiset jotka laittaa ripsaria paljon jokapäivä on samankaltainen loinen silmäripsen tyvessä. Ei haittaa kenenkää meikkaus intoa koska, sitä ei nää paljaalla silmällä.
Kaikenmaailman "hiustohtorit" ovat valmiina viemään rahasi, mutta apua et sieltä saa. Kehottaisin kääntymään ihotautilääkärin puoleen. Seborroisessa ekseemassa tulisi hiuspohja pestä päivittäin, sillä tavalla vähennät hiivojen ja pöpöjen määrää päänahassa, jolla sitten punkit elävät. Nizoralia voisi kuureina kokeilla. Kortisoni on myös hyvä lääke, mutta kannattaa pyytää resepti, sillä käsikaupasta saadut kortisonit ovat liian mietoja seborreaan.
Jos paikallishoidoista ei ole apua, joskus ihotautilääkäri määrää aknen hoitoon tarkoitettua Roaccutania, joka useimmiten auttaa (ainakin vähäksi aikaa). Vaiva on kiusallinen ja vaatii hermoja, koskapa on herkästi uusiutuva. "Hiustohtorit" tietävät tämän ja jos sille tielle menet, varaa paksu lompakko mukaan.
Olen käynyt asian takia varmaan viisi kuusi kertaa lääkärillä. Viimeisimmällä kerralla kaksi viikkoa sitten ihotautilääkäri sanoi että minulla on ruusufinni.. Suun ympärillä on koko ajan finnejä ja punaisia laikkuja hilsettä. Sain Tetralysal nimisen antibiootti kuurin. Viikon ajan oli iho parempana, nyt taas entisellään. Ongelma on todella inhottava..
Onko tätä vaivaa mahdollista parantaa?? Alan olla kohta epätoivoinen..