nenän tukkoisuus ja raskaus

rv. 27

Onko muilla odottajilla kellään yöllistä nenän tukkoisuutta? Minulla ollut suurinpiirtein alusta asti tätä. Eli aamulla saa niistää kuivaa verta nenästä. Välillä herään aamuyöstä siihen että molemmat sieraimet tukossa ja hengitän suun kautta. Liittyyköhän jotenkin hormoonimuutoksiin? Ekalta lapselta oli tätä myös jonkun verran. Keskimmäiseltä en muista ihmeemmin vaivanneen. Nyt tuntuu välillä alkavan vaikuttavan ääneenkin, eli tuntuu ääni olevan painuksissa. Ajattelin kokeilla keittosuolatippoja ja mahdollisesti ilmankostutinta, jos olis apua?? Nasolin varmasti auttaisi, mutta eihän sitäkään saisi jatkuvasti käyttää... Olen raskausviikolla 27 ja nelikymppinen. Kiitos jo etukäteen vastauksista.

10

7168

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Nina24+2

      on joka ikinen yö nenä aivan tukossa ja aamuisin saa niistää kuivunutta verta. Tää on kestänyt rv 15 -> todella rasittava vaiva ja en ole monina öinä saanut edes nukutuks tän takia:(
      Olen käyttänyt silloin tällöin nasolinia mut ei kyllä tunnu kauheasti auttavan..

    • rv.28+4

      mulla myös ja tulee veren sekasta räkää päivällä.mulla on ollu tätä reilut 2kuukautta

      • Äippä

        Mulla ollu kans ihan alusta saakka...nyt 24 5... alkuun oli ihan järkyttävää jatkuvaa päivin ja öin kestävää tukkosuutta...nasolin autto hetken, mut sit alko vaa pahentaan tukkosuutta...nyt olo edelleen tukkonen mut paljon parempi...keittosuolatippoja ja humidose-suihketta oon käyttäny ja ne on helpottanu pahinta. Ja niitä saa käyttää ilman riskejä... kannattaa kokeilla...


    • Tappi

      Luin jostain että raskaana limakalvot turpoo josta johtuu nenän tukkoisuus. Mulla oli ekassa raskaudessa ja nyt tässä tokassa, koko raskaus, nenä tukkoinen.

    • kysymys sulle

      Sori, mut pakko kysyy, että onko sulla jo ennestään lapsia ? Itsellä vauvakuume ja olen jo 40 .

      • rv. 27

        Kuten alkuperäisestä viestistäni ilmenee, aiempia lapsia on kaksi (-93 ja -95 syntyneet tytöt). Täytän pian 41 v. ja vauvan laskettu aika 18.06. Hyvin olen jaksanut tähän asti, töissä vielä, eikä päivääkään ole tarvinnut olla sairauslomalla. Nautin tästä raskausajasta täysin siemauksin (lukuunottamatta tuota tukkoisuutta) ja olen onnellinen että vielä kerran saan kokea tämän. Ehkä monikin arvostelee, että tässä iässä vielä tekee lapsen, mutta ainakin itse sen ilon sekä vanhemmille, että nuoremmille odottajille suon.


      • arja
        rv. 27 kirjoitti:

        Kuten alkuperäisestä viestistäni ilmenee, aiempia lapsia on kaksi (-93 ja -95 syntyneet tytöt). Täytän pian 41 v. ja vauvan laskettu aika 18.06. Hyvin olen jaksanut tähän asti, töissä vielä, eikä päivääkään ole tarvinnut olla sairauslomalla. Nautin tästä raskausajasta täysin siemauksin (lukuunottamatta tuota tukkoisuutta) ja olen onnellinen että vielä kerran saan kokea tämän. Ehkä monikin arvostelee, että tässä iässä vielä tekee lapsen, mutta ainakin itse sen ilon sekä vanhemmille, että nuoremmille odottajille suon.

        missä päin odottelet?minä oulussa 3lasta ennestään ikää 40v.sama laskettu päivä mullakin.


      • rv. 27
        arja kirjoitti:

        missä päin odottelet?minä oulussa 3lasta ennestään ikää 40v.sama laskettu päivä mullakin.

        Kappas vain mikä yhteensattuma:) Me asumme Espoossa...


    • h-hetki lähenee...

      Juu, sama täällä. Odotan toista, ja esikoiselta oli sama vaiva, ei niin pahana tosin kuin nyt. Nyt niistettäessä tulee verisiä "klönttejä" ihanaa... Ekaani odotin keväällä ja kesällä, syntyi syksyllä. Nyt siis talvi varmaan osaltaan vielä kuivattaa limakalvoja. Ja nyt asumme asunnossa, jossa koneellinen ilmastointi (huoneilma kuivempaa), ekalta ei ollut. Terveydenhoitaja sanoi mullekin, että raskaus kuivattaa ja turvottaa limakalvoja. Sunnuntaina olisi laskettu h-hetki, vielä ei mitään merkkejä synnytyksen alkamisesta näy...

    • Anonyymi

      Hei! Mulla on tää vaiva tosi pahana. Nasolin tarvittaessa, vaikka ei suositella mut muuten ei happi kulje. Muuten yritän suolavasihoidolla nenäkannulla auttaa asiaa aamuin illoin sekä sain lääkäriltä toisen nenäsumutteen Dymista. Tähän auttaa varmaan lopulta synnytys…

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tapio Suominen on kuollut

      Urheilutoimittaja Tapio Suominen on kuollut. Suominen oli kuollessaan 60-vuotias. Selostajalegendan kuolemasta kertoo Y
      Maailman menoa
      251
      18429
    2. Tapio Suominen oli sairauden uhri

      Urheiluselostaja Tapio Suominen kuoli eilen keskiviikkona aamulla tapaturmaisesti Hattulassa. Toisen uutisen mukaan van
      83
      3135
    3. Tapio suominen

      Liian aikaisin lähdit sinua oli kiva kuunnella.
      Ikävä
      123
      2161
    4. Mitä toivot

      Tämän hetkiseen tilanteeseen?
      Ikävä
      191
      1850
    5. Sydämeni on

      varattu sinulle. Et ole minun, en ole sinun. Me on mahdottomuus. Mutta olet se joka on mielessäni ensimmäisenä kun herää
      Ikävä
      134
      1725
    6. Rannalle! Uimaan!! Rinnat paljaiksi!!!

      Järki kadonnut sekä niiltä feministeiltä, jotka vaativat saada esiintyä rinnat paljaina julkisilla uimarannoilla, kuten
      Maailman menoa
      269
      1403
    7. Minä itkin kotona kun tajusin että

      Pelkuruuteni takia kun en lähestynyt vaikka järjestit otollisen hetken ja myöhemmin huomasin lasittuneen katseesi miten
      Ikävä
      10
      1272
    8. Kok-edustaja: Yle aivopesee työntekijöitä

      "– Yle ei vain sensuroi Kyllä isä osaa-sarjaa, vaan haluaa jaksojen määrää manipuloimalla HÄVITTÄÄ ”ongelman” todellisuu
      Maailman menoa
      82
      1083
    9. Elämääni tulee pian uusi uros

      Se on sinisilmäinen, blondi. 😍 Toivottavasti tämä ok?
      Ikävä
      118
      960
    10. Ylen jälkiviisaat estotonta Kamala Harris suitsutusta

      Kolme samanmielistä naikkosta hehkutti Kamala Harrisia ja haukkui Trumpia estottomasti. Nyt oli tarkoituksella valittu
      Maailman menoa
      232
      959
    Aihe