Kissojen nisäkasvain

Sussu

Kyselisin sellaista kun 7,5v naaraskissani steriloitiin perjantaina ja siinä samalla poistettiin nisän alapuolelta patti jonka löysin muutama viikko sitten. Oli syönyt kiiman estoon 7v gestapuran hormoonia. Lääkäri sanoi, että tuon takia kohtu oli suurentunut. NIsäkasvain oli "pieni" n. herneen kokoinen joka saatiin poistettua kokonaan. Ympärillä paljon tervettä kudosta ja rasvaa kuulemma. Nyt sitten odotellaan 2 viikoa patologin lausuntoa siitä, onko kasvain hyvä vai pahalaatuinen. Yhden tuttavan eläinlääkäri oli todennut hänen kissallaan ettei kannata leikata vaan lopettaa heti koska jos poistetaan niitä kasvaimia rupeaa tulemaan lisää ja nopeasti. Kun taas toinen ystäväni eläinlääkäri totesi, että yleensä nämä kasvaimet ovat kissoilla hyvä laatuisia. Onko kellaan kokemusta tästä asiasta ja minkälaatuisia teidän kissoilla nuo kasvaimet olivat??

5

4807

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • .....

Ei ne välttämättä uusi. Meidän kisulla oli iompi kuin herne ja se leikattiin ja samalla poistettiin se kasvain. Ei ole uusinut sen jälkeen. Kissa on pirteä ja voi hyvin.

• romangolo

Kerron sen verran, kun halusit kuulla kokemuksista. En halua missään tapauksessa sinua pelotella ja varsinkaan, kun patologin vastaus ei ole tullut.

Itselläni oli uros 11 vuotias, jolla todettiin nisäkasvain ja näyte laitettiin patologille ja vastauksena oli se pahanlaatuinen. Nisä poistettiin ja kaikki piti olla ok, mutta puolen vuoden päästä se uusi oikein räjähdysmäisesti ja kasvaimia tuli sitten kaikkiin nisiin ja muuta ei enää ollut tehtävissä, kun tehdä se ikävä päätös kissalle.

Toivottavasti sinulle tulee patologilta iloisempia uutisia.

• toivotaan parasta

meidän tyttökissalla (14v) leikattiin nisäkasvain viime lokakuussa. patologin lausunnossa sanottiin, että "kasvain on pahanlaatuinen, uusiutumisriski on kohtalainen". olin niin onnellinen silloin jo pelkästään siitä, että vanha kissani ylipäätään saatiin leikattua ja siis että kasvain ei ollut levinnyt, joten patologin negatiivinen lausunto ei mieltäni silloin paljoa painanut.
      yksi asia, mikä jäi vaivaamaan oli se, että kissani joi älyttömän paljon vettä (siis ennen leikkausta ja vielä sen jälkeenkin, ja tuo veden juonti nimenomaan viittaa johonkin vakavempaan).
      leikkauksesta on
      nyt viitisen kuukautta ja kissani lähenee 15 vuoden ikää. valitettavasti taitaa olla jälleen lääkärireissun paikka, koska tuo veden juonti vaan kasvaa koko ajan. toivon sydämeni pohjasta, että kasvain ei olisi uusinut, mutta siihen on varauduttava. kissallani on jo niin paljon ikää, ettei hän enää ehkä kaikesta voi selvitä.

sinulle puolestani toivotan toivottavasti hyviä uutisia. ei kannata liikaa murehtia, kissasi on vielä nuori, joten eiköhän se yhden kasvaimen pysty voittamaan! ainahan se uusiutumisriski kuitenkin on, mutta sen ajatuksen kanssa on vaan elettävä. odottele se patologin lausunto ensin ja kerro siitä vaikka vielä täällä jos viitsit :)

• SiwBrit

Hei!
        Minulla on 14v tyttökissa, jolta löydettiin nisäkasvain joka on myös muutenkin sairaaloinen, leikkaus on maanantaina. Kissallani on myös sappikivi ja mahakalvon tulehdus. En halua itsekkäistä syistä luopua kissastani vaan haluan koittaa jospa tämä leikkaus toisi hänelle vielä monta vuotta, sairauksista huolimatta. Hän on minulle kaikki kaikessa.
        Miten hyvin kissasi toipui?
        T.Maarit

• Sussu

No niin , nyt sitten on patologin tulos kädessä ja näin lukee.

Tutkitussa näytepalassa todettiin useasta kasvainpesäkkeestä koostuva pahanlaatuinen rauhaskasvain. Kasvainkudos ei ulotu tutkitun näytepalan reunoille ja on kohtalaisen hyvin rajoittunutta sekä muodostaa tubulaarisia rakenteita. Tämän tyyppiset kasvaimet EIVÄT yleensä uusiudu paikallisesti täydellisen kirurgisen poiston jälkeen ja niihin liittyy kohtalainen etäpesäkeriski.

No niin, ehkä meidän neidillä on jotain toivoa, ainakin kun kun patologi kirjoittaa vaikka pahanlaatuinen kasvain ja saatiin kaikki poistettua niin ei yleensä uusiudu. Tätä toivon sydämeni pohjasta ja toivon neidille monta hyvää tervettä vuotta..
      Nämä viimeiset 2 viikkoa on ollut niin kamalaa kun vaan odottanut tuota lausuntoa. Olin jo siihen itse tuudittautunut, että se kasvain on pahanlaatuinen ettei tullut järkytyksenä, mutta toivotaan ettei se uudiudu.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Näin kun katsoit salaa ja

Hymyilit sieltä kaukaa 😍☺️ mutta hämmennyin ja tilanne oli niin nopeaa ohi etten oikeen kerennyt mukaan 😢 säteilit ku
      Ikävä
      64
      5210
    2. Povipommi, ex-Playboy-malli Susanna Penttilä avoimena - Paljastaa suhteestaan miehiin: "Olen..."

No nyt! Susanna Penttilä on OnlyFans-vaikuttaja ja yrittäjä sekä yksi uuden Petolliset-kauden kisaajista. Onpa 53-vuoti
      Kotimaiset julkkisjuorut
      67
      2435
    3. Kuvaa yhdellä sanalla meidän välejä tällä hetkellä

Vastaa kuin vastaisit Hänelle.
      Ikävä
      263
      2378
    4. Katu täyttyy...

Hei, oli pakko laittaa vielä tää. Huomaan että olet suuttunut. Minähän sanoin että poistun, olit paikalla. Olin pettynyt
      Ikävä
      36
      2349
    5. Korjaa toki jos...

Koet että ymmärsin sinut kuitenkin aivan väärin. Jännittäminen on täyttä puppua kun et muitakaan miehiä näköjään jännitä
      Ikävä
      19
      1644
    6. Ympäristötuhoministeri Multala: "Olin humalassa"

Ruisrockin rokkimimmi myöntää: https://www.is.fi/politiikka/art-2000011407835.html Nämä ministerikuvatukset saavat ilm
      Maailman menoa
      219
      1468
    7. Taas joku junan alle

Piltolan tasoristeyksessä: https://www.tilannehuone.fi/ Uutinen Iltalehdessä, Iltasanomissa, MTV:llä, Ylellä jne. Jossai
      Loimaa
      49
      1058
    8. Joko luovutat

Mun suhteen?
      Ikävä
      89
      1016
    9. Harmittaa...Lampsiinjoen sillat

Tulva vei toisen ja toinenkin hajosi. Mielellään korjaisin molemmat, mutta ei ole resursseja siihen hommaan. Ikää jo 72v
      Imatra
      13
      1003
    10. Jalat alta

Multa kun veit 😎 👘 🦵🦵🤏
      Ikävä
      66
      937
    Aihe