Quranissahan on Mooseksen kirjat eikö totta? Mooseksen kirjoissa on tarkat syntien sovitus uhrit kirjoitettuna. Noudattavatko muslimit tätä sanaa ja jos noudattavat, niin kuinka? Jos ette noudata, niin kuka tai mikä sovittaa syntinne Jumalan edessä?
Pyydän anteeksi, että en ole perehtynyt tähän asiaan esim lukemalla qurania, mutta tämä tuli mieleen vasta vähän aikaa sitten.
Saisinko quranin kohdat tähän asiaan liittyen, niin luen itse sitten quranistani.
Linkkejä en huoli enkä mitään päänaukomisia tähän aloitukseen. Kiitos!
Uhri!
8
845
Vastaukset
- koraanissa ei ole
mooseksen kirjoja mutta islam hyväksyy mooseksen profeettana ja mooseksen kirjat kirjan kansojen opukseksi.Itse mooseksenkirjoja ei islam noudata tietääkseni mutta koraani viittaa kyllä niihin.
- XTale
Islam hyväksyy Mooseksen profeettana, mutta ei silti noudata profeetan tuomaa sanomaa. Miksi? Mikä sitten on syntienne sovittajana Jumalan edessä? Tietääkseni muslimitkin ajattelevat niin, että ihminen ei itsessään ole tarpeeksi hyvä Jumalan tykö paratiisiin. Saatan olla väärässäkin.
- Minni-Matleena
XTale kirjoitti:
Islam hyväksyy Mooseksen profeettana, mutta ei silti noudata profeetan tuomaa sanomaa. Miksi? Mikä sitten on syntienne sovittajana Jumalan edessä? Tietääkseni muslimitkin ajattelevat niin, että ihminen ei itsessään ole tarpeeksi hyvä Jumalan tykö paratiisiin. Saatan olla väärässäkin.
ajattelevat nimenomaan niin, että ihmisen oma toiminta ratkaisee, mitä kuoleman jälkeen tapahtuu. Siis ei ole samalla tavalla syntien sovittajaa kuin kristinuskossa ajatellaan.
- sentään
Minni-Matleena kirjoitti:
ajattelevat nimenomaan niin, että ihmisen oma toiminta ratkaisee, mitä kuoleman jälkeen tapahtuu. Siis ei ole samalla tavalla syntien sovittajaa kuin kristinuskossa ajatellaan.
sittenhän helvettiin on kovasti tunkua.
- Gohar
sentään kirjoitti:
sittenhän helvettiin on kovasti tunkua.
..helvettikään ei Islamin mukaan ole ikuinen ;) Vaan kaikilla, AIDOSTI pahoja tekojaan katuvalla on mahdollisuus pelastua vielä sieltäkin. Islamissa jokainen sovittaa itse syntinsä ja vastaa itse teoistaan.
Gohar kirjoitti:
..helvettikään ei Islamin mukaan ole ikuinen ;) Vaan kaikilla, AIDOSTI pahoja tekojaan katuvalla on mahdollisuus pelastua vielä sieltäkin. Islamissa jokainen sovittaa itse syntinsä ja vastaa itse teoistaan.
Väitteesi on sikäli outo, että kaipaan vähän viitteitä, ettet ole vain keksinyt sitä omasta päästäsi.
Esitystäsi vastaan puhuu mm. Koraani:
4:14. Mutta sen, joka on tottelematon Jumalalle ja Hänen lähettiläälleen ja
rikkoo Hänen asetuksiaan, Hän on johdattava Tuleen, jossa hän
iankaikkisesti on pysyvä; häntä odottaa häpeällinen rangaistus.
25:67...Ken näin tekee, hän on saava synnin palkan.
69. Kaksinkertainen on hänen rangaistuksensa oleva ylösnousemuksen
päivänä, ja häpeäänsä hän saa ainaiseksi jäädä.
Jälkimmäinen lainauksista on tulkittu koskemaan erikoisesti shirkiä ja siihenhän on jokainen kristitty syyllistynyt.
http://www.understanding-islam.com/related/text.asp?type=discussion&did=578
Islamiin kääntyvän kristityn asema vaikuttaa huonolta: hän luopuu Jeesuksen sovitustyöstä ja hyväksyy ikuisen helvetin, minkä islam tarjoaa. Muslimit eivät ehkä riittävästi mainosta tätä tulkintaa.tuttumies kirjoitti:
Väitteesi on sikäli outo, että kaipaan vähän viitteitä, ettet ole vain keksinyt sitä omasta päästäsi.
Jälkimmäinen lainauksista on tulkittu koskemaan erikoisesti shirkiä ja siihenhän on jokainen kristitty syyllistynyt.
Islamiin kääntyvän kristityn asema vaikuttaa huonolta: hän luopuu Jeesuksen sovitustyöstä ja hyväksyy ikuisen helvetin, minkä islam tarjoaa. Muslimit eivät ehkä riittävästi mainosta tätä tulkintaa.ihmisestä kiinni.
- XTale
tuttumies kirjoitti:
Islamiin kääntyvän kristityn asema vaikuttaa huonolta: hän luopuu Jeesuksen sovitustyöstä ja hyväksyy ikuisen helvetin, minkä islam tarjoaa. Muslimit eivät ehkä riittävästi mainosta tätä tulkintaa.Nämä quraanin kohdat ja tuo linkki oli tarpeellisia. On tärkeätä mennä sanan mukaan ja etsiä sieltä se vastaus. Kiitos!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
IL - Kansanedustaja tehnyt ITSEMURHAN eduskuntatalossa!!
"IL:n tiedot: Kansanedustaja tehnyt itsemurhan Eduskuntatalossa Iltalehden tietojen mukaan kansanedustaja on tehnyt its4018721Eemeli Peltonen teki itsemurhan eduskuntatalossa
Kevyet mullat sitten vaan. Ei mulla muuta.1683091- 171514
- 741056
- 761048
- 271005
Sylikkäin.
Sylikkäin, suudellen. Milloin haluaisit näin nainen tehdä ? Vain häntä ajatellen 😘. Tietenkin jos häntä asia kiinnosta63958- 55943
Eemeli Peltosen viimeinen postaus Facebookissa!
"Olen ollut kevätistuntokauden viimeisillä viikoilla paljon poissa eduskuntatyöstä. Sain toukokuussa hyvää hoitoa HUSiss73894- 65890