Voi hellanlettas taas: http://www.kaleva.fi/plus/index.cfm?j=557028
Ensinnäkään tuossahan ei vielä välttämättä ole kyse mistään kaahauksesta, vaan ihan tavallisesta ja vähäisestä ylinopeudesta, mikä on voinut hyvinkin olla sopiva tilannenopeus.
Sitten toisekseen korttia ei oteta kuivumaan, ellei se ole "kastunut" (rattijuopoilta otetaan kuivumaan, muilta hyllytetään).
80:n rajoitus nelostiellä, hohhoijaa, johan sitä vauhtia pääsee melkein potkulaudallakin, ainakin pikkupoikien viritetyt mopot kulkee sen. Ei noin alhaiselle rajoitukselle ole mitään järkeviä perusteita, turruttava nopeus.
Tässä näkyy sopiva nopeus kuvan tielle: http://groups.msn.com/Kairakettu2/tiekuvia.msnw?action=ShowPhoto&PhotoID=99
Tuo on leppoisa matkanopeus täällä, jos haluaa katsella maisemia ja harrastaa samalla kuvausta. Jos ei välitä maisemista, niin sitten voi ajaa lujempaakin.
"Kaahaajalta" kortti
78
3730
Vastaukset
- Tiedä häntä
En ota kantaa kaahaukseen.
Jos mopo on viritetty, se ei ole mopo vaan rekisteröimätön laite. - sehän on selvä
"Ensinnäkään tuossahan ei vielä välttämättä ole kyse mistään kaahauksesta, vaan ihan tavallisesta ja vähäisestä ylinopeudesta, mikä on voinut hyvinkin olla sopiva tilannenopeus."
6 km/h yli rajoituksen on vähäistä ja pientä ylinopeutta, 46 km/h yli rajoituksen on selvää kaahausta ja siitä on oikea tilannenopeus todella kaukana.Rajoitushan siellä on pielessä ja pahasti ja rajoitusten asettajilla paha asennevamma autoilijoita kohtaan.
- sinäkö se
Kairakettu kirjoitti:
Rajoitushan siellä on pielessä ja pahasti ja rajoitusten asettajilla paha asennevamma autoilijoita kohtaan.
otat asiaksesi päättää, mikä on oikea rajoitus kussakin tilanteessa.
Asennevamma? - katso peiliin. - vvvvvvvvvvvv
sinäkö se kirjoitti:
otat asiaksesi päättää, mikä on oikea rajoitus kussakin tilanteessa.
Asennevamma? - katso peiliin.Viime vuonna Lapin reissulla ajelin autiota nelostietä pitkät pätkät 160 km/h lasissa. Se oli ihan oikea tilannenopeus silloin.
sinäkö se kirjoitti:
otat asiaksesi päättää, mikä on oikea rajoitus kussakin tilanteessa.
Asennevamma? - katso peiliin.Nopeusrajoituksista päättävät vähän, tai ei ollenkaan autoilla ajavat tollot luottaen joidenkin vähän, tai ei ollenkaan autoilevista koostuvien harrastelijatoimikuntien mietintöihin, tai selvityksiin. Jos ajavatkin, niin se ei ole sellaista ajoa jolla pitäisi johonkin ehtiäkin kaikkina työpäivinä ympäri vuoden ja päivät ajaen.
Minä en siis niistä päätä, vaikka ehkä pitäisikin.
Jotain hiukan järkevän suuntaistakin näkee, vaikkakaan ei läheskään riittävää: http://www.perussuomalaiset.fi/uutiset/liikenneturvallisuus_16032005.htm- Mitäs lähdit?
Kairakettu kirjoitti:
Rajoitushan siellä on pielessä ja pahasti ja rajoitusten asettajilla paha asennevamma autoilijoita kohtaan.
Onko se nyt niin vaikeaa kasvaa ihmisten maailmassa?
Täällä on sääntöjä jotka sinäkin vielä opit, ilmeisesti kantapäänkautta itkien, kun kasvat.
Itku on näköjään alkanut. minä, minä minäminä... Mitäs lähdit? kirjoitti:
Onko se nyt niin vaikeaa kasvaa ihmisten maailmassa?
Täällä on sääntöjä jotka sinäkin vielä opit, ilmeisesti kantapäänkautta itkien, kun kasvat.
Itku on näköjään alkanut. minä, minä minäminä...Sinä tietysti etenet vaikka konttaamalla, jos laki niin määrää?
- automies69
Kairakettu kirjoitti:
Nopeusrajoituksista päättävät vähän, tai ei ollenkaan autoilla ajavat tollot luottaen joidenkin vähän, tai ei ollenkaan autoilevista koostuvien harrastelijatoimikuntien mietintöihin, tai selvityksiin. Jos ajavatkin, niin se ei ole sellaista ajoa jolla pitäisi johonkin ehtiäkin kaikkina työpäivinä ympäri vuoden ja päivät ajaen.
Minä en siis niistä päätä, vaikka ehkä pitäisikin.
Jotain hiukan järkevän suuntaistakin näkee, vaikkakaan ei läheskään riittävää: http://www.perussuomalaiset.fi/uutiset/liikenneturvallisuus_16032005.htmLukekaas linkin viimeisen kappaleen alku huolella ;)
- automies69
Mitäs lähdit? kirjoitti:
Onko se nyt niin vaikeaa kasvaa ihmisten maailmassa?
Täällä on sääntöjä jotka sinäkin vielä opit, ilmeisesti kantapäänkautta itkien, kun kasvat.
Itku on näköjään alkanut. minä, minä minäminä...Onko "aikuiseksi" kasvamista mielestäsi se, että ihmiset alistetaan koiran asemaan, tottelemaan isäntäänsä nöyrästi ja kyseenalaistamatta käskyjä?
- Kaaharig
Mielestäni kauhea kaahari pyrkii ajamaan nopeammin kuin MINÄ ja nysväri estää sujuvan etenemiseni, vain minulla on oikea turvallinen nopeus!!!
- kenenkään ajokokemuksesta
Kairakettu kirjoitti:
Nopeusrajoituksista päättävät vähän, tai ei ollenkaan autoilla ajavat tollot luottaen joidenkin vähän, tai ei ollenkaan autoilevista koostuvien harrastelijatoimikuntien mietintöihin, tai selvityksiin. Jos ajavatkin, niin se ei ole sellaista ajoa jolla pitäisi johonkin ehtiäkin kaikkina työpäivinä ympäri vuoden ja päivät ajaen.
Minä en siis niistä päätä, vaikka ehkä pitäisikin.
Jotain hiukan järkevän suuntaistakin näkee, vaikkakaan ei läheskään riittävää: http://www.perussuomalaiset.fi/uutiset/liikenneturvallisuus_16032005.htmtai ajotaidosta yhtään mitään - puhu vain omasta puolestasi.
Sitten vielä politiikkaa pitää ruveta sotkemaan... - omaa "sujuvaa"
Kairakettu kirjoitti:
Sinä tietysti etenet vaikka konttaamalla, jos laki niin määrää?
nopeuttasi, vaikka rajoitukset mitä määräisivät?
Helvetti soikoon - mikä asiantuntija susta tulee, vaikka istuisit auton ratissa yötä päivää, jos asenne on tuollainen? kenenkään ajokokemuksesta kirjoitti:
tai ajotaidosta yhtään mitään - puhu vain omasta puolestasi.
Sitten vielä politiikkaa pitää ruveta sotkemaan...No näenhän minä tuolla autoillessani miten muut ajavat. Rajoituksista päättävät eivät taida paljon käydä katselemassa. Ei taitamattomien tarvitse ajaakaan niin lujaa kuin osaajien.
omaa "sujuvaa" kirjoitti:
nopeuttasi, vaikka rajoitukset mitä määräisivät?
Helvetti soikoon - mikä asiantuntija susta tulee, vaikka istuisit auton ratissa yötä päivää, jos asenne on tuollainen?Kyllä se asennevamma autoilijoita kohtaan on liikennesuunnittelijoilla, poliitikoilla ja muilla rajoituksista päättävillä. Minulla on asenne kohdillaan, etenen rajoituksista välittämättä ja turvallisuudesta tinkimättä.
mahdolliseen sopivaan tilannenopeuteen, ei kuitenkaan voi ehkä sanoa että 46 km / h yli rajoituksen on "tavallinen, vähäinen ylinopeus". Hassua oisi jos lehdessä lukisi että pientä ylinopeutta, 126 km tunnissa 80 alueella, ajaneelta autoilijalta otettiin kortti hyllylle.
:o)Eihän tuollaista ylinopeutta ennen pidetty paljon minään. Lukuisia sakkoja saaneena muistan miten poliisit pysäytettyään sanoivat usein, että "oli vähän liikaa nopeutta" ja ylinopeutta oli takuulla enemmän kuin tuossa kyseisessä tapauksessa. Pienet sakot tuli vaan ja matka jatkui entiseen tahtiin, hiukan ylikin.
Eräs pohjoisen nimismies on tokaissut kerran, että "on se kumma, kun täällä Suomessa pitää autoja taluttaa".- polliisit,
Kairakettu kirjoitti:
Eihän tuollaista ylinopeutta ennen pidetty paljon minään. Lukuisia sakkoja saaneena muistan miten poliisit pysäytettyään sanoivat usein, että "oli vähän liikaa nopeutta" ja ylinopeutta oli takuulla enemmän kuin tuossa kyseisessä tapauksessa. Pienet sakot tuli vaan ja matka jatkui entiseen tahtiin, hiukan ylikin.
Eräs pohjoisen nimismies on tokaissut kerran, että "on se kumma, kun täällä Suomessa pitää autoja taluttaa".että oli VÄHÄN ylinopeutta? Moni muu nimismies taas on sanonut, että meikäläiselle ajokulttuurille on ihan sopivat rajoitukset voimassa - minä olen HEIDÄN kanssaan samaa mieltä.
Sinähän voit sitten harrastaa ajamista erään pohjoisen nimismiespiirin alueella - siihähän sulla on valitusosoite tiedossa jo valmiiksi. polliisit, kirjoitti:
että oli VÄHÄN ylinopeutta? Moni muu nimismies taas on sanonut, että meikäläiselle ajokulttuurille on ihan sopivat rajoitukset voimassa - minä olen HEIDÄN kanssaan samaa mieltä.
Sinähän voit sitten harrastaa ajamista erään pohjoisen nimismiespiirin alueella - siihähän sulla on valitusosoite tiedossa jo valmiiksi....paranee väljentämällä väyliä ja rajoituksia.
- päähän
Rajoitus 80 km/h ja kuskin ajonopeus 126 km/h: tässä ei siis mielestäsi ole kyse törkeästä ylinopeudesta? Joopa joo, vaikuttaa se pakkanen korvien väliin näköjään jänkhälläkin :D
Eipä tuolla mainittu autoilijan aiheuttaneen mitään vaaraa kenellekään, joten ihan sopivaa ja hallittua nopeutta piti yllä, kunnes tuli poliisien taholta turhaan häirityksi.
- Kissa
"Rajoitus 80 km/h ja kuskin ajonopeus 126 km/h: tässä ei siis mielestäsi ole kyse törkeästä ylinopeudesta?"
Aivan varmasti itseltäni löytyy saman verran nopeutta ohitustilanteessa. Ja monilta muiltakin. On huomattavasti turvallisempaa tehdä ohitus riittävällä nopeuserolla kuin jäädä siinä tilanteessa tuijottamaan nopeusmittarin neulaa.
Näin opetettiin minulle autokoulussa vuonna 1984. Autokoulun johtaja piti teoriaosuuden, ja totesi että ohitustilanne on aivan väärä paikka säästää bensaa. Tärkeintä on tehdä ohitus TURVALLISESTI.
...hyvin on ylinopeussaarnat mennyt perille, jos tuollaista kutsutaan nykyään vastuuttomaksi kaahaamiseksi. - ovat oiva lääke urpoille
Kissa kirjoitti:
"Rajoitus 80 km/h ja kuskin ajonopeus 126 km/h: tässä ei siis mielestäsi ole kyse törkeästä ylinopeudesta?"
Aivan varmasti itseltäni löytyy saman verran nopeutta ohitustilanteessa. Ja monilta muiltakin. On huomattavasti turvallisempaa tehdä ohitus riittävällä nopeuserolla kuin jäädä siinä tilanteessa tuijottamaan nopeusmittarin neulaa.
Näin opetettiin minulle autokoulussa vuonna 1984. Autokoulun johtaja piti teoriaosuuden, ja totesi että ohitustilanne on aivan väärä paikka säästää bensaa. Tärkeintä on tehdä ohitus TURVALLISESTI.
...hyvin on ylinopeussaarnat mennyt perille, jos tuollaista kutsutaan nykyään vastuuttomaksi kaahaamiseksi.Lehden tekstissä ei tainnut olla mainintaa ohittamisesta...
Ohittamistilanne on eri asia kuin tolkuton kaahaminen, joten silloin nopeus nousee melkeinpä väkisin yli sallitun. Näin käy usein kaikille. Ei se silti ole edellytys "sallittuun" ylinopeuteen.
Hyvä homma, että poliisi sattui paikalle ja kuski sai sen mitä oli hakemassakin. ovat oiva lääke urpoille kirjoitti:
Lehden tekstissä ei tainnut olla mainintaa ohittamisesta...
Ohittamistilanne on eri asia kuin tolkuton kaahaminen, joten silloin nopeus nousee melkeinpä väkisin yli sallitun. Näin käy usein kaikille. Ei se silti ole edellytys "sallittuun" ylinopeuteen.
Hyvä homma, että poliisi sattui paikalle ja kuski sai sen mitä oli hakemassakin."Kortti pois, pitkä ajokielto ja isot sakot ovat oiva lääke urpoille"
Eivätpä vaan olekaan, vastahan sen uutisissa poliisitkin totesivat: http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=95&conference=531&posting=22000000014469547
- risteyksiä?
Tuollaisessa ylinopeudessa on jo se riskinsä,että
sivuteiltä tielle kääntyvät eivät välttämättä osaa ennakoida tiellä ajavan auton nopeutta ja voivat "yllättäen" tulla eteen varsinkin jos näkyvyydessä on esteitä. - YrjöJurri
Ajoin tuon saman lukeman 1988 keväällä Pertummaalla keskellä korpea, jossa oli siihen ainoan tienristeykseen laitettu tutka. Juttelimme Mikkelin polliisien kanssa niitä näitä ja valittelin sitä kun helsinkiläiset kaupparatsut ajoivat minusta hetkeä aikaisemmin ohi miljoonaa (jonka olivat huomanneet, mutta tutka ei ollut päällä). Tuosta sain vajaan 1000mk sakot, koska olin lapsiperheen isä ja vähätuloinen. Ehkä asiaan vaikutti, myös se, että olin ostokankaiset päällä ja ajoin valkoisella Volvolla, olen juttumiehiä ja ikääkin oli jo neljänkympin verran.
Toinen "sakkorysä" oli 59-tiellä Hartolassa, Pohjolan kylässä keskellä korpea. Pari kaveriani sai aamuyöllä sakot samassa paikassa kun ajoivat korvessa tyhjällä tiellä sen 120..130, 80km/h alueella. Sen ymmärtää jos tuon 126 ajaa alueella jossa on asutusta ja risteävää liikennettä, mutta näiden ulkopuolella tilanne on toinen, kortin pois ottaminen on jo liioittelua. - Ikävä tyyppi
Siis voi hirviätä, lehdessä kirjoitettiin tuollainen sana! Miten me nyt tästä toivumme? Joko on tiedossa, onko JSN ottanut tuohon verbaaliseen massamurhaan kantaa? Tuohan on vähintäänkin ihmisoikeusrikkomus!
- ÄIJÄLÄ
Nopeusrajoituksia pitää noudattaa ja tässä tapauksessa sitä ei oltu noudatettu vähimmässäkään määrin. Tapauksesta on uutisoitu ihan oikealla tavalla ja seuraamukset ovat aivan oikein määritelty. Sinähän pistät tämän koko liikennehomman aivan lööperiksi sanoessasi, ettei 46 kilometrin ylinopeus ole mitään.
Säännöst on sääntöjä ja niitä kuuluu noudattaa. Jos ei olis sääntöjä, homma menis aivan perseelleen.
Mutta onhan se tosi, että hirmuvaikeaa on monelle noudattaa nopeusrajoituksia.
Minulle se ei tuota yhtään vaikeuksia ja tervehdin ilolla alempia rajoituksia.
Sinulla on asennevamma, niinkuin monella muullakin autoilijalla. Se on paha tauti. En tiedä, miten siitä pääsis eroon, sillä niin paha tauti se on.Jos säännöt ja rajoitukset koetaan hölmöiksi, niin niitä ei noudateta (muistele vaikka kieltolakia). Jos taas jotkut vanhat äijäntursakkeet kokevat 80:n nopeuden päätähuimaavaksi, niin heidän ei tietenkään tule ajaa edes sitä sallittua.
Rajoitusten asettajilla ja sinunkaltaisillas se paha asennevamma on, kaikki pitäis muka saada samaan ruotuun. Hyväksymällä nopeuserot pääsette siitä vammasta.
- saa ajatella
Siis tuommosilta maanteiden makarooneilta pitääkin kortti ottaa kuivumaan ja toiste samaan syyllistyy niin autokin saisi lähteä. Niin edesvastuutonta kuin tuommoinen 40 km/h ylinopeus kun onkin
- automies69
Samaa jeesustelua täälläkin kuin lehdessä. Tuo 40 km/h "ylivauhti" on näillä kesäkeleillä monessa paikassa sopiva matkavauhti. Ei toki kaikkialla eikä kaikissa tilanteissa.
- selvästi
vanhan mersun mittarinneula se siinä, nopeudesta ei kyllä selvää saa... Yrititkö peittää ettemme tunnistais millä autolla ajat? Taisi olla kairakettu siinäkin videoklipissä jonka linkitit taannoin tänne jossa joku helsingin pelle kurvaili vanhalla väyrysellä ja noitui.
Vai et saa lukemasta selvää ja "tunnistat" vielä vanhaksi mersuksi, hehheh. Se alempi lukema on 180.
Tuosta toisesta linkityksestä en tiedä mitään, mahdatkohan erehtyä siinäkin?- Ase-Aatami
Kairakettu kirjoitti:
Vai et saa lukemasta selvää ja "tunnistat" vielä vanhaksi mersuksi, hehheh. Se alempi lukema on 180.
Tuosta toisesta linkityksestä en tiedä mitään, mahdatkohan erehtyä siinäkin?Eikö mese vai liekkö vanha bmw mittaristo? Kule kovempaa kun 170? Ja mittarin mukaan sekin...
Ase-Aatami kirjoitti:
Eikö mese vai liekkö vanha bmw mittaristo? Kule kovempaa kun 170? Ja mittarin mukaan sekin...
Kulkee kyllä lujempaa, mutta sanoinhan tuon olevan sopiva nopeus kyseiselle tielle. Arvailus meni muutenkin pieleen.
- Ase-Aatami
Kairakettu kirjoitti:
Kulkee kyllä lujempaa, mutta sanoinhan tuon olevan sopiva nopeus kyseiselle tielle. Arvailus meni muutenkin pieleen.
et uskalla laittaa koko mittaristoa näkyviin niin ei meidän tartteis arvailla? Onko syy kenties se, että autosi on niin vanha ja se, että mittari on vaan kahteensataan?
Ase-Aatami kirjoitti:
et uskalla laittaa koko mittaristoa näkyviin niin ei meidän tartteis arvailla? Onko syy kenties se, että autosi on niin vanha ja se, että mittari on vaan kahteensataan?
En ole pyytänyt arvailemaan kyseisen auton merkkiä ja se aiheeseen liittyvä nopeushan tuosta kuvasta riittävästi näkyykin, joten ei ole tarvetta esitellä harvinaista ajokkia tarkemmin. Muista autoistani on juttuja ollut johonkin autooni liittyen tarkemminkin, viimeksi kysytty tuolla, johon olen vastannut: http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=95&conference=531&posting=22000000014942397
- porapoika
Minulla on kännykällä otettu kuva, jossa nopeusmittari näyttää 205 ja rajoitus on 80. jos sen saisi nettiin, niin olishan taas nysväreillä kauhisteltavaa!
No mikset laita sitä nettiin, helppoahan se on?
Onhan noita vaikka kuinka, pari esimerkkiä: http://articles.motortoday.com/testdrive/SL500/SL500_speeding.jpg
http://i.autoweb.cz/autoweb/photo/thumb/665_215x215x75.jpg
Sama suurempana:
http://i.autoweb.cz/autoweb/photo/thumb/665_700x535x75.jpg- ??????????????
Kairakettu kirjoitti:
No mikset laita sitä nettiin, helppoahan se on?
Onhan noita vaikka kuinka, pari esimerkkiä: http://articles.motortoday.com/testdrive/SL500/SL500_speeding.jpg
http://i.autoweb.cz/autoweb/photo/thumb/665_215x215x75.jpg
Sama suurempana:
http://i.autoweb.cz/autoweb/photo/thumb/665_700x535x75.jpgmiten mä sen kännykästä saan nettiin? Ei mulla oo mitää välipiuhojakaan. Ja enkä osaisi , vaikka olis johtoloitakin.
?????????????? kirjoitti:
miten mä sen kännykästä saan nettiin? Ei mulla oo mitää välipiuhojakaan. Ja enkä osaisi , vaikka olis johtoloitakin.
Kyllä se sitten taitaa vähän vaikeaa olla. Kännykällä minäkin joskus napsin kuvia ja laitan nettiin, eikä ole välipiuhoja.
- Lavia laki
Ihan sikamainen ylinopeus ja liikenneturvallisuuden törkeä vaarantaminen. Sivutieltä tulevat olettavat päätietä ajavien etenevän rajoituksen mukaan.
Nopeusrajoitukset ovat noudatettaviksi. Nopeus ei siis ole kenen tahansa harkittavissa oleva asia.
Määräyksiä periaatteen vuoksi vastustavat eivät esimerkiksi miellä selkeällä paikalla olevan hirvivaroitusmerkin tarkoitusta, vaikka paikalliset laskevat nopeutta ihan itsesuojeluvaiston perusteella.
Kaaharin puolustelu on kuin selittäisi tapon jälkeen, että sehän oli paska jätkä, jouti kuolla. Tuomio tulee silti.
Joku sanoo säästävänsä aikaa ylinopeudella. Minulta säästyisi aika paljon rahaa, jos jättäisin maksamatta pikku ostokseni kiireisen yrittäjän liikkeessä. Mitä nyt pikkuseikoista; nysvärit ja pilkunviilaajat ovat erikseen.Eihän tuossa ole ylitystä juuri nimeksikään ja liikenneturvallisuuden vaarantamiseen ei pelkkä nopeus riitä. Sivuteistäkään ei ole mitään mainintaa ja ei niitä pohjoisessa niin hirveän tiheässä olekaan.
Esimerkiksi Ruotsissa korvaa vakuutuskin 3 enintään 30:n ylitystä vuodessa, joten siihenkin nähden kyseinen ylitys oli melkein samaa luokkaa ja siis merkityksetön.
Nopeusrajoitukset ovat typerien tollojen säätämiä, joilla ei ole mitään käsitystä autoilijoiden kyvyistä ja tarpeista. Rajoituksia on vuosien varrella pudotettu jatkuvasti muka turvallisuuteen vedoten, mutta mitään ratkaisevaa paranemista turvallisuuden suhteen ei ole tapahtunut, eikä tapahdu rajoituksia alentamalla.- Kallonkutistaja
Kairakettu kirjoitti:
Eihän tuossa ole ylitystä juuri nimeksikään ja liikenneturvallisuuden vaarantamiseen ei pelkkä nopeus riitä. Sivuteistäkään ei ole mitään mainintaa ja ei niitä pohjoisessa niin hirveän tiheässä olekaan.
Esimerkiksi Ruotsissa korvaa vakuutuskin 3 enintään 30:n ylitystä vuodessa, joten siihenkin nähden kyseinen ylitys oli melkein samaa luokkaa ja siis merkityksetön.
Nopeusrajoitukset ovat typerien tollojen säätämiä, joilla ei ole mitään käsitystä autoilijoiden kyvyistä ja tarpeista. Rajoituksia on vuosien varrella pudotettu jatkuvasti muka turvallisuuteen vedoten, mutta mitään ratkaisevaa paranemista turvallisuuden suhteen ei ole tapahtunut, eikä tapahdu rajoituksia alentamalla."Esimerkiksi Ruotsissa korvaa vakuutuskin 3 enintään 30:n ylitystä vuodessa, joten siihenkin nähden kyseinen ylitys oli melkein samaa luokkaa ja siis merkityksetön."
Tässä lienee taas yksi syy Ruotsin melko heikkoihin onnettomuustilastoihin. Kuvastaa erittäin hyvin asenteita, joiden seurauksena on huomattavasti Suomea huonommat kolaritilastot. Kallonkutistaja kirjoitti:
"Esimerkiksi Ruotsissa korvaa vakuutuskin 3 enintään 30:n ylitystä vuodessa, joten siihenkin nähden kyseinen ylitys oli melkein samaa luokkaa ja siis merkityksetön."
Tässä lienee taas yksi syy Ruotsin melko heikkoihin onnettomuustilastoihin. Kuvastaa erittäin hyvin asenteita, joiden seurauksena on huomattavasti Suomea huonommat kolaritilastot.Se ylinopeusvakuutus on tietääkseni aika uusi, joten sen vaikutusta tilastoihin ei varmaan vielä ole.
Eihän Ruotsin kolaritilastot niin huonoja Suomeen verrattuna ole, kun väkilukuun suhteutettuna Ruotsissa kuolee huomattavasti vähemmän kuin Suomessa. Kolarien määriä verrattaessa voi Ruotsissa olla niitä tilastollisesti enemmän, mutta lukumääriin voi vaikuttaa monet seikat. En tiedä mitkä kolarit on otettu tilastoihin, vakuutusyhtiöiden korvaamatko? Ruotsissa on halvemmat vakuutusmaksut, joten pikkukolhut laitetaan helpommin vakuutusyhtiön maksettavaksi kuin Suomessa, jossa bonuksien menetyksen pelossa pienet kolaroinnit voidaan sopia keskenään.- Kallonkutistaja
Kairakettu kirjoitti:
Se ylinopeusvakuutus on tietääkseni aika uusi, joten sen vaikutusta tilastoihin ei varmaan vielä ole.
Eihän Ruotsin kolaritilastot niin huonoja Suomeen verrattuna ole, kun väkilukuun suhteutettuna Ruotsissa kuolee huomattavasti vähemmän kuin Suomessa. Kolarien määriä verrattaessa voi Ruotsissa olla niitä tilastollisesti enemmän, mutta lukumääriin voi vaikuttaa monet seikat. En tiedä mitkä kolarit on otettu tilastoihin, vakuutusyhtiöiden korvaamatko? Ruotsissa on halvemmat vakuutusmaksut, joten pikkukolhut laitetaan helpommin vakuutusyhtiön maksettavaksi kuin Suomessa, jossa bonuksien menetyksen pelossa pienet kolaroinnit voidaan sopia keskenään.Joo, ehkä se vakuutus onkin enemmänkin asenteiden tulosta kuin että vakuutuksella olisi vaikutettu asenteisiin.
Loukkaantuneita Ruotsissa tulee huomattavasti enemmän. Loukkaantuneet lasketaan käsittääkseni liki samoilla periaatteilla molemmissa maissa. Eli loukkaantuneeksi lasketaan sellainen henkilö, joka tarvitsee lääkärissä käyntiä ja/tai sairaslomaa. Tämän lisäksi Ruotsissa erotellaan vaikeat loukkaantumiset, joissa käsittääkseni rajana on sairaalan osastolle joutuminen.
Tietysti, jos tulee käsityseroja kumpi ratkaisee enemmän kokonaisturvallisuudessa kuolleitten vai loukkaantuneitten määrä, niin lasketaan sitten molemmat yhteen ja katsotaan tulosta.:) Kallonkutistaja kirjoitti:
Joo, ehkä se vakuutus onkin enemmänkin asenteiden tulosta kuin että vakuutuksella olisi vaikutettu asenteisiin.
Loukkaantuneita Ruotsissa tulee huomattavasti enemmän. Loukkaantuneet lasketaan käsittääkseni liki samoilla periaatteilla molemmissa maissa. Eli loukkaantuneeksi lasketaan sellainen henkilö, joka tarvitsee lääkärissä käyntiä ja/tai sairaslomaa. Tämän lisäksi Ruotsissa erotellaan vaikeat loukkaantumiset, joissa käsittääkseni rajana on sairaalan osastolle joutuminen.
Tietysti, jos tulee käsityseroja kumpi ratkaisee enemmän kokonaisturvallisuudessa kuolleitten vai loukkaantuneitten määrä, niin lasketaan sitten molemmat yhteen ja katsotaan tulosta.:)Kun Ruotsissa liikkuu, niin huomaa selvästi paremman liikennekulttuurin kuin Suomessa. Siis jalankulkijat huomioidaan paremmin, ohittajille annetaan tilaa ohitettavien ja myös vastaantulijoiden puolelta jne.
Kiinnostaiskin tietää millaisissa tilanteissa ne ruotsalaisten loukkaantumisiin johtaneet onnettomuudet tapahtuvat?
- äidin lapsi
Ja tuossa vähäninen ylinopeus!
oletko todellakin noin tyhymä, HOI!
Ajattelisit ensin ennen kuin rupeat kirjoittelemaan.
Asenne vamma on paha kun pitää tänne ruveta itkemään. Ja on erittäin väärässä.Kyllä on näköjään porukka aivopesty uskomaan kaikki mitä viranomaisten taholta syötetään. Nykyiset nopeusrajoitukset ovat niin pahoin pielessä alakanttiin, että ei voi kuin ihmetellä niitä orjallisesti noudattavia. Sinäkin ilmeisesti olet päättäjien oikkuihin alistuva sätkynukke ja tottelet nurisematta hölmöimpiäkin sääntöjä. Onko sinulla omaa aivotoimintaa enää ollenkaan, vaan luotatko, että muut päättävät asioistasi sinulta kysymättä? Vastauksestasi päätellen ei ole.
- j-u-l-l-e
Kairakettu kirjoitti:
Kyllä on näköjään porukka aivopesty uskomaan kaikki mitä viranomaisten taholta syötetään. Nykyiset nopeusrajoitukset ovat niin pahoin pielessä alakanttiin, että ei voi kuin ihmetellä niitä orjallisesti noudattavia. Sinäkin ilmeisesti olet päättäjien oikkuihin alistuva sätkynukke ja tottelet nurisematta hölmöimpiäkin sääntöjä. Onko sinulla omaa aivotoimintaa enää ollenkaan, vaan luotatko, että muut päättävät asioistasi sinulta kysymättä? Vastauksestasi päätellen ei ole.
Tässä pientä maalaisjärjen käyttöä Lapissa ajaville hyvää keskinopeutta tavoitteleville.
Ensinnäkin ylinopeudesta sakottavia poliiseja on kahta kastia. On liikkuvan poliisin intoilijat, jotka ovat erikoistuneet juuri nimenomaan ylinopuksien haavittamiseen ja sitten on paikallispoliisit, jotka hoitavat liikennevalvontaa kaikkien muiden tehtävien ohessa. Veikkaisimpa että viestiketjun ensimmäisesssä viestissä viitattuun Sodankylässä saatuun sakkoon, liittyy liikkuvan poliisin yksikkö. Tämä siksi, että Sodankylässä toimii Liikkuvan Poliisin Rovaniemen yksikön sivuyksikkö.
Liikuttaessa ylempänä käsivarren suunnalla sekä Utsjoen suunnalla törmää harvemmin LP:n partioautoon. Näillä seuduilla poliisin tullessa vastaan se on yleensä jokin paikallispoliisi. Paikallispoliisilla vastaan tullessaan on harvemmin näillä leveyksillä edes tutka päällä, sillä yleensä he ovat suorittamassa jotain muuta virkatehtävää pisteestä A. pisteeseen B. He myös katsovat nopeuksia hyvinkin pitkälle olosuhteiden ja tilanteen mukaisesti läpi sormien, koska ymmärtävät, että kairassa nopeudesta ei ole Etelä-Suomen vilkasliikenteisempien teiden tapaan vaaraa äärimmäisen vähäisen liikenteen, vähäisten risteysten jne. vuoksi. Lisäksi välimatkat ovat todella pitkiä, jolloin suuremmasta keskinopeudesta on todellakin hyötyä.
Suurinta vaaraa aiheuttavat porot, joita saattaa olla yllättäen mäennyppylän takana katveessa muutaman sadan elukan tokka. Poroihinkaan ei tarvitse törmätä, kun keskittyy ajamiseen ja on jatkuvasti valppaana jarruttamaan sekä hiljentää katveiden kohdalla.
Suurin riski ylinopeussakkoon Pohjois-Lapissa on juuri suurimpien taajamien välittömässä läheisyydessä sekä 4-tiellä. Mikäli mielii "poliisiturvallisempaa" tieyhtettä esim. käsivarren suuntaan, kannattaa käyttää etelä-pohjois-suunnassa teitä 79 ja 78, jotka ovat muutenkin liikenteellisesti paljon 4 -ja 21-teitä hiljaisempia. - Suomen yläpäässä
Kairakettu kirjoitti:
Kyllä on näköjään porukka aivopesty uskomaan kaikki mitä viranomaisten taholta syötetään. Nykyiset nopeusrajoitukset ovat niin pahoin pielessä alakanttiin, että ei voi kuin ihmetellä niitä orjallisesti noudattavia. Sinäkin ilmeisesti olet päättäjien oikkuihin alistuva sätkynukke ja tottelet nurisematta hölmöimpiäkin sääntöjä. Onko sinulla omaa aivotoimintaa enää ollenkaan, vaan luotatko, että muut päättävät asioistasi sinulta kysymättä? Vastauksestasi päätellen ei ole.
Nopeusrajoitukset ja rajoitukset yleensäkin ovat TERVEJÄRKISIÄ varten. Ilman heitä liikenne olisi ihan p*rseellään. Omien sääntöjen mukaan ajavat ja "taidoiltaan ylivertaiset" kuskit erottuvat liikenteessä kuin iso peräpukama muuten sileän ja siistin p*rseen pinnalla.
Kun ajaa liikenteessä sääntöjen mukaan, ei ongelmia ole. Toista ovat nämä ressukat, joiden pitää saada tehdä kaikki oman mielensä mukaan. Vain he "tietävät", miten pitää ajaa ja elää :D
Jos Suomessa elettäisiin heidän malliensa mukaan, muuttuisi koko Suomi alle vuodessa samanlaiseksi umpimielisten telttakyläksi kuin mitä yläSuomi nyt on :D - kunnon jurpo
Kairakettu kirjoitti:
Kyllä on näköjään porukka aivopesty uskomaan kaikki mitä viranomaisten taholta syötetään. Nykyiset nopeusrajoitukset ovat niin pahoin pielessä alakanttiin, että ei voi kuin ihmetellä niitä orjallisesti noudattavia. Sinäkin ilmeisesti olet päättäjien oikkuihin alistuva sätkynukke ja tottelet nurisematta hölmöimpiäkin sääntöjä. Onko sinulla omaa aivotoimintaa enää ollenkaan, vaan luotatko, että muut päättävät asioistasi sinulta kysymättä? Vastauksestasi päätellen ei ole.
melkein 40 km/h ylitys ei sinusta ole juuri mitään. hah mikä pelle sitten lienetkin mutta 40km/h ylitys on jo sellaista liikenneturvallisuuden vaarantamista josta saisi pistää linnaan perseeseen pantavaksi. Ja mitä tulee sinun harvinaisiin autoihin hah joku saatanan sneppis photari ei ole kovin harvinainen auto
- järkyttävää
kunnon jurpo kirjoitti:
melkein 40 km/h ylitys ei sinusta ole juuri mitään. hah mikä pelle sitten lienetkin mutta 40km/h ylitys on jo sellaista liikenneturvallisuuden vaarantamista josta saisi pistää linnaan perseeseen pantavaksi. Ja mitä tulee sinun harvinaisiin autoihin hah joku saatanan sneppis photari ei ole kovin harvinainen auto
että kaltaisia aivottomia, täysin iltapäivälehdistä faktansa imeviä pellejä kulkee vapaana.
Ikäänkuin joku kynänpyörittäjän konttorissä keksimä rajoitus määrittelisi turvallissuden Suomen yläpäässä kirjoitti:
Nopeusrajoitukset ja rajoitukset yleensäkin ovat TERVEJÄRKISIÄ varten. Ilman heitä liikenne olisi ihan p*rseellään. Omien sääntöjen mukaan ajavat ja "taidoiltaan ylivertaiset" kuskit erottuvat liikenteessä kuin iso peräpukama muuten sileän ja siistin p*rseen pinnalla.
Kun ajaa liikenteessä sääntöjen mukaan, ei ongelmia ole. Toista ovat nämä ressukat, joiden pitää saada tehdä kaikki oman mielensä mukaan. Vain he "tietävät", miten pitää ajaa ja elää :D
Jos Suomessa elettäisiin heidän malliensa mukaan, muuttuisi koko Suomi alle vuodessa samanlaiseksi umpimielisten telttakyläksi kuin mitä yläSuomi nyt on :DEi ole ongelmia ollut yli kolmeenkymmeneen vuoteen ja n. 3 milj. ajokilometriin, vaikka lähes aina ylinopeutta olenkin ajanut. Yli kaksinkertaisilla nopeuksilla muuhun liikenteeseen nähden olen ajanut pitkiäkin matkoja jatkuvasti näiden vuosikymmenten aikana.
kunnon jurpo kirjoitti:
melkein 40 km/h ylitys ei sinusta ole juuri mitään. hah mikä pelle sitten lienetkin mutta 40km/h ylitys on jo sellaista liikenneturvallisuuden vaarantamista josta saisi pistää linnaan perseeseen pantavaksi. Ja mitä tulee sinun harvinaisiin autoihin hah joku saatanan sneppis photari ei ole kovin harvinainen auto
Etkö osaa lukea, etkä laskea? Siellä luki"...mies ajoi valtatie neljällä henkilöautoa 126 km/h alueella, jossa nopeusrajoitus on 80 km/h"
Ylitystä oli siis 46 km/h, eikä melkein 40 km/h, kuten sinä kirjoitit. Eikä ylitys ole ajokelpoisella tiellä ja hyvissä olosuhteissa kovinkaan merkittävä. Pelkkä kirjallinen huomautus pitäisi riittää, turha ryhtyä sakottamaan, kortin poisotosta puhumattakaan.- vai kaksoset?
Kairakettu kirjoitti:
Etkö osaa lukea, etkä laskea? Siellä luki"...mies ajoi valtatie neljällä henkilöautoa 126 km/h alueella, jossa nopeusrajoitus on 80 km/h"
Ylitystä oli siis 46 km/h, eikä melkein 40 km/h, kuten sinä kirjoitit. Eikä ylitys ole ajokelpoisella tiellä ja hyvissä olosuhteissa kovinkaan merkittävä. Pelkkä kirjallinen huomautus pitäisi riittää, turha ryhtyä sakottamaan, kortin poisotosta puhumattakaan.Kairakettu taitaa olla Auto-Anteron alter ego tai sitten he ovat kaksosia. Juttujen ja ällin samankaltaisuus on kuin samasta muotista tulleita. Mutta jos ei ole yksi ja sama henkilö, niin ainakin ovat samoista pusseista lähtöisin. Minkähänlaisia lie isän jutut... :D
- määritelmä,
Kairakettu kirjoitti:
Ei ole ongelmia ollut yli kolmeenkymmeneen vuoteen ja n. 3 milj. ajokilometriin, vaikka lähes aina ylinopeutta olenkin ajanut. Yli kaksinkertaisilla nopeuksilla muuhun liikenteeseen nähden olen ajanut pitkiäkin matkoja jatkuvasti näiden vuosikymmenten aikana.
jos joku on HYVÄLLÄ TUURILLA ajanut miljoonia kilometrejä ilman mainittavaa vahinkoa? Joku toinen on jossain varmasti samalla ajotyylillä ehkä tappanut itsensä jo paljon lyhyemmällä ajomäärällä.
Siis: eihän tuo sun "todistelusi" mitään todista. - luuletko,
järkyttävää kirjoitti:
että kaltaisia aivottomia, täysin iltapäivälehdistä faktansa imeviä pellejä kulkee vapaana.
Ikäänkuin joku kynänpyörittäjän konttorissä keksimä rajoitus määrittelisi turvallissudenettä ne rajoitukset ravistellaan hihasta jossain konttorissa? Kenen perässähiihtäjä oikein oot - ajattele OMILLA aivoilla.
- Venäjälle
Kairakettu kirjoitti:
Etkö osaa lukea, etkä laskea? Siellä luki"...mies ajoi valtatie neljällä henkilöautoa 126 km/h alueella, jossa nopeusrajoitus on 80 km/h"
Ylitystä oli siis 46 km/h, eikä melkein 40 km/h, kuten sinä kirjoitit. Eikä ylitys ole ajokelpoisella tiellä ja hyvissä olosuhteissa kovinkaan merkittävä. Pelkkä kirjallinen huomautus pitäisi riittää, turha ryhtyä sakottamaan, kortin poisotosta puhumattakaan.sitä kameraas räpsyttelemään ja "bisneksiäs" hoitelemaan, kun tuntuu tää suomalainen systeemi olevan perseestä?
määritelmä, kirjoitti:
jos joku on HYVÄLLÄ TUURILLA ajanut miljoonia kilometrejä ilman mainittavaa vahinkoa? Joku toinen on jossain varmasti samalla ajotyylillä ehkä tappanut itsensä jo paljon lyhyemmällä ajomäärällä.
Siis: eihän tuo sun "todistelusi" mitään todista.En minä hyvällä tuurilla aja, vaan taidolla ja valppaudella.
Jos joku toinen on jossain mielestäsi "samalla" ajotyylillä tappanut itsensä jo paljon lyhyemmällä ajomäärällä, niin hän ei olekaan ajanut samalla ajotyylillä, kässäätkö?
Todisteluni pätee edelleen.- etkö kässää?
Kairakettu kirjoitti:
En minä hyvällä tuurilla aja, vaan taidolla ja valppaudella.
Jos joku toinen on jossain mielestäsi "samalla" ajotyylillä tappanut itsensä jo paljon lyhyemmällä ajomäärällä, niin hän ei olekaan ajanut samalla ajotyylillä, kässäätkö?
Todisteluni pätee edelleen.sen kuolleen (tai loukkaantuneen) ajotyyli on saattanut olla prikulleen samanlainen kuin sinulla - nythän puhutaan TUURISTA.
Venäjälle kirjoitti:
sitä kameraas räpsyttelemään ja "bisneksiäs" hoitelemaan, kun tuntuu tää suomalainen systeemi olevan perseestä?
Olen myös asunut Eestissä ja Norjassa, Saksaankin on tutustuttu, kuten myös lyhykäisesti muihinkin maihin, eniten ehkä Suomen jälkeen Ruotsiin.
Olen siis räpsytellyt kameraani Venäjälläkin ja kaivan ne kuvat vielä jossain vaiheessa esille. Suomalainen systeemi on silti edelleen perseestä!- sama
etkö kässää? kirjoitti:
sen kuolleen (tai loukkaantuneen) ajotyyli on saattanut olla prikulleen samanlainen kuin sinulla - nythän puhutaan TUURISTA.
..ja hänen taitonsa ja valppautensa ovat saattaneet olla juuri samanlaiset kuin sinulla, mutta kun kävi huono TUURI (nopeudella on ehkä ollut vaikutusta asiaan).
- nukkumaan,
Kairakettu kirjoitti:
Olen myös asunut Eestissä ja Norjassa, Saksaankin on tutustuttu, kuten myös lyhykäisesti muihinkin maihin, eniten ehkä Suomen jälkeen Ruotsiin.
Olen siis räpsytellyt kameraani Venäjälläkin ja kaivan ne kuvat vielä jossain vaiheessa esille. Suomalainen systeemi on silti edelleen perseestä!että oot huomenna virkeänä tien päällä - ethän halua olla vaaraksi muille? Väsyneenä "lievää" ylinopeutta ajaminen on epäterveellistä.
etkö kässää? kirjoitti:
sen kuolleen (tai loukkaantuneen) ajotyyli on saattanut olla prikulleen samanlainen kuin sinulla - nythän puhutaan TUURISTA.
Minun tyylilläni ajaen ei onnettomuuksiin jouduta ainakaan omasta syystä.
Kirjoitit: "Joku toinen on jossain varmasti samalla ajotyylillä ehkä tappanut itsensä jo paljon lyhyemmällä ajomäärällä."
Kässäätkö, vai väännänkö siitä paljon puhutusta rautalangasta?nukkumaan, kirjoitti:
että oot huomenna virkeänä tien päällä - ethän halua olla vaaraksi muille? Väsyneenä "lievää" ylinopeutta ajaminen on epäterveellistä.
Kärsin parhaillaan pahasta flunssasta ja lääkkeenä käytän konua. En viitsi nyt aamullakaan autoilemaan ja valvoa pitää muutenkin, kun parhaillaan palvailen poroa ja porsasta.
- kun ei "logiikkasi"
Kairakettu kirjoitti:
Minun tyylilläni ajaen ei onnettomuuksiin jouduta ainakaan omasta syystä.
Kirjoitit: "Joku toinen on jossain varmasti samalla ajotyylillä ehkä tappanut itsensä jo paljon lyhyemmällä ajomäärällä."
Kässäätkö, vai väännänkö siitä paljon puhutusta rautalangasta?muuten aukea - odottelen...
kun ei "logiikkasi" kirjoitti:
muuten aukea - odottelen...
"Minun tyylilläni ajaen ei onnettomuuksiin jouduta ainakaan omasta syystä."
Kirjoitit: "Joku toinen on jossain varmasti samalla ajotyylillä ehkä tappanut itsensä jo paljon lyhyemmällä ajomäärällä."
Minun tyylilläni ei siis olla itseä, tai muita tappamassa.
Joku toinen ei siis ole voinut minun tyylillä itseään tappaa, vaan sen on silloin tehnyt joku toinen ja jos hänkin olisi liikkunut minun tyylillä, niin ei olisikaan tappanut.
Aukeaako?- et vakuuttanut
Kairakettu kirjoitti:
"Minun tyylilläni ajaen ei onnettomuuksiin jouduta ainakaan omasta syystä."
Kirjoitit: "Joku toinen on jossain varmasti samalla ajotyylillä ehkä tappanut itsensä jo paljon lyhyemmällä ajomäärällä."
Minun tyylilläni ei siis olla itseä, tai muita tappamassa.
Joku toinen ei siis ole voinut minun tyylillä itseään tappaa, vaan sen on silloin tehnyt joku toinen ja jos hänkin olisi liikkunut minun tyylillä, niin ei olisikaan tappanut.
Aukeaako?enhän tarkoittanutkaan, että itsesi kaltaisen kanssa kolaroisit, vaan liian ripeästi ajaen voi tapahtua vahinko pelkästään itsellesi ja vain itsellesi (nukahtaminen, jossa seuraukset riippuvat nopeudesta, esim. hirvieläimen väistö "ripeässä" vauhdissa tai jokin muu odottamaton tilanne, rengasvaurio kovassa vauhdissa, joku muu ei-kaltaisesi aiheuttaa äkkinäisen vaaratilanteen, ohitustilanteessa voi tapahtua jotain odottamatonta - kaltaisellasi ajotyylillä ohitustilanteita on paljon ym. ym. ym.).
et vakuuttanut kirjoitti:
enhän tarkoittanutkaan, että itsesi kaltaisen kanssa kolaroisit, vaan liian ripeästi ajaen voi tapahtua vahinko pelkästään itsellesi ja vain itsellesi (nukahtaminen, jossa seuraukset riippuvat nopeudesta, esim. hirvieläimen väistö "ripeässä" vauhdissa tai jokin muu odottamaton tilanne, rengasvaurio kovassa vauhdissa, joku muu ei-kaltaisesi aiheuttaa äkkinäisen vaaratilanteen, ohitustilanteessa voi tapahtua jotain odottamatonta - kaltaisellasi ajotyylillä ohitustilanteita on paljon ym. ym. ym.).
Poikkean levikille ja ummistan silmäni hetkeksi, 10-15 min. riittää karkoittamaan väsymyksen, siinä ehtii käydä hetken unessakin ja matka jatkuu turvallisena, eikä väsytä enää yhtään.
Tielle tulevan hirven olen ehtinyt väistää lisäämällä nopeuttakin, eli olen huomannut tielle tulevan hirven ja jarruttamalla olisin törmännyt, mutta kovalla kiihdytyksellä ehdin ohi ennen kuin hirvi ehti tielle.
Hyvät tubeless-renkaat eivät vaurioidu kovassakaan nopeudessa äkkiarvaamatta ja kokemuksia on sisärenkaallisten renkaiden räjähtämisestä kovissa nopeuksissa, eikä autojen hallittavuuksissa ole koskaan ollut mitään ongelmia silloinkaan.
Ohitustilanteita tyylilläni on todellakin paljon, satoja päivässä. Ei niissä mitään ongelmia ole. "Pelisilmää" tarvitaan kuitenkin, kun useiden autojen jonoja ohittelee kerralla. Joku saattaa nimittäin peileihin katsomatta lähteä ohittamaan aivan edestä edellään ajavaa, mutta ei niistä mitään vaaraa ole, koska sellaiset tilanteet osaan ennakoida ja jonottajien ajokäyttäytymisestä voi päätellä mahdolliset vaaran aiheuttajat. jne. jne. jne.- kaltaisellasi ajotyylillä
Kairakettu kirjoitti:
Poikkean levikille ja ummistan silmäni hetkeksi, 10-15 min. riittää karkoittamaan väsymyksen, siinä ehtii käydä hetken unessakin ja matka jatkuu turvallisena, eikä väsytä enää yhtään.
Tielle tulevan hirven olen ehtinyt väistää lisäämällä nopeuttakin, eli olen huomannut tielle tulevan hirven ja jarruttamalla olisin törmännyt, mutta kovalla kiihdytyksellä ehdin ohi ennen kuin hirvi ehti tielle.
Hyvät tubeless-renkaat eivät vaurioidu kovassakaan nopeudessa äkkiarvaamatta ja kokemuksia on sisärenkaallisten renkaiden räjähtämisestä kovissa nopeuksissa, eikä autojen hallittavuuksissa ole koskaan ollut mitään ongelmia silloinkaan.
Ohitustilanteita tyylilläni on todellakin paljon, satoja päivässä. Ei niissä mitään ongelmia ole. "Pelisilmää" tarvitaan kuitenkin, kun useiden autojen jonoja ohittelee kerralla. Joku saattaa nimittäin peileihin katsomatta lähteä ohittamaan aivan edestä edellään ajavaa, mutta ei niistä mitään vaaraa ole, koska sellaiset tilanteet osaan ennakoida ja jonottajien ajokäyttäytymisestä voi päätellä mahdolliset vaaran aiheuttajat. jne. jne. jne.tarvitaan siis selvänäkijän tai ennustajan lahjoja, ettei niitä vaaratilanteita pääse syntymään (omien sanojesi mukaan "pelisilmää")?
kaltaisellasi ajotyylillä kirjoitti:
tarvitaan siis selvänäkijän tai ennustajan lahjoja, ettei niitä vaaratilanteita pääse syntymään (omien sanojesi mukaan "pelisilmää")?
Riittää kunhan huolehtii siitä, että ei itse aiheuta onnettomuuksia, niin ne on silloin aina jonkun toisen vikoja.
- nyt se on keksitty,
Kairakettu kirjoitti:
Riittää kunhan huolehtii siitä, että ei itse aiheuta onnettomuuksia, niin ne on silloin aina jonkun toisen vikoja.
nimittäin takuulla turvallinen ja ilman onnettomuuksia oleva liikenne myös Suomessa: jokainen huolehtii siitä, ettei itse aiheuta onnettomuuksia, niin ei kukaan muukaan niitä voi aiheuttaa! Vai hetkinen sittenkin... meneeköhän se kuitenkaan ihan näin helposti?
nyt se on keksitty, kirjoitti:
nimittäin takuulla turvallinen ja ilman onnettomuuksia oleva liikenne myös Suomessa: jokainen huolehtii siitä, ettei itse aiheuta onnettomuuksia, niin ei kukaan muukaan niitä voi aiheuttaa! Vai hetkinen sittenkin... meneeköhän se kuitenkaan ihan näin helposti?
Kaikki eivät osaa.
- se oli
hyvä että kortti lähti! tuo ollu vähäinen ylinopeus. sun kaltasiltas kaikilta kortti pois!!!oot huono esikuva muille kun ihannoit lakien ja sääntöjen rikkomista. kasva vielä ennen ku meet takas autolla ajamaan (jos sulla ees on semmonen)
http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=95&conference=531&posting=22000000015050420
Luehan tuolta miten jopa lääninpoliisineuvos ajaa reilua ylinopeutta ja asiaa on yritetty painella villaisella.- ajoneuvon kuljettaja
nii joiltai lähtee kortti pienemmälläkin nopeuden ylityksellä ja rekan ohitustilanteessa tyhjällä tiellä onko se oikein.. sinä joka haukut ylinopeutta ajavia ohitat varmaa 100km/h rajoituksella 90km/h kulkevan rekan 10 km suoralla. joten ***** *****
Ketjusta on poistettu 8 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .553045Vanhalle ukon rähjälle
Satutit mua niin paljon kun erottiin. Oletko todella niin itsekäs että kuvittelet että huolisin sut kaiken tapahtuneen472871Maisa on SALAKUVATTU huumepoliisinsa kanssa!
https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ensimmainen-yhteiskuva-maisa-torpan-ja-poliisikullan-lahiorakkaus-roihuaa/15256631242659Mikko Koivu yrittää pestä mustan valkoiseksi
Ilmeisesti huomannut, että Helenan tukijoukot kasvaa kasvamistaan. Riistakamera paljasti hiljattain kylmän totuuden Mi3461737- 711084
Ensitreffit Hai rehellisenä - Tämä intiimiyden muoto puuttui suhteesta Annan kanssa: "Meillä ei..."
Hai ja Anna eivät jatkaneet avioliittoaan Ensitreffit-sarjassa. Olisiko mielestäsi tällä parilla ollut mahdollisuus aito101061Purra hermostui A-studiossa
Purra huusi ja tärisi A-studiossa 21.11.-24. Ei kykene asialliseen keskusteluun.193937- 44799
Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle
Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että101792Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!
Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde26790