Sähköä

Sähkötön

Onko tietoa mistä löytyisi veneeseen sopivia noin 4kW:n hiljaisia dieselgeneraattoreita - uusia tai vanhoja? Maritimilla on jotain, mutta niiden hinnat liikkuvat kuuden tonnin pinnassa.. Ei ko laite voi sellaisia summia oikeasti maksaa....

11

2645

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Viki
    • Viki
    • Viki

      Jessus... suomi24 keskustelupalsta kertoo jotta palvelussamme on ruuhkaa??? Puoli viideltä aamulla! Tiedä sitten, menikö edelliset läpi...?

      Esim tämmönen 3 kW kiinalainen

      http://www.savenmaa.fi/tuotteet/150/155/die1150.phtml

      Halvempiakin 4 kW koneita sieltä löytyy...

      • Viki

        Näytti menneen kolmena kappaleena, olishan se pitänyt arvata, sorry!


      • sitten
        Viki kirjoitti:

        Näytti menneen kolmena kappaleena, olishan se pitänyt arvata, sorry!

        palvelun spämmäämällä kolmasti. Heh :)


    • nämä

      Jotta agre olisi venekäytössä toimiva ratkaisu tulee sen olla vesijäähdytteinen! Eli toi halpa malli mitä tuossa ehdotettiin on tod. näk. ilmajäähdytteinen. Näiden kanssa tapaa valitettavan usein käydä niin, että agre nostetaan maihin huutamaan. Se siitä luonnon rauhasta.

      Eli konehuoneeseen (piiloon, eristeiden taakse) kunnon venen käyttöön sopiva agre niin ok. Hintaa tuppaa vaan olemaan sitten.

      • Sähkötön

        Juu hiljainen sen pitää olla ja vesijäähdytys. Mutta ilmeisesti tuo hinta johtuu taas siitä, että ollaan myymässä veneilijöille, joita jostain syystä voidaan ryöstää. Jos ilmajäähdytteinen voidaan myydä tonnilla, niin ei vesijäähdytteinen voi kahta tonnia enempää maksaa.


      • paradoksi
        Sähkötön kirjoitti:

        Juu hiljainen sen pitää olla ja vesijäähdytys. Mutta ilmeisesti tuo hinta johtuu taas siitä, että ollaan myymässä veneilijöille, joita jostain syystä voidaan ryöstää. Jos ilmajäähdytteinen voidaan myydä tonnilla, niin ei vesijäähdytteinen voi kahta tonnia enempää maksaa.

        Halpa yleensä kiinalainen ilmajäähdytteinen generaattori on vähän eri asia kuin venekäyttöön tehty vesijäähdytteinen ja kaukokäynnistyksellä varustettu kunnon generaattori.
        Tavallinen venekäyttöön tehty 10hp pikkudiiselimoottori maksaa 4000e verran. Siitä jää 2000e generaattoriin ja sähköpuoleen. Valmistusmäärät ovat piniä, joten hinnat nousevat senkin takia. Lisäksi pitää järjestää varaosahuolto ja korjaustoiminta. Kaikki maksaa. Tuskin 1000e generaattoriin mitään palikoita saa, jos se 5 vuoden päästä kilahtaa.


    • Kunnon GenSetti maksaa....
      Äänieristys on oltava hyvä mikä edellyttää moottorin lisäksi myös generaattorin vesijäähdytys. Kuuden kiloeuron hinta tuskin tänäpäivänä riitä sillä Fischer Pandan AGT 4:n maksoi jo vuosia sitten vedenerottajan kanssa noin runsaat kymmenen kiloeuroa.
      Ainoastaan tällainen ratkaisu on käyttökelpoinen koska naapurit eivät huomaakaan kun sinulla on laite päällä, -jollei jäähdytysveden ulostulo on liian korkealla niin että syntyy lirisevä ääni.
      Nähdäkseni ainoa kiinostava vaihtoehto olisi http://www.whispergen.com/main/dcwhispergen/ , -mutta sehän vasta maksaa.

      • eikva

        Minulla kiinalainen ilmajäähdytteinen 550eur,pehmeäkäyntinen diesel,jos on tilaa äänieristys eikä jäähdytys ongelma,katsotaan kauanko kestää.


      • Sähkötön
        eikva kirjoitti:

        Minulla kiinalainen ilmajäähdytteinen 550eur,pehmeäkäyntinen diesel,jos on tilaa äänieristys eikä jäähdytys ongelma,katsotaan kauanko kestää.

        Missä sinulla on toi veneessä? Kuinka olet hoitanut äänieristyksen ja jäähdytyksen? Tässähän tulee taas se matikka eteen. Jos toi halpa kone kestää kolme vuotta ja maksaa tonnin. Vastaava ns. oikea veneilykäyttöön tarkoitettu maksaa kuusi tonnia. Silloin jälkimmäisen täytyy kestää kahdeksantoista vuotta ongelmitta. Mahtaako tehdä sen ja varmaan toi halpa kiinalainen kestää kuitenkin enemmän kuin kolme vuotta...


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      110
      1074
    2. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      814
    3. Tuleeko Martinasta rouva Muhis

      Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat
      Kotimaiset julkkisjuorut
      264
      596
    4. Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?

      Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede
      Kuhmo
      17
      585
    5. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      65
      531
    6. Ei enää kauaa rakkaani

      Ensin minun pitää saatella narsistit oikeuden eteen ❤️
      Ikävä
      93
      521
    7. Miten näytät / näytit ihastumisesi hänelle?

      Toimiko, miten hän vastasi? vinkki5
      Ikävä
      26
      502
    8. Oletko miettinyt sitä

      Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.
      Ikävä
      47
      491
    9. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      43
      476
    10. Mökötätkö, kun jäit ilman vastausta?

      Vai mitä ajattelet...
      Ikävä
      47
      437
    Aihe