Olisiko jollakin tietoa, miten ympärivuorokautista hoitoa tarjoavaan päiväkotiin saa viedä lapsia?
Jos työaikani alkaa kuudelta, joutuisin viemään lapsen päiväkotiin kello 5.00 aamulla. Olen yksinhuoltaja, eikä ole ketään muuta joka voisi viedä lapseni. Entäs sitten iltavuoro? Jos työaikani loppuu kello 22.00, pystyn hakemaan lapsen vasta 23.00, jolloin lapset ovat nukkumassa. Saanko hakea silloin lapsen vasta aamulla?
Ympärivuorokautinen
9
1901
Vastaukset
- pinde21
sen verran tiedän, että ainakaan klo 23 et saa enää mennä hakemaan lastasi vaan haet hänet vasta aamulla. tuo aikaraja taisi olla klo 21 jonka jälkeen lapsen saa vasta aamulla.
- lapsi
oli ympärivuorokautisessa. Sama tilanne kun sulla (YH ja vuorotyö). Paikasta varmaan riippuu, mutta näin tehtiin siellä, missä mun lapsi oli:
Iltavuoroon klo. 11.45, jonka jälkeen ruoka (tai klo.14) ei päiväunien aikaan, aamuvuoroon vaikka klo. 06. Iltavuorosta ei haeta klo. 21 jälkeen, joten jää yöksi. Haku seuraavana päivänä aamusta tai jos aamuvuoro, niin töitten jälkeen. Aika pitkää päivää lapselle (11.45-seuraava päivä klo.16). Mutta pakko kai se oli ja tottuihan se lapsi siihen melko pian. Onneksi löysin uuden miehen, joka auttaa lasten hoidos (entisten ja yhteisten), joten ei tarvii enää raahata lasta sinne. Voimia sinulle, ei oo herkku tilanne! Aina väsy ja syyllisyys vaivaa..- kätsy ratkaisu
lapseni on lastenkodissa jolloin ei tarvi viedä eikä tuoda... lisäksi ilmainen, ainoa ongelma on että hän on kertonut että "meni rikki" siellä, en ihmettele on kova kuri... pienelle lapselle, joka vain ikävöi äitiä... en saa kuitenkaan itse päättää koska sossun mielestä lapseni etu toteutuu näin.
- vastauksesta
Ja hyvää tulevaa kevättä!
- kilpukka
oli mahdollista vanhemman mennä päiväkotiin yöksi, jos oli niin että oli ensin illassa ja sitten meni aamuun.
- onnistuu
Meillä tulee aikaisimmat lapset klo 5 ja myöhimmillään haetaan 22.45...
Kannattaa siis kysyä talon tavat, ovat hyvin vaihtelevat kaupungittain ja talottain, kuten hyvin moni muukin asia. - Annien75
Yleensä on sääntönä että 22.00 jälkeen lasta ei haeta, menee liian myöhäiseksi. Ja lasteni tarhassa voi aikaisimmillan viedä murut hoitoon 5.30. Jos tarvii olla aikaisemmin, on ne vietävä jo edellisenä iltana. Tietenkin hoito-ajat katsotaan perhe- ja työvuorokohtaisesti, eli ei ole sellaista universaalia hoitoaikajärjestelmää...
Olen muuten 4 lapsen yh, ja vuorotarha on todella ollut loistava ratkaisu kohdallani. Saan tehdä omaa työtäni ja lapset ovat taatusti turvallisessa hoidossa. - töissä lastenhoitajana
Olen töissä vuoropäiväkodissa. Joten osanen vastata tähän kysymykseen. Tietty jokaisessa pk:ssa on ne omat "säännöt" mutta kaikesta voi keskustella.
Lapsesi voit viedä hoitoon klo:5 jos se on tarpeen meillä tulee muutama lapsi tähän aikaan. Ja jos lapsi haluaa levätä taikka nukkua silloin aamulla niin hän saa sen kyllä tehdä.
Meillä tua viimeinen hakuaika on 22,30 isommilla lapsilla. Sillä pikkuisethan jo nukkuvat tähän aikaan ja miksi siis eivät saisi nukkua vanhemmat voivat hakea lapsensa aamulla kotiin jos ei ole töitä silloin.
Omat lapseni ovat hoidossa kanssa vuoropäiväkodissa ja neuvottelulla näistä haku ja tulo asioista selvii todella hyvin.- aloittaja
Kiitos paljon, eipähän tarvitse enää hermoilla ja miettiä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 941739
Kolme miestä joukkoraiskasi nuoren naisen metsässä Helsingissä.
https://www.hs.fi/helsinki/art-2000011193871.html?utm_medium=promobox&utm_campaign=hs_tf&utm_source=is.fi&utm_content=pr2401533- 891346
Sunnuntai terveiset kaivatulle
Maa on vielä valkoinen vaikka vappu lähestyy, otetaan pitkästä aikaa pyhä terveiset kaivatullesi tähän ketjuun !!651015Aika usein mietin sitä
Että miksi juuri minä olen se jonka kanssa haluaisit vakavampaa? Mikä minusta voi tehdä sellaisen että koet niin syviä t46921- 47908
Miksei voitaisi vaan puhua asiat selväksi?
Minulla on ollut niin kova ikävä sinua, etten oikein edes löydä sanoja kuvaamaan sitä. Tuntuu kuin jokainen hetki ilman38898Eräästä kalastuksenvalvojasta leviää video !
Ennemmin tai myöhemmin tänne palstalle tulee videonpätkä, jossa kerrotaan paikallisesta "kalastuksen valvojasta". Ei si9884- 46852
IS Viikonloppu 26.-27.4.2025
Koviksen ovat laatineet Eki Vuokila ja piirrospuolista vastaa Lavonius, jolloin 2,5 vaikeusasteen ristikko on saatu aika35829