Lentojen maksaminen?

Aira-

Täytyykö jokaisessa matkatoimistossa,lentoyhtiössä jossa voi lentoja varata, maksaa lennot samantien?Vaikka lennot olisivat vasta esim. 6kk päästä. Eikö ole olemassa samaa käytäntöä kuten aurinkomatkoilla, että maksaa ensin varausmaksun ja myöhemmin koko loppusumman?

Kiitos jo etukäteen.

6

1260

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • miten muuten

on kun kyseessä esim. lomalennot ja homma kaikilla sama. JOs tilaat pelkän lennon esim. jenkkeihin niin tietenkin se maksetaan heti , vain näin varmistat että lennon saat.

• eikka keskinen

Jos varaat pelkän lennon, maksat varausmaksun viikon sisällä (yleensä 100e), jonka jälkeen loppulaskun maksat lentoyhtiöstä riippuen noin kuukautta ennen lentoa.

• höpö
        eikka keskinen kirjoitti:

Jos varaat pelkän lennon, maksat varausmaksun viikon sisällä (yleensä 100e), jonka jälkeen loppulaskun maksat lentoyhtiöstä riippuen noin kuukautta ennen lentoa.

Heh, lentolipuissa mitään varausmaksuja ole. Ei matkatoimisto päätä milloin se haluaa rahat veloittaa, lippu kirjoitetaan ja maksetaan just silloin kun lentoyhtiön lippusääntö sen määrää. Mitä halvempi lippu sen pikemmin rahat pois, käytännössä varaushetkellä. Jos tarvii joustavuutta, se myös maksaa...

• eikka keskinen
        höpö kirjoitti:

Heh, lentolipuissa mitään varausmaksuja ole. Ei matkatoimisto päätä milloin se haluaa rahat veloittaa, lippu kirjoitetaan ja maksetaan just silloin kun lentoyhtiön lippusääntö sen määrää. Mitä halvempi lippu sen pikemmin rahat pois, käytännössä varaushetkellä. Jos tarvii joustavuutta, se myös maksaa...

Puhut pupua.

Itse olen toistakymmentä kertaa varannut/tilannut pelkät lentoliput aasiaan ja aina olen viikon sisällä saanut laskun (noin 100e),jossa eräpäivä viikon sisällä sekä loppulaskun, jossa eräpäivä 4 viikkoa ennen lentoa.

Kun varausmaksu on maksettu, lento on vahvistettu. Busineksesta ja Firstistä en tiedä, myönnän ettei rahani riitä kuin pelkkään karvahattureittilentoon Bangkokiin.

• lipputyttö
        eikka keskinen kirjoitti:

Puhut pupua.

Itse olen toistakymmentä kertaa varannut/tilannut pelkät lentoliput aasiaan ja aina olen viikon sisällä saanut laskun (noin 100e),jossa eräpäivä viikon sisällä sekä loppulaskun, jossa eräpäivä 4 viikkoa ennen lentoa.

Kun varausmaksu on maksettu, lento on vahvistettu. Busineksesta ja Firstistä en tiedä, myönnän ettei rahani riitä kuin pelkkään karvahattureittilentoon Bangkokiin.

No se on sitten matkatoimisto joka haluaa sitouttaa sinut ostoon. Lentoyhtiö ei koskaan peri varausmaksuja. Lippu maksetaan kerralla, riippuen lunastussäännöstä.

• köyhille

Varaa bisneslippu niin voit lunastaa ja maksaa sen lähtiessä. "Ilmaiseksi haluavien" halpisliput maksetaan heti.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Suomen kansa haluaa Antti Lindtmanista pääministerin

Lindtman on miltei tuplasti suositumpi kuin etunimikaimansa Kaikkonen. Näin kertoo porvarimedian teettämä kysely. http
      Maailman menoa
      243
      4203
    2. Vain 21% kannattaa Lindtmania pääministeriksi

se on selvästi vähemmän kuin puolueen kannatus, mites nyt noin?
      Maailman menoa
      118
      2661
    3. Miten löydän sinut

Ja saan sanottua kaiken mitä haluan sinulle kertoa? Ja kuinka kuuntelisit minua sen hetken? Kuinka voin ilmaista sen mit
      Ikävä
      41
      2412
    4. Vaikea tilanne

Hieman kolkuttaa omatuntoa, kun on osoittanut kiinnostusta väärää naista kohtaan. En ymmärrä miten toinen on voinut te
      Ikävä
      116
      1466
    5. Yöllinen autolla kaahari Heinolan seudulla

Asukkaita häiriköivän nuoren herran autokaahaus keskustelu poistettu, onko jokin hyvävelijärjestelmä käytössä ?
      Heinola
      81
      1462
    6. Milloin kaivatullasi

.. on nimipäivä?
      Ikävä
      48
      1189
    7. Kehtaisitko näyttäytyä

kaivattusi seurassa?
      Ikävä
      78
      1107
    8. Missä kunnassa kaivattusi asuu

Kuinka tarkkaa uskalla sanoa?
      Ikävä
      45
      976
    9. Ne viimeiset kerrat

Kun katsoit minua niin lämpimästi. En unohda sitä ❤️
      Ikävä
      59
      973
    10. Julkinen sektori on elänyt aivan liian leveästi yli varojensa!

Viimeisen 15 vuoden aikana julkisen puolen palkat ovat nousseet n. 40%, kun taas yksitysellä sektorilla vain n. 20%. En
      Maailman menoa
      171
      941
    Aihe