Miten kissan hiekkalaatikko puhdistetaan?
Hiekkalaatikon puhdistus
9
1643
Vastaukset
- tyhjennät
sen roskikseen :) Ja sitte vaikka käsisuihkulla ja vanhalla tiskiharjalla peset sen puhtaaksi. Jotain mietoa pesuainetta joka ei tuoksu voimakkaasti voit käyttää vähän.
- kun eihän
kaikkia hiekkoja vaihdeta joka kerralla uusiin.
- hiekat
kuinka usein kaikki hiekat tulee vaihtaa?
- aika paljon
siitä, että onko hiekka ensiksikin paakkuuntuvaa, jolloin suurin osa pissoista lähtee jo ne korjatessa aina pois vai onko ei paakkuntuvaa, jolloin kaikki pissat ovat hiekoissa.
Toiseksi onko kissoja käymässä laatikolla vain yksi vai kolme niinku meillä.
Minä käytän itse puupellettejä nykyään, mutta ennen käytin hiekkaa. Käytin sitä perjaattetta, että ei paakkuuntuvan vaihdoin kokonaan ainakin kerran viikossa ja aikasemmin, jos alkoi haisemaan ja paakkuuntuvan kerran kahdessa viikossa. Tämäkin riippui siitä kuinka hyvin hiekka paakkuuntui eli kuinka hyvin pissat sai pois paakkuina. Eli jos rupesi haisemaan, niin pistin heti koko hiekan vaihtoon.
Pelletit murenevat joten pissat saa pois puruna ja kokonaiset pelletit jäävät puhtaina. Omat kissani aika hyvin ilmoittavat käyttäytymisellään, jos heistä laatikko vaatii kokonaan puhdistusta :) - 4kissaa
Riippuu hiekastakin, minkä laatuista käyttää. Itse olen todennut sanicatin pitkään kestäväksi ja kissoja meillä on neljä, laatikoita kolme. Laatikotkin pysyy siistimpänä, kun hiekkaa on melkein piripintaan. Paakut vaan pois vähintäänkin aamulla ja illalla, mielellään siinä välissäkin. Kaikki hiekat vaihdan vähän sen mukaan 1. miten laatikot ovat pysyneet siistinä (eli onko joku pissannut kuitenkin laatikon pohjalle) 2. miltä hiekan rakenne alkaa näyttää. 1-2 kertaa kuukaudessa, se parin viikon välein taitaa olla aika lähellä keskimäärää. Jos on yksi kissa ja yksi laatikko, väli varmaankin pitempi.
- meidän kotona
Kaupoista saa ostaa (siellä osastolla, jossa on keittiöroskapussit tai eläinten tarvikkeet ja hiekat) hiekkalaatikon pohjalle laitettavia muoveja. Olen sellaisen laittanut kissan hiekkalaatikon pohjalle. Sitten kaadan pari pussillista kissanhiekkahelmiä. 3-4 viikon välein heitän koko pussin roskikseen ja taas uusi muovi pohjalle jne. Tosin tästä huolimatta pesen hiekkalaatikon vedellä ja mäntysuopalla, mutta ei tarvitse tehdä jokaisen hiekanvaihdon yhteydessä, kun on se muovi.
Meillä pari kissaa. - Alokas
Kiitos vinkeistä, joista sain itsevarmuutta äitiyteeni, kun olen jäämässä kissamme yksinhuoltajaksi.
Mutta niiden aamiaismurojen suhteen olen sitä mieltä, että ainakaan vadelmakeiton kanssa kissankikareet eivät sovi. Marjan siemenet kun ikävästi narskuvat hampaissa niiden pienten hiekanmurujen lisäksi. - Kisuli
Meillä poistetaan kissanhiekkalapiolla 1-2 kertaa päivässä pissit ja kikkareet. Koko laatikko tyhjennetään ja pestään esim. joka viikonloppu.
- kissa!!
Meillä tehdään näin: kissan hiekkalaatikko puhdistetaan kerran viikossa kokonaan ja joka paivä pissä ja kakkakökkäreet niin siinäpä se
Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Persut eivät ole kertoneet euronkaan edestä säästökohteita
Mutta änkyttävät kysellä niistä muilta jatkuvasti. Vaikuttaa ettei persuilla ole kykyä omaan ajatteluun ja päätöksenteko2593161Työeläkeloisinta Suomen suurin talousongelma
Työeläkeloisinta maksaa vuodessa lähes 40 miljardia euroa, josta reilut 28 miljardia on pois palkansaajien ostovoimasta.691221- 661153
Mun mielestäni on tosi loukkaavaa
Nainen, että luulet palatan typeriä, sekavia ja ilkeitä viestejä mun kirjoittamiksi. Mä en ole katkera, epätoivoinen, ra180938Odotettu tulos Taivalvaaran hiihtokeskuksen osalta
"MCS Finland Oy on ilmoittanut Taivalkosken kunnalle 30.4.2026, että se irtisanoo Taivalkosken kunnan ja MCS Finland Oy:47856- 47799
- 60789
- 40691
- 45682
- 39658