Kun puhutaan addiktiivisesta persoonallisuudesta, niin millaisia hoitokeinoja tällaisen hoitamiseen on.? En tarkoita tällä välttämättä addiktoitumista alkoholiin tai huumaaviin aineisiin, tai ihmisiin, vaan yleensä addiktoitumista esimerkiksi lukemiseen, opiskeluun, piirtämiseen, maalaamiseen, nukkumiseen. Muodostuuko tällainen persoonallisuuden piirre aina lapsena ja onko kyseessä persoonallisuuden piirre vai sairaus, joka voidaan parantaa oikeilla toimintamalleilla? Kuinka tällaista voidaan hoitaa jo lapsuudessa? Olisiko palkitseminen hyvä keino? Entä kuinka palkita? Ihan perusasioilla, kuten esimerkiksi vapauksilla tehdä sitä ja tätä, vai rahalla, omalla ajalla ja tilalla? Voitaisiinko tällaista mallia soveltaa päihdehoidossa, ainaisen rajoittamisen sijaan?
Addiktiivinen persoonallisuus
6
906
Vastaukset
- vanha profeetta
minulla on addiktio hengittää ilmaa. Mikä on normaalin persoonallisuuden ja addiktiivisen persoonallisuuden ero, mikäli useimmiten persoonallisuuden määrittävät ulkopuoliset ja vain itse tietää mistä pitää ja mistä ei pidä?
- .......
No jos vain istuu paikallaan ja tekee vain yhtä asiaa, koska haluaa tehdä sitä ja antaa kaiken muun olla niin voidaan varmaan puhua jonkinlaisesta addiktiosta kyseiseen asiaan. Tietysti kysymykseen voivat tulla myös muut esimerkiksi tunne-elämän syyt, ettei jotakin toista asiaa halua tehdä. Jos tällaisesta toisesta asiasta tulee sanoin kuvaamattoman paha olo henkisesti. Itse ole onneksi joistakin tällaisista sanoin kuvaamattomista asioista päässyt eroon, kun olen rauhassa saanut niitä työstää. Voiko tällainen tunne-elämän syy riittää luomaan addiktiivisen persoonallisuuden?
Kai se riippuu ihmisestä ja hänen omista elämänkokemuksistaan millaiseksi hänen persoonallisuutensa on muodostunut. On varmaan epänormaalia tai todella kiireinen elämänrytmi, jos tapahtuneet asiat eivät hänen persoonallisuuteensa vaikuta millään tavalla. - Trondheim
Normaali tarkoittaa keskivertoa. Minulla ei ole 2.3 lasta, olen poikkeava. DNA:ni on "uniikki" olen epänormaali. Koen olevani yksilö, irrallani universumista, maailmankaikkeuden kannalta aivan järjetön ajatus. Tarvitsen elääkseni paperin/metallin palasia jotka on koristeltu symboleilla, ruoka tulee kivassa paketissa jotta minun ei tarvitse itse tappaa eläintä/kasvia jonka ruumiista rakennan itseni. En todennäköisesti selviäisi metsäsässä kovinkaan kauan. Minun oletetaan uhraavan suuri osa hereilläoloaikaani tekemällä työtä jotta saisin em. symboleja. Media vahvistaa 24h "oikeita" ajatusmalleja jotka on helppo sisäistää esim. TV:n aiheuttamssa alfa tilassa.
- vanha profeetta
Trondheim kirjoitti:
Normaali tarkoittaa keskivertoa. Minulla ei ole 2.3 lasta, olen poikkeava. DNA:ni on "uniikki" olen epänormaali. Koen olevani yksilö, irrallani universumista, maailmankaikkeuden kannalta aivan järjetön ajatus. Tarvitsen elääkseni paperin/metallin palasia jotka on koristeltu symboleilla, ruoka tulee kivassa paketissa jotta minun ei tarvitse itse tappaa eläintä/kasvia jonka ruumiista rakennan itseni. En todennäköisesti selviäisi metsäsässä kovinkaan kauan. Minun oletetaan uhraavan suuri osa hereilläoloaikaani tekemällä työtä jotta saisin em. symboleja. Media vahvistaa 24h "oikeita" ajatusmalleja jotka on helppo sisäistää esim. TV:n aiheuttamssa alfa tilassa.
mistä se ruoka tulee kivoissa paketeissa, ala- vai yläpäästä?
- on tapana
vanha profeetta kirjoitti:
mistä se ruoka tulee kivoissa paketeissa, ala- vai yläpäästä?
jämähtää tekemään vain yhtä asiaa kerrallaan, josta ovat sinä kautena kiinnostuneet.
- hanskii
on tapana kirjoitti:
jämähtää tekemään vain yhtä asiaa kerrallaan, josta ovat sinä kautena kiinnostuneet.
Niinku esim huumeidenkäyttö vai?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Suomen kansa haluaa Antti Lindtmanista pääministerin
Lindtman on miltei tuplasti suositumpi kuin etunimikaimansa Kaikkonen. Näin kertoo porvarimedian teettämä kysely. http2454372Vain 21% kannattaa Lindtmania pääministeriksi
se on selvästi vähemmän kuin puolueen kannatus, mites nyt noin?1222822Miten löydän sinut
Ja saan sanottua kaiken mitä haluan sinulle kertoa? Ja kuinka kuuntelisit minua sen hetken? Kuinka voin ilmaista sen mit412582Yöllinen autolla kaahari Heinolan seudulla
Asukkaita häiriköivän nuoren herran autokaahaus keskustelu poistettu, onko jokin hyvävelijärjestelmä käytössä ?861556Vaikea tilanne
Hieman kolkuttaa omatuntoa, kun on osoittanut kiinnostusta väärää naista kohtaan. En ymmärrä miten toinen on voinut te1171498- 491219
- 851154
Julkinen sektori on elänyt aivan liian leveästi yli varojensa!
Viimeisen 15 vuoden aikana julkisen puolen palkat ovat nousseet n. 40%, kun taas yksitysellä sektorilla vain n. 20%. En1841003- 45996
- 59993