Perusteluja? Kumpi on luotettavampi?
Corolla verso vai Touran?
66
16984
Vastaukset
- Varmaa mutua
sanoa tilastollisesti päteviä lukuja: ovat niin tuoreita markkinoilla. Yleisesti Volkkari on vähemmän luotettava kuin Tojo. Molemmilla on todennäköisesti hyvä jälleenmyyntiarvo -varsinkin 7-paikkaisena. Itse ottaisin Verson, Tojon laatuhistorian takia ja onhan se paremman näköinenkin...
- Toyota
Jos et halua murheita niin valinta ehdottomasti Toyota.Kyllä volkkari on jätetty keskenteon.Jatkuvasti vikoja Mulla on kokemusta asiasta.En haluais suositella pahimmalle vihamiehellekään.Murheita täynnä elämä.
- ??????
Mistä kokemuksesi versoo. Toyotalla ajamalla vai? Perusteluja.
- Hieno auto joo....
Toyota niin jää ratti käteen ja kaasu pohjaan(tosin noilla koneilla sitä ei huomaa)ja postissa tulee takaisin kutsu muiden 17 miljoonan toyotan kanssa.
- tojotti
Ei Toyota sen luotettavampi ole kun Volkkarikaan, tojon mainokset luovat perusteetonta mielikuvaa laadukkuudesta. Ulkonäöllisesti Volkkari on parempi, tojoa piinaa aasialaistyylinen muotoilu, tylsä. Volkkari on myös ziljoonakertaa parempi ajaa, varsinkin matka-ajossa, tiloiltaan se on myös ehdotonta huippua luokassaan. Dieseliä haettaessa kannattaa muistaa Volkkarin edelläkävijyys henkilöautodieseleissä jo vuosikymmenien varrelta. Ehdottomasti suosittelen Volkkaria. Toisaalta valinta on myös vakavasti makukysymys, itsellesihän autoa henkit.
- LKKJ
Moi,
makuasia, kumpikin erinomaisia vaihtoehtoja. Jos aikoisin pitää autoa kauan, 8-10 vuotta, kääntyisin tojoon. Muuten ei väliä. Tojossa on myös parempi takuu ja todennäköisesti huollot halvempia. - saksalaiset?
Myös kaikki saksalaiset tilastot ja tutkimukset vahvistavat sen että VW ei ole laadussa, luotettavudessa ja kestävyydessä lähelläkään Toyotaa. Ketä uskoa, sinua vai kaikkia maailman tilastoja ja tutkimuksia?
- Versoon
saksalaiset? kirjoitti:
Myös kaikki saksalaiset tilastot ja tutkimukset vahvistavat sen että VW ei ole laadussa, luotettavudessa ja kestävyydessä lähelläkään Toyotaa. Ketä uskoa, sinua vai kaikkia maailman tilastoja ja tutkimuksia?
D4D -koneen? Olen kuullut, että niissä olisi jotain pieniä ongelmia.
- liikkeestä
Versoon kirjoitti:
D4D -koneen? Olen kuullut, että niissä olisi jotain pieniä ongelmia.
Eiköhän sen saa ja varmasti turbon letkukin on jo valmiiksi vaihdettu.
- sama tilanne
...mutta ei sentään niin iso ero kuin esim. Passat-Ave tai Golf-Corolla.
Eiköhän muutamien viime vuosien luotettavuustilastot kerro, että myös Turkin Corollat ovat laadukkaita? Aivan perustellusti voi odottaa saman suuntauksen jatkuvan kunnes toisin todistetaan...
Kumma, että kerrankin persoonallisen näköistä Tojoa pidetään automaattisesti tylsänä ja rumana. Ja eiköhän Verso tuon koppimopon ulkomuodon voita? Touran voittaa sentään Renault Kangoon ja Fiat Multiplan...
VAG on jämähtänyt jo vanhanaikaisten pumppusuutin-dieseleiden ainoaksi valmistajaksi, joiden ohi yhteispaineruiskutus-dieselit ovat auttamatta ajaneet. Toyotan 2.2 D4-D on parhaimpia dieseleitä markkinoilla...
Touranin ajattavuus ja sisätilat vastaaan Verson laatu ja varustelutaso. Vaikea valinta edessä... - pakkasvelho
sama tilanne kirjoitti:
...mutta ei sentään niin iso ero kuin esim. Passat-Ave tai Golf-Corolla.
Eiköhän muutamien viime vuosien luotettavuustilastot kerro, että myös Turkin Corollat ovat laadukkaita? Aivan perustellusti voi odottaa saman suuntauksen jatkuvan kunnes toisin todistetaan...
Kumma, että kerrankin persoonallisen näköistä Tojoa pidetään automaattisesti tylsänä ja rumana. Ja eiköhän Verso tuon koppimopon ulkomuodon voita? Touran voittaa sentään Renault Kangoon ja Fiat Multiplan...
VAG on jämähtänyt jo vanhanaikaisten pumppusuutin-dieseleiden ainoaksi valmistajaksi, joiden ohi yhteispaineruiskutus-dieselit ovat auttamatta ajaneet. Toyotan 2.2 D4-D on parhaimpia dieseleitä markkinoilla...
Touranin ajattavuus ja sisätilat vastaaan Verson laatu ja varustelutaso. Vaikea valinta edessä...Onko noita jo saatu toimitukseen ja ongelmat ratkottu?
- väärässä
pakkasvelho kirjoitti:
Onko noita jo saatu toimitukseen ja ongelmat ratkottu?
vai koskiko ne ongelmat pelkästään sitä tehokkaampaa versiota? Saahan sitä sillä 136 hp mallinakin... ja eipä nuo 177 hp mallin ongelmatkaan taida oikeasti ihan sillä tasolla olla millä täällä hehkutetaan. Kiteytettynä ongelmat lienee osa viallisia putkia, jotka korvattu jo uusilla, sekä kovalle pakkaselle arka venttiili.
- Jaakko Niska
Touranissa on aavistuksen parempi ohjaus. Versossa taas parempi alusta. Luotettavuus on Versossa varmasti parempi, Touranissa on jonkinmoinen määrä vakiovikoja. Niitä voi tsekata vaikka www.ultimatevw.com. Touranin kolmas penkkirivi on parempi ja myös tavaratila on jonkin verran isompi. Verson monikäyttöisiyys on luokkaa parempi kuin Touranissa. Ulkonäkö on makuasia. Hinta per ominaisuudet Verso pesee kalliihkon Touranin mennen tullen.
- Jaska
sama tilanne kirjoitti:
...mutta ei sentään niin iso ero kuin esim. Passat-Ave tai Golf-Corolla.
Eiköhän muutamien viime vuosien luotettavuustilastot kerro, että myös Turkin Corollat ovat laadukkaita? Aivan perustellusti voi odottaa saman suuntauksen jatkuvan kunnes toisin todistetaan...
Kumma, että kerrankin persoonallisen näköistä Tojoa pidetään automaattisesti tylsänä ja rumana. Ja eiköhän Verso tuon koppimopon ulkomuodon voita? Touran voittaa sentään Renault Kangoon ja Fiat Multiplan...
VAG on jämähtänyt jo vanhanaikaisten pumppusuutin-dieseleiden ainoaksi valmistajaksi, joiden ohi yhteispaineruiskutus-dieselit ovat auttamatta ajaneet. Toyotan 2.2 D4-D on parhaimpia dieseleitä markkinoilla...
Touranin ajattavuus ja sisätilat vastaaan Verson laatu ja varustelutaso. Vaikea valinta edessä...Tuo väitteesi on täyttä hölynpölyä.
Tosiasiassa pumppusuutindieselin hyötysuhde on parempi kuin yhteispaineruiskutteisen moottorin. Käytännössä se tarkoittaa, että pumppusuutindieselit ovat taloudellisempia kuin muut dieselit.
Syy siihen, että VAG-konsernin lisäksi muut autonvalmistajat eivät niitä henkilöautoissa käytä, ovat niiden valmistuskustannukset. Myös pumppusuutindieselien päästöjen hallinta on kalliimpi toteuttaa kuin yhteispanerusikutteisen koneen.
Siinä lienevät suurimmat syyt. - valmistus lopetetaan
Jaska kirjoitti:
Tuo väitteesi on täyttä hölynpölyä.
Tosiasiassa pumppusuutindieselin hyötysuhde on parempi kuin yhteispaineruiskutteisen moottorin. Käytännössä se tarkoittaa, että pumppusuutindieselit ovat taloudellisempia kuin muut dieselit.
Syy siihen, että VAG-konsernin lisäksi muut autonvalmistajat eivät niitä henkilöautoissa käytä, ovat niiden valmistuskustannukset. Myös pumppusuutindieselien päästöjen hallinta on kalliimpi toteuttaa kuin yhteispanerusikutteisen koneen.
Siinä lienevät suurimmat syyt.Ainakaan VW ei enää jatkossa kehitä pumppusuutindieseleitä ja ilmeisesti koko VAG-konserni luopuu tuosta taistosta saada pumppusuutindieselien päästöt tulevaisuudessa kuriin. Pumppusuutindieselien tilalle on VW:lla ainakin tulossa muitten suosima Common rail.
Taloudellisia nuo pumpparit ovat varmasti, mutta tehokkuudesta olen vähän eri mieltä. Kestävyys ja muut pienet ongelmat käytössä ovat verottaneet niitten suosiota. Lisäksi tiukentuvat päästörajoitukset dieseleissä olivat viimeinen niitti niiden käytöstä luopumiseen. - Öljyä kuluu
Jaska kirjoitti:
Tuo väitteesi on täyttä hölynpölyä.
Tosiasiassa pumppusuutindieselin hyötysuhde on parempi kuin yhteispaineruiskutteisen moottorin. Käytännössä se tarkoittaa, että pumppusuutindieselit ovat taloudellisempia kuin muut dieselit.
Syy siihen, että VAG-konsernin lisäksi muut autonvalmistajat eivät niitä henkilöautoissa käytä, ovat niiden valmistuskustannukset. Myös pumppusuutindieselien päästöjen hallinta on kalliimpi toteuttaa kuin yhteispanerusikutteisen koneen.
Siinä lienevät suurimmat syyt.Volkkarin pumppusuutin dieselin kulutus on kyllä pieni, mutta on myös hyvä huomioida tavallista runsaampi öljyn kulutus.
Haastatelkaapa ko moottorista kokemusta omaavia. - reetu-
Niin kun sen sitten pakkaa lapin reissua varten täyteen, viimeistään silloin huomaa että aasialaisten matkatavaroille mitoitettu auto alkaa käyttäytyä huonosti siis ajoltaan kun nuukan saksalaisen wagenilla matkan ajo ei juuri tunnu vaikka olisi perälasia myöten täynnä.
Muuten ihan verraton toyota mutta sitäkin täytyy tämän tämä huollattaa huoltellaan huoltokirjaa kun luetaan ja sen määräysvallassa kuin -80 luvun autoa että usein on huoltoo volsulla voi mennä 20000-30000km ennen ensimmäistä öljyn vaihtoakaan että voi näitäkään verrata kyllä ehtii vikoja kun huolletakaan? - VW kansi ongelmia!
pakkasvelho kirjoitti:
Onko noita jo saatu toimitukseen ja ongelmat ratkottu?
Ei ongelmia. Joko volkkareiden kannet on alkaneet kestää?
- Ymmällä olija
Miksi muuten täältä moista kysyt, vastauksen tietää jo etukäteen? Provo?
- Pena
Luotettavuudesta Corolla vetää varmasti pidemmän korren. Oma valintani olisi Corolla, eikä syy ole pelkästään tuo luotettavuus. Luultavasti Corolla on edullisempi ja huomattavasti modernimman näköinen. Tuo Volkkari on suorastaan karsean oloinen pirssi, jokainen voi käydä tsekkaamassa asian paikallisessa Volkkarin liikkeessä. No joo, kauneus on tietenkin katsojan silmissä.
- ja päädyttiin
VERSOON. Koska:
-halvempi
-kauniimpi (naisnäkökulma)
-sporttisempi ja menevämmän näkönen!!
-Toyotan VANKKUMATON laatu :)
-jälleenmyynti arvonsa paremmin pitävä!
-ns. riskitön ostos
Touranis parempaa:
-Tilat
-Ajettavuus "varauksin"
Mutta yhtä kaikki, verso veti pidemmän korren :)
Nyt takana 37 000 km ja 2 huoletonta vuotta!
Ei olla todellakaan kaduttu ja seuraava automalli on takuulla verso, jos ei TODELLA parempaa tule markkinoille ...- henkilönä
haluaisin todeta, että verson matkustajatilat ovat selkeästi paremmat. tavaratilan koossa touran voittaa.
ulkonäkö on makuasia, tosin en voi käsittää että tourania pidettäisiin tyylikkäämpänä! ;)
oma verso 5p 1.6 vvt-i pelannut hienosti ensimmäisen vuoden eli 17 000 km. - sporttisuutta
jotkut voivat nähdä tämän tyyppisissä koppiautoissa? Minun mielestäni ne ovat kaikki PuuCeen näköisiä merkkiin katsomatta, kehonsiirto välineitä sanan varsinaisessa merkityksessä.
- 1.8 T
Nykyinen auto on Passat -03 (sedan) ja autonvaihto tuli elämäntilanteen ansiosta ajankohtaiseksi.
Päätettiin siirtyä ns. monikäyttöautoon ja jäljelle jäi juuri nämä kaksi autoa.
Päädyttiin Versoon pitkälti edellämainittujen syiden johdosta ja mielestäni merkin vaihto on ihan hyväkin asia varsinkin jos on se on vielä täysin perusteltavissa.
Vaa'an käänsi Toyotaan:
Touranin vanhanaikaisuus ja liika konservatiivisuus vastaan Verson "sporttisuus" ja nuorekkuus, samalla rahalla enemmän (varustelu, teho), takuu 3 vuotta ja hyvitys vanhasta autosta näin jotain mainitakseni.. - alkup.
Miksi Versoa ei saa automaattivaihteisto ja dieselinä? Touranin saa.
- Pena
Ettei semmoinen käy kaupaksi.
- ihmetyksiä
ei kaikenmaailman pikkuautoja automaattina tehdä
- Kaikkea Touranista
Hyvän kuvan Touranista saa www.ultimatevw.com -sivulta keskustelusta "Kaikkea Touranista". Valitettavasti vastaavaa asiallista Toyotaa koskekevaa palstaa ei taida olla olemassa.
- vertailukohta voisi olla
eli kokoluokat mättää
corolla vs. caddy-life tai opel meriva tai ford fusion vois olla ennemmin samalla viivalla
turaani on niin paljon kalliimpi tota tojoa ettei niitä oikeen voi verrata ominaisuuksiltaankaan
vähän kuin pistäis viivalle C6 citruunan ja kia karnivalin- mättää
Kahta saman luokan autoa ei voi verrata toisiinsa jos toinen on selvästi ylihintainen Suomessa? Mitä järkeä tässäkin on.
- kysyy hän
mättää kirjoitti:
Kahta saman luokan autoa ei voi verrata toisiinsa jos toinen on selvästi ylihintainen Suomessa? Mitä järkeä tässäkin on.
samaa oon ihmetelly että miten corollan hinnoittelu voi alkaa melkein kolmesta kympistä kun noi sen kilpailijat alkaa vähän kahdenkympin päältä ?
ylihintaa ja reilusti - hinnat
kysyy hän kirjoitti:
samaa oon ihmetelly että miten corollan hinnoittelu voi alkaa melkein kolmesta kympistä kun noi sen kilpailijat alkaa vähän kahdenkympin päältä ?
ylihintaa ja reilustiCorolla Verso, hinnat alk. 25600.-
VW Touran, hinnat alk. 28160.- - vai samaa kokoluokkaa?
Jonkin verran Corolla Versoa, Ford Fusionia ja Opel Merivaa kokeilleena voin sanoa, että olet pahasti metsässä kokoluokkien suhteen. Nimittäin tilojen puolesta nämä Opel ja Ford on täysin koppimopoja Versoon verrattuna, kun katsot tilojen muunneltavuutta ja kokoluokkaa. Caddy taas on sitten aivan erilaisille ostajille tehty, vrt. Berlingo, Partner yms., jotka ovat mieleeni liian pakettiautomaisia.
Ja tuo Verson ja Touranin hintaero... hmmm. En ottaisi Touranin vanhanaikaisesti muotoiltua kotteroa pihalleni/korjaamolle seisomaan Versoa halvemmallakaan hinnalla.
Provohan tämä viestisi varmaan olikin, koska vakavalla naamalla ei tuollaista kukaan voi väittää??? - hinnat_
hinnat kirjoitti:
Corolla Verso, hinnat alk. 25600.-
VW Touran, hinnat alk. 28160.-fusion 19 850
meriva 17 950
saddy 24 360
verso 25 600 - autoja
hinnat_ kirjoitti:
fusion 19 850
meriva 17 950
saddy 24 360
verso 25 600Nuo ovat Yaris Verson kilpailijoita.
- sitä kuvittelisi
autoja kirjoitti:
Nuo ovat Yaris Verson kilpailijoita.
eli niinhän ne toyotan omistajat mielellään kuvittelisi, mutta pravda on pravda
- katsomassa
sitä kuvittelisi kirjoitti:
eli niinhän ne toyotan omistajat mielellään kuvittelisi, mutta pravda on pravda
www.tuulilasi.fi
Sieltä löytyvät autojen mittatiedot. Ehkä et ymmärrä lukujakaan. - Amissällin höpötyksiä
jos noin väität. Käy tutustumassa liikkeessä mainitsemiisi autoihin ja katso mitat vaikkapa tuulilasin nettisivuilta. Lisäksi noita ei saa 7-paikkaisena lainkaan, Verson ja Touranin saat.
- johtuu
Amissällin höpötyksiä kirjoitti:
jos noin väität. Käy tutustumassa liikkeessä mainitsemiisi autoihin ja katso mitat vaikkapa tuulilasin nettisivuilta. Lisäksi noita ei saa 7-paikkaisena lainkaan, Verson ja Touranin saat.
Että Corolla Verso oli keskikokoisten tila-autojen myydyin viime vuonna, ja toiseksi tullutta Renault Sceniciä myytiin peräti 1000 auton verran vähemmän...
- ``````
johtuu kirjoitti:
Että Corolla Verso oli keskikokoisten tila-autojen myydyin viime vuonna, ja toiseksi tullutta Renault Sceniciä myytiin peräti 1000 auton verran vähemmän...
Tuollaiset koppimopot eivät ole tila-autoja vaan hönttien höynäyttämistä.
- saa miti tilaa
Eikö tuo Verso tehdä Turkissa, eiköhän tämä riitä vastaukseksi tuohon provosoivaan kysymykseen.
- neutraalisti
Ota kunnon koeajo talvella, mieluimmin ns. yön yli. Jos eivät anna, et tee kauppoja. Löytyy kyllä liike, joka ymmärtää oikean koeajon merkityksen. Ostat sen mikä itsellesi sopii parhaiten. Minulla on ollut volkkareita ja tojotia, nyt kotona Polo ja Verso -06. Verso on kovahko jousitukseltaan ja ehkä hieman äänekäs, muunneltavuus ym. toimivuus hieno. Luotettavuus huippuluokkaa - ei mitään vikoja, nyt mittarissa kylläkin vasta 67 tkm. Huollon toiminta esimerkillistä muihin kokemiini verrattuna (ford,vw,volvo, renault, opel, peugeot).
Juu, Turkissa tehty, japsien komennolla. Ei mitään valittamista.
Tämä on muuten todella ihmeellinen keskustelupalsta, koska asiallisia kysymyksiä ja kommentteja provosoidaan välittömästi! - tipi655
neutraalisti kirjoitti:
Ota kunnon koeajo talvella, mieluimmin ns. yön yli. Jos eivät anna, et tee kauppoja. Löytyy kyllä liike, joka ymmärtää oikean koeajon merkityksen. Ostat sen mikä itsellesi sopii parhaiten. Minulla on ollut volkkareita ja tojotia, nyt kotona Polo ja Verso -06. Verso on kovahko jousitukseltaan ja ehkä hieman äänekäs, muunneltavuus ym. toimivuus hieno. Luotettavuus huippuluokkaa - ei mitään vikoja, nyt mittarissa kylläkin vasta 67 tkm. Huollon toiminta esimerkillistä muihin kokemiini verrattuna (ford,vw,volvo, renault, opel, peugeot).
Juu, Turkissa tehty, japsien komennolla. Ei mitään valittamista.
Tämä on muuten todella ihmeellinen keskustelupalsta, koska asiallisia kysymyksiä ja kommentteja provosoidaan välittömästi!Tämä on muuten todella ihmeellinen keskustelupalsta, koska asiallisia kysymyksiä ja kommentteja provosoidaan välittömästi!
Täysin samaa mieltä edellisen kirjoittajan kanssa. Tältä palstalta pitäisi löytyä käyttäjäkokemuksia ja jättää tuo kyllästyttävä perseestä oleva tojotero/ toyota kestää/ ei kestä -väittely pois. Ainoo mikä olis negatiivista sitten, olsi että palstalle tulevien Toyota kommenttien määrä tippuu 80%. - 16+14
neutraalisti kirjoitti:
Ota kunnon koeajo talvella, mieluimmin ns. yön yli. Jos eivät anna, et tee kauppoja. Löytyy kyllä liike, joka ymmärtää oikean koeajon merkityksen. Ostat sen mikä itsellesi sopii parhaiten. Minulla on ollut volkkareita ja tojotia, nyt kotona Polo ja Verso -06. Verso on kovahko jousitukseltaan ja ehkä hieman äänekäs, muunneltavuus ym. toimivuus hieno. Luotettavuus huippuluokkaa - ei mitään vikoja, nyt mittarissa kylläkin vasta 67 tkm. Huollon toiminta esimerkillistä muihin kokemiini verrattuna (ford,vw,volvo, renault, opel, peugeot).
Juu, Turkissa tehty, japsien komennolla. Ei mitään valittamista.
Tämä on muuten todella ihmeellinen keskustelupalsta, koska asiallisia kysymyksiä ja kommentteja provosoidaan välittömästi!vaihtamaan toiota AUTOON!!! Kunnon koeajo talvella vahvistaa sen, mikä jo toiotista tiedetään, kolinaa, räminää, nitinää jne. ÄLÄ missään nimessä osta toiotaa, tai no, jos et muuta saa...AUTOJAKIN on olemassa...suurin osa niistä on tehty turkissa, kertonee jo riittävästi "laadusta", nämä toiota-hiipparit vaan ei usko sitä, ei sit millään, tai samapa se oliko se tehty nipponkipponissa tai turkissa, samaa "laatua" se silti on! Koneita laukeaa, jarrut menee (samalla muutama ihmishenki), sähkövikoja, ruostuu yhtähyvin ku sinkkiämpäri, "sinkitystähän" toiota-hiipparit kehuu..."ei ruostu, kestää maailman tappiin", jne jne, listaa riittää. No, jos silti valitset toiotan, onnea valinnallesi, toiottavasti et pety!
- japsitko ruostuu..?
neutraalisti kirjoitti:
Ota kunnon koeajo talvella, mieluimmin ns. yön yli. Jos eivät anna, et tee kauppoja. Löytyy kyllä liike, joka ymmärtää oikean koeajon merkityksen. Ostat sen mikä itsellesi sopii parhaiten. Minulla on ollut volkkareita ja tojotia, nyt kotona Polo ja Verso -06. Verso on kovahko jousitukseltaan ja ehkä hieman äänekäs, muunneltavuus ym. toimivuus hieno. Luotettavuus huippuluokkaa - ei mitään vikoja, nyt mittarissa kylläkin vasta 67 tkm. Huollon toiminta esimerkillistä muihin kokemiini verrattuna (ford,vw,volvo, renault, opel, peugeot).
Juu, Turkissa tehty, japsien komennolla. Ei mitään valittamista.
Tämä on muuten todella ihmeellinen keskustelupalsta, koska asiallisia kysymyksiä ja kommentteja provosoidaan välittömästi!Käytiin kattoon tän ketjun aloituksen ikäistä Tourania, mutta surkeaksi mennyt maalipinta ja ruostekukat muutti mielen äkkiä.
- -.-
Ei noitten autojen eroa tehdä luotettavuudessa, suurimmat erot on siinä, että sillä VW:llä pärjää ajettavuudenpuolesta kelissä kun kelissä, kiitos hyvän ohjauksen. Eräs tuttu taksari tuossa kehui oman Touraninsa, sanoi että 300tkm on mennyt helposti ja ei ole tarvinnut paljon muuta tehdä, kun käydä huollossa silloin kun auto pyytää, ja huolehtia siitä että on löpöä tankissa ja renkaat kunnossa. Tottakai pientä kulumista alkaa siinäkin autossa olla jo näkyvissä, mutta kyllä noilla kilometreillä jo saa vähän näkyäkin.
Toyotaa (Versoa) taas ei täälläpäin ole paljon näkynytkään, taksissa esim. ei ole ainuttakaan. Avensiksia on sitten muutama ja ne näyttää vaihtuvan kerran vuoteen / kerran kahteenvuoteen uuteen. Voi johtua D4D moottoreista...ei kärsi olla pajalla ihan niin paljon kun se moottori vaatisi.- ffdsffsf
Tuulilasin vertailussa vuonna 2006 Corolla Verso ja VW Touran saivat tasapisteet ajettavuudesta. Suuntavakavuudessa verso oli pisteen parempi, ohjauksesta tasapisteet.
Verso voitti vertailutestin, Touran oli viides.
Corolla Verso on ollut melko suosittu taksi, suosituin malli ollut toyotalla toki Avensis. Corolla Verso oli mm. TM:n taksivertailussa mukana 2008
Mitä jos lopettaisit mutu-tietojen kirjoittelun tänne ja kirjoittaisit asiaa?
- pöljäää
täällä kaikki kehuu omiaan, totuus on se, että corolla verson ostin, koska jälleenmyyntiarvo on aivain toista kuin muilla
- Kiva tietää, eikö?
Suoran kaupan Versoja myydään 9 % alennuksella.
- 2009...
Kiva tietää, eikö? kirjoitti:
Suoran kaupan Versoja myydään 9 % alennuksella.
osteskelin ja hyvin näkyy hintansa pitäneen
yleens joku kärry viedään vaihdos, että sillee
ja vielä pitää sanoo: eka nipponi, aiemmin olen karttanut... - rrrrrtty
2009... kirjoitti:
osteskelin ja hyvin näkyy hintansa pitäneen
yleens joku kärry viedään vaihdos, että sillee
ja vielä pitää sanoo: eka nipponi, aiemmin olen karttanut...Jos noista paskalaatikoista pitäisi valita niin
VW ehdottomasti. - yhtäkaikki
rrrrrtty kirjoitti:
Jos noista paskalaatikoista pitäisi valita niin
VW ehdottomasti.käyttöä vartenhan niitä hankitaan, kunhan toimii, kaikki voi olla tyytyväisiä omaansa! ;)
- kuljettajan penkiltä
Minä en ole nähnyt ruostetta Touraneissa, vaikka olen monta Tourania nähnyt, mutta olen käynyt katsastuksessa vm. 2005 Corolla Verson kanssa, ja pohjassa oli paikoitellen ruostetta ja yksi kohta, jolle katsastusmies kehotti jotain tekemään. Saksan autolehtien luotettavuustilastoissa ei ole mukana Suomen teiden suolissa ajettuja autoja.
Touranin penkit ovat oman istumatuntuman mukaan korkeammalla lattiasta, ja kaikilla kolmella rivillä on minun mielestäni enemmän tilaa istua. Ja kuljettajan penkki on ainakin minulle paljon parempi istua pitkää matkaa Touranissa.
Ohjaustuntumasta en Toyotassa tykkää, vaikka paljon huonompiakin autoja valmistetaan. Suoralla tiellä ajettaessa Toyotan ohjaus tuntuu jäykältä keskialueella, ja tämä väsyttää pitkällä matkalla käsivarsiani.
Volkswagenin ajettavuuteen ei auton lastaaminen täyteen vaikuta yhtäpaljoa Toyotan. Minun mielestäni.
1.6-litraiset moottorit ovat molempiin aivan liian pieniä, ja pilaavat autot täysin jos pitää ottaa mukaan muutakin kuin terveisiä. Diesel-koneet ovat hyviä ja vääntäviä.
Vaihteensiirto vinkuu ja takertelee Corolla Versossa, Volkswagenissa pykälät löytyvät loistavasti, kokemuksieni mukaan.
Ovet ja luukut tuntuvat jämäkämmiltä Volkswagenissa. Automaatti-ilmastointi on saksalaisessa autossa oikeasti automaattinen, eli termostaatti lienee paremmin sijoitettu?
Ensiasennusrenkaat kestivät Touranissa pitkään verrattuna Corollaan, huoltoväli on ollut Touranissa pidempi, mistä johtuen lopulliset huoltokustannukset edullisemmat?? Harvemmin ainakin tarvinut käydä kassalla. :)
Toyotan jälleenmyyntiarvohan on aina loistava, ja paras jos sen vaihtaa Toyotaan ja haluaa lähteä kierteeseen. Toyota-liikkeet osaavat ostaa asiakkaita. Volkswagen tuntuu kiinnostavan vaihdossa monia liikkeitä, Rinta-joupilta? taisi tulla ostohalusta kertova kirje. Vahva jälleenmyyntiarvo on varmasti myös Volkswagenin valtteja. Molemmat merkit näyttävät kelpaavanu uutena, kun pitelevät rekisteröintitilastojen kärkipaikkoja. Miksei siis myös käytettyinä?
Oli miten oli, Touran sopii paremmin minun käteeni, ajakoot Corolla Versolla ne joille se sopii.- Molemmista kokemusta
Enpä ole nähnyt ruosteista Versoa, mutta en kyllä Touraniakaan.
Kyllä noissa molemmissa saa etuistuimien korkeuden säädettyä aikas isolla skaalalla.
Testien mukaan ja käytännössä Verso 2004- kantaa kyllä erinomaisesti kuormaa, jousitusta voisi pitää jopa liiankin jämäkkänä.
Vaihteensiirto vinkuu???
Mutta tämä: Oikeasti Verson lämmityslaite hakkaa kyllä 100:0 Touranin lämmityslaitteen. Totuus on se, että Versossa on kohtalainen lämmityslaite ja Touranissa huono! Touranin huonoin ominaisuus on se, että se on kylmä ja huurtuva ja lisäksi nimenomaan automaattinen lämmityslaite ei toimi milloinkaan oikein hyvin. Verson lämmityslaitteen viat ovat siinä, että siinä huurtuvat takaoven ikkunat ja sekin on hieman hidas lämpenemään, mutta sisällä mukavan tasainen lämpö.
Ensiasennusrenkaat kyllä Versossa kuluivat nopeasti ja olivat muutenkin huonot. - kuljettajan penkillä
Molemmista kokemusta kirjoitti:
Enpä ole nähnyt ruosteista Versoa, mutta en kyllä Touraniakaan.
Kyllä noissa molemmissa saa etuistuimien korkeuden säädettyä aikas isolla skaalalla.
Testien mukaan ja käytännössä Verso 2004- kantaa kyllä erinomaisesti kuormaa, jousitusta voisi pitää jopa liiankin jämäkkänä.
Vaihteensiirto vinkuu???
Mutta tämä: Oikeasti Verson lämmityslaite hakkaa kyllä 100:0 Touranin lämmityslaitteen. Totuus on se, että Versossa on kohtalainen lämmityslaite ja Touranissa huono! Touranin huonoin ominaisuus on se, että se on kylmä ja huurtuva ja lisäksi nimenomaan automaattinen lämmityslaite ei toimi milloinkaan oikein hyvin. Verson lämmityslaitteen viat ovat siinä, että siinä huurtuvat takaoven ikkunat ja sekin on hieman hidas lämpenemään, mutta sisällä mukavan tasainen lämpö.
Ensiasennusrenkaat kyllä Versossa kuluivat nopeasti ja olivat muutenkin huonot.Minäkin löysin penkkien korkeudensäätökahvat :)
Suunnittelun siirtyminen Ranskaan ja valmistuksen siirtyminen Turkkiin paransivat Corolla Verson ajettavuutta 2004, kyllä. Ja jousitus on pinnasta jämäkkä. Uudessa Versossa alustan ominaisuuksia on taas parannettu. Vaihteensiirrossa minua härinnyt ongelma oli tahmeus, pieni vinkaisu silloin tällöin ei menoa haitannut. Ohjaustuntumakin on parantunut, keskialueen tahmeus ei ole enää niin merkittävä kuin ennen, ja on parempi kuin monessa Toyotassa. Touranissa ajettavuus on ollut kunnossa alusta alkaen, enkä usko että Toyota on vielä mennyt tässä asiassa Volkswagenin ohi. Molempia autoja paljon huonommillakin autoilla olen ajanut.
Puhuin ilmastointilaitteesta, en lämmityslaitteesta. Tarkoitin sitä, että ainakin meidän käytössä automaatti-ilmastointi sai olla lähes aina "auto"-asennossa, ja asteet säädettynä kesät-talvet sopivaan 21,5 asteeseen. Toyotassa muistan säätäneeni ilmastointia huomattavasti useammin.
Automaattisella lämmityslaitteella tarkoitit ilmeisesti polttoainekäyttöistä lisälämmitintä, Webastoa, joka toimii moottorin ja sisätilan lämmittämisen tehostajana kun auton moottori ei tuota tarpeeksi lämpöä. Jos siihen ei ole lisävarusteena asennettu kelloa, kytkintä tai kauko-ohjainta, mistä johtuen ei itse pysty ohjaamaan lämmittimen toimintaa, niin sen kanssa saattaa olla ongelmia. Varsinkin jos ajaa usein lyhyitä matkoja. Toimivan lämmittimen avulla ei ole kummassakaan autossa ole tarvinut värjötellä kylmässä. Hyvän ilmastointilaitteen avulla lämmityslaitteen lämpö jakautuu oikein, ilma kiertää hyvin eivätkä ikkunat höyrysty tai pakkasella jäädy.
Mukavia kilometrejä! - Molemmista kokemusta
kuljettajan penkillä kirjoitti:
Minäkin löysin penkkien korkeudensäätökahvat :)
Suunnittelun siirtyminen Ranskaan ja valmistuksen siirtyminen Turkkiin paransivat Corolla Verson ajettavuutta 2004, kyllä. Ja jousitus on pinnasta jämäkkä. Uudessa Versossa alustan ominaisuuksia on taas parannettu. Vaihteensiirrossa minua härinnyt ongelma oli tahmeus, pieni vinkaisu silloin tällöin ei menoa haitannut. Ohjaustuntumakin on parantunut, keskialueen tahmeus ei ole enää niin merkittävä kuin ennen, ja on parempi kuin monessa Toyotassa. Touranissa ajettavuus on ollut kunnossa alusta alkaen, enkä usko että Toyota on vielä mennyt tässä asiassa Volkswagenin ohi. Molempia autoja paljon huonommillakin autoilla olen ajanut.
Puhuin ilmastointilaitteesta, en lämmityslaitteesta. Tarkoitin sitä, että ainakin meidän käytössä automaatti-ilmastointi sai olla lähes aina "auto"-asennossa, ja asteet säädettynä kesät-talvet sopivaan 21,5 asteeseen. Toyotassa muistan säätäneeni ilmastointia huomattavasti useammin.
Automaattisella lämmityslaitteella tarkoitit ilmeisesti polttoainekäyttöistä lisälämmitintä, Webastoa, joka toimii moottorin ja sisätilan lämmittämisen tehostajana kun auton moottori ei tuota tarpeeksi lämpöä. Jos siihen ei ole lisävarusteena asennettu kelloa, kytkintä tai kauko-ohjainta, mistä johtuen ei itse pysty ohjaamaan lämmittimen toimintaa, niin sen kanssa saattaa olla ongelmia. Varsinkin jos ajaa usein lyhyitä matkoja. Toimivan lämmittimen avulla ei ole kummassakaan autossa ole tarvinut värjötellä kylmässä. Hyvän ilmastointilaitteen avulla lämmityslaitteen lämpö jakautuu oikein, ilma kiertää hyvin eivätkä ikkunat höyrysty tai pakkasella jäädy.
Mukavia kilometrejä!En tarkoittanut automaattisella lämmityslaitteella lisälämmitintä vaan sitä, mitä mainoksissa automaatti-ilmastoinniksi kutsutaan. (Eli automaattisesti toimivaa lämmitystä, ilmanvaihtoa ja jäähdytystä)
Oma kokemus Touranista nimittäin on sellainen, ettei edes tuulilasi suostu pysymään "auto"-asennolla huurtteettomana talvelle muista ikkunoista puhumattakaan. Versossa kaikki muut pysyvät paitsi takaovien ikkunat (jopa se pikkuruutu niiden takapuolella). Kesällä Touran tuntuu puhaltavan välillä "liian" kylmää kun taas Corolla Verso jäähdytti matkustamon sopivaksi miellyttävämmin, ilman että matkustajat saisivat nuhan. Talvella Corolla Verso taas on miellyttävämpi, vedottomampi ja lämpimämpi. Tosin ei sekään ole mikään maailman nopein lämpenijä.
Maantieajettavuudessa en kyllä voi sanoa että jompikumpi olisi jotenkin toista parempi. (Esim. Tuulilasi-lehti antoi Versolle 9 ja Touranille 8) Molemmat ovat vähän tuuliherkkiä. Jääradalla Verso on selvästi parempi. Touran on kyllä erittäin hanakka heittämään perää sivulle mutta onneksi esp auttaa.(Ainut auto joka harjoituspäivänä karkasi käsistä niin pahasti että päätyi penkkaan) Kaupungissa taasen Verso on kankeampi kääntymään, varmaankin "ylipitkästä" akselivälistä johtuen.
PS. Touraniin on kyllä tullut vuosien varrella niin monta "faceliftiä", että tuo automaatti-ilmastointi (tai -lämmityslaite) on myös saattanut muuttua aikojen kuluessa ja samoin moottoreita ym. on paljon.
Nuo verrattavat autot olivat 2006 Bensa Verso ja 2008 Diesel Touran. Joista sitten tuo Verso on ollut todella paljon huolettomampi. (mm. tänä vuonna tuo ko. Touran meni pyöränlaakerin vaihtoon laakerista johtuvan äänen takia. Kun laakeri oli vaihdettu kuuluikin vielä selvempi laakerin ääni muualta. No ompahan siinä nyt sitten kokonaan uusi DSG vanhan tilalla) - Pj
Molemmista kokemusta kirjoitti:
En tarkoittanut automaattisella lämmityslaitteella lisälämmitintä vaan sitä, mitä mainoksissa automaatti-ilmastoinniksi kutsutaan. (Eli automaattisesti toimivaa lämmitystä, ilmanvaihtoa ja jäähdytystä)
Oma kokemus Touranista nimittäin on sellainen, ettei edes tuulilasi suostu pysymään "auto"-asennolla huurtteettomana talvelle muista ikkunoista puhumattakaan. Versossa kaikki muut pysyvät paitsi takaovien ikkunat (jopa se pikkuruutu niiden takapuolella). Kesällä Touran tuntuu puhaltavan välillä "liian" kylmää kun taas Corolla Verso jäähdytti matkustamon sopivaksi miellyttävämmin, ilman että matkustajat saisivat nuhan. Talvella Corolla Verso taas on miellyttävämpi, vedottomampi ja lämpimämpi. Tosin ei sekään ole mikään maailman nopein lämpenijä.
Maantieajettavuudessa en kyllä voi sanoa että jompikumpi olisi jotenkin toista parempi. (Esim. Tuulilasi-lehti antoi Versolle 9 ja Touranille 8) Molemmat ovat vähän tuuliherkkiä. Jääradalla Verso on selvästi parempi. Touran on kyllä erittäin hanakka heittämään perää sivulle mutta onneksi esp auttaa.(Ainut auto joka harjoituspäivänä karkasi käsistä niin pahasti että päätyi penkkaan) Kaupungissa taasen Verso on kankeampi kääntymään, varmaankin "ylipitkästä" akselivälistä johtuen.
PS. Touraniin on kyllä tullut vuosien varrella niin monta "faceliftiä", että tuo automaatti-ilmastointi (tai -lämmityslaite) on myös saattanut muuttua aikojen kuluessa ja samoin moottoreita ym. on paljon.
Nuo verrattavat autot olivat 2006 Bensa Verso ja 2008 Diesel Touran. Joista sitten tuo Verso on ollut todella paljon huolettomampi. (mm. tänä vuonna tuo ko. Touran meni pyöränlaakerin vaihtoon laakerista johtuvan äänen takia. Kun laakeri oli vaihdettu kuuluikin vielä selvempi laakerin ääni muualta. No ompahan siinä nyt sitten kokonaan uusi DSG vanhan tilalla)Uutena Verson omistajana oli pakko tulla kommentoimaan. Ei kyllä ole Touranista kokemuksia, mutta Passatista on. Lämmityslaitteessa on kyllä eroa Toyotan hyväksi, nyt kovalla pakkasella sen on huomannut. Volkkarissa paleli aina jalkoja ja ikkunat oli huurussa. Muuten en kyllä uskalla sanoa mitään. Toyota vaikuttaa oikein laadukkaalta ja jämäkältä ajettavalta, vaikka se puoli oli kyllä Passatissakin kunnossa. Jotenkin se oli vain niin pikkuvikoja täynnä ja öljyäkin hörppäsi aika lailla. Ei jäänyt ikävä VW:a.
- Ecoc
Pj kirjoitti:
Uutena Verson omistajana oli pakko tulla kommentoimaan. Ei kyllä ole Touranista kokemuksia, mutta Passatista on. Lämmityslaitteessa on kyllä eroa Toyotan hyväksi, nyt kovalla pakkasella sen on huomannut. Volkkarissa paleli aina jalkoja ja ikkunat oli huurussa. Muuten en kyllä uskalla sanoa mitään. Toyota vaikuttaa oikein laadukkaalta ja jämäkältä ajettavalta, vaikka se puoli oli kyllä Passatissakin kunnossa. Jotenkin se oli vain niin pikkuvikoja täynnä ja öljyäkin hörppäsi aika lailla. Ei jäänyt ikävä VW:a.
Pakko kommentoida kun omistan Touranin 1.9 TDI (Trendline). Ei ole todellakaan nopea lämpenemään, vaikka on webasto (tehdasasenteinen). Takasivulasit on aina jäässä / huurussa jos takapenkillä on yksikin matkustaja. Kuskin sivulasi jäätyy kovilla pakkasilla pikkuhiljaa ja pitkällä matkalla jäänynyt joskus melkein kokonaan, jolloin pitänyt alkaa skrabaamaan sitä! Urheilusession jälkeen hikisenä kun on alkanut ajamaan niin kuskin sivulasi huurussa ja pakkasilla alkaa jäätymään. Puhallintehot 1-4. Jos laittaa 3:lle niin meinaa kuulo mennä. 2:lla voi vielä pitää. Alkaa olla jo turvallisuutta alentava tekijä tuo sivulasin huurtuminen. Tuulilasi ja takalasi pysyvät kyllä hyvin sulina, sivulasit eivät. Rengasmelu on aivan järkyttävän kova. Siihen ei meinaa tottua millään.
Hyvää autossa on ajettavuus ja isot tilat, varsinkin takaluukku. Siihen ne plussat sitten jäävätkin.
Olen vakavasti harkinnut vaihtaa sen bensa (Corolla) Versoon. Mahtuuko siihen tuplavaunut takaluukkuun? Mitä eroa on muuten Versolla ja Corolla Versolla? - sjsfjwrjry
Ecoc kirjoitti:
Pakko kommentoida kun omistan Touranin 1.9 TDI (Trendline). Ei ole todellakaan nopea lämpenemään, vaikka on webasto (tehdasasenteinen). Takasivulasit on aina jäässä / huurussa jos takapenkillä on yksikin matkustaja. Kuskin sivulasi jäätyy kovilla pakkasilla pikkuhiljaa ja pitkällä matkalla jäänynyt joskus melkein kokonaan, jolloin pitänyt alkaa skrabaamaan sitä! Urheilusession jälkeen hikisenä kun on alkanut ajamaan niin kuskin sivulasi huurussa ja pakkasilla alkaa jäätymään. Puhallintehot 1-4. Jos laittaa 3:lle niin meinaa kuulo mennä. 2:lla voi vielä pitää. Alkaa olla jo turvallisuutta alentava tekijä tuo sivulasin huurtuminen. Tuulilasi ja takalasi pysyvät kyllä hyvin sulina, sivulasit eivät. Rengasmelu on aivan järkyttävän kova. Siihen ei meinaa tottua millään.
Hyvää autossa on ajettavuus ja isot tilat, varsinkin takaluukku. Siihen ne plussat sitten jäävätkin.
Olen vakavasti harkinnut vaihtaa sen bensa (Corolla) Versoon. Mahtuuko siihen tuplavaunut takaluukkuun? Mitä eroa on muuten Versolla ja Corolla Versolla?Ei mitään muuta, kuin Verso on Corolla Verson seuraajamalli. Vähän niin kuin Jetta seurasi Boraa, joka taas seurasi Ventoa, joka taas seurasi... Eli kyse on valmistajan nimeämispolitiikasta.
Reilu 1,5vuotta kokemusta Corolla Verso 2,2 D4D 136hp autosta. Kilometerjä on tullut tähän päivään menessä n. 68000km. Keskikulutus 4,5-6,5litraa/100km. Viimeinen pitkä ajo Sotkamo-Tampere 500km ja ajotietokone antoi 4,1/100km keskikulutuksen. Täystankki lähtiessä ja viikon matkatavarat takakontissa !
Mitä tulee itse autoon, niin normaalit huollot tehty 15000km välein ja ei yhtään mainittavaa vikaa tai ongelmaa. Yksi ajovalopolttimo vaihdettu, toinen vielä alkuperäinen, jo 68000km takana !! Öljyä ei kuluta juuri lainkaan. Mielestäni saisi olla huoltoväli pidempikin kuin tämä 15000km. 6,5litran öljytilavuus toki käy kukkaronpäälle huoltomaksuissa, mutta eipä tarvi käyttää tuplakalliimpia LongLife öljyä kuten VW:ssä. Verso on kivemman näköinen kuin Touran joka muistuttaa pientä pakettiautoa, makuasia sekin. Verso kulkee kohtullisen jämäkästi vaikkakin tuulet hieman heijaakin välillä. Sisätilat on avarat ja istuin korkeus on mielyttävä. Takapenkit säätyy jokainen erikseen ja ovat saaneet kehuja takanamatkustavilta.
Moottorin ääni on hieman krouvi joka hieman ottaa korvaan, muttei ihan pahasti, parempikin eristys voisi olla. Vaihteensiirto on hieman kankea ja hidas, varsinkin ykköseltä kakkoselle meinaa hieman äännellä??
Kova talvi takana ja kunnon pakkaset. Aamukäynnistykset ovat kaikki onnistuneet kerralla. Usea sekunnin hehkutus on ollut mutta aina on lähtenyt hyvin käyntiin. Webastoa ei ole ja sitä yllä kaipaan tälle autolle. Toi ns. moottorinlämmintimestä ei ole juurikaan virkaa. Sehän on vain jonkilainen vastuspalikka joka lämmittää öljypohjaa jotenkuten. Pakkasilla kyllä pitää ajaa pitkään jotta jonkinlaista lämpöä alkaisi tulemaan. Puhallin tuuppaa täysillä ja pikkuhiljaa lämpö tulee.
Muuten on ollut huoletonta ajoa ja kohtullisen tyytyväinen olen ollut hankintaani.- Joppeds
Mulla ollut reilu 3 vuotta Corolla Verso 2.2 D4-D 136 heppanen. Ajotietokoneen kulutus heittää 0.7-0.8 litraa eli näyttää liian pientä kulutusta. Pienin maantiekulutus yli 1000 km:n lapinmatkalla oli 3.9 litraa sadalla ajotietokoneen mukaan, oikea oli 4.8 litraa itse mitattuna.
Autossa on vakiona hot gas heater, oletko käyttänyt sitä talvella? Toimii niin että AC päälle, lämpötila asentoon "HI" sekä itse heater namiskasta päälle. Auttaa lämpeämisessä enkä pidä autoa mitenkään erityisen kylmänä.
Vaihteensiirto tuntuu olevan vähän jäykkä diesel versoissa, neljää eri versoa ajanu ja kaikissa sama ominaisuus. - Perusautoa
Hei. minulla myös Corolla Verso 2,2 d.136 hp ja olut kaksi vuotta. Huoltoväli tässä autossa on kylläkin kerran vuodessa, tai 30 tkm välein ja longlife oljyä panneet. Ensihuollon 3000 jälkeen kuluttikin reippaasti öljyä, mutta nyt 30 tkm huollon jälkeen seuraavaan huoltoon ,enää vähäsen. Löpöä kuluu 6 litraa koko ajan ja vaimolla 5.7, matkalla pienin kulutus 5,5 litraa. Muutama pikkukorjaus, kuten vetoakseli vaihdettu takuuseen rasvojen ulostuksen vuoksi, on tehty. Alkuperäiskesärenkaat vetelee ja vie mihin sättuu, kunnes lämpenevät, talvella nokialaiset ok. Pakkasilla lämpeni tosi hyvin, ilman lisämaskeja. Vaihdan kyllä vuoden päästä ehkä eri merkkiin.
- Ei versoa, ei
Hei! En ostaisi Versoa, ainakaan 2,2d 136 hv. 2006 mallinen on nyt vajaa 150 tuhatta ajettu ja jo toinen kerta kansiremontti! Se on kummallista että miten Toyota on saanut pidettyä salassa kansiongelmat. Muutama muukin asia toimii huonosti.
Kääntyvyys/ketteryys on huono. Turvavyöt eivät kelaudu takaisin kunnolla, ovat sitten oven välissä jatkuvasti. Talvella pyörien koteloon jäätyy lumi/jää kerros ja sitä saa jatkuvasti puhdistella talvella, että ei hankaa pyöriin.
Auto on hyvä ajaa, mutta laatu on hukassa. - Bisksks
-08 Verso 2.2 D-4D, satku ajettu ja ei ainakaan vielä kansivikoja. Vikoja on ollut varsinkin alkupään tuotannon koneissa eli vuosina 2005 ja 2006. Erään kerran jututin corolla versolla ajanutta taksikuskia. Oli tietoinen kansiongelmista, mutta hänellä ei ollut osunut kohdalle. Edellisellä 2.2 versolla oli ajanut ongelmitta 250 tkm, toinen oli menossa ja kehui taksipeliksi laadukkaaksi peliksi.
- Pano-erkki
Versossa mahtuu naimaan, Touranissa ei kunnolla.
- pooooooooo
bemarissa naidaa aina, persreikä vaan venyy
Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Oletko kertonut jo muille tunteistasi?
Ystävillesi esimerkiksi? Minä en ole vielä kertonut kenellekään tästä meidän jutusta.733674Kesä, kesä!
Veikkaan, ettet juuri nyt ikävöi minua, ehket enää koskaan? Näkemättömyys on laimentanut tunteet, ja katselet iloisena k92001Miksi sanotaan että Suomella on suuri armeija, tykistö jne.
Asioita tarkemmin seuranneet tietävät että tuolla Ukrainassa palaa kuukaudessa sen verran mitä Suomella on kokonaisuudes2261333- 1341220
- 1011084
- 1091065
Miksi nuori ottaa hatkat? Rajut seuraukset: seksuaalinen hyväksikäyttö, väkivalta, huumeet...
Lastensuojelu on kriisissä ja nuorten ongelmat kasvussa Suomessa. Hatkaaminen tarkoittaa nuoren luvatta poistumista omil701020Shokki! Suuri seikkailu -kisassa todellinen jättiyllätys - Tämä muutos järkyttää varmasti monia!
No nyt on kyllä aikamoinen ylläri, peli todellakin kovenee…! Lue lisää: https://www.suomi24.fi/viihde/shokki-suuri-seik6975- 60974
- 35886