Kysely: tunnettuja epileptikkoja?

Maija.

Nyt epileptikot, näyttäkäämme tietämyksemme.

Listatkaa tietämiänne kuuluisia/tunnettuja epileptikkoja. Saamme huomata, että epileptikkokin voi menestyä elämässä...?

28

4924

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Maija.

      Julius Caesar

      Siinä oma aloitukseni.

      • Anniina

        Napoleon


      • Anniina

        Socrates, Dostojewsky,Moliere,Paganini


    • mimmi

      susanna roine näyttelijä kaunis vaaleaverikkö

      • nähty

        hah hah, ruma pirinisti kirjoittanut ton itse!


      • ValehtelevaNisti

        Maistuu sille nykyisin, kuin jo 20 vuotta myös pössy ja pillerit. Kaikki millä se saa päänsä sekaisin. Addikti 100%:sti. Säälittävä luuseri.


    • mäkihyppääjä!

      kertonut tästä kärsivänsä...

      • mariam

        Asiasta oli aika paljon julkisuudessa joskus.


      • Lajista kiinnostunut
        mariam kirjoitti:

        Asiasta oli aika paljon julkisuudessa joskus.

        Muistan, että eräs tunnettu MM-tason RR-moottoripyöräkuski sai epikohtauksen testiajossa ja ajoi ulos radalta. Ei kuollut, mutta sai 8 kk:n kilpailukiellon. Sen jälkeen ei ole enää näkynyt radalla... :(


      • On miehen nimi
        Lajista kiinnostunut kirjoitti:

        Muistan, että eräs tunnettu MM-tason RR-moottoripyöräkuski sai epikohtauksen testiajossa ja ajoi ulos radalta. Ei kuollut, mutta sai 8 kk:n kilpailukiellon. Sen jälkeen ei ole enää näkynyt radalla... :(

        Ja kilpailu-ura loppui epilepsian takia, mutta ilmeisesti tekee työtä jollekin tallille.


    • Inka

      Kuvannut kirjoissaankin

    • mariam

      Ovat myöntäneet myös.

    • tarjasusanna

      jostain olen saanut lukea heidänkin olleen epileptikoita...

      -eräs ystäväni arvelikin epilepsian olevan erittäin älykkäiden ihmisten sairaus ;)

      • mystis

        Kirjailija Regina Rask on kirjoittanut sairaudestaan Epilepsialehdessä. Oli aikoinaan paljon televisiossa ja mm. suorissa uutislähetyksissä, jotka joutui lopettamaan epilepsian vuoksi.


    • Ainakin nämä

      olen kuullut mainittavan.

    • lisää

      Kyllähän noita riittää... Ainakin Sokrates, Muhammed, Aleksanteri Suuri, Espanjan Kaarle V, Apostoli Paavali, Pietari Suuri, Richeliu, Ignatius Loyola, Händel, Molière, Swift, Musset, Swedenborg ja Flaubert. Myös van Gogh sairasti viimeisinä vuosina epilepsiaa.

      • Hugo

        Eipä siinä ainakaan mitään puhuttu Aleksanterin epilepsiasta. Homoseksuaali tuo oli tai ainakin bi elokuvan mukaa ja hirvittävän kova valloittamaan ja tappelemaan.


    • missämissä?

      Mielenkiintoista huomata, että lähes kaikki nimet ovat jo kuolleiden henkilöiden nimiä.

      Uskon, että tälläkin hetkellä on suuri määrä julkisuuden henkilöitä, joilla on epilepsia. Mutta harvalla riittää rohkeutta puhua asiasta ääneen. Harmillista!

      • Kansalaisyhteiskunta

        Kaikki ollaan sankareita.


      • tarjasusanna
        Kansalaisyhteiskunta kirjoitti:

        Kaikki ollaan sankareita.

        ..ja yhteen tullaan...

        jokainen julkkis on vissiin jo kertonut käyneensä pohjalla,masennuksen synkässä suossa jne..mutta eipä tosiaan epilepsiaa monikaan tunnusta sairastavansa

        --Jussi Hakulinen!? - eikös hänellä ollut oikein paha kohtaus viime syksynä,oikein lehdet kirjoitti..?


      • _Tiinu_

        Nykyään varsinkin nuorten naisten ihanne on vahva ja itsevarma nainen. Sellaiseen kuvaan ei oikein epilepsia sovi! Mutta huumeet, anoreksia, keliakia, laktoosi-intoleranssi, allergiat ja alkoholismi ovat in. Ne ovat niin trendikkäitä.


      • Ansku21
        _Tiinu_ kirjoitti:

        Nykyään varsinkin nuorten naisten ihanne on vahva ja itsevarma nainen. Sellaiseen kuvaan ei oikein epilepsia sovi! Mutta huumeet, anoreksia, keliakia, laktoosi-intoleranssi, allergiat ja alkoholismi ovat in. Ne ovat niin trendikkäitä.

        nuin siis keliakiasta,allergioista ja laktoosi-intoleranssista.Omalla ukolla on kaikki nuista eikä käy kyllä yhtään kateeksi.Vai haluaisitko itse keliakian johdosta 10 kertaa kalliimman ruokavalion,josta saat kelalta keliakiatukea 21 € ja jotain.ja maha ei pysy kunnossa ei millään kun paksusuolesta on nukka mennyt vaikka söisitkin luontaisesti gluteenitonta ruokavaliota.Niin ja mitä hoitamattomasta keliakiasta seuraa syöpä ja sehän on jo tuttu juttu.

        Anoreksian,alkoholismi ja ehkä jonkin verran huumeetkin voivat olla trendikkäitä mutta keliakiassa kuten myöskään laktoosi-intoleranssissa en nää mitään trendikästä.Kerro mullekin jos niissä on ja tarkasti.


      • Ansku21
        _Tiinu_ kirjoitti:

        Nykyään varsinkin nuorten naisten ihanne on vahva ja itsevarma nainen. Sellaiseen kuvaan ei oikein epilepsia sovi! Mutta huumeet, anoreksia, keliakia, laktoosi-intoleranssi, allergiat ja alkoholismi ovat in. Ne ovat niin trendikkäitä.

        olen vahva ja itsevarma nainen ja minulla on vaikeahoitoinen epilepsia.


      • Ansku21
        tarjasusanna kirjoitti:

        ..ja yhteen tullaan...

        jokainen julkkis on vissiin jo kertonut käyneensä pohjalla,masennuksen synkässä suossa jne..mutta eipä tosiaan epilepsiaa monikaan tunnusta sairastavansa

        --Jussi Hakulinen!? - eikös hänellä ollut oikein paha kohtaus viime syksynä,oikein lehdet kirjoitti..?

        sitten vaan seiska kirjoitti niin.Voihan se tietysti olla mahdollista, mutta kun tietää "juorulehtien" uskottavuuden.


      • Moment musical
        Ansku21 kirjoitti:

        olen vahva ja itsevarma nainen ja minulla on vaikeahoitoinen epilepsia.

        Minulla sattui olemaan lainassa melko tieteellinen
        teos epilepsiasta ja sattuipa hyvään saumaan.

        "Eri lähteiden mukaan monilla suurmiehillä ja kuuluisilla taiteilijoilla on ollut jonkintyyppinen epilepsia.Kirjallisuudessa mainitaan Julius Caesarin lisäksi mm. Sokrates, Muhammed, Aleksanteri Suuri, Espanjan Kaarle V, Apostoli Paavali, Napoleon, Pietari Suuri, Richelieu, ja Ignatius Loyola,....Händel, Moliere, Swift, Musset, Swedenborg, Flaubert ja Dostojevski,Vincent van Gogh.Jung sai sai kallovamman seurauksena murrosiässä epileptisiä kohtauksia."
        Lisäksi itse tiedän Paganinin.

        Minulla on itselläni taidealan koulutus.
        Teen luovaa työtä silloin kun jaksan, epilepsia ei haittaa sitä millään tavalla, eikä ole tuhonnut
        aivojeni luovaa osaa mitenkään.Ajatus ja tunne kulkevat erittäin kirkkaina ja selkeinä.
        Lisäksi myöhemmin, kun olin jo sairastunut, opiskelin lisäksi humanistisen alan pätevyyden.Tauti ei haitannut minua mitenkään.Suoriuduin opinnoistani loistavasti.

        Sairastan vaikeahoitoista epilepsiaa, missä on
        erittäin pahoja oireita:ilmeisesti ohimolohkoepilepsia, poissaolokohtausepilepsia, heijaste-epilepsia...saattaa olla että muutakin löytyy.Saan kolmenlaisia kohtauksia:erittäin vaikeita, keskivaikeita sekä pieniä.
        Minulle tosin on sanottu, ettei minusta edes huomaa, että olen niin sairas.

        Meillä on toivoa, taistelkaamme!


      • miettivä2
        Moment musical kirjoitti:

        Minulla sattui olemaan lainassa melko tieteellinen
        teos epilepsiasta ja sattuipa hyvään saumaan.

        "Eri lähteiden mukaan monilla suurmiehillä ja kuuluisilla taiteilijoilla on ollut jonkintyyppinen epilepsia.Kirjallisuudessa mainitaan Julius Caesarin lisäksi mm. Sokrates, Muhammed, Aleksanteri Suuri, Espanjan Kaarle V, Apostoli Paavali, Napoleon, Pietari Suuri, Richelieu, ja Ignatius Loyola,....Händel, Moliere, Swift, Musset, Swedenborg, Flaubert ja Dostojevski,Vincent van Gogh.Jung sai sai kallovamman seurauksena murrosiässä epileptisiä kohtauksia."
        Lisäksi itse tiedän Paganinin.

        Minulla on itselläni taidealan koulutus.
        Teen luovaa työtä silloin kun jaksan, epilepsia ei haittaa sitä millään tavalla, eikä ole tuhonnut
        aivojeni luovaa osaa mitenkään.Ajatus ja tunne kulkevat erittäin kirkkaina ja selkeinä.
        Lisäksi myöhemmin, kun olin jo sairastunut, opiskelin lisäksi humanistisen alan pätevyyden.Tauti ei haitannut minua mitenkään.Suoriuduin opinnoistani loistavasti.

        Sairastan vaikeahoitoista epilepsiaa, missä on
        erittäin pahoja oireita:ilmeisesti ohimolohkoepilepsia, poissaolokohtausepilepsia, heijaste-epilepsia...saattaa olla että muutakin löytyy.Saan kolmenlaisia kohtauksia:erittäin vaikeita, keskivaikeita sekä pieniä.
        Minulle tosin on sanottu, ettei minusta edes huomaa, että olen niin sairas.

        Meillä on toivoa, taistelkaamme!

        on määritelty vaikehoitonen epilepsia,kun edellisessä keskustelussa sanoit että olet saanut kaksi kohtausta koko elämäsi aikana.Jäin vain miettimään...vaikehotoitoinen on ainakin omalla kohdallani se että 26 vuoden lääkekokeiluista huolimatta apua ei löydy ja leikata ei voi,vagushermo strimulaattori asennettu, mutta tästäkään ei apua.


      • Moment musical
        miettivä2 kirjoitti:

        on määritelty vaikehoitonen epilepsia,kun edellisessä keskustelussa sanoit että olet saanut kaksi kohtausta koko elämäsi aikana.Jäin vain miettimään...vaikehotoitoinen on ainakin omalla kohdallani se että 26 vuoden lääkekokeiluista huolimatta apua ei löydy ja leikata ei voi,vagushermo strimulaattori asennettu, mutta tästäkään ei apua.

        Olen saanut monta tajuttomuuskohtausta ja kouristellut.Mutta ne 2 kaksi olivat niin hirveitä, että jouduin viikoksi petiin.Voit ehkä arvella, millaisista kohtauksista oli kyse.Sitten on puolivaikeita paljon ollut.Eli tulee ennakkotuntemus, kuulen musiikkia oikeasta korvastani,se puuroutuu lopulta, pää ja vartalo nykii, tärisee, kerran tuntui kun olisi moottorisahalla sahattu.Silloin olen kyljelläni ja taistelen henkeni edestä kaikella sieluni voimalla, ettei taju lähtisi.Olen usein onnistunut.Kysyin kerran neurologiltani, että onko vaarallista "yrittää estää" ettei taju lähtisi.Hän sanoi, ettei ole.Se vaatii valtavasti henkistä voimaa.Sitten tulee harva se päivä poissaolokohtauksia.Joskus ne jäävät kaukaksi aikaa päälle.Nyt minulla on 3 lääkettä.Koputan puuta.En ole vielä saanut suurta toonis-kloonista kohtausta.Ehkä se on vain ajan kysymys, tai sitten lääkkeet todella auttavat.Toivon niin.


      • Moment musical
        Moment musical kirjoitti:

        Olen saanut monta tajuttomuuskohtausta ja kouristellut.Mutta ne 2 kaksi olivat niin hirveitä, että jouduin viikoksi petiin.Voit ehkä arvella, millaisista kohtauksista oli kyse.Sitten on puolivaikeita paljon ollut.Eli tulee ennakkotuntemus, kuulen musiikkia oikeasta korvastani,se puuroutuu lopulta, pää ja vartalo nykii, tärisee, kerran tuntui kun olisi moottorisahalla sahattu.Silloin olen kyljelläni ja taistelen henkeni edestä kaikella sieluni voimalla, ettei taju lähtisi.Olen usein onnistunut.Kysyin kerran neurologiltani, että onko vaarallista "yrittää estää" ettei taju lähtisi.Hän sanoi, ettei ole.Se vaatii valtavasti henkistä voimaa.Sitten tulee harva se päivä poissaolokohtauksia.Joskus ne jäävät kaukaksi aikaa päälle.Nyt minulla on 3 lääkettä.Koputan puuta.En ole vielä saanut suurta toonis-kloonista kohtausta.Ehkä se on vain ajan kysymys, tai sitten lääkkeet todella auttavat.Toivon niin.

        Mulla puhkes tää epilepisia vasta 3,5 vuotta sitten ja tuntuu siltä että se se vaan paheni.
        Kun vaan sain niitä kohtauksia, niin ne kai lisäävät uusien kohtauksten riskiä.Sitten tuli vielä myöhemmin poissaolokohtaukset.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      150
      2531
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      26
      1980
    3. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      23
      1968
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      89
      1776
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      67
      1530
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      20
      1296
    7. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      37
      1202
    8. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      36
      1188
    9. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      11
      1188
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      10
      1167
    Aihe