khalkidike (kassandra) ??????

neiti_s

Onko kenelläkään kyseisestä paikasta (alueesta) MITÄÄN tietoa?? en löytänyt netistäkään yhtään mitään. onko se ylipäätään kreikkaa vai makedoniaa? pitäisi EHKÄ lähteä sinne kesäksi mutta olen huolestunut kun en tosiaan tiedä alueesta mitään.
kiitoksia paljon jos joku osaa jotain infoa antaa.

8

1218

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • käynyt siellä

Jos tarkoitat Halkidikia, on ihan Kreikkaa. Olin toissavuonna mutta nyt Aurinkomatkat ei tee sinne enää matkoja. Lennettiin Thessalonikiin.
      Kiva paikka, suosittelen!

• i hora tu fotos

Googlaa -Halkidiki -, voipi portit aueta.

• minä vaan

ihan paikka on... koko halkidikin alue! miksi olet menossa sinne? lomalle /töihin

• neiti_s

possidi hotelliin olisin suuntaamassa.. millaista paikassa muuten on? yöelämä, ostokset, hintataso, onko mitään arkeologisia nähtävyyksiä, millaiset rannat jnejne.? kiitoksia vastauksista, menneistä ja mahdollisista tulevista.

• minä vaan

kassandran niemimaa on viehättävä paikka. ikivihreä.kalithean kylä ja sen läheisyys on ehkä se paras paikka iltaelämän suhteen. hintataso on kohtuullinen vrt.saarten hinnat. isommat supermarketit ovat paras paikka hoitaa ruoka yms. välttämättömyystarvikkeet. joka kylässä on ko. marketteja. rannat ovat lähes (ellie) kaikki nk.sinisen lipun rantoja, puhdasta vettä ja vaaleaa hiekkaa.( sekä kiviä että hiekkaa). Argeologisia nähtävyyksiä on esim Pella/Vergina n. tunti Thessalonikasta sekä Kassandran ja Sithonian "välissä" nimeä en muista..korkealla vuoren päällä. Meteoran luostareille kannattaa tehdä yön yli matka...yöpyä Kalambakan kylässä ja käydä luostareissa. Ajella Kavalaan ja mennä lautalla yli Thassoksen saarelle..Nea Moudaniasta lähtee (ainakin ennen) lauttoja kesäaikaan Skiathokselle ja Skopelokselle. Monipuolinen paikka. Ihania ihmisiä.
        Mikä on lähin kylä Possidi hotellille? nimi on tuttu mutta en juuri nyt muista missä tarkalleen sijaitsee...

• neiti_s
        minä vaan kirjoitti:

kassandran niemimaa on viehättävä paikka. ikivihreä.kalithean kylä ja sen läheisyys on ehkä se paras paikka iltaelämän suhteen. hintataso on kohtuullinen vrt.saarten hinnat. isommat supermarketit ovat paras paikka hoitaa ruoka yms. välttämättömyystarvikkeet. joka kylässä on ko. marketteja. rannat ovat lähes (ellie) kaikki nk.sinisen lipun rantoja, puhdasta vettä ja vaaleaa hiekkaa.( sekä kiviä että hiekkaa). Argeologisia nähtävyyksiä on esim Pella/Vergina n. tunti Thessalonikasta sekä Kassandran ja Sithonian "välissä" nimeä en muista..korkealla vuoren päällä. Meteoran luostareille kannattaa tehdä yön yli matka...yöpyä Kalambakan kylässä ja käydä luostareissa. Ajella Kavalaan ja mennä lautalla yli Thassoksen saarelle..Nea Moudaniasta lähtee (ainakin ennen) lauttoja kesäaikaan Skiathokselle ja Skopelokselle. Monipuolinen paikka. Ihania ihmisiä.
        Mikä on lähin kylä Possidi hotellille? nimi on tuttu mutta en juuri nyt muista missä tarkalleen sijaitsee...

näyttäisi olevan ainakin Kalandra, Fourka ja Siviri. Tässä olen hieman pohtinut, että tuo Possidi tuntuisi olevan "hiljemmalla" puolella kuin mainitsemasi Kalithea ja sen ympäristö...

• minä vain
        neiti_s kirjoitti:

näyttäisi olevan ainakin Kalandra, Fourka ja Siviri. Tässä olen hieman pohtinut, että tuo Possidi tuntuisi olevan "hiljemmalla" puolella kuin mainitsemasi Kalithea ja sen ympäristö...

kyllä taitaa ollakkin, toisella puolen "sormea" kuten tuolla puhutaan. itselleni ko. puoli ei ole niin tuttu kuin se toinen mutta sama juttu sielläkin, rannat upeat ja muistaakseni Sivirissä/Fourkassa on hyviä menopaikkoja. Eikä matka toiselle puolen ole pitkä :) Välimatkat on lyhyitä joten huoli pois.

• lomaillut

Suosittelen halkidikia! Kaunista, vehreää ja melko puhdasta. Kannattaa autoilla, mutta jos autoilet, varo mustalaisleirejä! Älä pysähdy niiden laitamille, ettei käy köpösti.

kosovossa ja makedoniassa palvelevat yk-faitterit tapaavat lomailla halkidikin alueella, joten heitä pyörii alueella paljon. itsekin olen niihin aikoihin siellä lomaillut.

Thessassa mukavat ostosmahdollisuudet, muuten kylissä melko vähän osteltavaa. tietenkin perinteiset turistikrääsät saatavilla.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ootko nainen jotenkin

Epävarma ulkonäöstäsi
      Ikävä
      202
      5894
    2. Minun rakkaani.

Haluaisin käden mitan päähän sinusta. Silleen, että yltäisin koskettamaan, jos siltä tuntuu. Olen tosi huono puhumaan, m
      Ikävä
      26
      3674
    3. Koska näet seuraavan kerran

Kaivattusi? Onko päivä tiedossa vai sattumasta kiinni?
      Ikävä
      82
      2557
    4. Ootko nainen jotenkin

itseäs täynnä? Mars laihduttamaan. 🫵🏽 K
      Ikävä
      37
      2079
    5. Hyvästi.....

En vain enää jaksa.....
      Ikävä
      33
      1882
    6. Hyvää yötä

Mm❤️
      Ikävä
      43
      1837
    7. Ongelma Ibizalla

Mistä saada triatleetin jalkaan mahtuva kenkä häitä varten?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      106
      1754
    8. Eelle

Huomenta,ajattelen sua..
      Ikävä
      21
      1646
    9. Hauskaa nimipäivää rakkaalle!

On kova ikävä. Rakastan sua ikuisesti ❤️🤗😘
      Ikävä
      27
      1492
    10. Tappajamanne kiinni

Herätys koko Mikkeli! Nyt tietoa kehiin, että saadaan tämä tappaja kiinni!
      Mikkeli
      38
      1431
    Aihe