Varoituksen sana DNA:n GPRS liittymästä

minä ite

Täällä on ollut paljon kysymyksiä DNA:n puoli-ilmaisesta GPRS-palvelusta jolla pääsee nettiin pienellä kuukausimaksulla.

Jotta vältätte yllätyksellisen suuret summat, ottakaa harkintaan tämä ilmainen neuvo:

Kun suunnittelelle netin käyttöä DNA:n GPRS liittymällä, ottakaa hyvät ihmiset ulkomaanpuheluesto liittymäänne. Ei maksa mitään.

Minä en sitä tiennyt ottaa ja nyt kärsin seurauksista: ensimmäinen lasku on huimat 350 euroa ja rapiat päälle.

Soitto dnan laskutukseen selvitti vian: surffatessa joku ohjelma (jota virukseksi nimittivät siellä dnalla) oli ottanut automaattisesti ilman mun valtuutusta yhteyden ulkomailla sijaitsevaan puhelimeen ja laskuttanut huimaa minuuttitaksaa.

-En ollut kuulemma ainoa, jolle näin käynyt-
Joten varokaa!

13

1152

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Hämmästynyt

..sinulla GPRS-puhelin?
      Siis surfffasit netissä ja joku teki jossain jotain?
      Siis, liittymään liitettiin ulkom.puhelujen esto?
      Ihan pihalla olen ja siksi kyselen että mitä tä hä?
      Onko sulla GPRS-internet perusliittymä?
      Mutta sopimuksessahan velotuksesta on sovittu.
      Minulla se on kiinteä. Joten - DNA ei voi laskuttaa enempää kuin tehty sopimus pitää sisällään!

• minä ite

GPRS puhelin on. ja dnan perusliittymä, siinä se parin kympin kiinteä gprs.

jostain ilmestyi joku helvetin pop up joka latas jonku perkeleen ohjelman kysymättä lupaa. ja teki sen jotenkin taustalla etten edes huomannu. ja teki monta kertaa. aina kun sen sai poistettua, niin se kohta oli ladannu ittensä uudestaan.

eihän DNAn pitäs voida muuta velottaa, mut se ohjelma jotenki katkas sen hetkisen yhteyden ja yhdisti omaan numeroonsa johonki papua uuten guineaan. eikä meillä sinne sukua ole eikä muitakaan yhteyksiä...

että revi siitä. dna lupas maksuaikaa, siinä kaikki.

• Black 'n' White
        minä ite kirjoitti:

GPRS puhelin on. ja dnan perusliittymä, siinä se parin kympin kiinteä gprs.

jostain ilmestyi joku helvetin pop up joka latas jonku perkeleen ohjelman kysymättä lupaa. ja teki sen jotenkin taustalla etten edes huomannu. ja teki monta kertaa. aina kun sen sai poistettua, niin se kohta oli ladannu ittensä uudestaan.

eihän DNAn pitäs voida muuta velottaa, mut se ohjelma jotenki katkas sen hetkisen yhteyden ja yhdisti omaan numeroonsa johonki papua uuten guineaan. eikä meillä sinne sukua ole eikä muitakaan yhteyksiä...

että revi siitä. dna lupas maksuaikaa, siinä kaikki.

eikös tuo nyt voi tapahtua ihan millä tahansa yhteydellä. esim. jos sen tekee modeemilla, niin ihan yhtä hyvinhän se voi ladata sen silloin ja soittaa saman puhelun. mulle on käyny jotain outoo vielä motuaikaan, et se vaan soitti johonkii ja sit perästä kuuluu laskua...

• Pentti V

Myös minulla jostakin sivulta yritti soittaa, kuulin puhelimen piippauksesta ja pysäytin, vedin johdon puhelimesta pois varmuuden vuoksi. Sen jälkeen huomasin uuden yhteyden asennetun selaimeen, jonka poistin. Täytyypä laitta ulkomaan esto. Pena.

• Utelias.

piippasi vai kuuuluiko ääni tietsikasta?
        Mulla kun on webbiboxi josta ei lähde äänen hiiskaustakaan joten en voi tietää ottaako "jokin"
        linjani käytöön tietämättäni.

• Pena
        Utelias. kirjoitti:

Mulla kun on webbiboxi josta ei lähde äänen hiiskaustakaan joten en voi tietää ottaako "jokin"

Puhelin piippasi kun alkoi luultavasti soittaa jonnekin ties vaikka papua uuteen gineaan. Voi se käydä lankamodeemillakin ja muillakin yhteyksillä, siis varokaa. Mulla on nyt ulkomaan soiton esto päällä. Katsoin juuri saldon dna:lta ja ei ole ulkomaan puheluita. Pena.

• Hämmästynyt
        Pena kirjoitti:

Puhelin piippasi kun alkoi luultavasti soittaa jonnekin ties vaikka papua uuteen gineaan. Voi se käydä lankamodeemillakin ja muillakin yhteyksillä, siis varokaa. Mulla on nyt ulkomaan soiton esto päällä. Katsoin juuri saldon dna:lta ja ei ole ulkomaan puheluita. Pena.

..ko tuo ulkomaille puh.esto pitää tilata vai voiko sen asettaa tietokoneella puhelinverkkoyhteyksissä?

• apu
        Utelias. kirjoitti:

käy lataamassa uusi Web Box softa valmistajan sivulta.
        http://newolution.com/products/software.html
        alta. Uusin softa sisältää soiton estot jolloin tälläistä väärinkäyttöä ei voi tapahtua.

• Hämmästynyt

palomuureista yms. IP-os.salauksesta ollut apua
      ko. tapauksessa?

• minä ite

en tiedä, enkä kyllä osaa sitä tehdäkään. osaatko neuvoa?

kyllä mieki sen kuulin kun puhelin otti yhteyttä, rutisi vaan mennessään. mut en osannu ajatella ett se jonneki kauas soittaa. kun tämä yhteys alussa meni alussa poikki useastikin ja sit piti yhdistellä uudelleen. nyt olen viisaampi.

yritin löytää koneelta, ett miten vois kieltää konetta/puhelinta ottamasta yhteyttä ulkomaille, mut en kyllä pikavilauksella löytäny.

• D

Näin sanoo HS:

Pelkkä internet-sivujen selailu ei vielä tee rötöksiä mahdollisiksi. Ne ovat mahdollisia silloin, kun internetistä imuroidaan omalle koneelle ohjelmia." "Huijauksessa käytetään usein houkuttimena kuvia. Niiden yhteydessä mainostetaan, että itselleen voi ladata kuvan, eikä maksa mitään. Se pitääkin paikkansa, mutta samalla kun internetin käyttäjä tallentaa ilmaiseksi tarjotun kuvan tai muun tiedoston, huijari lähettää käyttäjän koneeseen myös sellaisen tietokoneohjelman, joka muuttaa koneen sisällä olevat asetukset siten, että paikallispuhelun tilalle tulee huomaamatta kallis ulkomaan puhelu. Koska ohjelma ottaa modeemista äänen pois, paikallispuhelun vaihtumista ulkomaan puheluksi on vaikea huomata." "Rahastus tapahtuu niin, että tiekokone katkaisee vaivihkaa käyttäjän valitseman internet-yhteyden ja soittaa saman tien uuden internet-yhteyden, mutta nyt esimerkiksi Guayanan kautta. Näin paikallispuhelu muuttuu ulkomaan puheluksi, mutta koska yhteys internetiin säilyy, käyttäjä ei tule ajatelleeksi, että nyt hän soittaakin toiselle puolelle maapalloa. Puhelu menee kaiken lisäksi palvelunumeroon, joka raksuttaa kalliita minuuttitaksoja."

• Ansku

Käykö toi ulkomaanpuhelujen esto kännyn asetuksien kautta, vaiko pitääkö soittaa dna:lle?

Meinaan että varmasti sitten tulee esto päälle!

Ikäviä yllätyksiä tommoset, kävin het luurimas saldoni ja just tipahti lasku laatikkoon onneks pääsin kahdellakympillä:)

• Pentti V

Nokia 6310 ja erkki R600 ainakin sain puhelimen valikosta päälle luultavasti, koska soitin sen jälkeen Ruotsiin, eikä kummallakaan päässyt, ilmoitti ettei voi soittaa ko numeroon, ei edes hälytä.
        Saldon katsoin, eikä näyttänyt olevan ulkomaan soittoja.
        Muuten Nokialaiseen kannattaa myös laittaa at-komento lisäasetuksiin, siis se sama: at cgdcont=1,"ip","internet" kuin Ericssonissakin,
        noputtaa hieman yhteyttä. Pena.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Olet toisen kanssa

...ja minä yhä vain sinua kaipaan. Tiedän ettet ole onnellinen siellä. Älä hukkaa aitoa onnea ja rakkautta hukkaan vain
      Ikävä
      224
      1556
    2. Näytit taas lihoneen.

Tynnyri se vaan kasvaa.
      Ikävä
      29
      1403
    3. Kuka teistä on paras nainen

A-nainen? J-nainen? K-nainen? M-nainen? S-nainen? Vai kenties joku muu...? 😊
      Ikävä
      61
      1269
    4. Immu otti pataan

Olen pettynyt, hänen piti viedä Stagalaa kuin litran mittaa - mutta kuinka kävikään? Voi hemmetti sentään.... Ääääääh!
      Kotimaiset julkkisjuorut
      69
      1227
    5. Onko jotain mistä

Olet huolissasi kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      78
      1204
    6. Osaako joku selittää tätä

Että miksi mulle on joka toinen ventovieras ihminen tyly ainakin ilmeillään ja eleillään?
      Ikävä
      75
      1172
    7. Jos me joskus nähtäisiin

niin ei kai sen vielä tarvitsisi merkitä sen enempää? Ja voihan olla ettei kumpikaan enää siinä vaiheessa edes haluaisi
      Ikävä
      103
      1163
    8. Koska vietät

Yhteisen yön kaivattusi kanssa?
      Ikävä
      54
      998
    9. Lesken uusi

Onko totta että puolangan kunnalla töissä ollut mies joka kuoli niin sen vaimolla jo uusi lohduttaja. Pitäneekö paikkans
      Puolanka
      18
      962
    10. Persun suusta:"Köyhät on luusereita ja ansaitsevat köyhyyden"

Ministeri Juuston apulainen näin uhoaa. Mitäs siinä. Kyllä on jo tiedetty muutaman vuoden hallitustyön pohjalta että per
      Lieksa
      175
      855
    Aihe