pystyykö käsien hikoiluun vaikuttamaan. mulla ainakin on melkein aina kämmenet ihan hikiset vaikka en tee mitään? onko siihen jotain poppakonsteja millä sitä saisi vähentymään
käsien hikoilu
12
8153
Vastaukset
- sama homma
mulla on sama juttu. eli kämmenet hikoilee ihan hulluna mutta en tiedä mitä voisin tehdä sille. kiva kätellä jotain tai pitää muijaa käsistä kii ku kädet lorottaa hikeä
- isbu
Ei kai siihen mikään auta?
- DonHonson
Käsien hikoilua voidaan vähentää tai parhaassa tapauksessa kokonaan poistaa esim. iontoforeesihoidolla, botuliinipistoksilla hikoilevalle alueelle, tai leikkaushoidolla (stressihermosalpaus). Jälkimmäinen onkin sitten aika kallis juttu, eikä sen tehosta voida antaa täysiä takeita.
Mutta rip rap ihotautilääkärille, joka osaa neuvoa eteen päin. Käsien liikahikoilu on todellakin elämänlaatua kurjistava ongelma, johon onneksi löytyy apua. - jupi
Juu juu...Samat ongelmat täälläkin.tyttö kylläkin olen...On kyllä vähentyny nyt täs vuosien aikaan mut silti tuntuu käet aina jotenkin "limasilta" ja märiltä =/ eikä se kyllä mitään kivaa ole.
- ...
Käsien hikoiluhan on jäänne niiltä ajoilta, kun elimme savimajoissa ja metsästimme syödäksemme. (Suunnilleen näin :D). Silloin piti vaaran uhatessa päästä nopeasti karkuun, vielä parempi jos pääsi kiipeämään turvaan ja tätä nihkeät kädet helpottivat. Käsien hikoilulla ei siis ole mitään tekemistä "normaalin" hikoilun kanssa.
Käsien hikoillessa täytyisi siis vain yrittää rauhoittua. Kätenne eivät varmasti hikoa kotona tai jossain aivan tavallisesssa tilanteessa? Pyrkikää siis tekemään niistä jännittävistäkin tilanteista mielessänne normaaleja, niin hikoilu vähenee pikkuhiljaa. Laskekaa kymmeneen ja ajatelkaa jotain aivan muuta, hengittäkää syvään.. rauhoittukaa :)
Ja vaikkei hikoilu vähenisikään niin suurempiakin asioita on, ei minua ainakaan haittaa vaikka pojan kädet vähän hikiset olisivatkin :)
Kämmenten hikoiluun on olemassa myös lääkkeitä, "terapiota", ym. mutta ne kaikki perustuvat loppujen lopuksi tuohon että uhkaava tilannekin todetaan normaaliksi. Joko lääkkeet hoitavat sen elimistössä automaattisesti, tai sitten terapiassa opitaan hallitsemaan tilanteita.- hikikäsikans
minulla on koko ajan hikiset kädet jos niitä mitää nyrkissä niin vettä tippuu. ja jalat myös.. tarvitsen apua!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! kaverit huomauttelee ja opettaja olen 13 v.. loppuis se hikoilu jo.. kainalotkin minulla taitaa hiota normaalia enemmän.. mutta auttakaa.. mikä aine voisi auttaa?
- jupi
Kyl mulla ainakin ihan kotoonkin hikoo...Siis aina
- hikikäsi
kyllä mun kädet on aina hikiset eikä vaan jossain jännittävässä tilanteessa. nyttenkin tässä koneella ollessa kädet hikoo ihan hulluna
- DonHonson
Anteeksi että toistan itseäni, mutta ehdotan asiasta kärsiville, että varaatte ajan sinne ihotautilääkärille. (Käsien) liikahikoilun takana on yleensä tahdosta riippumattoman hermoston liikatoiminta. Mitkään terapiat tai rauhoittumiset siihen ei auta, mutta muuta apua on saatavilla, ja tehokkaampaa kuin apteekkien dödöt, joista runsaaseen hikoiluun on tuskin mitään apua.
Minulla oli itse tämä sama ongelma, ja leikkaus/iontoforeesihoito auttoi.
- Harmissaan
Mulla on ihan sama ongelma, kädet hikoaa IHAN HIRVEÄSTI!
Koulussa ei voi kirjottaakaan mitään, kun kynä ei pysy kädessä ja kädet on tulipunaiset ja hikiset. - vitu..aa
ja tietokoneen hiiri aina ihan märkänä ku pelaa jotain
- Tahamatassu
Sama ja alkaa jo ärsyttää ku kaveritkin koko ajna " Hyyi sul on tahmeet käet" ja en löydä mistään mitään TAHMEISTA käsistä.
oon sanonu jo äitille siitä ja sevaan nyrpisti nokkaansa ja sano en tiiä ja olen 13.v
Muutta yks mua 2 vuotta vanhempi kamu sano et kannattaa pestä käsiä paljo ja käyttää paljon saippuaa niin ph laskee yms en oikein ymmärtäny :D
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 911671
Kolme miestä joukkoraiskasi nuoren naisen metsässä Helsingissä.
https://www.hs.fi/helsinki/art-2000011193871.html?utm_medium=promobox&utm_campaign=hs_tf&utm_source=is.fi&utm_content=pr1911283- 771283
Sunnuntai terveiset kaivatulle
Maa on vielä valkoinen vaikka vappu lähestyy, otetaan pitkästä aikaa pyhä terveiset kaivatullesi tähän ketjuun !!55962Aika usein mietin sitä
Että miksi juuri minä olen se jonka kanssa haluaisit vakavampaa? Mikä minusta voi tehdä sellaisen että koet niin syviä t46911- 47898
Miksei voitaisi vaan puhua asiat selväksi?
Minulla on ollut niin kova ikävä sinua, etten oikein edes löydä sanoja kuvaamaan sitä. Tuntuu kuin jokainen hetki ilman38888Eräästä kalastuksenvalvojasta leviää video !
Ennemmin tai myöhemmin tänne palstalle tulee videonpätkä, jossa kerrotaan paikallisesta "kalastuksen valvojasta". Ei si9844- 46832
IS Viikonloppu 26.-27.4.2025
Koviksen ovat laatineet Eki Vuokila ja piirrospuolista vastaa Lavonius, jolloin 2,5 vaikeusasteen ristikko on saatu aika35799