ostin tos auton ja siinä näyttää olevan viskolla perä...mitä se niinku meinaa ja miten se toimii ja onko kestävä??
visko perä???
6
5269
Vastaukset
- automes
Minulla on ollut viskoperällä (oik. tasauspyörästöjarru eli "automaattinen tasauspyörästölukko") varustettu Fiat Panorama. Se tarkoittaapi sitä, että perään pitää aina muistaa panna lukkoperäöljy. Auto ei ole paha jäämään kiinni liukkaalla kelillä, vaan on hyvä lähtemään.
On kestävä: viskolukkoa et saa rikki vaikka miten revittelisit, ennen hajoo muita paikkoja!
Ainut on jos panet vääränlaiset öljyt, silloin ei toimi viskolukko! Muista lukkoperäöljy!- perään
Ei tarvi laittaa LSD-lisäaineistettua öljyä eli lukkoperäöljyä koska Viscolukko on SULJETTU paketti jossa on oma silikoniöljy sisällä, levylukolliset perät esim.torsen ovat asia erikseen!!
- torsen?
perään kirjoitti:
Ei tarvi laittaa LSD-lisäaineistettua öljyä eli lukkoperäöljyä koska Viscolukko on SULJETTU paketti jossa on oma silikoniöljy sisällä, levylukolliset perät esim.torsen ovat asia erikseen!!
Mistä lähtien levylukko on ollut torsen?
Torseni on ruuvi vaihteeseen perustuva lukko, joka ei tarvi tuota lisä ainetta. Kaikki muut lukot tarvivat sen lisä aineen koska perustuvat kitkaan. Torseni ei perustu kitkaan vaan esim takavetosessa kardaanin pyörimiseen, kun veto/vääntö loppuu kardaanista, niin lukko lopettaa toiminnan.
Torseni on hemmetin hyvä keksintö verrattuna muihin kestoltaan, ja se on periaatteessa ajatteleva lukko. Ralli käytössä se ei ole hyvä, mutta esim asfalttilla se on parempi. Yrittää pyörittää molempi renkaita yhtä nopeesti, kun taas tavallinen lukko esim yleensä 25%? - Pörje
torsen? kirjoitti:
Torseni on ruuvi vaihteeseen perustuva lukko, joka ei tarvi tuota lisä ainetta. Kaikki muut lukot tarvivat sen lisä aineen koska perustuvat kitkaan. Torseni ei perustu kitkaan vaan esim takavetosessa kardaanin pyörimiseen, kun veto/vääntö loppuu kardaanista, niin lukko lopettaa toiminnan.
Torseni on hemmetin hyvä keksintö verrattuna muihin kestoltaan, ja se on periaatteessa ajatteleva lukko. Ralli käytössä se ei ole hyvä, mutta esim asfalttilla se on parempi. Yrittää pyörittää molempi renkaita yhtä nopeesti, kun taas tavallinen lukko esim yleensä 25%?-Torsen ei ole lukko
-Torsenin toiminta perustuu nimenomaan kitkaan - linkkejä
torsen? kirjoitti:
Torseni on hemmetin hyvä keksintö verrattuna muihin kestoltaan, ja se on periaatteessa ajatteleva lukko. Ralli käytössä se ei ole hyvä, mutta esim asfalttilla se on parempi. Yrittää pyörittää molempi renkaita yhtä nopeesti, kun taas tavallinen lukko esim yleensä 25%?http://auto.howstuffworks.com/differential10.htm
Joo eihän tuossa ole levyjä, EI
http://auto.howstuffworks.com/differential8.htm
tässä niitä ainakin on
http://auto.howstuffworks.com/differential9.htm
ja tässäkö tarvitaan lsd-lisäaineistusta öljyssä?? - pörje..
Pörje kirjoitti:
-Torsen ei ole lukko
-Torsenin toiminta perustuu nimenomaan kitkaanNo mikäs toi torsen sitten on jos se ei ole lukko? Onko se normaali tasauspyörästö?
http://www.quaife.co.uk/products/atbdifferentials.htm
Siinä sulle torsenista vaikka kuinka paljon, mikäli kieli taittuu. Quaife tekee maailman parhaan torsenin lukon. Ja on muuten sata varmasti pitävempi ku sun kitka lukkos kun asfalttilla lähetään. Tai kun toinen ratas soralla ja toinen asfalttilla.
Kitka lukkoperä tarvii erikois öljyä. Torsenissa on pelkästään hammasrattaita joten normaali perä öljy käy. Tuolla linkissäkin lukee ettei ole kytkimiä/levyjä.
Ja siellä on maininta yhdestä tilanteesta jossa se ei toimi lukkona. Eli sillonku sulla on toinen ratas ilmassa niin sillon se toimii kun normaali perä.
Terveisin onnellinen torsenin omistaja.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ikävä sinua
Onkohan sulla ollut sama tunne kuin mulla viimeisten parin päivän aikana, eilen varsinkin. Ollaan oltu ihan lähellä ja k375096- 823626
- 333006
- 612985
- 102906
Kesäseuraa
Kesäseuraa mukavasta ja kauniista naisesta. Viesti tänään mulle muualla asiasta jos kiinnostaa Ne ketä tahansa huoli, t562353- 411838
Tuksu on edelleen sinkku - nuori Joonas jätti!
Hihhahihhahhaahheee Joonas keksi hyvän syy. : Tuksu on liian Disney-prinsessa hänelle. (Mikähän prinsessa lie kyseessä….91780- 181721
Kiusaaja otti yhteyttä, mitä tekisit?
Minulle kävi näin pari kk sitten. Olin aluksi todella ystävällinen. Sanoin, että olin jo unohtanut jne. Asia jäi vai1351669