Migreenilääke Zomig

salli

Itelläni on silloin tällöin migreeni ja kohtauksen tullessa otan Zomig-nimisen pillerin (reseptillä, kolmiolääke) Lääkäri tietysti määrää jokaiselle itselleen sopivaa lääkitystä, mutta tämä sopii minulle. Kohtauksia on vain harvoin, mutta tämä estää sen tulemisen. Hinta muistaakseni kolmelle pillerille n. 27 e.

2

2008

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • atu

Mullekkin lääkäri määräsi kolmia eri lääkkeitä, joista yks oli zomig. Mulla ne taas ei tuntunu auttavan ollenkaan. Päinvastoin, ne tuntu aiheuttavan ongelmia, ku menin niistä ihan sekasin..nukahtelin ym kivaa..=) Myös muiden lääkkeiden syömisen jouduin lopettamaan, sillä sain niistä hallusinaatioita..=)
      Nyt kun olen lopettanut lääkkeiden syönnin, migreenitkin ovat vähentyneet. Enää toisinaan tulee kunnon kohtauksia ja silloin tällöin pään räjäyttävää parin sekunnin vihlomista.
      Pelkään hiukan, sillä suvussani on aivoverenvuotoja, mutta minkäs teet, kun sopivaa lääkettä ei ole löytynyt..

• särkypää

Hei,
        itse olen käyttänyt Zomig-lääkettä migreeniin jo monia vuosia. Aluksi lääkäri määräsi jotain muuta, mutta ne eivät auttaneet millään lailla. Zomig onneksi on nyt sitten ollut apu moneen tuskanhetkeen. Ennen se tosin auttoi nopeasti; kipu oli hirveä, mutta lääkkeenoton jälkeen meni puolisen tuntia ja kaikki oli taas kunnossa. Nyt makaan sängyssä parikin tuntia Zomigin jälkeen ennen kuin se tehoaa. Ja yleensä käy niin että nukahdan (liekö sitten se lääke mikä niin väsyttää) samalla hetkellä kun tajuan etta aah, nyt se alkaa helpottaa.
        Se ei kuitenkaan aina vie koko särkyä pois. Jäljellä jää erilainen, vihlova särky. Sen saa pois kun ottaa vielä yhden Burana 400:sen.

Ei ulkopuolinen tosiaan voi tajuta, mitä on migreeni. Kun se ei ole vaan sitä tavallista pääkipua, "kyllä se siitä, mene raittiiseen ilmaan!"-kipua. Itselläni migreeni alkaa jännityksenä niskassa (tuntuu että koko niska on jumissa ja tekee mieli venyttää, mutta en voi venyttää koska se aiheuttaa kamalan huonon olo heti) ja sitten tunnen kuinka se hiljaa nousee päässä silmiä kohti, pöyrii ympyrää ja lopulta päätyy jommalle kummalle puolelle päätä. Sitten alkaa huono olo. Tietysti aina tapauksesta riippuen. Mutta yhden ainoan kerran olen migreenin takia oksentanut. Makasin silloin keskellä yötä kotimme wc:n lattialla ja tärisin ja oksensin.
        Poikakaveri onneksi ymmärtää migreeniäni. Yrittää auttaa keikin keinoin ja lohduttaa kun makaan sängyssä, käsken kaikkien olla hiljaa ja olen varma että en selviä tästä.

Toivotaan vaan että migreenilääkkeille tulisi viimeinkin halvempia vastineita! On aika kallista opiskelijalle maksaa yhdestä tabletista 5-6e kun niitä joutuu välillä ottamaan monesti viikossa.

Syön e-pillereitä, en tiedä aiheuttavatko ne lisää migreeniä. Minulla kuitenkin oli kovaa migreeniä jo ennen niiden aloittamista, ja kerroin asiasta myös lääkärille.

Olen myös huomannut että aina kuukautisten alkaessa alkaa migreeni. Muuta "jaksoisuutta" en sitten ole huomannutkaan. Välillä kohtaus tulee päivittäin, välillä voi olla kuukauden tauko. Taukoja tosin tulee aivan liian harvoin.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Et siis vieläkään

Et ilmeisesti ole vieläkään päässyt loppuun asti mun kirjoituksissa täällä. Kerro ihmeessä sit, kun valmista 😁 tuskin k
      Ikävä
      54
      2409
    2. Hyvä että lähdit siitä

Ties mitä oisin keksinyt jos oisit jäänyt siihen, näit varmaan miten katoin sua.... 😘🤭😎💖
      Ikävä
      28
      1759
    3. Koronarokotus sattui oudon paljon nyt sairaanhoitaja Tanja 46 istuu pyörätuolissa

Pitkä piina piikistä Kun Tanja Vatka käy suihkussa, tuntuu kuin ihoa revittäisiin raastinraudalla irti. Hän on kärsinyt
      Maailman menoa
      70
      1434
    4. Olisitko mies valmis?

Maksamaan naisellesi/vaimollesi/tyttöystävällesi elämisestä syntyvät kulut, ruokailun, vuokran ja muut välttämättömät me
      Ikävä
      238
      1320
    5. Mitä haluat sanoa kaivatullesi?

Onko ikävä? Milloin näitte viimeksi?
      Ikävä
      119
      1154
    6. Yritin saada

Vastauksia mutta et voinut olla rehellinen ja kaiken kannoin yksin. Halusin kovasti ymmärtää mutta en voi enää ymmärtää.
      Ikävä
      13
      990
    7. Kronikat..

Mikä hele… on tää yks kronikat mikä suoltaa facessa kaikkea julkaisua ja AINA samoista firmoista imatralla??? Eikö ne mu
      Imatra
      11
      963
    8. vieläkin sanoa voin...

💖💛💖💛💖💛💖💛💖 💛 Beijjjbeh 💛 Kaks vuotta tänään täällä. Miten hitossa jotkut on jaksaneet kymmeniä vuos
      Ikävä
      23
      948
    9. Onko vielä

mahdollista nähdä?
      Rakkaus ja rakastaminen
      68
      933
    10. Nainen, mulla olisi sulle pari vinkkiä

Kerro vain ongelmasi niin annan siihen vinkin. :/
      Ikävä
      59