Miinanköynnös

Anu

Hei kaikki viherpeukaloiset!

Laitoin itämään miinanköynnöstä,joka minulle uusi tuttavuus.Jos joku tietäisi kertoa siitä lisää niin iso kiitos!
Aurinkoisin kevätterveisin Anu

6

9284

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • anna_

Hyvän valinnan olet tehnyt!
      Miinanköynnös on ensinnäkin nätti sisäkukka, kunnes sen saa ulos, koska siinä on niin kauniit lehdet.
      Istuta se tarpeeksi isoon ruukkuun, koska tarvitsee melko paljon vettä. Omani ovat nyt ehkä kymmensenttisiä vähän hennon näköisiä ruippanoita, mutta kyllä ne siitä kehittyvät. Kun laitan ne isompaan ruukkuun, en ota niitä yksitellen, vaan isken koko multapaakun yhtenä kappaleena uuteen ruukkuun ja multaa ympärille (ja alle tietty).Minulla oli viime vuonna osa taimista isossa altakasteluruukussa kuistin lattialla( siinä kehikko, jota pitkin kiipesivät), osa amppelissa. Molemmat viihtyivät hyvin. Rupesi kukkimaan melko myöhään, mutta kukki sitten runsaasti. Lannoitan kesäkukkia melko runsaasti, enemmän kuin suositus on, ja kyllä miinankukkakin sitten kukki tosi hienosti. Älä vie ulos ennen kuin yöpakkaset ovat ohi. Toivottavasti onnistut.

Tuli muuten yhtäkkiä mieleen, että olen nyt nähnyt myynnissä ihan erinäköistä kukkaa miinankukkana. Minulla oli se, jota sanotaan myös espanjanlipuksi, koska kukinnossa on sekä keltaisia että punaisia kukkia.

• Marja

Hei montako tainta laitoit samaan ruukkuun?

• Anu

Hei ja kiitos vastauksesta ja ohjeista.Nuo mitä minä kylvin niin pussin mukaan se oli: aika tummanpunanen kukka joissa keskus keltainen ja siitä lähti pieniä valkosia "heteitä",liekkö sama laji kuin sinulla?
        Laitoin myös jotain uutta lobeliaa itämään,siinä valkoinen kukka jossa lilanpunanen keskusta,pitäis kukkia aikaseen,saapi nähhä.Sitten laitoin isoa samettikukkaa,loput sitten vasta myöhemmällä....mites siun kevätkylvökset?
        Aurinkoterveisin Anu

• anna_
        Anu kirjoitti:

Hei ja kiitos vastauksesta ja ohjeista.Nuo mitä minä kylvin niin pussin mukaan se oli: aika tummanpunanen kukka joissa keskus keltainen ja siitä lähti pieniä valkosia "heteitä",liekkö sama laji kuin sinulla?
        Laitoin myös jotain uutta lobeliaa itämään,siinä valkoinen kukka jossa lilanpunanen keskusta,pitäis kukkia aikaseen,saapi nähhä.Sitten laitoin isoa samettikukkaa,loput sitten vasta myöhemmällä....mites siun kevätkylvökset?
        Aurinkoterveisin Anu

Se on juuri se toinen miinankukka/köynnös. Mutta eikohän samat hoito-ohjeet päde suunnilleen kaikille kesäköynnöksille.

Panen samaan n.30cm halk ruukkuun kymmenkunta tainta, ehkä enemmänkin että saan tarpeeksi tuuhean.

• saa hankittua

miinanköynnöksiä ja onko ne kausituote? En ole koskaan kuullut tuollaisesta köynnöksestä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ensi kesänä

Näin kesän viimeisenä minuutteina ajattelen sinua. Olisiko seuraava kesä "meidän" kesä? Tänä vuonna ei onnistuttu, mutta
      Ikävä
      64
      3225
    2. Tukalaa kuumuutta

Tietäisitpä vaan kuinka kuumana olen käynyt viime päivät. Eikä johdu helteestä, vaan sinusta. Mitäköhän taikoja olet teh
      Ikävä
      43
      3087
    3. Sinä, ihastukseni

Mitä haluaisit tehdä kanssani ensimmäisenä?
      Ihastuminen
      42
      2447
    4. Anne Kukkohovin karmeat velat ovat Suomessa.

Lähtikö se siksi pois Suomesta ? Et on noin kar? mean suuret velat naisella olemassa
      Kotimaiset julkkisjuorut
      99
      2180
    5. Tiedät ettei tule toimimaan.

Mielenterveys ei kummallakaan kestä.
      Ikävä
      31
      1903
    6. Okei, myönnetään,

Oisit sä saanut ottaa ne housutkin pois, mutta ehkä joskus jossain toisaalla. 😘
      Ikävä
      27
      1800
    7. Onko kaivatullasi

himmeä kuuppa?
      Ikävä
      48
      1616
    8. Mihin hävisi

Mihin hävisi asiallinen keskustelu tositapahtumista, vai pitikö jonkin Hannulle kateellisen näyttää typeryytensä
      Iisalmi
      85
      1405
    9. On jo heinäkuun viimeinen päivä.

En taida nähdä sinua koskaan.
      Rakkaus ja rakastaminen
      39
      1290
    10. Lähtikö korvat

puhtaaksi vaikusta?
      Tuusniemi
      81