Ilmainen CAD

planner

Löytyiskö netistä käyttökelpoista ja suositeltavaa CAD-ohjelmaa.
Tarkoituksena olisi piirtää huoneita ja mallintaa sinne huonekaluja. 2D-ominaisuus on riittävä. Suomenkielisyys olisi toivottavaa joskaan ei pakollista.

11

29900

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • löytyy
    • tpk_68
    • Jussi

Tällä hetkellä kokemuksieni mukaan ainoa suunnilleen toimiva ilmainen CAD-ohjelma on CadSTD,
      http://www.cadstd.com/

En tiedä kuinka kauan lite-versio on ilmainen, joten kannattaa kiirehtiä:)

Ainakaan itse en ole törmännyt Open Source-pohjaiseen (oikeasti toimivaan) CAD-ohjelmaan. Jos jollakin on kokemuksia jostakin, niin kuulisin niitä mielelläni...

• lisää

• Jussi
        lisää kirjoitti:

>...en ole törmännyt Open Source-pohjaiseen...

Mitä olet mahdollisesti kokeillut?

Mikä vika on QCadissä:
        http://www.ribbonsoft.com/qcad.html

tai VariCADissä:
        http://www.varicad.com/

BRL-CADistä puhumattakaan:
        http://www.brlcad.org/

En minä CAD-asiantuntija ole, mutta mitä noita joskus olen katsonut niin:

QCad:
        "There is no functional difference between the Demo and the Professional Version. However, the Demo version terminates every 10 minutes and needs to be restarted. The Demo versions can be restarted 50 times. Demo versions are not meant for production use but to give you a chance to try before you buy."

VariCAD:
        "A trial version works just like the full version for a period of 30 days."

BRL-CAD: Ei Windows-versiota, ainoastaan lähdekoodipaketit saatavina. Ainakaan itse en jaksa kääntää tai buildata mitään tai asentaa Linuxia ainoastaan CAD-ohjelman takia.

Tokihan noista kahdesta ekasta saa rahalla täydet versiot, mutta oletuksena nyt itselläni oli ilmainen Open Source-ohjelma.

• lisää
        Jussi kirjoitti:

QCad:
        "There is no functional difference between the Demo and the Professional Version. However, the Demo version terminates every 10 minutes and needs to be restarted. The Demo versions can be restarted 50 times. Demo versions are not meant for production use but to give you a chance to try before you buy."

VariCAD:

BRL-CAD: Ei Windows-versiota, ainoastaan lähdekoodipaketit saatavina. Ainakaan itse en jaksa kääntää tai buildata mitään tai asentaa Linuxia ainoastaan CAD-ohjelman takia.

Tokihan noista kahdesta ekasta saa rahalla täydet versiot, mutta oletuksena nyt itselläni oli ilmainen Open Source-ohjelma.

>...noista kahdesta ekasta saa rahalla täydet versiot

OK, en huomannut että puhuit pelkästään ilmaisista.

Mutta ei ole pahan hintavia. AutoCADin Liteä vastaava QCad = $28 ja varsinaista AutoCADiä vastaava VariCAD = $499.

• CADS
        lisää kirjoitti:

>...noista kahdesta ekasta saa rahalla täydet versiot

OK, en huomannut että puhuit pelkästään ilmaisista.

Mutta ei ole pahan hintavia. AutoCADin Liteä vastaava QCad = $28 ja varsinaista AutoCADiä vastaava VariCAD = $499.

Jos avaan Qcadillä kuvan(dxf), jossa on upotettavia pistorasioita ei "maalattu" osa näy olenkaan. Osaako joku kertoa syyn. ACAD ja CADS näyttävät.

• pöllö2
        Jussi kirjoitti:

QCad:

VariCAD:

Qcadista on väännetty ilmainen versio, jonka saa tuolta :

http://www.himili.com/blog/downloads/qcad-for-windows-gpl-version/

• Maneli

Olen kokeillut nuo edellisissä vastauksissa mainitut ohjelmat. Tämä on jäänyt koneelleni ja käyttöön.

http://www.cycas.de/

• CAD
    • kissa 2

ihan hyvä

Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Rakas

Eihän se tietysti minulle kuulu, mutta missä sinä olet? 😠
      Ikävä
      52
      1757
    2. Pidit itseäsi liian

Vanhana minulle? Niinkö?
      Ikävä
      62
      1692
    3. SDP:n lyhyt selviytymisopas

1. Komitea on vastaus, oli kysymys mikä tahansa Jos maailma on muuttumassa tai jossain palaa, demari ei hätiköi. Ensin p
      Maailman menoa
      10
      1248
    4. Joko olet luovuttanut

Mun suhteen?
      Ikävä
      61
      1061
    5. Haluaisitko oikeasti

Vakavampaa välillemme vai tämäkö riittää
      Ikävä
      49
      1024
    6. Mitä se olisi

Jos sinä mies saisit sanoa kaivatullesi mitä vain juuri nyt. Ilman mitään seuraamuksia yms. Niin mitä sanoisit?
      Ikävä
      41
      775
    7. Nanna Karalahti :Paljastus bisneksistä Jere Karalahden kanssa!

Ottanut yhteyttä seiskalehden toimittajaan ja kertonut totuuden yhteisestä Herotreeni-nimisestä verkkovalmenuksesta.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      118
      637
    8. Toivoisitko

Toivoisitko, että kaivattusi olisi introvertimpi tai extrovertimpi? Itsenäinen tai tarvitsisi enemmän apua/sinua? Osoit
      Ikävä
      86
      630
    9. Sotekeskus

Aloite on hyvä, kiitokset siitä. Mutta jos olette yhtään seuranneet hyvinvointialueen kokouksia niin sehän on jo nuijit
      Ähtäri
      32
      607
    10. Sinunkin pitää jättää

Se kaivattusi rauhaan.
      Ikävä
      38
      566
    Aihe