Ilmainen CAD

planner

Löytyiskö netistä käyttökelpoista ja suositeltavaa CAD-ohjelmaa.
Tarkoituksena olisi piirtää huoneita ja mallintaa sinne huonekaluja. 2D-ominaisuus on riittävä. Suomenkielisyys olisi toivottavaa joskaan ei pakollista.

11

29985

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • löytyy
    • tpk_68
    • Jussi

      Tällä hetkellä kokemuksieni mukaan ainoa suunnilleen toimiva ilmainen CAD-ohjelma on CadSTD,
      http://www.cadstd.com/

      En tiedä kuinka kauan lite-versio on ilmainen, joten kannattaa kiirehtiä:)

      Ainakaan itse en ole törmännyt Open Source-pohjaiseen (oikeasti toimivaan) CAD-ohjelmaan. Jos jollakin on kokemuksia jostakin, niin kuulisin niitä mielelläni...

      • lisää

      • Jussi
        lisää kirjoitti:

        >...en ole törmännyt Open Source-pohjaiseen...

        Mitä olet mahdollisesti kokeillut?

        Mikä vika on QCadissä:
        http://www.ribbonsoft.com/qcad.html

        tai VariCADissä:
        http://www.varicad.com/

        BRL-CADistä puhumattakaan:
        http://www.brlcad.org/

        En minä CAD-asiantuntija ole, mutta mitä noita joskus olen katsonut niin:

        QCad:
        "There is no functional difference between the Demo and the Professional Version. However, the Demo version terminates every 10 minutes and needs to be restarted. The Demo versions can be restarted 50 times. Demo versions are not meant for production use but to give you a chance to try before you buy."

        VariCAD:
        "A trial version works just like the full version for a period of 30 days."

        BRL-CAD: Ei Windows-versiota, ainoastaan lähdekoodipaketit saatavina. Ainakaan itse en jaksa kääntää tai buildata mitään tai asentaa Linuxia ainoastaan CAD-ohjelman takia.

        Tokihan noista kahdesta ekasta saa rahalla täydet versiot, mutta oletuksena nyt itselläni oli ilmainen Open Source-ohjelma.


      • lisää
        Jussi kirjoitti:

        En minä CAD-asiantuntija ole, mutta mitä noita joskus olen katsonut niin:

        QCad:
        "There is no functional difference between the Demo and the Professional Version. However, the Demo version terminates every 10 minutes and needs to be restarted. The Demo versions can be restarted 50 times. Demo versions are not meant for production use but to give you a chance to try before you buy."

        VariCAD:
        "A trial version works just like the full version for a period of 30 days."

        BRL-CAD: Ei Windows-versiota, ainoastaan lähdekoodipaketit saatavina. Ainakaan itse en jaksa kääntää tai buildata mitään tai asentaa Linuxia ainoastaan CAD-ohjelman takia.

        Tokihan noista kahdesta ekasta saa rahalla täydet versiot, mutta oletuksena nyt itselläni oli ilmainen Open Source-ohjelma.

        >...noista kahdesta ekasta saa rahalla täydet versiot

        OK, en huomannut että puhuit pelkästään ilmaisista.

        Mutta ei ole pahan hintavia. AutoCADin Liteä vastaava QCad = $28 ja varsinaista AutoCADiä vastaava VariCAD = $499.


      • CADS
        lisää kirjoitti:

        >...noista kahdesta ekasta saa rahalla täydet versiot

        OK, en huomannut että puhuit pelkästään ilmaisista.

        Mutta ei ole pahan hintavia. AutoCADin Liteä vastaava QCad = $28 ja varsinaista AutoCADiä vastaava VariCAD = $499.

        Jos avaan Qcadillä kuvan(dxf), jossa on upotettavia pistorasioita ei "maalattu" osa näy olenkaan. Osaako joku kertoa syyn. ACAD ja CADS näyttävät.


      • pöllö2
        Jussi kirjoitti:

        En minä CAD-asiantuntija ole, mutta mitä noita joskus olen katsonut niin:

        QCad:
        "There is no functional difference between the Demo and the Professional Version. However, the Demo version terminates every 10 minutes and needs to be restarted. The Demo versions can be restarted 50 times. Demo versions are not meant for production use but to give you a chance to try before you buy."

        VariCAD:
        "A trial version works just like the full version for a period of 30 days."

        BRL-CAD: Ei Windows-versiota, ainoastaan lähdekoodipaketit saatavina. Ainakaan itse en jaksa kääntää tai buildata mitään tai asentaa Linuxia ainoastaan CAD-ohjelman takia.

        Tokihan noista kahdesta ekasta saa rahalla täydet versiot, mutta oletuksena nyt itselläni oli ilmainen Open Source-ohjelma.

        Qcadista on väännetty ilmainen versio, jonka saa tuolta :

        http://www.himili.com/blog/downloads/qcad-for-windows-gpl-version/


    • Maneli

      Olen kokeillut nuo edellisissä vastauksissa mainitut ohjelmat. Tämä on jäänyt koneelleni ja käyttöön.

      http://www.cycas.de/

    • CAD
    • kissa 2

      ihan hyvä

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      125
      1278
    2. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      89
      924
    3. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      95
      922
    4. Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?

      Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede
      Kuhmo
      24
      869
    5. Tuleeko Martinasta rouva Muhis

      Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat
      Kotimaiset julkkisjuorut
      289
      766
    6. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      95
      748
    7. Miten näytät / näytit ihastumisesi hänelle?

      Toimiko, miten hän vastasi? vinkki5
      Ikävä
      34
      648
    8. Ei enää kauaa rakkaani

      Ensin minun pitää saatella narsistit oikeuden eteen ❤️
      Ikävä
      109
      646
    9. Oletko miettinyt sitä

      Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.
      Ikävä
      50
      581
    10. Eipä oo näkyny montakkasn etelänvetelää vielä kylällä.

      Liekkö tuo pensanhinta vetelille liian kallista, kun ovat jeäneet kesäksi kottiinsa vetelehtimmään. Pärjätään iliman vet
      Suomussalmi
      131
      568
    Aihe