Kuka tietää kellokytkintä D5:n polttoainelämppäriin joka on autossa vakiona? Auto vm 2002.
Kellokytkin lämppäriin
44
3613
Vastaukset
- Rauno
Eli ois ihan sama tarve mutta auto on v70 tdi -98
- jorma
Kyl vissiin kannatta kysyä oikein merkkiliikkeestä, kun on ilmeisesti tuo takuukin vielä voimassa.
Wittuako täältä kyselet!- D5
En kysellytkään vittua täältä ne on muilla kanavilla ja takuun olemassa olo ei vaikuta myöskään kellokytkimeen joten se siitä sinulle asiantuntija. Se on ohjelmapäivitystietokoneeseen mutta suomenmaahantuoja ei kaikessa viisaudessaan sitä myy täällä. Joten näin meillä pohjolan oloihin suunnitellulla autolla.
- 2.4D
kuuleman mukaan pitäis onnistua softa päivityksellä, jolloin tarvittavat kellokytkin tiedot tulevaan ajotietokoneen näyttöön. Hinta-arvio oli viime syksynä n. 500euroa Saksan maalla.
Mutta kannattaa kysellä biliasta tarkemmin hintoja. Jos saat suomen hinnat selville, niin ilmotteleppa tänne. - 2.4D
"Se on ohjelmapäivitystietokoneeseen mutta suomenmaahantuoja ei kaikessa viisaudessaan sitä myy täällä."
Myöntikö maahantuoja muuten tietävänsä että softa päivitys olisi mahdollista, mutta ei vaan halua sitä mahdollisuutta suomessa tarjota?
Vai eikö maahantuoja ollut koskaan kuullutkaan koko asiasta?
Mikä oli maahantuojan selitys siihen, ettei kellokytkintä voi "asentaa" suomessa?- D52002
Jos muistan oikein, niin tällaisia tarjosivat... kyselin jo kesäkuussa asiaa maahantuojalta.
Volvo käyttää ilmeisesti Ardic-lämmitintä, ja se on ollut murheenkryyni jo aiemmissa malleissa. Se nokeentuu pätkäajossa ja sitä torjumaan ainakin paikallinen Volvo-edustaja asentaa kaikkiin diesel V70, S80 ja S60 (S/V40?) katkaisimen jolla lämmitin on pois päältä aina.
Lisäksi se vaatii kuulemma toimiakseen korkeamman kynnysjännitteen, kuin Eberit ja Webastot ja siksi pakkasella (hunonon?) akun jännitteen laskiessa ei pelaa. Siksikö ei ajastinta?
On väitetty (Volvolta) myös, että ko. lämppärissä ei ole erillista vesipumppua joka veden kierrättämiseen tietysti tarvitaan kun kone ei käy. Mites lie?
Lämmittimessä on siis ollut luotettavuusongelmia (=takuukuluja).
Maahantuoja olisi halunnut, ettei Volvoihin vakiona tulisi lainkaan lämppäriä vaan asiakas hankkii itse mieleisensä mallin. Mutta tehdas ei ole suostunut.
Eivät myöntäneet softapäivityksen olemassaoloa ainakaan silloin.
MUTTA: vanhempaan 2,5 TDI:hin saa kellon ja pumpunkin kuulemma. Uuteen koneeseen ei.
Aion katsella saako Ruotsista tarvittavia palikoita. Ilmoittelen jos löytyy.
Sama ei oo pätee myös nopeusmittarin virheeseen. Maahantuoja ei suostu päivittämään(tai päivitystä ei ole) aivan liikaa näyttävää nopeusmittaria (virhe 8-9%). - Stadilainen taxi
D52002 kirjoitti:
Jos muistan oikein, niin tällaisia tarjosivat... kyselin jo kesäkuussa asiaa maahantuojalta.
Volvo käyttää ilmeisesti Ardic-lämmitintä, ja se on ollut murheenkryyni jo aiemmissa malleissa. Se nokeentuu pätkäajossa ja sitä torjumaan ainakin paikallinen Volvo-edustaja asentaa kaikkiin diesel V70, S80 ja S60 (S/V40?) katkaisimen jolla lämmitin on pois päältä aina.
Lisäksi se vaatii kuulemma toimiakseen korkeamman kynnysjännitteen, kuin Eberit ja Webastot ja siksi pakkasella (hunonon?) akun jännitteen laskiessa ei pelaa. Siksikö ei ajastinta?
On väitetty (Volvolta) myös, että ko. lämppärissä ei ole erillista vesipumppua joka veden kierrättämiseen tietysti tarvitaan kun kone ei käy. Mites lie?
Lämmittimessä on siis ollut luotettavuusongelmia (=takuukuluja).
Maahantuoja olisi halunnut, ettei Volvoihin vakiona tulisi lainkaan lämppäriä vaan asiakas hankkii itse mieleisensä mallin. Mutta tehdas ei ole suostunut.
Eivät myöntäneet softapäivityksen olemassaoloa ainakaan silloin.
MUTTA: vanhempaan 2,5 TDI:hin saa kellon ja pumpunkin kuulemma. Uuteen koneeseen ei.
Aion katsella saako Ruotsista tarvittavia palikoita. Ilmoittelen jos löytyy.
Sama ei oo pätee myös nopeusmittarin virheeseen. Maahantuoja ei suostu päivittämään(tai päivitystä ei ole) aivan liikaa näyttävää nopeusmittaria (virhe 8-9%).Olen koko tämän kuluneen vuoden yrittänyt sel
vittää tätä lämppärin kello ongelmaa.
Menemällä Suomen rajojen ulkopuolelle merkki huoltoon saa kellon muutamassa minuutissa ohjelmoitua.Joten se ei ole mikään ongelma.Ongelma syntyy heti kun "webasto" hajoaa,
sitä ei korjata takuun puitteissa.Vaan on taas mentävä rajojen ulkopuolelle.eli sinne missä kello on ohjelmoitu.Kun oikein ruikutin ja valitin
tekniseen neuvontaan,he olisivat olleet valmiita ohjelmoimaan kellon,mutta takuu olisi rauennut "webaston"osalta siihen.Mutta "Toivossa on hyvä elää sanoi lapamato".Jään odottamaan kelloa. - 2.4D
Stadilainen taxi kirjoitti:
Olen koko tämän kuluneen vuoden yrittänyt sel
vittää tätä lämppärin kello ongelmaa.
Menemällä Suomen rajojen ulkopuolelle merkki huoltoon saa kellon muutamassa minuutissa ohjelmoitua.Joten se ei ole mikään ongelma.Ongelma syntyy heti kun "webasto" hajoaa,
sitä ei korjata takuun puitteissa.Vaan on taas mentävä rajojen ulkopuolelle.eli sinne missä kello on ohjelmoitu.Kun oikein ruikutin ja valitin
tekniseen neuvontaan,he olisivat olleet valmiita ohjelmoimaan kellon,mutta takuu olisi rauennut "webaston"osalta siihen.Mutta "Toivossa on hyvä elää sanoi lapamato".Jään odottamaan kelloa.On aika outoa, jos softa päivitys on volvon taholta saatavilla, mutta suomessa sitä ei jostain syystä haluta asentaa ja keksitään tekosyiksi jotain takuun raukeamis selityksiä. Mitä olen näitä softa päivitys asioita kansainvälisillä keskustelupalstoilla seurannut, on volvolla keskitetty softa "paikka" josta tarvittavat ohjelmat modeemeilla vedetään myös suomeen. Samat softan tilaus koodit käyvät maassa kuin maassa.
Käsittääkseni ainakin eu:n alueella kaikissa uusissa volvoissa on 2 vuoden tehdastakuu, joten luulisin, että ei suomen volvo voi tehdä erikois sääntöjä takuu ehtoihin (tai miksei voi, tehdäänhän täällä muitakin käsittämättömiä päätöksiä).
Mitä muuten "tekninen tuki" arvioi softa päivityksen hinnaksi? Mikä on seuraava suunnitelmasi? - Stadilainen taxi
2.4D kirjoitti:
On aika outoa, jos softa päivitys on volvon taholta saatavilla, mutta suomessa sitä ei jostain syystä haluta asentaa ja keksitään tekosyiksi jotain takuun raukeamis selityksiä. Mitä olen näitä softa päivitys asioita kansainvälisillä keskustelupalstoilla seurannut, on volvolla keskitetty softa "paikka" josta tarvittavat ohjelmat modeemeilla vedetään myös suomeen. Samat softan tilaus koodit käyvät maassa kuin maassa.
Käsittääkseni ainakin eu:n alueella kaikissa uusissa volvoissa on 2 vuoden tehdastakuu, joten luulisin, että ei suomen volvo voi tehdä erikois sääntöjä takuu ehtoihin (tai miksei voi, tehdäänhän täällä muitakin käsittämättömiä päätöksiä).
Mitä muuten "tekninen tuki" arvioi softa päivityksen hinnaksi? Mikä on seuraava suunnitelmasi?Tämä lämppäri asia selviää jokaiselle kaikkein parhaiten ottamalla yhteyden Biliaan.Sillä,kun minä kerron jonkun asian,niin se on jo toisen "käden tietoa" Toivotaan parasta pelätään pahinta.
- D52002
Stadilainen taxi kirjoitti:
Tämä lämppäri asia selviää jokaiselle kaikkein parhaiten ottamalla yhteyden Biliaan.Sillä,kun minä kerron jonkun asian,niin se on jo toisen "käden tietoa" Toivotaan parasta pelätään pahinta.
Faktoja maahantuojalta:
1. softa on olemassa
2. sitä ei Suomessa anneta
3. saa Ruotsista
4. syy tähän on tekniset murheet:
akku tyhjennyt lämppärin syömän virran takia. Kuulemma akku ei ota virtaa sisään lainkaan lyhyessä ajossa ja pakkasessa (on kylmässä paikassa auton perässä, ei siis edes lämpiä nopeasti). Kun jännite alenee, lämppäri ei sytytä kunnolla, voi noeta lisää, syttyy yhä huonommin jne jne. Akku tyhjenee, jäätyy, tuhoutuu.
Jos pitää paikkansa, on järkisyy. Etenkin niille käyttäjille, jotka eivät ymmärrä sitä, ettei lämppäriä pidä aina käyttää.
Eli jäätynyttä akkua ei saa varmaankaan takuuseen, mutta sinällään valmistajan takuuta ei Bilia voi evätä. - yks vaan
ei saa eikä tilata (vain suomessa)
- 2.4D
D52002 kirjoitti:
Faktoja maahantuojalta:
1. softa on olemassa
2. sitä ei Suomessa anneta
3. saa Ruotsista
4. syy tähän on tekniset murheet:
akku tyhjennyt lämppärin syömän virran takia. Kuulemma akku ei ota virtaa sisään lainkaan lyhyessä ajossa ja pakkasessa (on kylmässä paikassa auton perässä, ei siis edes lämpiä nopeasti). Kun jännite alenee, lämppäri ei sytytä kunnolla, voi noeta lisää, syttyy yhä huonommin jne jne. Akku tyhjenee, jäätyy, tuhoutuu.
Jos pitää paikkansa, on järkisyy. Etenkin niille käyttäjille, jotka eivät ymmärrä sitä, ettei lämppäriä pidä aina käyttää.
Eli jäätynyttä akkua ei saa varmaankaan takuuseen, mutta sinällään valmistajan takuuta ei Bilia voi evätä.”1. softa on olemassa”
Hyvä, maahantuoja sentään myönsi tietävänsä asiasta.
”2. sitä ei Suomessa anneta ”
Ilmeisesti maahantuoja haluaa suojata itseään takuukorvusten varalta ilmoittamalla tylyn kantansa.
”3. saa Ruotsista”
näköjään ruotsissa ei sitten ole talvea eikä pakkasta tai sitten toimitetut autot toimivat siellä paremmin :-)
”4. syy tähän on tekniset murheet: akku tyhjennyt lämppärin syömän virran takia. Kuulemma akku ei ota virtaa sisään lainkaan lyhyessä ajossa ja pakkasessa (on kylmässä paikassa auton perässä, ei siis edes lämpiä nopeasti). Kun jännite alenee, lämppäri ei sytytä kunnolla, voi noeta lisää, syttyy yhä huonommin jne jne. Akku tyhjenee, jäätyy, tuhoutuu.”
Syyt vaikuttavat järkeenkäyviltä, mutta ihmettelen kovasti miten näistä ongelmista esim. webasto on sitten voinut selvitä, kun kys. latteita asennetaan autoihin ja niitä suomessakin käytetään?
Lisäksi jos ajo koostuu pääasiassa muusta kuin 10min taajama ajosta, ei akun riittävän varaustason pito liene ongelma.
”Jos pitää paikkansa, on järkisyy. Etenkin niille käyttäjille, jotka eivät ymmärrä sitä, ettei lämppäriä pidä aina käyttää. Eli jäätynyttä akkua ei saa varmaankaan takuuseen, mutta sinällään valmistajan takuuta ei Bilia voi evätä. ”
Juurikin näin! Luulen, että uuden akun ostaminen vuoden parin välein ei liene suuri investointi verrattuna saavutettuun mukavuuteen.
Hintaahan maahantuoja ei varmaan edes halunnut arvioida, kun sitä ei edes kiinnosta softaa hankkia? - Petri
Maahantuojan mukaan syynä kellokytkimen asennuskieltoon on huonolaatuinen (Ardic)lisälämmitin, joka ei vastaa maahantuojana toimivan Volvo Auto Oy Ab:n laatuvaatimuksia. Ongelmina ovat kuulemma olleet nokeentuminen ja siitä johtuva savutus, lämmittimen erittäin huono käynnistyvyys kovilla pakkasilla ja lyhyessä ajossa myös akun varaustason lasku.
Maahantuojan mukaan tehdasta ei ole pääosin Suomesta tulleet reklamaatiot juurikaan kiinnostaneet, eikä tehdas ole luvannut lämmittimen parantamista tai merkin vaihtoa esim. Eberiin tai Webastoon. Ruotsista valituksia ei kuulemma ole paljoa tullut, joidenkin selitysten mukaan johtuen erilaisesta polttoaineesta? sekä siitä, että Ruotsissa suurin osa autoista on huomattavasti Suomea etelämmässä.
Onhan tuossa ajastimen asennuskiellossa tiettyä järkeäkin; ainakaan minä en olisi kovinkaan iloinen, jos lisälämmitin ei kovilla pakkasilla, jolloin sitä eniten tarvitsisi, olekaan lähtenyt käyntiin ja auto on umpijäässä parkkipaikalla...
Muistaakseni viime talvena TM testasi S80 D5 ja Saab 9-5 dieseliä Lapissa, jolloin kovilla pakkasilla Volvon Ardic ei lähtenyt käyntiin lainkaan, Saabin Webaston toimiessa täysin moitteetta.
Soitellessani maahantuojalle, kuulin myös että D5:iin on vaihdettu Webastoja Ardicin tilalle, jolloin ongelmistakin on päästy eroon. Sitä en tiedä, kuka moisen lystin on maksanut,asiakas vai Volvo.
Jos kellon kuitenkin nykyiseen lämmittimeen haluaa, onnistuu se maahantuojan mukaan esim. Ruotsissa tai Virossa. Asennukseen kuuluu uusi vilkkuviiksi sekä softapäivitys. Takuuseen asennus ei vaikuta, onhan se virallisessa Volvo-liikkeessä asennettu alkuperäinen lisävaruste. - D52002
2.4D kirjoitti:
”1. softa on olemassa”
Hyvä, maahantuoja sentään myönsi tietävänsä asiasta.
”2. sitä ei Suomessa anneta ”
Ilmeisesti maahantuoja haluaa suojata itseään takuukorvusten varalta ilmoittamalla tylyn kantansa.
”3. saa Ruotsista”
näköjään ruotsissa ei sitten ole talvea eikä pakkasta tai sitten toimitetut autot toimivat siellä paremmin :-)
”4. syy tähän on tekniset murheet: akku tyhjennyt lämppärin syömän virran takia. Kuulemma akku ei ota virtaa sisään lainkaan lyhyessä ajossa ja pakkasessa (on kylmässä paikassa auton perässä, ei siis edes lämpiä nopeasti). Kun jännite alenee, lämppäri ei sytytä kunnolla, voi noeta lisää, syttyy yhä huonommin jne jne. Akku tyhjenee, jäätyy, tuhoutuu.”
Syyt vaikuttavat järkeenkäyviltä, mutta ihmettelen kovasti miten näistä ongelmista esim. webasto on sitten voinut selvitä, kun kys. latteita asennetaan autoihin ja niitä suomessakin käytetään?
Lisäksi jos ajo koostuu pääasiassa muusta kuin 10min taajama ajosta, ei akun riittävän varaustason pito liene ongelma.
”Jos pitää paikkansa, on järkisyy. Etenkin niille käyttäjille, jotka eivät ymmärrä sitä, ettei lämppäriä pidä aina käyttää. Eli jäätynyttä akkua ei saa varmaankaan takuuseen, mutta sinällään valmistajan takuuta ei Bilia voi evätä. ”
Juurikin näin! Luulen, että uuden akun ostaminen vuoden parin välein ei liene suuri investointi verrattuna saavutettuun mukavuuteen.
Hintaahan maahantuoja ei varmaan edes halunnut arvioida, kun sitä ei edes kiinnosta softaa hankkia?Käyn Ruotsissa ensi viikolla. Jos vain ehdin niin käyn Volvo-liikkeessä.
- D5
2.4D kirjoitti:
”1. softa on olemassa”
Hyvä, maahantuoja sentään myönsi tietävänsä asiasta.
”2. sitä ei Suomessa anneta ”
Ilmeisesti maahantuoja haluaa suojata itseään takuukorvusten varalta ilmoittamalla tylyn kantansa.
”3. saa Ruotsista”
näköjään ruotsissa ei sitten ole talvea eikä pakkasta tai sitten toimitetut autot toimivat siellä paremmin :-)
”4. syy tähän on tekniset murheet: akku tyhjennyt lämppärin syömän virran takia. Kuulemma akku ei ota virtaa sisään lainkaan lyhyessä ajossa ja pakkasessa (on kylmässä paikassa auton perässä, ei siis edes lämpiä nopeasti). Kun jännite alenee, lämppäri ei sytytä kunnolla, voi noeta lisää, syttyy yhä huonommin jne jne. Akku tyhjenee, jäätyy, tuhoutuu.”
Syyt vaikuttavat järkeenkäyviltä, mutta ihmettelen kovasti miten näistä ongelmista esim. webasto on sitten voinut selvitä, kun kys. latteita asennetaan autoihin ja niitä suomessakin käytetään?
Lisäksi jos ajo koostuu pääasiassa muusta kuin 10min taajama ajosta, ei akun riittävän varaustason pito liene ongelma.
”Jos pitää paikkansa, on järkisyy. Etenkin niille käyttäjille, jotka eivät ymmärrä sitä, ettei lämppäriä pidä aina käyttää. Eli jäätynyttä akkua ei saa varmaankaan takuuseen, mutta sinällään valmistajan takuuta ei Bilia voi evätä. ”
Juurikin näin! Luulen, että uuden akun ostaminen vuoden parin välein ei liene suuri investointi verrattuna saavutettuun mukavuuteen.
Hintaahan maahantuoja ei varmaan edes halunnut arvioida, kun sitä ei edes kiinnosta softaa hankkia?Talven ensimmäiset pakkaset on koettu ja tänä aamuna V70 D5:sen lisälämppäri ei ilmeisesti lähtenyt käyntiin, koska laseja raappiessani kuului lämmittimen tienoilta normaalin tasaisen huminan sijasta välillä voimistuvaa huminaa ja samalla lämmitin lykkäsi todella paksun sinisen savun. Aivan kuin lämmitin olisi toistuvasti yrittänyt käynnistyä.
Tänään pakkasta oli auton mittarin mukaan -11C, voi olla turha edes toivoa lämmittimen käynnistymistä -30C pakkasissa?? - Stadilainen taxi
D5 kirjoitti:
Talven ensimmäiset pakkaset on koettu ja tänä aamuna V70 D5:sen lisälämppäri ei ilmeisesti lähtenyt käyntiin, koska laseja raappiessani kuului lämmittimen tienoilta normaalin tasaisen huminan sijasta välillä voimistuvaa huminaa ja samalla lämmitin lykkäsi todella paksun sinisen savun. Aivan kuin lämmitin olisi toistuvasti yrittänyt käynnistyä.
Tänään pakkasta oli auton mittarin mukaan -11C, voi olla turha edes toivoa lämmittimen käynnistymistä -30C pakkasissa??Näinä muutamina pakkas aamuina on lämppäri lähtenyt hyvin käyntiin. On myös ollut savuton, lievää hajua on tullut sisälle. Tosi tehokkaasti moottori lämpenee. Kaikki on muuten hyvin vain kello puuttuu.
- D5
Stadilainen taxi kirjoitti:
Näinä muutamina pakkas aamuina on lämppäri lähtenyt hyvin käyntiin. On myös ollut savuton, lievää hajua on tullut sisälle. Tosi tehokkaasti moottori lämpenee. Kaikki on muuten hyvin vain kello puuttuu.
Minullakin lämppäri käynnistyy (vielä) mutta ainakin sammutusvaiheessa savuttelee aikalailla. Koska stadilainen taxi autosi on rekisteröity, omani on helmikuussa ja olen kuullut että lämppäriä on useita erilaisilla osilla kasattuja. Eli jotkut saattaa toimia ja toiset huonommin
- Stadilainen taxi
Stadilainen taxi kirjoitti:
Tämä lämppäri asia selviää jokaiselle kaikkein parhaiten ottamalla yhteyden Biliaan.Sillä,kun minä kerron jonkun asian,niin se on jo toisen "käden tietoa" Toivotaan parasta pelätään pahinta.
Lähetin eilen aika tiukka sanaisen E-mailin Volvo autoon, saa nähdä mitä siellä päässä alkaa tapahtua. Jäädään odottelee.
- Stadilainen taxi
D5 kirjoitti:
Minullakin lämppäri käynnistyy (vielä) mutta ainakin sammutusvaiheessa savuttelee aikalailla. Koska stadilainen taxi autosi on rekisteröity, omani on helmikuussa ja olen kuullut että lämppäriä on useita erilaisilla osilla kasattuja. Eli jotkut saattaa toimia ja toiset huonommin
Auto on rekisteröity Huhtikuussa 2002 se on parasta aikaa 60tonnin huollossa
- D5
Petri kirjoitti:
Maahantuojan mukaan syynä kellokytkimen asennuskieltoon on huonolaatuinen (Ardic)lisälämmitin, joka ei vastaa maahantuojana toimivan Volvo Auto Oy Ab:n laatuvaatimuksia. Ongelmina ovat kuulemma olleet nokeentuminen ja siitä johtuva savutus, lämmittimen erittäin huono käynnistyvyys kovilla pakkasilla ja lyhyessä ajossa myös akun varaustason lasku.
Maahantuojan mukaan tehdasta ei ole pääosin Suomesta tulleet reklamaatiot juurikaan kiinnostaneet, eikä tehdas ole luvannut lämmittimen parantamista tai merkin vaihtoa esim. Eberiin tai Webastoon. Ruotsista valituksia ei kuulemma ole paljoa tullut, joidenkin selitysten mukaan johtuen erilaisesta polttoaineesta? sekä siitä, että Ruotsissa suurin osa autoista on huomattavasti Suomea etelämmässä.
Onhan tuossa ajastimen asennuskiellossa tiettyä järkeäkin; ainakaan minä en olisi kovinkaan iloinen, jos lisälämmitin ei kovilla pakkasilla, jolloin sitä eniten tarvitsisi, olekaan lähtenyt käyntiin ja auto on umpijäässä parkkipaikalla...
Muistaakseni viime talvena TM testasi S80 D5 ja Saab 9-5 dieseliä Lapissa, jolloin kovilla pakkasilla Volvon Ardic ei lähtenyt käyntiin lainkaan, Saabin Webaston toimiessa täysin moitteetta.
Soitellessani maahantuojalle, kuulin myös että D5:iin on vaihdettu Webastoja Ardicin tilalle, jolloin ongelmistakin on päästy eroon. Sitä en tiedä, kuka moisen lystin on maksanut,asiakas vai Volvo.
Jos kellon kuitenkin nykyiseen lämmittimeen haluaa, onnistuu se maahantuojan mukaan esim. Ruotsissa tai Virossa. Asennukseen kuuluu uusi vilkkuviiksi sekä softapäivitys. Takuuseen asennus ei vaikuta, onhan se virallisessa Volvo-liikkeessä asennettu alkuperäinen lisävaruste.Tällä hetkellä on Volvolla menossa lämppärin "vuosihuollon" nimellä kulkeva ohjelma jossa vaihdetaan toimivampia komponentteja Ardicin lämppäriin. Näin kuluttaja saadaan maksamaan laitteessa olevan vian korjauskustannuksia, eli joilla on takuu voimassa kannattaa kysellä takuuseen kyseisiä muutostöitä. Jos maahantuoja huomaa muutosten vaikuttavan niin kuulemma kellokytkintäkin voi saada sen jälkeen.Viat Ardicin lämppärissä (karstoittuminen ja huono käynnistyvyys) ei voi johtua polttoaineesta kun eberit ja webastot toimii suomessakin ilman vuosihuoltoja. Itselläni on ollut muissa autoissa molempia lämppäreitä eikä niitä ole tarvinnut vuosihuoltaa. Ne ovat lähteneet pakkasella käyntiin ja on ollut mukava tulla lämpimään autoon. Joten kannattasi Volvonkin pohjolan oloissa käyttää pohjolan oloihin suunniteltuja lämppäreitä.
- 2.4D
D5 kirjoitti:
Tällä hetkellä on Volvolla menossa lämppärin "vuosihuollon" nimellä kulkeva ohjelma jossa vaihdetaan toimivampia komponentteja Ardicin lämppäriin. Näin kuluttaja saadaan maksamaan laitteessa olevan vian korjauskustannuksia, eli joilla on takuu voimassa kannattaa kysellä takuuseen kyseisiä muutostöitä. Jos maahantuoja huomaa muutosten vaikuttavan niin kuulemma kellokytkintäkin voi saada sen jälkeen.Viat Ardicin lämppärissä (karstoittuminen ja huono käynnistyvyys) ei voi johtua polttoaineesta kun eberit ja webastot toimii suomessakin ilman vuosihuoltoja. Itselläni on ollut muissa autoissa molempia lämppäreitä eikä niitä ole tarvinnut vuosihuoltaa. Ne ovat lähteneet pakkasella käyntiin ja on ollut mukava tulla lämpimään autoon. Joten kannattasi Volvonkin pohjolan oloissa käyttää pohjolan oloihin suunniteltuja lämppäreitä.
posti kantoi juu kirjeen, jossa kehoitettiin varaamaan aika lisälämmittimen huoltoon. Sikäli ovelasti oli kirje laadittu, että kustannuksista ei mainittu mitään. Ilmeisesti volvo on itsekin huomannut, ettei laite toimi niinkuin pitäisi ja lähettää kirjeitä asiakkaille.
Takuu aikana eivät varmaan ala vaihtamaan osia (jos laite toimii autossa, kop kop), vaikka tiedossa olisi lämmittimen huono laatu, vai onko joku jo käynyt lämmitin huollossa? - 2.4D
Stadilainen taxi kirjoitti:
Lähetin eilen aika tiukka sanaisen E-mailin Volvo autoon, saa nähdä mitä siellä päässä alkaa tapahtua. Jäädään odottelee.
mitä enemmän asia tulee myös Volvo Auton tietoon asiakas palautteen perusteella, sitä suuremmalla syyllä siellä voi jotain asialle tapahtua.
- 2.4D
D52002 kirjoitti:
Käyn Ruotsissa ensi viikolla. Jos vain ehdin niin käyn Volvo-liikkeessä.
Tiedoksi, että Belgiasta kellon softa-asennuksen saa:
"the cheapest price if the extraheater is preinstalled is in belgium 39 euro for software installation."
Joten ei paha hinta tuo 39e softasta.
Kuinka meitä taas sorretaan, prkl... - Diiseli
Petri kirjoitti:
Maahantuojan mukaan syynä kellokytkimen asennuskieltoon on huonolaatuinen (Ardic)lisälämmitin, joka ei vastaa maahantuojana toimivan Volvo Auto Oy Ab:n laatuvaatimuksia. Ongelmina ovat kuulemma olleet nokeentuminen ja siitä johtuva savutus, lämmittimen erittäin huono käynnistyvyys kovilla pakkasilla ja lyhyessä ajossa myös akun varaustason lasku.
Maahantuojan mukaan tehdasta ei ole pääosin Suomesta tulleet reklamaatiot juurikaan kiinnostaneet, eikä tehdas ole luvannut lämmittimen parantamista tai merkin vaihtoa esim. Eberiin tai Webastoon. Ruotsista valituksia ei kuulemma ole paljoa tullut, joidenkin selitysten mukaan johtuen erilaisesta polttoaineesta? sekä siitä, että Ruotsissa suurin osa autoista on huomattavasti Suomea etelämmässä.
Onhan tuossa ajastimen asennuskiellossa tiettyä järkeäkin; ainakaan minä en olisi kovinkaan iloinen, jos lisälämmitin ei kovilla pakkasilla, jolloin sitä eniten tarvitsisi, olekaan lähtenyt käyntiin ja auto on umpijäässä parkkipaikalla...
Muistaakseni viime talvena TM testasi S80 D5 ja Saab 9-5 dieseliä Lapissa, jolloin kovilla pakkasilla Volvon Ardic ei lähtenyt käyntiin lainkaan, Saabin Webaston toimiessa täysin moitteetta.
Soitellessani maahantuojalle, kuulin myös että D5:iin on vaihdettu Webastoja Ardicin tilalle, jolloin ongelmistakin on päästy eroon. Sitä en tiedä, kuka moisen lystin on maksanut,asiakas vai Volvo.
Jos kellon kuitenkin nykyiseen lämmittimeen haluaa, onnistuu se maahantuojan mukaan esim. Ruotsissa tai Virossa. Asennukseen kuuluu uusi vilkkuviiksi sekä softapäivitys. Takuuseen asennus ei vaikuta, onhan se virallisessa Volvo-liikkeessä asennettu alkuperäinen lisävaruste.Aivan aluksi pitää sanoa että tämä keskustelu on aivan ehdottomasti asiallisimpia näkemiäni tällä palstalla.
Ardicin toimintaan jonkun verran perehtyneenä kehoitan kaikkia unohtamaan ajastinkellon, tai tosiaankin vaihtamaan ardicin tilalle esim. webaston. Maahantuoja ei valitettavasti osallistu näihin kustannuksiin.
Ajastimen käyttö aiheuttaa, sen lisäksi että auto on kylmä kun pitäisi lähteä, myös pahimmassa tapauksessa akun tyhjenemisen jolloin autoa ei saa edes käyntiin. Siitä ominaisuudesta en ainakaan minä halua maksaa penniäkään... - Petri
2.4D kirjoitti:
posti kantoi juu kirjeen, jossa kehoitettiin varaamaan aika lisälämmittimen huoltoon. Sikäli ovelasti oli kirje laadittu, että kustannuksista ei mainittu mitään. Ilmeisesti volvo on itsekin huomannut, ettei laite toimi niinkuin pitäisi ja lähettää kirjeitä asiakkaille.
Takuu aikana eivät varmaan ala vaihtamaan osia (jos laite toimii autossa, kop kop), vaikka tiedossa olisi lämmittimen huono laatu, vai onko joku jo käynyt lämmitin huollossa?Paikallisen Volvo-korjaamon mukaan huollossa vaihdetaan lämmittimeen uusi ohjainyksikkö sekä puhdistetaan lämmitin. Ainakin mulle tulleessa kutsussa huollon hinnaksi sanottiin 70€, uusi ohjainyksikkö vaihdetaan kuulemma takuuna eli tuo 70€ koostuu tuosta normaalista puhdistushuollosta.
Ohjainyksikön vaihdolla ratkeaa volvon edustajien mukaan lämmittimen nokeentumis, savutus ja käynnistymisongelmat; itse olen hiukan epäileväinen...
Huoltopäälliköltä kuulin mm. asiakkaasta, jonka Volvon liikennevaloissa käynnistynyt lämmitin savutti niin paljon, että viereisen auton kuljettaja oli rynnännyt paikalle jauhesammuttimen kanssa... Samaisen volvo-liikkeen automyyjä kertoi aina parkkipaikoilla odottavansa auton luona kunnes lämmitin sammuu, ettei ohikulkijat soita palokuntaa paikalle.
Että semmoinen lämmitin 50k€ autossa, ei mielestäni ole ihan linjassa auton muun laadun kanssa. Onneksi omani ei vielä savuta niin paljon, että ohikulkijat kantavat sammutinta paikalle. Lämmittimen huoltoajankin sai vasta kuukauden päähän. - 2.4D
Petri kirjoitti:
Paikallisen Volvo-korjaamon mukaan huollossa vaihdetaan lämmittimeen uusi ohjainyksikkö sekä puhdistetaan lämmitin. Ainakin mulle tulleessa kutsussa huollon hinnaksi sanottiin 70€, uusi ohjainyksikkö vaihdetaan kuulemma takuuna eli tuo 70€ koostuu tuosta normaalista puhdistushuollosta.
Ohjainyksikön vaihdolla ratkeaa volvon edustajien mukaan lämmittimen nokeentumis, savutus ja käynnistymisongelmat; itse olen hiukan epäileväinen...
Huoltopäälliköltä kuulin mm. asiakkaasta, jonka Volvon liikennevaloissa käynnistynyt lämmitin savutti niin paljon, että viereisen auton kuljettaja oli rynnännyt paikalle jauhesammuttimen kanssa... Samaisen volvo-liikkeen automyyjä kertoi aina parkkipaikoilla odottavansa auton luona kunnes lämmitin sammuu, ettei ohikulkijat soita palokuntaa paikalle.
Että semmoinen lämmitin 50k€ autossa, ei mielestäni ole ihan linjassa auton muun laadun kanssa. Onneksi omani ei vielä savuta niin paljon, että ohikulkijat kantavat sammutinta paikalle. Lämmittimen huoltoajankin sai vasta kuukauden päähän.Onpas volvolla lipevää toimintaa, ensin myönnetään, että lämmitin on huonolaatuinen ja siitä syystä se savuttaa ja kerää nokea. Tämän jälkeen yritetään laskuttaa asiakkaalla puhdistus kustannukset (70euroa), vaikka puhdistuksen syy on itse laitteen huonossa laadussa. Ei, ei näin. Älkää nyt hyvät ihmiset suostuko heti maksumiehiksi, kun syy on itse lämmittimessä. Purnaus kannattaa aina, ei siinä mitään ainakaan häviä.
Itse aion tarkkailla tilannetta laitteen toimivuutta ja savuttavuutta auton 2 vuoden takuu ajan aikana tarkkaan ja takuu ajan loppu metreillä otan sitten asian esille volvolla mikäli lämmittimessä esiintyy ongelmia esim. savuttavuudessa. - D52002
2.4D kirjoitti:
Onpas volvolla lipevää toimintaa, ensin myönnetään, että lämmitin on huonolaatuinen ja siitä syystä se savuttaa ja kerää nokea. Tämän jälkeen yritetään laskuttaa asiakkaalla puhdistus kustannukset (70euroa), vaikka puhdistuksen syy on itse laitteen huonossa laadussa. Ei, ei näin. Älkää nyt hyvät ihmiset suostuko heti maksumiehiksi, kun syy on itse lämmittimessä. Purnaus kannattaa aina, ei siinä mitään ainakaan häviä.
Itse aion tarkkailla tilannetta laitteen toimivuutta ja savuttavuutta auton 2 vuoden takuu ajan aikana tarkkaan ja takuu ajan loppu metreillä otan sitten asian esille volvolla mikäli lämmittimessä esiintyy ongelmia esim. savuttavuudessa.By the way, mainittu lämppärihuolto kuuluu huoltosopimuksen piiriin kellä se sattuu olemaan.
Jos huollossa uusitaan osia, ne kuuluvat takuun piiriin, mikäli ne eivät ole nk. kuluvia tai kulutusosia. Nämä taas ovat sellaisia, joista yleisesti tiedetään, että ne kuluvat kuten jarrupalat, iskunvaimentimet, pakoputket, tai jotka mainitaan huolto-ohjelmassa tai muanuaalissa tietyn kestoiän/vaihtovälin omaaviksi. Jos jokin osa pettää kohtuuttoman aikaisin, se yleensä katsotaan takuun piiriin kuuluvaksi.
Lämppärin osalta "puhdistus" ei ole takuutyö, jos se on mainittu auton huolto-ohjelmassa, paitsi... En nyt viitsi kömpiä tallin kaivamaan manuaalia esiin, kukin tsekatkoon itse. Mutta nuo toimintaa parantavat osat ovat selvästi takuun piirissä. Ja ilmeisesti puhdistushuollon tarve on syntynyt huonosti toimivan lämppärin takia, mistä syystä on asiakkaalla hyvä argumentoida koko puhdistus takuun piiriin kuuluvaksi.
Volvolle voisi kirjoittaa vaikka HS:n, TM:n ja Tuulilasin kautta kirjeen, jossa moititaan tätä salailua ja asiakkaalla maksattamisyritystä, sekä myös tapaa, jolla suomalainen asiakas saa kehnomman palvelun kuin esim. ruotsalainen. Volvolle oikea vastuullinen tapa hoitaa asia on asentaa autoon toimiva lämmitin, ja akkuongelmaan tarjota asiakkaalle lohkolämppärin yhteyteen kytkettävä akkuvaraaja, mikä auttaa pitämään akun latauksen riittävän korkeana.
Onkohan koko akkuongelman syynä huono lämmitin, joka raksuttelee edestakaisin kun yrittää käynnistyä? Ja homma vieritetään asiakkaan syyksi.
Aloitetaanko julkinen painostus? - 2.4D
D52002 kirjoitti:
By the way, mainittu lämppärihuolto kuuluu huoltosopimuksen piiriin kellä se sattuu olemaan.
Jos huollossa uusitaan osia, ne kuuluvat takuun piiriin, mikäli ne eivät ole nk. kuluvia tai kulutusosia. Nämä taas ovat sellaisia, joista yleisesti tiedetään, että ne kuluvat kuten jarrupalat, iskunvaimentimet, pakoputket, tai jotka mainitaan huolto-ohjelmassa tai muanuaalissa tietyn kestoiän/vaihtovälin omaaviksi. Jos jokin osa pettää kohtuuttoman aikaisin, se yleensä katsotaan takuun piiriin kuuluvaksi.
Lämppärin osalta "puhdistus" ei ole takuutyö, jos se on mainittu auton huolto-ohjelmassa, paitsi... En nyt viitsi kömpiä tallin kaivamaan manuaalia esiin, kukin tsekatkoon itse. Mutta nuo toimintaa parantavat osat ovat selvästi takuun piirissä. Ja ilmeisesti puhdistushuollon tarve on syntynyt huonosti toimivan lämppärin takia, mistä syystä on asiakkaalla hyvä argumentoida koko puhdistus takuun piiriin kuuluvaksi.
Volvolle voisi kirjoittaa vaikka HS:n, TM:n ja Tuulilasin kautta kirjeen, jossa moititaan tätä salailua ja asiakkaalla maksattamisyritystä, sekä myös tapaa, jolla suomalainen asiakas saa kehnomman palvelun kuin esim. ruotsalainen. Volvolle oikea vastuullinen tapa hoitaa asia on asentaa autoon toimiva lämmitin, ja akkuongelmaan tarjota asiakkaalle lohkolämppärin yhteyteen kytkettävä akkuvaraaja, mikä auttaa pitämään akun latauksen riittävän korkeana.
Onkohan koko akkuongelman syynä huono lämmitin, joka raksuttelee edestakaisin kun yrittää käynnistyä? Ja homma vieritetään asiakkaan syyksi.
Aloitetaanko julkinen painostus?Tarkistin huolto-ohjelmasta lisälämmittimen huolto ajankohdat ja siihen oli merkitty huolto tehtäväksi 60t km:n välein.
Selvää on se, että käytössä kuluvia osia ei voi laittaa takuun piikkiin niinkuin tuossa perusteellisesti totesitkin. Mutta nytkun ajatellaan asiaa tämän lisälämmittimen kohdalla, on asia toinen.
Volvon taholtakin on tullut esille, että laatu on siinä huono ja siitä syystä sille joudutaan tekemään ylimääräinen huolto. Siitä syystä mielestäni kyseessä on nyt tämä ’kohtuuttoman aikaisin’ tapahtuva pudistus asia, joka kuuluu ehdottomasti takuun piiriin korvattavaksi. Samalla takuuseen vaihdetaan myös lämmittimen keskusyksikkö. Sillä, että onko autossa tämä volvo sopimus vai ei, ei ole merkitystä, koska puhdistus työn syy on laitteen huonossa laadussa, ei käyttäjässä!
Yhdyn 100% siihen, että asia olisi syytä tuoda julkisuuteen esim. TM:n ja Tuulilasin avulla, jotta myös suurempi kansa tulee tietoiseksi asiasta, missä Volvo yritttää aiemmin mainittua asiaa ”vaivihkaa” pistää asiakkaan maksettavaksi.
Lisäksi olisi syytä ottaa esille myös tämä kellosoftan päivitys taksoitus asia, jossa saman softan saa belgiassa 39 eurolla, ruotsissa 160eurolla ja suomessa siitä saa maksaa 400 euroa (eräs tiesi, että Oulun Volvolla kellosofta voidaan asentaa tuohon hintaan)! Tätä mielivaltaista hinnoittelu eroa ei voi millään järkisyillä perustella, ei edes suomen mielivaltaisella autoverolla.
Ihmettelen myös, miten esim. vastaava Webasto toimii hyvin, mutta sitten vastaava Volvon lämmitin ei.
Eli yhteenvetona:
Aloittakaamme julkinen painostus Volvoa kohtaan tässä esille tulleista asioista. Kuka olisi vapaaehtoinen tekemään kirjoitukset Tuulilasiin, TM:ään että itse Volvolle? Asiaa vähättelemällä ei saada haluttua tulosta. - D5
D52002 kirjoitti:
By the way, mainittu lämppärihuolto kuuluu huoltosopimuksen piiriin kellä se sattuu olemaan.
Jos huollossa uusitaan osia, ne kuuluvat takuun piiriin, mikäli ne eivät ole nk. kuluvia tai kulutusosia. Nämä taas ovat sellaisia, joista yleisesti tiedetään, että ne kuluvat kuten jarrupalat, iskunvaimentimet, pakoputket, tai jotka mainitaan huolto-ohjelmassa tai muanuaalissa tietyn kestoiän/vaihtovälin omaaviksi. Jos jokin osa pettää kohtuuttoman aikaisin, se yleensä katsotaan takuun piiriin kuuluvaksi.
Lämppärin osalta "puhdistus" ei ole takuutyö, jos se on mainittu auton huolto-ohjelmassa, paitsi... En nyt viitsi kömpiä tallin kaivamaan manuaalia esiin, kukin tsekatkoon itse. Mutta nuo toimintaa parantavat osat ovat selvästi takuun piirissä. Ja ilmeisesti puhdistushuollon tarve on syntynyt huonosti toimivan lämppärin takia, mistä syystä on asiakkaalla hyvä argumentoida koko puhdistus takuun piiriin kuuluvaksi.
Volvolle voisi kirjoittaa vaikka HS:n, TM:n ja Tuulilasin kautta kirjeen, jossa moititaan tätä salailua ja asiakkaalla maksattamisyritystä, sekä myös tapaa, jolla suomalainen asiakas saa kehnomman palvelun kuin esim. ruotsalainen. Volvolle oikea vastuullinen tapa hoitaa asia on asentaa autoon toimiva lämmitin, ja akkuongelmaan tarjota asiakkaalle lohkolämppärin yhteyteen kytkettävä akkuvaraaja, mikä auttaa pitämään akun latauksen riittävän korkeana.
Onkohan koko akkuongelman syynä huono lämmitin, joka raksuttelee edestakaisin kun yrittää käynnistyä? Ja homma vieritetään asiakkaan syyksi.
Aloitetaanko julkinen painostus?Lämppärin puhdistushuolto ei ole asiakkaan maksettava juttu koska likaantuminen johtuu huonosta lämppäristä joka ei aina syty ja savuttaa jonka johdosta myös karstoittuu.Tämän johdosta sinne myös asennetaan uusia osia joilla yritetään saada lämppäriä toimimaan joten vaatikaa kustannukset auton valmistajalle/maahantuojalle. Myös jos akku on sijoitettu väärään paikkaan ja se ei lataudu talvipakkasilla kunnolla kylmässä paikassa niin maahantuojan on ratkaistava se ongelma ja se on tosiaan lohkolämmittimeen kytkettävä latauslaite.
- 2.4D
Eräällä toisella keskustelu palstalla tästä samasta kello asiasta on paraikaa käynnissä keskustelu (http://www.vvspy.com/frameset.php?bn=volvospy_s60 , otsikolla: Timer for the extra heater (2.4D & D5)), ja siellä eräs kertoi, että oli autoonsa asennuttanut softan Ruotsissa ja hintaa oli kertynyt 160 euroa.
Kerro ihmeessä uutiset kun olet käynyt ruotsissa, ainakin itse odottelen innolla, mitä ne sielllä suomalaisten asennus politiikasta tuumaavat.- 2.4D
tarkoitin tuon edellisen kommentin nimimerkille 'D52002'...
- D52002
Oli perkeleellinen kiire, mutta yritänpä ottaa yhteyttä suoraan tehtaalle, tai ruotsalaiseen Volvo-liikkeeseen suoraan tai työkavereitten kautta.
- Stadilainen taksi
Olen tänään soittanut muutamia puheluja. Saadakseni selvyyttä tähän lämppärin kelloon. Oulun Wetterissä ohjelmointi onnistuu hintaan 182 euroa. Tallinnassa Info-Auto veloittaa samasta työstä 232 euroa. Porvoon Autosalpa ei suostunut asentamaan. Soitin myös Volvon tekniseen neuvontaan.Siellä kiellettiin koko asia. Tässä alkaa pikku hiljaa hihat palaa "ihan oikeesti"
Mennään nyt päivä kerrallaan eteen päin, ja katsotaan kuin käy. Syksyn jatkoja kaikille. - V70 tdi -98
Stadilainen taksi kirjoitti:
Olen tänään soittanut muutamia puheluja. Saadakseni selvyyttä tähän lämppärin kelloon. Oulun Wetterissä ohjelmointi onnistuu hintaan 182 euroa. Tallinnassa Info-Auto veloittaa samasta työstä 232 euroa. Porvoon Autosalpa ei suostunut asentamaan. Soitin myös Volvon tekniseen neuvontaan.Siellä kiellettiin koko asia. Tässä alkaa pikku hiljaa hihat palaa "ihan oikeesti"
Mennään nyt päivä kerrallaan eteen päin, ja katsotaan kuin käy. Syksyn jatkoja kaikille.Kyselin tossa 2 viikkoo sitten täältä Treen Käyttöautosta
kellon asennusta ja hinnaksi kerrottiin työ 240€ kellolaite 184€ asennussarja 48€
eli yhteensä 472€ - 2.4D
Stadilainen taksi kirjoitti:
Olen tänään soittanut muutamia puheluja. Saadakseni selvyyttä tähän lämppärin kelloon. Oulun Wetterissä ohjelmointi onnistuu hintaan 182 euroa. Tallinnassa Info-Auto veloittaa samasta työstä 232 euroa. Porvoon Autosalpa ei suostunut asentamaan. Soitin myös Volvon tekniseen neuvontaan.Siellä kiellettiin koko asia. Tässä alkaa pikku hiljaa hihat palaa "ihan oikeesti"
Mennään nyt päivä kerrallaan eteen päin, ja katsotaan kuin käy. Syksyn jatkoja kaikille.Tein soittokierroksen kellosta:
- Bilia Kaivokselasta: tiukka vastaus, ei oo, ei tuu!
- Lohjanportin Volvo auto: ei ole, mutta koitappa maahantuojaa.
- Volvo Maahantuoja: ei ole, mutta tulossa on, malta vielä hetki.
No niin, eli siis maahantuoja kertoi, että kyselyitä on tullut todella paljon. Ja kelloasennuksista tehdään par aikaa jälleenmyyjille ohjeistuksia. Eli kun malttaa vielä odottaa hetken (1-2 viikon päästä) sen voi myös suomesta saada. Tulihan tähän lopulta vastaus.
Samalla kysyin muuten lämppärin huolto-ohjelmasta, keskusyksikkö vaihdetaan takuuseen, mutta puhdistus ei kuulu takuun piiriin (tuli tiukka vastaus siihen ).
Olisi pitänyt nauhoittaa puhelu, koska maahantuojan edustaja myönsi laitteessa olevan huono laatu, josta syystä puhdistus työ voidaan joutua tekemään. Mutta maksu jää asiakkaalle! Tästä saisi kuluttajavalituslautakuntaan hyvät todisteet. Mielestäni huonosta laadusta johtuva ylimääräinen puhdistus työn kustannukset kuuluvat maahantuojalle ei asiakkaalle! - D52002
2.4D kirjoitti:
Tein soittokierroksen kellosta:
- Bilia Kaivokselasta: tiukka vastaus, ei oo, ei tuu!
- Lohjanportin Volvo auto: ei ole, mutta koitappa maahantuojaa.
- Volvo Maahantuoja: ei ole, mutta tulossa on, malta vielä hetki.
No niin, eli siis maahantuoja kertoi, että kyselyitä on tullut todella paljon. Ja kelloasennuksista tehdään par aikaa jälleenmyyjille ohjeistuksia. Eli kun malttaa vielä odottaa hetken (1-2 viikon päästä) sen voi myös suomesta saada. Tulihan tähän lopulta vastaus.
Samalla kysyin muuten lämppärin huolto-ohjelmasta, keskusyksikkö vaihdetaan takuuseen, mutta puhdistus ei kuulu takuun piiriin (tuli tiukka vastaus siihen ).
Olisi pitänyt nauhoittaa puhelu, koska maahantuojan edustaja myönsi laitteessa olevan huono laatu, josta syystä puhdistus työ voidaan joutua tekemään. Mutta maksu jää asiakkaalle! Tästä saisi kuluttajavalituslautakuntaan hyvät todisteet. Mielestäni huonosta laadusta johtuva ylimääräinen puhdistus työn kustannukset kuuluvat maahantuojalle ei asiakkaalle!Huomisesta eli 1.11.2002 lähtien asennus onnistuu ainakin paikallisella eli Kajaanin Wetterillä. Hinta ilmeisesti 198€, lämppärin huoltoon 70€ kuuluu tosiaan ohjainyksikön vaihto, ei huoltoa. Itselläni ilmainen koska on huoltosopimus.
Ei ollut kaveri varma päteekö kaikille mutta ainakin minulle tämä on hyvä uutinen. luulen että tulee mahdolliseksi kaikille, KIITOS MEIDÄN KAIKKIEN PAINOSTUKSEMME!!! - V70 2.4D
D52002 kirjoitti:
Huomisesta eli 1.11.2002 lähtien asennus onnistuu ainakin paikallisella eli Kajaanin Wetterillä. Hinta ilmeisesti 198€, lämppärin huoltoon 70€ kuuluu tosiaan ohjainyksikön vaihto, ei huoltoa. Itselläni ilmainen koska on huoltosopimus.
Ei ollut kaveri varma päteekö kaikille mutta ainakin minulle tämä on hyvä uutinen. luulen että tulee mahdolliseksi kaikille, KIITOS MEIDÄN KAIKKIEN PAINOSTUKSEMME!!!Ilmeisesti painostus tosiaankin auttoi sillä vielä 29.10. Volvo Auton teknisen palvelun Thomas Ingman vastasi kyselyyni lämmittimestä että "Ajastin toiminta on myyntikiellossa Suomessa koska lämmittimen kokonaisuus ei täytä meidän asettamia vaatimuksia." Ja pari viikkoa sitten paikallinen jälleenmyyjä (Kuopiossa) ei tiennyt asiasta yhtään mitään tai ei ainakaan myöntänyt tietävänsä. Pitänee palata ensi viikolla uudestaan asiaan ja katsoa mikä on vastaus tällä kertaa. Jos ei täällä onnistu niin eipä tuonne Kajaaniin niin pitkä matka ole.
Tämä keskustelu on ollut varmasti yksi asiallisimpia näillä foorumeilla joten omasta puolestani kiitos kaikille niille jotka ovat nähneet vaivaa asian eteenpäin viemiseksi. - Petri
D52002 kirjoitti:
Huomisesta eli 1.11.2002 lähtien asennus onnistuu ainakin paikallisella eli Kajaanin Wetterillä. Hinta ilmeisesti 198€, lämppärin huoltoon 70€ kuuluu tosiaan ohjainyksikön vaihto, ei huoltoa. Itselläni ilmainen koska on huoltosopimus.
Ei ollut kaveri varma päteekö kaikille mutta ainakin minulle tämä on hyvä uutinen. luulen että tulee mahdolliseksi kaikille, KIITOS MEIDÄN KAIKKIEN PAINOSTUKSEMME!!!Ilmeisesti kokemukset lämppärin uudesta ohjainyksiköstä on olleet myönteisiä, koska aikanaan soitellessani maahantuojalle lupasivat kellon tulevan saataville, "jos uusi ohjainyksikkö osoittautuu toimivaksi". Tosin tuo hinta on mielestäni aivan järjetön pelkästä softapäivityksestä. Ja vertailun vuoksi, tuo päivitys maksaa kuulemma Belgiassa 39 euroa.
- Stadilainen taksi
V70 2.4D kirjoitti:
Ilmeisesti painostus tosiaankin auttoi sillä vielä 29.10. Volvo Auton teknisen palvelun Thomas Ingman vastasi kyselyyni lämmittimestä että "Ajastin toiminta on myyntikiellossa Suomessa koska lämmittimen kokonaisuus ei täytä meidän asettamia vaatimuksia." Ja pari viikkoa sitten paikallinen jälleenmyyjä (Kuopiossa) ei tiennyt asiasta yhtään mitään tai ei ainakaan myöntänyt tietävänsä. Pitänee palata ensi viikolla uudestaan asiaan ja katsoa mikä on vastaus tällä kertaa. Jos ei täällä onnistu niin eipä tuonne Kajaaniin niin pitkä matka ole.
Tämä keskustelu on ollut varmasti yksi asiallisimpia näillä foorumeilla joten omasta puolestani kiitos kaikille niille jotka ovat nähneet vaivaa asian eteenpäin viemiseksi.Hyvä meidän jengi. Puhelut ympäri Suomea ja kirjoittelu tällä palstalla auttoi meitä pääsemään määrän päähän, tässä kello asiassa. Se on nyt hoidossa. Jos tulee vielä ongelmia niin kirjoitellaan taas. Toivon lämpöisiä lähtöjä meille kaikille.
Terveisin:
Stadilainen taksi. - 2.4D
Stadilainen taksi kirjoitti:
Hyvä meidän jengi. Puhelut ympäri Suomea ja kirjoittelu tällä palstalla auttoi meitä pääsemään määrän päähän, tässä kello asiassa. Se on nyt hoidossa. Jos tulee vielä ongelmia niin kirjoitellaan taas. Toivon lämpöisiä lähtöjä meille kaikille.
Terveisin:
Stadilainen taksi.Kävin eilen tilaamassa kello ohjelmiston Kaivokselan Biliasta. Kuulema tällä viikolla kahteen taxiin on ohjelmisto asennettu. Sain itse ajan 2 viikkon päähän.
Luin mielenkiinnolla eilen ohjekirjasta kellon toimivuutta ja vaikuttaa varsin näppärältä: "Valitset vain ajan koska haluat autosi olevan lämmin ja lähtökunnossa ja autosi huolehtii lämmityksen aloittamisen ajankohdan puolestasi" Vaikuttaa mainiolta!
Tämä keskustelu on muuten ollut tällä volvo palstalla tähän asti ehdottomasti paras/hyödyllisin. Kirjoittajina ovat olleet oikeita auton omistajia, eivät teini corolla dx kuskit v-kommenteillaan. - D52002
2.4D kirjoitti:
Kävin eilen tilaamassa kello ohjelmiston Kaivokselan Biliasta. Kuulema tällä viikolla kahteen taxiin on ohjelmisto asennettu. Sain itse ajan 2 viikkon päähän.
Luin mielenkiinnolla eilen ohjekirjasta kellon toimivuutta ja vaikuttaa varsin näppärältä: "Valitset vain ajan koska haluat autosi olevan lämmin ja lähtökunnossa ja autosi huolehtii lämmityksen aloittamisen ajankohdan puolestasi" Vaikuttaa mainiolta!
Tämä keskustelu on muuten ollut tällä volvo palstalla tähän asti ehdottomasti paras/hyödyllisin. Kirjoittajina ovat olleet oikeita auton omistajia, eivät teini corolla dx kuskit v-kommenteillaan.Juttelin kuluttajaneuvojan kanssa. piti maahantuojan toimintaa "mielenkiintoisena" ja myös hyvinkin perusteltuna kantaani, että kyseisen ohjelmaversion olisi pitänyt kuulua auton alkuperäisen toimitussisältöön, koska ainoastaan ajastinkellon omaava "pysäköintilämmitin" on auton käyttöohjekirjassa kuvattu. Lisäksi ajastinominaisuuksien puuttumisesta ei minulle hankintaa nevoteltaessa kerrottu.
Teen siis kirjelmän maahantuojalle, ja mikäli se ei auta, ryhdymme tätä periaateasiaa ajamaan kuluttajasuojateitse.
Eli jos bilialaiset luette tämän niin miettikää millaista julkisuutta haluatte. Omaan kohtuullisen suomen kielen taidon ja rohkeuden tulla julkisuuteen lehdistönkin kautta.
On se suorastaan perkele, että myytte yli 50000€ auton, ja toimitte näin kuluttajaa sumuttaen. ja nyt yritätte a) laskuttaa autoon alunperin kuuluneesta komponentista, eli vatrautua takuukustannuksiin ja b) tehdä laitteeseen "puhdistushuollon" varjolla takuukorjauksia asiakkaan kustannuksella. - 2.4D
D52002 kirjoitti:
Juttelin kuluttajaneuvojan kanssa. piti maahantuojan toimintaa "mielenkiintoisena" ja myös hyvinkin perusteltuna kantaani, että kyseisen ohjelmaversion olisi pitänyt kuulua auton alkuperäisen toimitussisältöön, koska ainoastaan ajastinkellon omaava "pysäköintilämmitin" on auton käyttöohjekirjassa kuvattu. Lisäksi ajastinominaisuuksien puuttumisesta ei minulle hankintaa nevoteltaessa kerrottu.
Teen siis kirjelmän maahantuojalle, ja mikäli se ei auta, ryhdymme tätä periaateasiaa ajamaan kuluttajasuojateitse.
Eli jos bilialaiset luette tämän niin miettikää millaista julkisuutta haluatte. Omaan kohtuullisen suomen kielen taidon ja rohkeuden tulla julkisuuteen lehdistönkin kautta.
On se suorastaan perkele, että myytte yli 50000€ auton, ja toimitte näin kuluttajaa sumuttaen. ja nyt yritätte a) laskuttaa autoon alunperin kuuluneesta komponentista, eli vatrautua takuukustannuksiin ja b) tehdä laitteeseen "puhdistushuollon" varjolla takuukorjauksia asiakkaan kustannuksella."kyseisen ohjelmaversion olisi pitänyt kuulua auton alkuperäisen toimitussisältöön, koska ainoastaan ajastinkellon omaava 'pysäköintilämmitin' on auton käyttöohjekirjassa kuvattu. Lisäksi ajastinominaisuuksien puuttumisesta ei minulle hankintaa nevoteltaessa kerrottu."
Tuo on kyllä täysin totta. Itselleni auton osto tilanteessa kerrottiin, että autossa on polttoainetoiminen lämmitin ja ehkä tulevaisuudessa siihen voi kellokytkimen myös saada (lisä varusteena), tosin tämä selvisi vain siksi, että kaivelin/tutkin asioita huolella ennakkoon ja myyjä otti asioista pyynnöstäni erittäin hyvin selvää.
Tämä kellokytkin asia on sikäli hankala asia, että kun autoon ei sikäli asenneta mitään konkreettista mokkulaa/palikkaa, vaan asia hoidetaan softan päivityksellä, niin myös asian ajatteleminen lisävarusteena on hankalaa. En tiedä, miten oikeastaan asiaan pitäisi suhtautua. Toisaalta, jos ajatellaan asiaa esim. tietokoneen ostotilanteessa, jokaisesta uudesta softasta (= ominaisuudesta) täytyy aina maksaa lisää. Mutta, onko autokaupassa samoin, lienee vielä myös kuluttajalautakunnalle epäselvä, ainakin itselleni on.
"Teen siis kirjelmän maahantuojalle, ja mikäli se ei auta, ryhdymme tätä periaateasiaa ajamaan kuluttajasuojateitse."
Olen 100% samaa mieltä. Asiasta olisi hyvä saada periaatepäätös myös kuluttajasuojateitse, nyt asia on epäselvä ja vähintääkin hämärä. - D5
2.4D kirjoitti:
Kävin eilen tilaamassa kello ohjelmiston Kaivokselan Biliasta. Kuulema tällä viikolla kahteen taxiin on ohjelmisto asennettu. Sain itse ajan 2 viikkon päähän.
Luin mielenkiinnolla eilen ohjekirjasta kellon toimivuutta ja vaikuttaa varsin näppärältä: "Valitset vain ajan koska haluat autosi olevan lämmin ja lähtökunnossa ja autosi huolehtii lämmityksen aloittamisen ajankohdan puolestasi" Vaikuttaa mainiolta!
Tämä keskustelu on muuten ollut tällä volvo palstalla tähän asti ehdottomasti paras/hyödyllisin. Kirjoittajina ovat olleet oikeita auton omistajia, eivät teini corolla dx kuskit v-kommenteillaan.Kiitos kaikile mukana olleille. Itse olin tapellut asiasta maahantuojam kanssa maaliskuusta lähtien ja huomattuani olevani yksin heitin jutun 15.10 tälle palstalle. Siitähän läksi asiat luistamaan ja sain itselleni asennuksen 5.11 Auto-Salpaan Lahteen joka oli heidän ensimmäinen asennuksensa. Nyt olen saanut aamuisin istua lämpimään autoon ja homma toimii niinkuin polttoaine-lämppärin kuuluukin. Ollaan yhteyksissä jos ongelmia ja informoitavaa tulee.
- Stadilainen taksi
D5 kirjoitti:
Kiitos kaikile mukana olleille. Itse olin tapellut asiasta maahantuojam kanssa maaliskuusta lähtien ja huomattuani olevani yksin heitin jutun 15.10 tälle palstalle. Siitähän läksi asiat luistamaan ja sain itselleni asennuksen 5.11 Auto-Salpaan Lahteen joka oli heidän ensimmäinen asennuksensa. Nyt olen saanut aamuisin istua lämpimään autoon ja homma toimii niinkuin polttoaine-lämppärin kuuluukin. Ollaan yhteyksissä jos ongelmia ja informoitavaa tulee.
Kiitokset sulle"D5" mulla on varattuna aika tällä viikolla.Pääsen myös nauttimaan lämppäristä.Olen myös samaa mieltä tästä maksajasta,koitetaan saada auton myyjä maksajaksi. Katsotaan kuin käy.
Lämpöisiä lähtöjä:
Stadilainen taksi.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ikävä sinua
Onkohan sulla ollut sama tunne kuin mulla viimeisten parin päivän aikana, eilen varsinkin. Ollaan oltu ihan lähellä ja k374936- 823506
- 302953
- 612935
- 82757
Kesäseuraa
Kesäseuraa mukavasta ja kauniista naisesta. Viesti tänään mulle muualla asiasta jos kiinnostaa Ne ketä tahansa huoli, t552280- 391778
Tuksu on edelleen sinkku - nuori Joonas jätti!
Hihhahihhahhaahheee Joonas keksi hyvän syy. : Tuksu on liian Disney-prinsessa hänelle. (Mikähän prinsessa lie kyseessä….91700- 181691
- 161584