Ketkä suomalaiset laulajat laulaa uskottavasti Elvistä kotokielellämme ja miksei enkuksikkin? nyyhkyttäjiä kyllä löytyy jotka ovat tulkinnallaan pilanneet kappaleista otteen! kerran olin eräällä keikalla jossa oli joku vanha tangotähti joka lauloi "it's now or never" melko uskottavasti harmikseni en muista hänen nimeään ja olisi mukava tietää onko levyille asti noita mennyt??
olisin kiitolinen avusta!!
Elvistä suomeksi?
37
2346
Vastaukset
Tapani Kansa ainakin laulaa komeesti mm. It´s nor or never, Blue suede shoes ja Al shook up. On hienon kuuloista kuulla kun se niitä keikoillaankin aina laulaa. Ihan melkein kuin Elvis laulaisi.
Jorma Kääriäisen ohjelmistoon kuuluu myös Elviksen lauluja.- täti
Ja Somerjoen Rauli!
- LAULAJA
Miten sä voit sanoa että kun Kansa laulaa Elviksen lauluja niin on melkein kun Elvis laulais,ei niitä voi ikinä edes leikillään verrata,Elvis oli laulaja ja toinen määkijä ja itteensä täynnä oleva paska.Ritan kanssa mä olen samaa mieltä Elviksestä.Sinä joka sanoit että Elviksellä oli laulun opettaja niin oli kyllä ensimmäisen kerran kun kuulin ja en oikeen usko ja mäki oon kuunnellu Elvistä noin 40 vuotta.Kääriäisestä ei saa mitään selevää kun se laulaa Elviksen lauluja että se ennemmin pilaa ne laulut sillä määkimesellä eikä sen englantia meinaa edes ymmärtää,ihan kun sillä olis kuuma peruna suus ja samalla yrittää laulaa ja siitä ei tuu yksinkertasesti mitään.Elvis oli ja on KUNINGAS
LAULAJA kirjoitti:
Miten sä voit sanoa että kun Kansa laulaa Elviksen lauluja niin on melkein kun Elvis laulais,ei niitä voi ikinä edes leikillään verrata,Elvis oli laulaja ja toinen määkijä ja itteensä täynnä oleva paska.Ritan kanssa mä olen samaa mieltä Elviksestä.Sinä joka sanoit että Elviksellä oli laulun opettaja niin oli kyllä ensimmäisen kerran kun kuulin ja en oikeen usko ja mäki oon kuunnellu Elvistä noin 40 vuotta.Kääriäisestä ei saa mitään selevää kun se laulaa Elviksen lauluja että se ennemmin pilaa ne laulut sillä määkimesellä eikä sen englantia meinaa edes ymmärtää,ihan kun sillä olis kuuma peruna suus ja samalla yrittää laulaa ja siitä ei tuu yksinkertasesti mitään.Elvis oli ja on KUNINGAS
Mun mielestä Tapsan äänessä on vaan aikapaljon samaa, kuin Elviksellä, kun se laulaa noita lauluja. Ette ole vaan kuulleet sen laulavan niitä ja mollaatte silti. Ja sitten joillakin teillä on päässänne sellainen kummallinen ja pinttynyt mielipide ,että "Kansa määkii" . Olis varmaan syytä käydä jollain neurologilla tai korvalääkärillä, jos kuulee Tapsan laulun määkimisenä.
Sitäpaitsi mistäs sen tiedät, että miten tännä itteensä se Elvis oikeesti oli ?
Toki mä olen kans sitä mieltä ,että Elvis itse on noiden omien laulujensa paras ja ehdoton tulkitsija. Ei kai sitä turhaan nykyäänkin kunkuksi kutsuta. Ja mä tykkään kans Elviksen äänestä kovasti (ja ulkonäöstä myös).- Hellu
Justiinax kirjoitti:
Mun mielestä Tapsan äänessä on vaan aikapaljon samaa, kuin Elviksellä, kun se laulaa noita lauluja. Ette ole vaan kuulleet sen laulavan niitä ja mollaatte silti. Ja sitten joillakin teillä on päässänne sellainen kummallinen ja pinttynyt mielipide ,että "Kansa määkii" . Olis varmaan syytä käydä jollain neurologilla tai korvalääkärillä, jos kuulee Tapsan laulun määkimisenä.
Sitäpaitsi mistäs sen tiedät, että miten tännä itteensä se Elvis oikeesti oli ?
Toki mä olen kans sitä mieltä ,että Elvis itse on noiden omien laulujensa paras ja ehdoton tulkitsija. Ei kai sitä turhaan nykyäänkin kunkuksi kutsuta. Ja mä tykkään kans Elviksen äänestä kovasti (ja ulkonäöstä myös).laulais Mäkeläisen Mikko tai Helmikallion Saska, uppoais syvälle ja peruuttamattomasti!
Onhan miehekkäät äänet pojilla! - rita
Hellu kirjoitti:
laulais Mäkeläisen Mikko tai Helmikallion Saska, uppoais syvälle ja peruuttamattomasti!
Onhan miehekkäät äänet pojilla!Just täsmälleen samaa mieltä,Mikon kohdalla.Aika paljon maksaisin jos saisin kuulla Mikon laulavan Elviksen biisejä!Se sopis kyllä täydellisesti tuollaiselle upealle äänelle.Mikon fanit,jotka käytte keikoilla ja pääsette juttusille hänen kanssaan,ehdottakaapas sitä.Onko kellään tietoa tykkääkö Mikko ylipäänsä Elviksen musiikista,toivottavasti.
- Johku
LAULAJA kirjoitti:
Minusta T.Kansa laulaa ihan hienosti ainakin noita Elviksen rockimpia biisejä.
Tästä linkistä on kuultavissa pari pientä pätkää Tapsan Elvis-tulkinnoista. Ne on heti siinä listassa ne kaksi ensimmäistä laulua.
http://musiikki.iltasanomat.fi/Magellan/search.do;jsessionid=951C5875AE7745E4EAD4AF9527FA16BE - Johku
Johku kirjoitti:
Minusta T.Kansa laulaa ihan hienosti ainakin noita Elviksen rockimpia biisejä.
Tästä linkistä on kuultavissa pari pientä pätkää Tapsan Elvis-tulkinnoista. Ne on heti siinä listassa ne kaksi ensimmäistä laulua.
http://musiikki.iltasanomat.fi/Magellan/search.do;jsessionid=951C5875AE7745E4EAD4AF9527FA16BESorry, eipä auennutkaan tuo linkki ainakaan mun koneella.
Tässä uusi yritys:
http://musiikki.iltasanomat.fi/Magellan/pages/main.jsp?storeId=11751&pageId=collectionDisplay&viewId=867085
Nuo Tapsan laulamat biisit on siis nro. 1 (All shook up) ja 15 (Blue suede shoes).
Vaikka eihän noin lyhkäsistä pätkistä oikein mitään kunnollista kuvaa saa. Hellu kirjoitti:
laulais Mäkeläisen Mikko tai Helmikallion Saska, uppoais syvälle ja peruuttamattomasti!
Onhan miehekkäät äänet pojilla!Just joo... Voi kammotus ! Elviskin kääntyisi haudassaan. Miksei samantien vaikka sitten Mikko Kilkkinen ja Topi Sorsakoski ?
Johku kirjoitti:
Sorry, eipä auennutkaan tuo linkki ainakaan mun koneella.
Tässä uusi yritys:
http://musiikki.iltasanomat.fi/Magellan/pages/main.jsp?storeId=11751&pageId=collectionDisplay&viewId=867085
Nuo Tapsan laulamat biisit on siis nro. 1 (All shook up) ja 15 (Blue suede shoes).
Vaikka eihän noin lyhkäsistä pätkistä oikein mitään kunnollista kuvaa saa.Tuollaisista näytepätkistä jaa kyllä aina ne parhaat kohdat biisistä kuulematta, mutta kyllä tästäkin jotain vaikutelmaa saa.
- mä vaan
Hellu kirjoitti:
Onhan miehekkäät äänet pojilla!Mikko Mäkeläisellä ja Saska Helmikalliolla on mielestäni liian painunut ja vivahteeton ääni Elviksen biiseihin. Ei auto jos laulaa matalalta, pitää olla myös laaja-alaisuutta äänessä.
Elviksen laulaessa vauhdikkaimipia rockbiisejään ja niitä verratessa hänen herkkiin balladeihinsa ei laulajaa helpolla samaksi edes tunnista. Niin paljon hänen äänensä muuttuu niissä erilauluissa. Elviksen äänessä oli hyvin laaja skaala. Pääsi korkealta kirkkaasti ja myös matalalta pehmeästi.
Sitävastoin Mikko Mäkeläisen ja Saska Helmikallion ääni kuulostaa aina samanlaiselta laulavat he vauhdikkaampaa musiikki tai sitten hitaampia. - mä vaan
Johku kirjoitti:
Tässä uusi yritys:
Vaikka eihän noin lyhkäsistä pätkistä oikein mitään kunnollista kuvaa saa.Kansalla on taipuisa ja sävykäs ääni. Hän osaa tekstittää ja fraseerata hyvin kauniisti, mikä ei kylläkään englanninkielellä laulettuna tule niin hyvin esiin.
- rita
Johku kirjoitti:
Tässä uusi yritys:
Vaikka eihän noin lyhkäsistä pätkistä oikein mitään kunnollista kuvaa saa.Oli pakko lopettaa kesken.Tuosta vois nostaa syytteen...järkyttävää ,ei mitään fiilistä,senkun yrittää sönköttää eikä pysy mukana.Enpä ole huonompaa"tulkintaa"kuullut.
- rita
Justiinax kirjoitti:
Just joo... Voi kammotus ! Elviskin kääntyisi haudassaan. Miksei samantien vaikka sitten Mikko Kilkkinen ja Topi Sorsakoski ?
Ihan vaan siksi että Kilkkinen ja Sorsakoski on niin kaukana Mäkeläisestä ja jopa Helmikalliostakin kuin itä on lännestä.Sama kuin vertaisi Kirkaa ja Kansaa.Jopa Kirkaakin kuuntelisin mieluummin.
- Amppari
rita kirjoitti:
Oli pakko lopettaa kesken.Tuosta vois nostaa syytteen...järkyttävää ,ei mitään fiilistä,senkun yrittää sönköttää eikä pysy mukana.Enpä ole huonompaa"tulkintaa"kuullut.
Tapsa ei Englanninkielellä laulaessaan ole koskaan parhaimmillaan, mutta en oikein pitänyt noista kyseisistä levytyksistä muutenkaan. Minustakaan niissä ei oikein ollut oikein fiilistä. Livenä olen kuullut Tapsan laulavan nuo samat laulut ja silloin niissä on ollut huomattavasti enemmän sitä fiilinkiä.
Mikko Mäkeläiselle voisi noista Elviksen biiseistä sopia hyvin esim. Surrender tai Love my tender tai muu sellainen herkkä, balladi-tyylinen, matalalta laulettava biisi. - rita
Amppari kirjoitti:
Tapsa ei Englanninkielellä laulaessaan ole koskaan parhaimmillaan, mutta en oikein pitänyt noista kyseisistä levytyksistä muutenkaan. Minustakaan niissä ei oikein ollut oikein fiilistä. Livenä olen kuullut Tapsan laulavan nuo samat laulut ja silloin niissä on ollut huomattavasti enemmän sitä fiilinkiä.
Mikko Mäkeläiselle voisi noista Elviksen biiseistä sopia hyvin esim. Surrender tai Love my tender tai muu sellainen herkkä, balladi-tyylinen, matalalta laulettava biisi.Just tuollaiset hitaat ja tunnelmalliset biisit minusta sopis esim.Always on my mind,Can´t help falling in love ja Don´t ask me why jne.noiden mainitsemiesi lisäksi.Itse asiassa parhaat biisit minusta Elvikseltä onkin just tuollaisia tunnelmallisia"fiilistelyjä",ne sopii mun makuuni,toki ne kaikki on hienoja,kuuntelen kaikkia.
rita kirjoitti:
Ihan vaan siksi että Kilkkinen ja Sorsakoski on niin kaukana Mäkeläisestä ja jopa Helmikalliostakin kuin itä on lännestä.Sama kuin vertaisi Kirkaa ja Kansaa.Jopa Kirkaakin kuuntelisin mieluummin.
Noh, kyllä minäkin kuuntelisin mielummin jopa Kirkaa, kuin Mikko Mäkeläistä... joten tasoissa ollaan.
rita kirjoitti:
Oli pakko lopettaa kesken.Tuosta vois nostaa syytteen...järkyttävää ,ei mitään fiilistä,senkun yrittää sönköttää eikä pysy mukana.Enpä ole huonompaa"tulkintaa"kuullut.
Joopa joo... Tuollaista kommenttia Ritalta vähän aavistelinkin taas tähän kohtaan. Noh, makuasioistahan nyt voi kiistellä vaikka loputtomiin.
- Saapas
Justiinax kirjoitti:
Noh, kyllä minäkin kuuntelisin mielummin jopa Kirkaa, kuin Mikko Mäkeläistä... joten tasoissa ollaan.
Yäk! Ei Kirkaa laulamaan! Olen eri mieltä kuin Justiinax. Mikko on todella hyvä laulaja, mutta ei oikein varmaan Elvistä pystyisi hyvin laulamaan!
- rita
Saapas kirjoitti:
Yäk! Ei Kirkaa laulamaan! Olen eri mieltä kuin Justiinax. Mikko on todella hyvä laulaja, mutta ei oikein varmaan Elvistä pystyisi hyvin laulamaan!
Siis,olisi todella mielenkiintoista joskus kuulla Mikon esitystä että voitaisiin tietää eikä arvailla.
Eikös muuten Simo Silmu liene joskus esittänyt Elviksen biisejä.Muistan nähneeni,olisko ollut Estradilla-ohjelman,jossa lauleli.
- Taivaantuuli
Saska Helmikallio laulaa keikoilla.
- rita
En ole vielä kuullut tarpeeksi hyvää suomalaista versiota.En viitsi näitä onnettomia räpellyksiä kuunnella,laitan aidon,upean,jäljittelemättömän ja voittamattoman Kunkun soimaan.
Kovastihan tuo Kääriäinen yrittää mutta piipitykseltä kuulostaa.Kuin ostais"merkkituotteen" Tallinnasta.Ne sentään muistuttaa enemmän alkuperäistä kuin tää Jorma.
Tuottaa tuskaa ajatella Kansaa"elvistelemässä".
Antti Raiski on esittänyt silloisen kuningattaren,kai Mira Kunnasluodon,kanssa muistaakseni Sinitaivas-kiertueella suhtkoht hyvin biisin Olet aina mielessäin(Always on my mind)ja se ei kuullostanut pahalta.- Heluna
Olen tässä asiassa aikalailla samalla kannalla, kuin Rita. Eli kyllä se Elviksen musiikki on parasta Elviksen itsensä laulamana.
Jorma Kääriäisen olen kuullut laulavan Elvistä ja se ei ole vakuuttanut. Erittäin huono kopio Elviksestä.
Tapani Kansan Elvis-tulkintoja en ole kuullut, mutta voisin kuvitella ,että hänen hieman oopperatyylinenkin äänensä olisi liian ylikoulutetun kuuloinen Elviksen pehmeään ja samettiseen ääneen verrattuna.
Antti Raiskin Elvis-tulkintoja en myöskään ole kuullut, joten niistä on vaikea sanoa mitään.
Eino Grön on muuten laulanut tangon "Seinillä on korvat" tms. Sehän on myös Elviksen lauluja. En ole mikään Eino Grönin musiikin ystävä, mutta ei tuo ihan hassumpi tulkinta häneltä ole. - Originaalit parhaita
Heluna kirjoitti:
Olen tässä asiassa aikalailla samalla kannalla, kuin Rita. Eli kyllä se Elviksen musiikki on parasta Elviksen itsensä laulamana.
Jorma Kääriäisen olen kuullut laulavan Elvistä ja se ei ole vakuuttanut. Erittäin huono kopio Elviksestä.
Tapani Kansan Elvis-tulkintoja en ole kuullut, mutta voisin kuvitella ,että hänen hieman oopperatyylinenkin äänensä olisi liian ylikoulutetun kuuloinen Elviksen pehmeään ja samettiseen ääneen verrattuna.
Antti Raiskin Elvis-tulkintoja en myöskään ole kuullut, joten niistä on vaikea sanoa mitään.
Eino Grön on muuten laulanut tangon "Seinillä on korvat" tms. Sehän on myös Elviksen lauluja. En ole mikään Eino Grönin musiikin ystävä, mutta ei tuo ihan hassumpi tulkinta häneltä ole.Suurin osa originaaleista toimii paljon paremmin kuin Elviksen pilaamina esityksinä. Minusta ihan sama vesittikö ne jo Elvis aikoinaan vai joku muu myöhemmin.
- EverstiParker
Heluna kirjoitti:
Eino Grön on muuten laulanut tangon "Seinillä on korvat" tms. Sehän on myös Elviksen lauluja. En ole mikään Eino Grönin musiikin ystävä, mutta ei tuo ihan hassumpi tulkinta häneltä ole."Tapani Kansan Elvis-tulkintoja en ole kuullut, mutta voisin kuvitella ,että hänen hieman oopperatyylinenkin äänensä olisi liian ylikoulutetun kuuloinen Elviksen pehmeään ja samettiseen ääneen verrattuna"
Elvis oli baritoni-tenori ja varsinkin uran parhaimpina aikoina 70-luvulla tämä tuli hyvin esiin, ja mielestäni juuri silloin Elvis levytti parhaimmat kappaleet ja se hempeys karisi kumasti noista 50-60 luvun nauhoituksista ;) Elvis ihannoi suuresti sen ajan oopperalaulajia ja yritti "matkia" heitä tosin aika kehnolla menestyksellä, nykypäivänä kun katsoo jotain Elviksen videota vaikkapa Las Vegasin konsertteja niin huomaa että loppuvedätyksissä hän ei oikeasti laula vaikka esittääkin vaan The Imperials kuoron sopraanotytöt hoitivat homman :)
Ja mitä Elviksen äänen koulutukseen tulee niin hänellä oli tunnettu Italialais tyylin lauluopettaja vuosia mukana.
Suomessa Elvislevytyksiä on paljon! niiden laatuun en ota kantaa! - miksi ihmeessä
J.Kääriäisen laulua arvostellaan. En voi käsittää, mutta makuasioitahan nääkin on.
- Lettupannu
tarkoittaa - uskottavasti?
Eihän Elvis itsekään kaikkia piisejään kovinkaan uskottavasti vetänyt.
Ihan sama kuka niitä suomeksi laulaa. Englanniksi suomalaisten niitä on aivan turha edes vedellä.- ???????
"Ihan sama kuka niitä suomeksi laulaa. Englanniksi suomalaisten niitä on aivan turha edes vedellä"
onko sulla joku hätä? Jorma Kääriäinen vetää joitakin kappaleita hienosti! ja miksi niitä ei voisi enkuksi vetää? kerroppa?? - Madeinfinland
??????? kirjoitti:
"Ihan sama kuka niitä suomeksi laulaa. Englanniksi suomalaisten niitä on aivan turha edes vedellä"
onko sulla joku hätä? Jorma Kääriäinen vetää joitakin kappaleita hienosti! ja miksi niitä ei voisi enkuksi vetää? kerroppa??jenkit tai britit biisejä suomeksi? - Aivan niin.
No hätä.
Voihan kipaleita vetää vaikka ambomaaksi, mutta miksi. - siksi
Madeinfinland kirjoitti:
jenkit tai britit biisejä suomeksi? - Aivan niin.
No hätä.
Voihan kipaleita vetää vaikka ambomaaksi, mutta miksi.että eri kieli kuulostaa aina eri kieleltä myös musiikissa ja joiltakin osin ymmärrettävyyskin paranee, siinähän on yksi musiikin rikkaus, sehän on hyvä asia että kapaleita tehdään ja muokataan ja sitä mihin suuntaan ne menee päättää kuuntelija itse.
- rita
No sun mielestäsi Elvis ei siis ollut uskottava.Se olkoon sun mielipitees.Siitä ei tarvitse välittää,kun tiedetään Elviksen suosio niin tuo mielipide olkoon kärpäsenkakka valtameressä.
Voisi oikeesti olla parempi että useimmat suomalaiset artistit laulais vaan kielellä jonka osaavat eli suomeksi.Monta kertaa kuulee niin karmeaa englanninkielen ääntämystä että puistattaa.
Täydellisenä esimerkkinä edellämainitusta ääntämyksestä toosasta tuli just Dannyn biisi jonka nimeä en tiedä mut se lauloi(?)siinä Virginiasta.Kamalaa.
- helmarimpsu
Elvis oli aikoinaan jotakin niin ainutlaatuista, että kukaan ei pysty matkimaan häntä, varsinkaan suomeksi. Vähän kuin Abbaa joku yrittäis härmäläisittäin laulaa. Kääriäisen Jorma nyt VÄHÄN osaa vetää Elvistä lontooksi, mutta alkuperäinen on aina alkuperäinen. Tietysti musiikkimaku on makuasia, mutta mutta sellaiseen menestykseen,jota Elvis kokee vielä kuolemansakin jälkeen, ei varmasti kukaan toinen laulaja hevillä yllä, elossa olevakaan artisti...
- tekii
niin ainutlaatuisen?
- sexsexsex
tekii kirjoitti:
niin ainutlaatuisen?
Ehkä ei (minun mielestäni ) pelkästään se ääni, vaan Elvis toi musiikkiin ja sen esittämiseen, sodanjälkeiseen maailmaan jotain uutta ja ennenkokematonta erotiikkaa. Ehkä se oli myös uutuudenviehätystä, mutta kuitenkin se piristi silloista musiikkimaailmaa. Kyllä minä pidin siitä äänestäkin ( varsinkin 70-luvun jälkeen ) ja pidän siitä edelleenkin - enkä taida olla ainut, kun katsoo tämän artistin levymyyntilukuja, tänäkin päivänä...
- rita
tekii kirjoitti:
niin ainutlaatuisen?
Miten tuohon voi vastata?En voi tietää muuta kuin sen mikä minua koskettaa Elviksen äänessä ja Elviksessä itsessään.Siihen vaikuttavat monet asiat.Ensiksikin äänihän on kertakaikkisen upea.Pehmeä,samettinen,väreilevä,se suorastaan"soi".Tulkinta on täynnä tunnetta.Ja todellakin siihen maailmanaikaan se oli jotain mitä ei ollut koskaan ennen nähty eikä kuultu.Elvis myös osasi hienosti tulkita eri tyylistä musiikkia ja myös yhdistää niitä.Tää nyt ei liity siihen ääneen mut on yksi asia mikä on ainutlaatuista koko"paketissa".Puhumattakaan upeasta ulkomuodosta...Jotain mitä en koskaan kyllästy kuuntelemaan tai katselemaan,aina yhtä ihana,paras,täydellinen,nro 1...sanat ei taida riittää kertomaan.
- Rockabilly
Arja Havakalla on muutama kova rock 'n' roll äänitys. Arja on tyypillinen jenkkiläistyylinen rock 'n' rollaaja, joita jenkkilässä on vaikka kuinka paljon.
Niitä varsinaisia rock 'n' roll "elvisbiisejä" on vaan muutama - olisiko jotain viisi tai kuusi. Loput ovat Elviksen tekemiä covereita. - Lorelai
Nykyisistä ulkomaalaisista laulajista Helmut Lotti laulaa ihan kohtuullisen hyvin elviksen biisejä.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
IL - Kansanedustaja tehnyt ITSEMURHAN eduskuntatalossa!!
"IL:n tiedot: Kansanedustaja tehnyt itsemurhan Eduskuntatalossa Iltalehden tietojen mukaan kansanedustaja on tehnyt its4119021Eemeli Peltonen teki itsemurhan eduskuntatalossa
Kevyet mullat sitten vaan. Ei mulla muuta.1893560- 202013
- 811246
- 271095
- 751090
Sylikkäin.
Sylikkäin, suudellen. Milloin haluaisit näin nainen tehdä ? Vain häntä ajatellen 😘. Tietenkin jos häntä asia kiinnosta641051Eemeli Peltosen viimeinen postaus Facebookissa!
"Olen ollut kevätistuntokauden viimeisillä viikoilla paljon poissa eduskuntatyöstä. Sain toukokuussa hyvää hoitoa HUSiss791045- 551013
- 65950