Läiskäekseema

matilda

Te joilla on läikkäekseema, missä läikät ovat sijainneet? Voiko olla kasvoissa tai päänahassa, vai onko vain vartalon tauti?

9

5769

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Rilla

Itselläni todettiin läiskäekseema vähän aikaa takaperin. Sitä on ollut minulla kyynärtaipeessa,kainalossa ja ajoittain otsassakin.

• matilda

Olen ollut vähän kahden vaiheilla, ekseeman tai psorin, omia länttejä ajatellen. Minulla on niitä jaloissa, kädessä, selässä, kasvoissa. Läiskäekseemassa, ei ainakaan netti jutuissa ole puhuttu kasvoissa niinkään esiintyvän. Onneksi kohta pääsen lekuriin niin tietää sitten enempi, eikä tarvitse enää arvuutella...
        Hieman utelen, onko ne sinun "läikät" tasaisen pyöreitä, koholla olevia karheita, pinnastaan kuivia?

• Rilla

Kainalossa oli punoittava läiskä,ei karhea eikä mitenkään koholla, kyynärtaipeessa oli pyöreä pinnaltaan karhea ja hieman hilseilevä laikku.

• kiara

Millä ko. ekseemaa hoidetaan, sisäisillä vai ulkoisilla lääkkeillä? Pystyykö kokenut lääkäri erottamaan ekseeman esim. psorista? Jossain kun on mainittu ihotautien muistuttvan kovasti toisiaan..

• ainakin

vahvalla kortisonivoiteella.

Minun lääkärini ei ainakaan psorista puhunut mitään, mutta sanoi että kolikkoekseema ja oliko se nyt tyvi-vai okasolusyöpä (en muista kumpi) muistuttaa toisiaan.Siksi minäkin sain ohjeen, että jos ei voiteella parane, pitää ottaa näyte ettei ole k.o. syöpää.

• Matilda
        ainakin kirjoitti:

vahvalla kortisonivoiteella.

Minun lääkärini ei ainakaan psorista puhunut mitään, mutta sanoi että kolikkoekseema ja oliko se nyt tyvi-vai okasolusyöpä (en muista kumpi) muistuttaa toisiaan.Siksi minäkin sain ohjeen, että jos ei voiteella parane, pitää ottaa näyte ettei ole k.o. syöpää.

Jäikö ihoon mitään jälkiä, arpia? Itse sain vahvaa kortisoonia käytettäväksi ja hyvin on auttanutkin, mutta tummat läikät näyttäisi kuitenkin jäävän...

• Kolikoitunut

Jaloissa, vyötäröllä ja käsissä oli läiskäekseemaa. Suurin osa oli symmetrisiä kolikon tuntuisia läikkiä. Ne oli todella kovan tuntuisia ja n. 1mm koholla ihosta. Söin kortisonia, käytin kortisonivoidetta, ja pehmitin kovettumat kaliumpermaganaatilla. Hävisi viikossa, tummat arvet vaaleni kahdessa kuukaudessa. Valohoitoa jos tulee takaisin.

• Ikäni68

Minulla alkoi kuukausia sitten ensin pienillä nystyröillä, sitten muuttuivat läiskiksi. Kuukausiin en päässyt oikealle lääkärille. Kortisonivoiteet hävittivät aluksi. Uusiutumisten jälkeen piti ottaa sisäisen kuuri Prednisonia. Se toimi nopeasti voiteen kanssa.
        Valitettavasti tämä juttu uusiutuu herkästi, ainakin minulla uusiutui, joten aloitan uuden kuurin.
        Joskus on todettu itselläni kosketusallergioita. Luin jostain verenpaine/sydänlääke-ohjeesta, että voi herkistää kosketusallergioille. Kukapa lienee tutkinut näitä tarkemmin.

• Ikäni68
        Ikäni68 kirjoitti:

Minulla alkoi kuukausia sitten ensin pienillä nystyröillä, sitten muuttuivat läiskiksi. Kuukausiin en päässyt oikealle lääkärille. Kortisonivoiteet hävittivät aluksi. Uusiutumisten jälkeen piti ottaa sisäisen kuuri Prednisonia. Se toimi nopeasti voiteen kanssa.
        Valitettavasti tämä juttu uusiutuu herkästi, ainakin minulla uusiutui, joten aloitan uuden kuurin.
        Joskus on todettu itselläni kosketusallergioita. Luin jostain verenpaine/sydänlääke-ohjeesta, että voi herkistää kosketusallergioille. Kukapa lienee tutkinut näitä tarkemmin.

Lisään vielä, että oireet voivat taukojen jälkeen olla erilaisia.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Janne Ahonen E R O A A

Taas 2 lasta jää vaille ehjää perhettä!
      Kotimaiset julkkisjuorut
      171
      3548
    2. Tekisi niin mieli laittaa sulle viestiä

En vaan ole varma ollaanko siihen vielä valmiita, vaikka halua löytyykin täältä suunnalta, ja ikävää, ja kaikkea muuta m
      Ikävä
      85
      1568
    3. Miksi ihmeessä?

Erika Vikman diskattiin, ei osallistu Euroviisuihin – tilalle Gettomasa ja paluun tekevä Cheek
      Ateismi
      25
      1289
    4. Ootko huomannut miten

pursuat joka puolelta. Sille joka luulee itsestään liikoja 🫵🙋🏻‍♂️
      Ikävä
      158
      1232
    5. Pitääkö penkeillä hypätä Martina?

Eivätkö puistonpenkit ole istumista varten.Ei niitä kannata liata hyppäämällä koskaa likaantuvat eikä siellä kukaan niit
      Kotimaiset julkkisjuorut
      194
      1003
    6. Kerropa ESA miten kävi tuomioiden

Osaako ESA kertoa miten haukkumasi kunnanhallituksen kävi.
      Puolanka
      35
      981
    7. Erika Vikman diskattiin, tilalle Gettomasa ja paluun tekevä Cheek

Erika Vikman diskattiin, ei osallistu Euroviisuihin – tilalle Gettomasa ja paluun tekevä Cheek https://www.rumba.fi/uut
      Maailman menoa
      16
      963
    8. Kuinka kauan

Olet ollut kaivattuusi ihastunut/rakastunut? Tajusitko tunteesi heti, vai syventyivätkö ne hitaasti?
      Ikävä
      58
      852
    9. Maikkarin tentti: Orpo jälleen rauhallinen ja erittäin hyvä, myös Purra oli hyvä

Lindtman ja Kaikkonen oli kohtalaisia, sen sijaan punavihreät Koskela ja Virta olivat taas heikkoja. Ja vastustavat jalk
      Maailman menoa
      92
      804
    10. Se olisi ihan

Napinpainalluksen päässä. Ei vaatisi paljon
      Ikävä
      62
      765
    Aihe