moro alffa miehet! löysin nettistä ihan siistin näköisen 156 alffan 100000ajettu ja hinta oli ihan ok! Millainen tämä auto on?(muuta kun hyvän näkönen)!
ehkä ostaja!?
14
5318
Vastaukset
Hyviähän nuo ovat. Käytettyinä hintaansa nähden vieläkin parempia.
http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=95&conference=1500000000000040&posting=22000000014719935- ex_alfisti
Terve,
tässä kokemuksiani Alfa 156/V6:sta, vuosimalli 2003. Autossa olivat seuraavat viat ...
-alatukivarret taakse vaihdettu
-starttimottori vaihdettu
-peruutusvalon katkaisija vaihdettu
-renkaat ottaneet kiinni taka-sisälokasuojiin, lokasuojat vaihdettu (renkaat oikean kokoiset, Alfan alkuperäinen ja maahantuojan asentama madallussarja), yritin tässä asiassa saada apuja merkkikorjaamolta ja maahantuojalta mutta asenne oli tyly ja eivät suostuneet kojaamaan madallussarjaa, koska ei ole vika vaan "ominaisuus"
-järkyttävän kallis nokkahihnahuolto 1470eur Delta-autossa, hihna pitää vaihtaa 60tkm välein ja mikäli ohjain-rullat ovat kuluneet vaihto maksaa noin 2000eur.
-pakkasella hirveä narina konehuoneesta käynnistettäessä (ilmeisesti ohjaustehostimen pumppu?? tms.)
-kytkin takerteli ei noussut kunnolla ylös => kytkimen pääsylinteri vaihtoon
En tiedä oliko tämä alfa maanatainyksilö, mutta minulle se oli ensimmäinen ja viimeinen Alfa. Auto on kuitenkin ajo-ominaisuuksiltaan, muotoilultaan ja suorituskyvyltään hyvä, kestävyys ja huotokustannukset ovat suorastaan järkyttäviä.- A L F A
Kuinka voi tuollainen lista olla vajaa vuosi takuun päättymisen jälkeen....? Kuullostaa kyllä pahasti maanantai-kappaleelta.
Itselläni on ollut kolme 156;sta tosin kaikki 2 litran koneella ilman suurempia murheita. Jakohihnan vaihto ei kyllä maksaa 2000 euroa paremminkin reilun tonnin. Huollot ei ole halpoja mutta niiden kanssa kyllä pärjää.
Kannattaa katsoa myös kommentteja tuolta www.alfabbs.fi:sta. A L F A kirjoitti:
Kuinka voi tuollainen lista olla vajaa vuosi takuun päättymisen jälkeen....? Kuullostaa kyllä pahasti maanantai-kappaleelta.
Itselläni on ollut kolme 156;sta tosin kaikki 2 litran koneella ilman suurempia murheita. Jakohihnan vaihto ei kyllä maksaa 2000 euroa paremminkin reilun tonnin. Huollot ei ole halpoja mutta niiden kanssa kyllä pärjää.
Kannattaa katsoa myös kommentteja tuolta www.alfabbs.fi:sta.Toki voi olla niin, että madallettu alusta syö enemmän tukivarsia kuin vakio, varsinkin jos ajotapa muuttuu "urheilullisempaan" suuntaan.
Jakohihnanvaihtohuolto maksanee Teltta-autossa 1400 euroa, josta hihnojen ja rullien (samalla vaihdetaan tasapainoakselin hihna sekä rullat kumpaankin) 900 e. Se on aivan liian paljon, mutta toki vähemmän kuin 2000 euroa. Tuolla rahalla nuo kamat vaihtaisi jo kahdesti ja Auto Milanossa kolmesti - ja vielä jäisi vähän rahaakin.
Alfa on muuten sikäli erikoinen auto, otta toiset ostavat kerta toisensa jälkeen ja toisille ensimmäinen on ehdottomasti viimeinen. Kertooko sitten enemmän autosta vai autoilijoista.
Ainoa syy, miksi minä kenties vaihdan toisen auton muuhun merkkiin on Delta-auton haluttomuus käydä kauppaa. Siellä kun luullaan, että merkkiuskolliset ovat jo voitettua kantaa.- jaska
aika hurjalta tuntuu noin uudessa, oma on 02 eikä vielä mitään. Jos renkaat ottaa kiinni sisälokareihin renkaiden offset on päin vittua tai sisälokari on huonosti kiinni. 2000e nokkahihna huolto tuntuu aika isolta kun sen saa n 900-1000 tonniin muualta. Tehostimeen pitää vaihtaa synteettiset nesteet ei iso ongelma. Sullahan noi kaikki meni onneksi takuuseen
- alffa 156
thänx kommenteista!
- Tekniikan taso
Itse ostin 156 2.0 TS:n uutena 1998. Toista kymmentä vuotta kestänyt
merkkiuskollisuus päättyi ko. värkkiin. Omistusaikanani autossa esiintyi seuraavaa
(jos nyt kaiken vielä muistan):
- käyntihäiriöitä, "ei vikaa" softaa päivitettiin, poltti katalysaattorin
- vettä tuli sisään etuovien kautta, jos auto oli sateessa vinosti parkissa,
muuten vettä tuli vain kojelaudan takaa
- etujarrulevyt kieroutuivat
- etuylä- ja taka-alatukivarsien nivelet väljistyivät
- keskuslukitus reistaili
- kuljettajan sähköikkuna lakkasi toimimasta
- kytkinpoljinmekanismi hajosi, ts. kuului "krunts", ja poljin jäi pohjaan
- ohjaustehostin puski mehut ulos pakkasella
- parkkivalopolttimot kestivät muutaman viikon maksimissaan
- perä piti ulinaa
- penkkien selkänojansäätörattaat hajosivat, "jäi käteen"
- tuulilasinpyyhkimet eivät palautuneet lepoasentoon
- 45tkm kohdalla hammashihnasta lähti hampaat, pakoventtiilit meni solmuun,
valurautaiset venttiilinohjaimet halkesivat, tämä oli nk. vika pisara
Varmaankin uudemmat vuosimallit ovat parempia, Delta-auton palvelusta
en tiedä. Autoa noutaessa piti aina pukeutua mustaan, kun asentajan
jäljiltä ovenkahvat, ratti, ym. oli mustassa mähnässä...
Itse olin tottunut vanhoihin Alfoihin, jotka hajosivat vähitellen hiipuen.
Fiatisoitu 156 saattoi hajota koska tahansa katastrofaalisesti.
Itse lähdinkin etsimään laadun toista äärilaitaa, enkä ole pettynyt.- jaska
aika lista mulla oli eka 98 ja nyt 02 eikä mitään tuollaista megalistaa lähinnä samaa tasoa kuin muillakin merkeillä. Neljäs Alfa menossa eikä ole tarvinnut pettyä.
jaska kirjoitti:
aika lista mulla oli eka 98 ja nyt 02 eikä mitään tuollaista megalistaa lähinnä samaa tasoa kuin muillakin merkeillä. Neljäs Alfa menossa eikä ole tarvinnut pettyä.
Minulla oli edellinen 156 vuodelta -99. Yhtään tukivartta ei vaihdettu, pari polttimoa kyllä sekä käsijarruvaijeri. Selespeedin kanssa oli joskus oikkuja, mutta se oli niin uusi keksintö silloin. Ajoin autolla kilometrit 30 000 - 130 000 ja olin niin tyytyväinen, ostin uuden. Mutta myönnettävä se on, että rikki senkin olisi saanut, jos olisi halunnut.
- neljän vuoden kokemuksella
Omistin myöskin AR 156, ostin uutena 2001, ajelin noin 140000 km. Kaunis,siis todella upea, mutta tämäkin oli ns.maanantaituote, joka talvi päälle 20 pakkasasteen heitteli öljyt pellolle, ja suurinpiirtein parhaana kuukautena piti käyttää korjaamolla kerran viikossa, se pikkuhiljaa kypsytti ja tiemme erkanivat.
Silti toivotan onnea hankintaan, ei ne kaikki yksilöt huonoja ole.- moukka
tämä nyt oli jo selvä trolli
- alfisti
moukka kirjoitti:
tämä nyt oli jo selvä trolli
pari kertaa teltassa oon vaihtanut hihnat vermeet 1.8:iin (156) Lasku oli molemmilla kerroilla 380€ öljynvaihdon kans. Mistä te noita huimia hintoja oikein revitte? Onko siellä sivu-Suomessa (lue: Helsingissä) noin huimat hinnat?
- Miksu512345
suoraansanottuna voisi sanoa että huonolla tuurilla aivan toivoton peli, hyvällä taas mukava kaveri, mutta täytyy silti huollella polttimoiden yms. perässä aika varmasti. ei puhu edukseen.
- einars
?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1006414
Nikkalassa vauhdilla nokka kohti taivasta
Mitähän Darwin sanoisi näistä 4 suomalaisesta, jotka kävivät Haparandan puolella näyttämässä, kuinka Suomi auto kulkee t303833törniöläiset kaaharit haaparannassa
isäpapan autolla kaahatta 270 km/h metsään https://www.lapinkansa.fi/nsd-kaksi-suomalaista-kuoli-kolarissa-haaparannall/283210Sitä saa mitä tilaa Perussuomalaiset!
https://yle.fi/a/74-20160212 SDP:n kannatus se vain nousee ja Keskusta on kolmantena. Kokoomus saanut pienen osan persu3701736- 331398
- 271340
Eelin, 20, itsemurhakirje - Suomalaisen terveydenhuollon virhe maksoi nuoren elämän
Yksikin mielenterveysongelmien takia menetetty nuori on liikaa. Masennusta sairastava Eeli Syrjälä, 20, ehti asua ensi46979Anteeksi kulta
En oo jaksanut pahemmin kirjoitella, kun oo ollut tosi väsynyt. Mut ikävä on mieletön ja haluisin kuiskata korvaasi, hyv11966Perttu Sirviö laukoo täydestä tuutista - Farmi Suomi -kisaajista kovaa tekstiä "Pari mätää munaa..."
Ohhoh, Farmilla tunteet alkaa käydä kuumana, kun julkkiksia tippuu jaksosta toiseen! Varo sisältöpaljastuksia: https:11890- 42869