ehkä ostaja!?

156

moro alffa miehet! löysin nettistä ihan siistin näköisen 156 alffan 100000ajettu ja hinta oli ihan ok! Millainen tämä auto on?(muuta kun hyvän näkönen)!

14

5283

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ex_alfisti

      Terve,

      tässä kokemuksiani Alfa 156/V6:sta, vuosimalli 2003. Autossa olivat seuraavat viat ...

      -alatukivarret taakse vaihdettu
      -starttimottori vaihdettu
      -peruutusvalon katkaisija vaihdettu
      -renkaat ottaneet kiinni taka-sisälokasuojiin, lokasuojat vaihdettu (renkaat oikean kokoiset, Alfan alkuperäinen ja maahantuojan asentama madallussarja), yritin tässä asiassa saada apuja merkkikorjaamolta ja maahantuojalta mutta asenne oli tyly ja eivät suostuneet kojaamaan madallussarjaa, koska ei ole vika vaan "ominaisuus"
      -järkyttävän kallis nokkahihnahuolto 1470eur Delta-autossa, hihna pitää vaihtaa 60tkm välein ja mikäli ohjain-rullat ovat kuluneet vaihto maksaa noin 2000eur.
      -pakkasella hirveä narina konehuoneesta käynnistettäessä (ilmeisesti ohjaustehostimen pumppu?? tms.)
      -kytkin takerteli ei noussut kunnolla ylös => kytkimen pääsylinteri vaihtoon

      En tiedä oliko tämä alfa maanatainyksilö, mutta minulle se oli ensimmäinen ja viimeinen Alfa. Auto on kuitenkin ajo-ominaisuuksiltaan, muotoilultaan ja suorituskyvyltään hyvä, kestävyys ja huotokustannukset ovat suorastaan järkyttäviä.

      • A L F A

        Kuinka voi tuollainen lista olla vajaa vuosi takuun päättymisen jälkeen....? Kuullostaa kyllä pahasti maanantai-kappaleelta.

        Itselläni on ollut kolme 156;sta tosin kaikki 2 litran koneella ilman suurempia murheita. Jakohihnan vaihto ei kyllä maksaa 2000 euroa paremminkin reilun tonnin. Huollot ei ole halpoja mutta niiden kanssa kyllä pärjää.

        Kannattaa katsoa myös kommentteja tuolta www.alfabbs.fi:sta.


      • A L F A kirjoitti:

        Kuinka voi tuollainen lista olla vajaa vuosi takuun päättymisen jälkeen....? Kuullostaa kyllä pahasti maanantai-kappaleelta.

        Itselläni on ollut kolme 156;sta tosin kaikki 2 litran koneella ilman suurempia murheita. Jakohihnan vaihto ei kyllä maksaa 2000 euroa paremminkin reilun tonnin. Huollot ei ole halpoja mutta niiden kanssa kyllä pärjää.

        Kannattaa katsoa myös kommentteja tuolta www.alfabbs.fi:sta.

        Toki voi olla niin, että madallettu alusta syö enemmän tukivarsia kuin vakio, varsinkin jos ajotapa muuttuu "urheilullisempaan" suuntaan.

        Jakohihnanvaihtohuolto maksanee Teltta-autossa 1400 euroa, josta hihnojen ja rullien (samalla vaihdetaan tasapainoakselin hihna sekä rullat kumpaankin) 900 e. Se on aivan liian paljon, mutta toki vähemmän kuin 2000 euroa. Tuolla rahalla nuo kamat vaihtaisi jo kahdesti ja Auto Milanossa kolmesti - ja vielä jäisi vähän rahaakin.

        Alfa on muuten sikäli erikoinen auto, otta toiset ostavat kerta toisensa jälkeen ja toisille ensimmäinen on ehdottomasti viimeinen. Kertooko sitten enemmän autosta vai autoilijoista.

        Ainoa syy, miksi minä kenties vaihdan toisen auton muuhun merkkiin on Delta-auton haluttomuus käydä kauppaa. Siellä kun luullaan, että merkkiuskolliset ovat jo voitettua kantaa.


      • jaska

        aika hurjalta tuntuu noin uudessa, oma on 02 eikä vielä mitään. Jos renkaat ottaa kiinni sisälokareihin renkaiden offset on päin vittua tai sisälokari on huonosti kiinni. 2000e nokkahihna huolto tuntuu aika isolta kun sen saa n 900-1000 tonniin muualta. Tehostimeen pitää vaihtaa synteettiset nesteet ei iso ongelma. Sullahan noi kaikki meni onneksi takuuseen


    • alffa 156

      thänx kommenteista!

    • Tekniikan taso

      Itse ostin 156 2.0 TS:n uutena 1998. Toista kymmentä vuotta kestänyt
      merkkiuskollisuus päättyi ko. värkkiin. Omistusaikanani autossa esiintyi seuraavaa
      (jos nyt kaiken vielä muistan):

      - käyntihäiriöitä, "ei vikaa" softaa päivitettiin, poltti katalysaattorin
      - vettä tuli sisään etuovien kautta, jos auto oli sateessa vinosti parkissa,
      muuten vettä tuli vain kojelaudan takaa
      - etujarrulevyt kieroutuivat
      - etuylä- ja taka-alatukivarsien nivelet väljistyivät
      - keskuslukitus reistaili
      - kuljettajan sähköikkuna lakkasi toimimasta
      - kytkinpoljinmekanismi hajosi, ts. kuului "krunts", ja poljin jäi pohjaan
      - ohjaustehostin puski mehut ulos pakkasella
      - parkkivalopolttimot kestivät muutaman viikon maksimissaan
      - perä piti ulinaa
      - penkkien selkänojansäätörattaat hajosivat, "jäi käteen"
      - tuulilasinpyyhkimet eivät palautuneet lepoasentoon
      - 45tkm kohdalla hammashihnasta lähti hampaat, pakoventtiilit meni solmuun,
      valurautaiset venttiilinohjaimet halkesivat, tämä oli nk. vika pisara

      Varmaankin uudemmat vuosimallit ovat parempia, Delta-auton palvelusta
      en tiedä. Autoa noutaessa piti aina pukeutua mustaan, kun asentajan
      jäljiltä ovenkahvat, ratti, ym. oli mustassa mähnässä...
      Itse olin tottunut vanhoihin Alfoihin, jotka hajosivat vähitellen hiipuen.
      Fiatisoitu 156 saattoi hajota koska tahansa katastrofaalisesti.
      Itse lähdinkin etsimään laadun toista äärilaitaa, enkä ole pettynyt.

      • jaska

        aika lista mulla oli eka 98 ja nyt 02 eikä mitään tuollaista megalistaa lähinnä samaa tasoa kuin muillakin merkeillä. Neljäs Alfa menossa eikä ole tarvinnut pettyä.


      • jaska kirjoitti:

        aika lista mulla oli eka 98 ja nyt 02 eikä mitään tuollaista megalistaa lähinnä samaa tasoa kuin muillakin merkeillä. Neljäs Alfa menossa eikä ole tarvinnut pettyä.

        Minulla oli edellinen 156 vuodelta -99. Yhtään tukivartta ei vaihdettu, pari polttimoa kyllä sekä käsijarruvaijeri. Selespeedin kanssa oli joskus oikkuja, mutta se oli niin uusi keksintö silloin. Ajoin autolla kilometrit 30 000 - 130 000 ja olin niin tyytyväinen, ostin uuden. Mutta myönnettävä se on, että rikki senkin olisi saanut, jos olisi halunnut.


    • neljän vuoden kokemuksella

      Omistin myöskin AR 156, ostin uutena 2001, ajelin noin 140000 km. Kaunis,siis todella upea, mutta tämäkin oli ns.maanantaituote, joka talvi päälle 20 pakkasasteen heitteli öljyt pellolle, ja suurinpiirtein parhaana kuukautena piti käyttää korjaamolla kerran viikossa, se pikkuhiljaa kypsytti ja tiemme erkanivat.
      Silti toivotan onnea hankintaan, ei ne kaikki yksilöt huonoja ole.

      • moukka

        tämä nyt oli jo selvä trolli


      • alfisti
        moukka kirjoitti:

        tämä nyt oli jo selvä trolli

        pari kertaa teltassa oon vaihtanut hihnat vermeet 1.8:iin (156) Lasku oli molemmilla kerroilla 380€ öljynvaihdon kans. Mistä te noita huimia hintoja oikein revitte? Onko siellä sivu-Suomessa (lue: Helsingissä) noin huimat hinnat?


    • Miksu512345

      suoraansanottuna voisi sanoa että huonolla tuurilla aivan toivoton peli, hyvällä taas mukava kaveri, mutta täytyy silti huollella polttimoiden yms. perässä aika varmasti. ei puhu edukseen.

    • einars

      ?

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Miksi jollain jää "talvi päälle"

      Huvittaa kastoa ullkona jotain vahempaa äijää joka pukeutuu edelleen kun olisi +5 astetta lämmittä vaikka on helle keli
      Maailman menoa
      274
      2830
    2. Mitä et hyväksy miehessä/naisessa josta olet kiinnostunut?

      Itse en halua, että miehellä olisi lapsia!
      Ikävä
      212
      1818
    3. Se katse silloin

      Oli hetki, jolloin katseemme kohtasivat. Oli talvi vielä. Kerta toisensa jälkeen palaan tuohon jaettuun katseeseen. Tunt
      Ikävä
      59
      1502
    4. Tiesitkö? Farmi Suomi Kirsikka Simberg on tämän julkkisnaisen tytär - Katso tyrmäävät mallikuvat!

      Oho, aikamoinen ylläri. Tiesitkö?! Kirsikka Simberg on yksi tämän kauden Farmi Suomi -kisaajista. Hänellä ei ole tuttu t
      Suomalaiset julkkikset
      1
      1261
    5. Kaipaaville

      Kerro sun tunteesi ja ajatukset tähän jos et uskalla irl!
      Ikävä
      77
      1188
    6. Tuhdit oluet kauppoihin. Miksi vastustaa?

      8% oluet kauppoihin mutta mikä siinä on että osa politikoista vstustaa ? Kauppa kuitenkin hinnoittelee vahvan oluen ni
      Maailman menoa
      254
      1126
    7. Miten haluaisit

      Että reagoisin jos näkisin sinut nyt?
      Ikävä
      80
      1032
    8. Sinua tulen kyllä ikävöimään pitkään nainen

      mutta oli pakko tehdä päätös oman mielenrauhan vuoksi. Toivottavasti saat elämältä kaiken mitä haluat.
      Ikävä
      52
      973
    9. Tärkeä kysymys!

      Haluatko sinä, mies, minut?
      Ikävä
      78
      895
    10. Kärsämäki rosvojen ja tuhopolttajien kylä?

      Poliisi ampui uhkaava miestä Kärsämäellä. Ja vasta joku poltti rivitalon. Mikä riivaa Kärsämäkisiä? Joko tuulimyllyjen
      Kärsämäki
      15
      770
    Aihe