Vatsalaukun ohitusleikkaus

Onko

onko kenelläkään täälä kokemuksia kerrottavana,tai kuinka vaikeaa sellaiseen on päästä?

20

11741

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Leonhard Euler

...haikaile tuollaisten laikkausten perään. Kokeile paastoamista ja liikunnan lisäämistä. Tällöin painosi tippuu 100% varmasti.

• AL Espoo

Oletatko Leonhart, että liikunta onnistuu esim. 140-150 kiloiselta tosta noin vaan ja mitä tulee paastoamiseen sairaanloisen lihavalla, on ehdottomasti kieletty terveysriskien vuoksi. Tutustu ensin sairauteen nimeltä Merkittävä ylipaino ja neuvo vasta kun olet asiasta perillä. Parasta minun elämässäni, lasten syntymän jälkeen, on ollut vatsalaukun ohituslerikkaus ja -40 kg alle 5 kk.
        Jos olet reilusti ylipainoin älä jää ihmettelemään vaan mene sisätautilääkärille. Leikkaukseen pääsee kyllä vaikka vähän joutuukin jonottamaan.

• Tonnikeijukainen
        AL Espoo kirjoitti:

Oletatko Leonhart, että liikunta onnistuu esim. 140-150 kiloiselta tosta noin vaan ja mitä tulee paastoamiseen sairaanloisen lihavalla, on ehdottomasti kieletty terveysriskien vuoksi. Tutustu ensin sairauteen nimeltä Merkittävä ylipaino ja neuvo vasta kun olet asiasta perillä. Parasta minun elämässäni, lasten syntymän jälkeen, on ollut vatsalaukun ohituslerikkaus ja -40 kg alle 5 kk.
        Jos olet reilusti ylipainoin älä jää ihmettelemään vaan mene sisätautilääkärille. Leikkaukseen pääsee kyllä vaikka vähän joutuukin jonottamaan.

Hei AL olisitko kiinnostunut liittymään yhteisöömme ja kertomaan meille leikkausta odottaville, millaisia ovat kokemuksesi tuosta leikkauksesta.
        Osoite löytyy, kun kirjaudut /haet yhteisömme jäseneksi.

Osoite on , johon voi hakemuksen laittaa: http://groups.msn.com/Leikkaukset

T; Tonnikeijukainen, joka odottaa juuri kutsua operaatioon, muut tehty jo :)

• Kohtuullisuus
        AL Espoo kirjoitti:

Vatsalaukun ohitusleikkaus on ihmishengen pelastamisen valossa moraalisesti oikein, mutta elämäntapasairaalle huono opetus. Ylipaino, ihmiskehoon kertynyt rasva, kertoo ravinnon hankkimisen ja kulutuksen selkeästä epätasapainosta. Länsimaissa mässääminen lisääntyy ja sitä pitäisi sitten kompensoida leikkauksella. Ei mitään järkeä!! Lisätään eläinten tehoteurastusta ja leikataan ihmisille aukko suun jälkeen, jolloin voi vain maistella miltä liha maistuu ja suoraan sylkeä pureskeltu liha jätesankoon!
        Ylipainoiset. Te tiedätte että te syötte enemmän kuin teidän pitäisi. Lihavuus on itsehankittu tila. Olen pahoillani jos se on saanut alkunsa masennuksesta ja vääristyneestä kehon kuvasta, mutta leikkaus on väärin. Se on mässäilyn hyväksymistä. On aivan loogista että ylensyömisestä johtuu ylipaino. Tämä opetus tulisi mielestäni säilyttää maailmassa!

Liikkukaa ja syökää terveellisesti ja välttäkää turhaa eläinten hyväksikäyttöä kulinaristisisten mieltymystenne täyttämiseksi.

Kiitos

• kalmonjuuri
        Kohtuullisuus kirjoitti:

Vatsalaukun ohitusleikkaus on ihmishengen pelastamisen valossa moraalisesti oikein, mutta elämäntapasairaalle huono opetus. Ylipaino, ihmiskehoon kertynyt rasva, kertoo ravinnon hankkimisen ja kulutuksen selkeästä epätasapainosta. Länsimaissa mässääminen lisääntyy ja sitä pitäisi sitten kompensoida leikkauksella. Ei mitään järkeä!! Lisätään eläinten tehoteurastusta ja leikataan ihmisille aukko suun jälkeen, jolloin voi vain maistella miltä liha maistuu ja suoraan sylkeä pureskeltu liha jätesankoon!
        Ylipainoiset. Te tiedätte että te syötte enemmän kuin teidän pitäisi. Lihavuus on itsehankittu tila. Olen pahoillani jos se on saanut alkunsa masennuksesta ja vääristyneestä kehon kuvasta, mutta leikkaus on väärin. Se on mässäilyn hyväksymistä. On aivan loogista että ylensyömisestä johtuu ylipaino. Tämä opetus tulisi mielestäni säilyttää maailmassa!

Liikkukaa ja syökää terveellisesti ja välttäkää turhaa eläinten hyväksikäyttöä kulinaristisisten mieltymystenne täyttämiseksi.

Kiitos

Jos ohitulikkaus jne.on järjetöntä niin voidaan sanoa, että aikuistyypin diapeteksen - sepelvaltimotaudin (pallolaajennus...),kaikenkarvaisten selkävaivojen, alko vaivojen jne. hoito on järjetö? Minusta ei voida kovinkaan kepeästi luokitella mikä sairaus vaatii ns. erityisiä toimenpiteitä. Joten katsokaapa peiliin seuraavan kerran kun lääkärin apua tarvitsette!

• Kohtuuz
        kalmonjuuri kirjoitti:

Jos ohitulikkaus jne.on järjetöntä niin voidaan sanoa, että aikuistyypin diapeteksen - sepelvaltimotaudin (pallolaajennus...),kaikenkarvaisten selkävaivojen, alko vaivojen jne. hoito on järjetö? Minusta ei voida kovinkaan kepeästi luokitella mikä sairaus vaatii ns. erityisiä toimenpiteitä. Joten katsokaapa peiliin seuraavan kerran kun lääkärin apua tarvitsette!

Diabetes ja alkovaivat johtuvat huonoista elämäntavoista, suurimmassa osassa tapauksista. Joidenkin henkilöiden insuliinin tuotanto on luonnostaan alhainen, jolloin turvaudutaan lääketieteeseen.
        Ylensyöjät ja juojat tulevat yhteiskunnalle kalliiksi. Työkyky myös heikkenee lihotessa.
        Itse en aja autoa vaan käytän pyörää. Syön lihaa noin kerran viikossa, muulloin kasviksia. Kroppa on rautaa ja ei masenna. Peiliin katsoessani näin oman itsekurini tuloksen.
        Elämme super hyvinvointivaltiossa, vaikka monet eivät sitä tajuakaan. Tämä vaatii itseltä enemmän itsekuria, sillä monet tuntuvat vaan heittäytyvän.

• Viisi kiloa jo lähetiessä
        Kohtuullisuus kirjoitti:

Kiitos

Kuulehan sinä tietäväinen.
        Näen heti, että sinä et pysty ajattelemaan selkeästi. Samalla logiikalla on minun vika jos en pääse koripallomaajoukkueseen, koska olen 165 cm pituinen helevetin mukava mies. On minu syy, etten ole kasvanut tarpeeksi pitkäksi. Olenkohan liian laihakin???
        Ota hieman selvää ihmisen biologiasta, ennenkuin väität moista sontaa.
        Ammutaan kaikki toisin ajattelijat, jooko

• isoiita
        Viisi kiloa jo lähetiessä kirjoitti:

Kuulehan sinä tietäväinen.
        Näen heti, että sinä et pysty ajattelemaan selkeästi. Samalla logiikalla on minun vika jos en pääse koripallomaajoukkueseen, koska olen 165 cm pituinen helevetin mukava mies. On minu syy, etten ole kasvanut tarpeeksi pitkäksi. Olenkohan liian laihakin???
        Ota hieman selvää ihmisen biologiasta, ennenkuin väität moista sontaa.
        Ammutaan kaikki toisin ajattelijat, jooko

Ihailen ihmisiä joilla on itsekuria, mutta ei saa unohtaa meitä joilla sitä ei ole. Lihavat on lepposia, mutta kärsivät sieluaan myöten koostaa.
        On kamalaa olla kroppansa vanki ja niin hullulle kun se kuulostaakin asialle ei pysty tekemään mitään. Maanantaina aloittaa laihduttaan ja jo tiistaina antaa periksi. Näin se vain on. Olen onnellinen heidän puolesta jota ovat normaalipainoisia. Itse en ole enkä tule. Leikkausta en ole harkinnut ja onneksi en ole tullut yhteiskunnalle maksamaan mitään. Ei ole mitään sukurasitteita kolestrooleista, verenpaineista sun muista.

• pelleriina

Tuolla jossain aiemmissa keskusteluissa on pitkät jutut mahalaukun ohitusleikkauksesta. Selaile taaksepäin, niin varmasti löydät.

• pelleriina

Löytyy 11.03 päivämäärän kohdalta. On luettu yli 4000 kertaa ja vastauksia on paljon. Jospa sieltä löytyisi tietoa sinullekin.

• veerukka

.. käsittääkseni tuota mainitsemaasi leikkausta ei ainakaan ensisijaisena hoitona suositella heti alkuun. Ensin pitää koettaa muut mahdollisuudet, eli normaali dieetti ja mahdollisesti laihdutuslääkkeet. Muutenkin tuota leikkausta ei tehdä pienestä ylipainosta kärsiville, vaan useimmiten taitaa painoindeksi viitata sairaalloiseen lihavuuteen (BMI yli 40), kun tähän lähdetään. Leikkaus ei myöskään sovi niille ihmisille, jotka kärsivät ahmimishäiriöstä (nk. BED). Heille se voi olla todella vaarallinen toimenpide.

Omasta mielestäni tuota leikkausta voi suositella vain aniharvoille. Ja vasta aivan viimeisenä keinona.

• Mulle tehty

Jos kiinnostaa, niin voin kertoa omasta leikkauksestani ja miten siihen pääsee!
      Mailaa [email protected]

• tuli väärä maili osoite

• Nimetön

Mulla on prosessi käynnissä. Leikkaukseen pääsyn pitäisi ratketa 7.4, kun on kirurgille aika.
        Toivon todella pääseväni leikkaukseen. Onko siitä minkäverran aikaa, kun sinulle on tehty ko. leikkaus? Miten on sujunut leikkauksen jälkeen?

• Parasta mitä...
        Nimetön kirjoitti:

Mulla on prosessi käynnissä. Leikkaukseen pääsyn pitäisi ratketa 7.4, kun on kirurgille aika.
        Toivon todella pääseväni leikkaukseen. Onko siitä minkäverran aikaa, kun sinulle on tehty ko. leikkaus? Miten on sujunut leikkauksen jälkeen?

Kaikki sujunut hienosti! Parasta mitä olen elämässäni tehnyt!
        Aikaa on noin kolmeviikkoa siitä, kun leikattiin!
        Voit mailata: [email protected]

• Sanna S.

Kyllähän tuollaiseen leikkaukseen ryhdytään Suomessa äärimmäisen harvoin, kuten myös kaikista tehokkaimpien laihdutuslääkkeidenkin määräämiseen erityisluvalla, joissa vaikuttavana aineena on amfetamiini.
      USAssa rahalla pääsee solakaksi, onkohan sekin vain rikkaiden etuoikeus..?

• duunari

Ei kuule ole mahalaukun ohituleikkaus suomessa rikkaiden etuoikeus. En ole käynyt yksitysellä lääkärillä, vaan ihan sairaalan kirurgilla. Ja ei maksa enempää kuin normaali leikkauksetkaan. Saahan sitä toki maksaa yksityisille klinikoillekkin jos rahaa on.

• Yksityisesti asian hoitanut
        duunari kirjoitti:

Ei kuule ole mahalaukun ohituleikkaus suomessa rikkaiden etuoikeus. En ole käynyt yksitysellä lääkärillä, vaan ihan sairaalan kirurgilla. Ja ei maksa enempää kuin normaali leikkauksetkaan. Saahan sitä toki maksaa yksityisille klinikoillekkin jos rahaa on.

Tottakait yksityisellä sairaanhoitosektorilla saat etuuksia. Miksi muuten maksaisit hoidosta!?

Se, että meillä on niin hyvät julkiset, kaikille suunnatut terveydenhoitopalvelut on plussaa.
        Mutta kyllä muissakin ongelmissa joudut valitettavasti (suomessakin) turvautumaan yksityiseen lääkäripalveluun! Esim. lonkkaleikkaus..polvinivelet..syöpäsairaudet ym. Nykyään on ihan tavallista, että jos haluaa hyvää hoitoa, niin on jopa valmis ottamaan lainaa pankista sitä varten!
        Ei kannata jäädä odottelemaan ja toivomaan parasta!

• leikkausta harkitseva
        duunari kirjoitti:

Hei 'duunari'!

Oletko itse käynyt läpi leikkauksen? Voisitko kertoa, miten asiaa vietäisiin eteenpäin, tehtiinkö leikkaus Suomessa/julkisen terveydenhuollon puolella, ja kuinka paljon hoito tuli maksamaan?

Luin eräältä sivulta, että moni kärsii leikkauksen jälkeen vaikeistakin sivuvaikutuksista, kuten esim yöllisistä oksentamisesta. Eräs oli oksentaessaan saanut sappea tms henkeen, ja kärsii nyt vaikeasta yskästä. Liekö operaation läpikäyneillä kokemusta vastaavanlaisista ongelmista?

• NASU68POSSU
        leikkausta harkitseva kirjoitti:

Hei 'duunari'!

Oletko itse käynyt läpi leikkauksen? Voisitko kertoa, miten asiaa vietäisiin eteenpäin, tehtiinkö leikkaus Suomessa/julkisen terveydenhuollon puolella, ja kuinka paljon hoito tuli maksamaan?

Luin eräältä sivulta, että moni kärsii leikkauksen jälkeen vaikeistakin sivuvaikutuksista, kuten esim yöllisistä oksentamisesta. Eräs oli oksentaessaan saanut sappea tms henkeen, ja kärsii nyt vaikeasta yskästä. Liekö operaation läpikäyneillä kokemusta vastaavanlaisista ongelmista?

Olisin kiinnostunut tietämään kuka Vaasassa, Oulussa ja Seinäjoella leikkaa? Aiemmin luin että mm Kuopiossa leikatuille / leikkaukseen meneville on suljettu keskusteluryhmä; entä täällä pohjoisessa?
        Olisin kiinnostunut saamaan tietoa asioiden etenemisestä, missä leikataan sekä kustannuksista jos julkisella sektorilla menee liian kauan / ei pääse.
        Infotkaa tietämätöntä [email protected] ja ottakaa minut johonkin keskusteluunne!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Työsuhdepyörän veroetu poistuu

Hallituksen veropoliittisen Riihen uutisia: Mitä ilmeisimmin 1.1.2026 alkaen työsuhdepyörän kuukausiveloitus maksetaan
      Pyöräily
      53
      3278
    2. Ruumis kanavassa

Mikä juttu eilen ollut poliisit palokunta ambulanssi ja ruumis auto sillalla. Tekikö itsemurhan
      Suomussalmi
      28
      2939
    3. Pieni nainen, paras nainen

Näin se nyt vaan on. Mieheltä
      Ikävä
      121
      2346
    4. Onko tässä paljon lääkettä..

Keski-ikäselle 43v Ketipinor 100mg Brintellix 10mg Venlafaxin 75mg Xanor 1mg Propral 40mg Xatral CR 10mg Esomepratsol 4
      Ikävä
      228
      1442
    5. Tapani Kiminkine n on ammuttu Helsingissä

Kertoo poliisilähteet...
      Maailman menoa
      11
      1366
    6. Ei mitään menetettävää

Arvostin ja kunnioitin sun tunteita. Menit nyt liian pitkälle. Mulla ei ole enää mitään menetettävää ja sä tulet sen huo
      Ikävä
      163
      1336
    7. Oi! Jorma Uotinen ja Helena Lindgren paljastivat yllätysuutisen: "Rakkaudella"

Professori, tanssija, koreografi, Tanssii Tähtien Kanssa -tuomari Jorma Uotinen ja Suomen meikkitaiteen pioneeri, laulaj
      Suomalaiset julkkikset
      13
      1088
    8. Mitä sä ajattelet

Musta tällä hetkellä? Onko vihaa, rakkautta vai halu vältellä jotta unohtaa
      Ikävä
      74
      989
    9. Pakko tulla tänne

jälleen kertomaan kuinka mahtava ja ihmeellinen sekä parhaalla tavalla hämmentävä nainen olet. En ikinä tule kyllästymää
      Ikävä
      39
      922
    10. Riittäisi juoruakkoille puhumista tässä kylässä

On mennyt mahottomaksi touhut. Taksi renki kuskaa akkaansa töihin lienekkö mitään lupaa yrittäjältä tähän touhuun. Kylän
      Hyrynsalmi
      13
      802
    Aihe