Pakosarjan valmistus?

Pentel

Jokunen kyssäri turbon pakosarjan valmistuksesta:

1. Millä perusteella tai minkä tekijän mukaan valitaan putken halkaisija josta sarja valmistetaan?

2. Onko putkien pituuksilla merkitystä, eli pitääkö esim. olla saman mittaiset joka sylinterillä?

3. Paras materiaali? Joskus joku kertoi että Inconel olisi ainut oikea?..

4. Paras hitsausmenetelmä? Tig ehkä?

5. Onko jotain muuta mitä pitää muistaa pakosarjaa tehdessä? Päästölämmitykset tms..

3

2981

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • vulva fom stokholm

saman kokoinen kun pako venttiili omatekoiset ratkee melkein aina mut mitä paremmin teet sen niin riski pienenee

• Cool'eri

Itse tein pyörän turbopakosarjan ihan tavallisesta teräsputkesta.Kaasulla ja migillä hitsaamalla.Putkien pituudella ei turbokäytössä ole juurikaan merkitystä.Parasta olisi,jos pakokaasut saadan virtaamaan mahdollisimman samansuuntaisesti ennen turboa.Virtausvastus olisi näinollen pienempi,kuin että esim.1.ja 2.sylinterin kaasut törmäisivät vastakkain sarjassa enen turboa.Putken seinämän paksuus on tärkeä.Jos turbosi tulee autokäyttöön,niin kannattaa ottaa huomioon,että autossa turbo ja pakosarja kuumenee helpommin punahehkuiseksi mitä prätkässä,joten kunnollinen tuki voi olla paikallaan,ettei sarja väänny,kun se mahdollisesti alkaa hehkumaan.Ahdin kun on melkoisen painava möykky.Ja ilman nk.jigiä on jokseenkin turha alkaa yrittämään sarjan hitsaamista.Ainakaan kotikonstein.

• jikiä..

Mihin sitä jikiä tarvii? Itse olen hitsaillut monia pakosarjoja pelkkään irto kanteen laittamalla laipan/laipat paikalle ja sitten migillä, tai puikolla tai tigillä hitsannu saumat ja putket kii.
        Haet rauta kaupasta kunnon putkea, seinämä vahvuus 3mm niin varmana kestää isommankin solmun ja painon. Itellä ei ole koskaan ollut ongelmia omatekosen turbosarjan suhteen. Painoa tommoselle möntille tulee, mutta ei se niin paljoa vaikuta/haittaa

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ajattelen sinua nyt

Ajattelen sinua hyvin todennäköisesti myös huomenna. Sitten voi mennä viikko, että ajattelen sinua vain iltaisin ja aamu
      Ikävä
      64
      5592
    2. Vaistoan ettei sulla kaikki hyvin

Odotatko että se loppuu kokonaan ja avaat vasta linjan. Niin monen asian pitäisi muuttua että menisi loppu elämä kivasti
      Ikävä
      20
      4207
    3. Yritys Kannus

Mää vaan ihmettelen, julkijuopottelua. Eikö tosiaan oo parempaa hommaa, koittas saada oikeasti jotain aikaiseksi. Hävett
      Kannus
      17
      2896
    4. Oletko täällä mies?

Mitä mietit? ❤️ varmistan vielä, että onhan kaikki ok meidän välillä?
      Ikävä
      152
      2170
    5. Mies kadonnut

Kukas siellä kolarissa on kadonnut
      Kolari
      17
      1896
    6. Työkyvyttömienkin on jatkossa haettava työtä

Riikalla ja Petterillä on hyviä uutisia Suomen työttömille: ”Toimeentulotuen uudistus velvoittaa työttömäksi ilmoittaut
      Perussuomalaiset
      124
      1718
    7. Eikö ole jo ihan sama luovuttaa

Meidän suhde ei ikinä toimisi.
      Ikävä
      95
      1367
    8. Kerro jotakin kaivatustasi.

Vaikka synkimmät salaisuudet jos tiedät. :) m
      Ikävä
      68
      1154
    9. Harmi, se on

Mutta mä tulkitsen asian sitten niin. Olen yrittänyt, oman osani tehnyt, ja saa olla mun puolesta nyt loppuun käsitelty
      Tunteet
      17
      1126
    10. Maailma pysähtyy aina kun sut nään

Voi mies kuinka söpö sä oot❤️ Olisin halunnut jutella syvällisempää kuin vaan niitä näitä. Se pieni heti sut tavatessa o
      Ikävä
      77
      968
    Aihe