UFOt ja revontulet

spaceweather

Tällä palstalla käydään kiivasta keskustelua ufojen esiintymisestä revontulien aikana ja jopa siitä että revontulet liittyisivät jokseenkin kiinteästi tunnistamattomiin lentäviin esineisiin.

Revontulia on kuvattu suomessa jo pitkään Pohjois-Suomessa olevalla revontulia monitoroivalla revontulikameralla. Yhtään tunnistamatonta lentävää kohdetta ei ole esiintynyt kuvatuilla videoilla vaikka kuvausalue on todella laaja osa pohjois-suomen taivaankantta.

http://aurora.fmi.fi/public_service/

Revontulien tutkimuksessa Suomi on yksi edelläkävijä maista maailmassa.

Revontuliharrastajiakin on Suomessa paljon eikä heiltäkään ole tullut yhtään ufo-havaintoilmoitusta revontulien tarkkailun yhteydessä.

http://www.ursa.fi/ursa/jaostot/revontulet/

16

957

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ky-sy-mys

      Näkyykö noissa videoissa meteoriittien lennot myös ?
      Sekä onko täysi jatkuva 24 tuntinen kuvaus yötäpäivää ?

      • tietenkään

        no eipä revontulia päivällä kuvata :D


      • pohjoisessa
        tietenkään kirjoitti:

        no eipä revontulia päivällä kuvata :D

        olekkaan talvisin lähes 24 tuntia pimeää ? Kuten on kesäisin aurinko lähes jatkuvasti näkyvissä ?


      • silloin
        pohjoisessa kirjoitti:

        olekkaan talvisin lähes 24 tuntia pimeää ? Kuten on kesäisin aurinko lähes jatkuvasti näkyvissä ?

        kun on pimeää. Lapissa talvisin se 24h/päivässä.


      • ky-sy-mys
        silloin kirjoitti:

        kun on pimeää. Lapissa talvisin se 24h/päivässä.

        Näkyykö noissa videoissa meteoriittien lennot myös ?
        Jos ei näy - miten sitten mahdollinen ufo näkyisi ?
        Sitä vastausta edellenkin odottaen.


      • näkyy
        ky-sy-mys kirjoitti:

        Näkyykö noissa videoissa meteoriittien lennot myös ?
        Jos ei näy - miten sitten mahdollinen ufo näkyisi ?
        Sitä vastausta edellenkin odottaen.

        Kirkkaat satelliitit ja tähdenlennot.


    • javlar

      kyllä minäkään kuullut aikaisemmin että revontulet liittyisivät mitenkään ufoihin.

      • näkijän silmät

        sitten eka kertaa ja hyvä niin...on aihetta pohtia tätäkin vaihtoehtoa eikä pelkästään etsiä teorian teorioita tieteen pohjalta.
        Ne teoriat saattavat vielä kaatua aivan tyystin.
        Ehkä harvoille ja valituille on suotu kyky nähdä, miten ja mistä kaikki koostuu.
        Kuinka murtuu rajat ja teoriat kaatuvat.
        Ehkä ilmiöt eivät olekaan niin yksiselitteisiä.
        Ehkä niiden takana on jotain paljon suurempaa ja älykkäämpää.
        Toiset näkevät sen ja toiset ei.
        Ehkä mikään ilmiö ei olekaan selitettävissä normaalilla luonnonilmiöllä, vaan kaikessa on jotain takana.


      • näkijän silmät kirjoitti:

        sitten eka kertaa ja hyvä niin...on aihetta pohtia tätäkin vaihtoehtoa eikä pelkästään etsiä teorian teorioita tieteen pohjalta.
        Ne teoriat saattavat vielä kaatua aivan tyystin.
        Ehkä harvoille ja valituille on suotu kyky nähdä, miten ja mistä kaikki koostuu.
        Kuinka murtuu rajat ja teoriat kaatuvat.
        Ehkä ilmiöt eivät olekaan niin yksiselitteisiä.
        Ehkä niiden takana on jotain paljon suurempaa ja älykkäämpää.
        Toiset näkevät sen ja toiset ei.
        Ehkä mikään ilmiö ei olekaan selitettävissä normaalilla luonnonilmiöllä, vaan kaikessa on jotain takana.

        Kyllä kyllä. Tämän palstan aloittaja kyllä ehti jo tuhota tämänkin kirjoittajan unelmat revontuliufoista.

        Jollei syytellä ihmisten huonoa näköä niin sitten selitellään että ainoastaan harvat näkevät muttei selitellä videotaltiointia mitenkään ~_~ Tämä homma menee ihan höpöhöpöuskonnoksi kokonaan.


      • Hans Holgersson
        näkijän silmät kirjoitti:

        sitten eka kertaa ja hyvä niin...on aihetta pohtia tätäkin vaihtoehtoa eikä pelkästään etsiä teorian teorioita tieteen pohjalta.
        Ne teoriat saattavat vielä kaatua aivan tyystin.
        Ehkä harvoille ja valituille on suotu kyky nähdä, miten ja mistä kaikki koostuu.
        Kuinka murtuu rajat ja teoriat kaatuvat.
        Ehkä ilmiöt eivät olekaan niin yksiselitteisiä.
        Ehkä niiden takana on jotain paljon suurempaa ja älykkäämpää.
        Toiset näkevät sen ja toiset ei.
        Ehkä mikään ilmiö ei olekaan selitettävissä normaalilla luonnonilmiöllä, vaan kaikessa on jotain takana.

        revontulet on yhteydessä vain ja ainoastaan auringosta säteilevään hiukkastuuliin jotka maanilmakehään osuessaan reagoivat ilmakehässä olevien eri yhdisteiden kanssa, joista taas johtuvat eri värit. Esim suurten tulivuorten purkausten yhteyksissä ilmakehän yhdisteiden suuhteellinen määrä vaihtelee, jolloin on tavallista esim. punaiset revontulet. Itse olen valokuvannut tälläisiä joskus -90 luvun alussa ja tällöin Pinatubon suurehko purkaus Filippiineillä levitti ilmakehään melkoisen määrän tavaraa kuten rikkiä. Vaikka Pinatubo sijaitsee toisella puolella maapalloa Suomesta nähden, vaikutukset nähtiin komeiden revontulien merkeissä.


      • spaceweather
        näkijän silmät kirjoitti:

        sitten eka kertaa ja hyvä niin...on aihetta pohtia tätäkin vaihtoehtoa eikä pelkästään etsiä teorian teorioita tieteen pohjalta.
        Ne teoriat saattavat vielä kaatua aivan tyystin.
        Ehkä harvoille ja valituille on suotu kyky nähdä, miten ja mistä kaikki koostuu.
        Kuinka murtuu rajat ja teoriat kaatuvat.
        Ehkä ilmiöt eivät olekaan niin yksiselitteisiä.
        Ehkä niiden takana on jotain paljon suurempaa ja älykkäämpää.
        Toiset näkevät sen ja toiset ei.
        Ehkä mikään ilmiö ei olekaan selitettävissä normaalilla luonnonilmiöllä, vaan kaikessa on jotain takana.

        väittää että luonnossa, avaruudessa ja koko maailmankaikkeudessa vallitsevat fysiikan lait olisivat pelkkää huuhaata. Täysin typerä väite johon ei usko oikeasti kukaan.


    • eikannatatyrmätä

      Minä uskon. Olen huomannut,että revontuliin liittyy jotain yliluonnollista.
      Meihmiset saamme ajatella erilailla asioista. Minulle revontulet liittyvät joihinkin yliluonnollisiin,älyllisiin olentoihin.

      • oikeatatietoa

        "Revontulet aiheutuvat aurinkotuulen varattujen hiukkasten osumisesta Maan ilmakehään. Niitä syntyy kun Van Allenin vyöhykkeet ”ylikuormittuvat” energisillä hiukkasilla, jotka pääsevät Maan magneettikentän läpi ja törmäävät ylempään ilmakehään."

        https://fi.wikipedia.org/wiki/Revontulet


      • liiteristä-kajahtaa

        Hullut hoitoon!


    • Jouluevankeliumin "taivaallinen sotaväki" olisi voinut olla revontulia.

    • omituisista

      Eilen näin jonkin ison aluksen joka kierähti itsensä ympäri revontulien aikaan.. paljon muutakin omituista valoa taivaalla näkyi? Näkikö muut?

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      110
      1064
    2. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      804
    3. Tuleeko Martinasta rouva Muhis

      Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat
      Kotimaiset julkkisjuorut
      262
      586
    4. Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?

      Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede
      Kuhmo
      15
      563
    5. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      65
      531
    6. Ei enää kauaa rakkaani

      Ensin minun pitää saatella narsistit oikeuden eteen ❤️
      Ikävä
      92
      499
    7. Miten näytät / näytit ihastumisesi hänelle?

      Toimiko, miten hän vastasi? vinkki5
      Ikävä
      26
      492
    8. Oletko miettinyt sitä

      Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.
      Ikävä
      47
      491
    9. Mökötätkö, kun jäit ilman vastausta?

      Vai mitä ajattelet...
      Ikävä
      47
      427
    10. Haluatko vain sitä

      Kaivattusi kanssa?
      Ikävä
      30
      416
    Aihe